Beste allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum, maar lees al een tijdje mee met de verschillende onderwerpen. Ik maak me ernstige zorgen over mijn 'zwangerschap'. Momenteel ben ik in Afrika voor mijn werk en zo'n 2,5 week geleden testte ik positief op zwangerschap. Ik deed de test omdat ik al sinds mijn menstruatie twee weken daarvoor bloedverlies bleef houden (heel licht) en die dag ineens meer bloedverlies had. Ik ging dus eigenlijk meteen uit van een miskraam. Vanwege mijn werk hier was het nu ook niet de bedoeling zwanger te worden (wel gewenst trouwens): ik zou volgens de dokter zwanger zijn geworden op dag 6 of 7 van mijn cyclus en dat kan in mijn ogen niet. Ik ben trouwens kort na die 6/7 dagen naar Afrika vertrokken, dus ik kan ook niet zwanger zijn van later. De resultaten van mijn bloedonderzoek gaven zwak positief aan voor zwangerschap, maar ik zou toen dan ook pas 2,5 week zwanger zijn geweest. Uitwendige echo liet niets zien natuurlijk en vorige week een inwendige echo gedaan en daaruit bleek ook dat de baarmoeder leeg was en ik een follikel van 21 mm had (ovulatie om de hoek dus). Conclusie: miskraam en ik moest me verder geen zorgen maken. Maar ik blijf heel licht bloedverlies houden. Soms stopt het een dag maar het komt de hele tijd terug. Volgens de dokter niets om me zorgen over te maken. Gisteren deed ik nog een zwangerschapstest, eigenlijk alleen om te zien dat het streepje weg was en mezelf gerust te stellen, maar helaas: een dikke vette paarse streep, veel duidelijker dan de zwangerschapstesten van de vorige twee weken. Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden, behalve dan dat lichte bloedverlies dat inmiddels sinds mijn laatste menstruatie al bijna 5 weken aanhoudt... Ik ben een beetje wanhopig en moest mijn verhaal gewoon delen.