Een week de pil geslikt en toch maar gestopt, hoe groot is de kans op zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KJB, 16 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KJB

KJB Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Ik zit met een vraag en hoop dat jullie wat meer kennis/ervaring hebben en hier antwoord op weten.. Ik zal proberen mijn verhaal kort samen te vatten. Ik ben momenteel voor een maand bij mijn partner in Curaçao, hij verblijft hier namelijk een jaar voor zijn werk. Na mijn vakantie zal hij nog ongeveer een half jaar in Curaçao zijn. We willen allebei al jarenlang super graag een kindje en daar zijn we nu ook echt aan toe (qua huisvesting, beide vaste baan, leuke reizen gemaakt samen). We willen nu dus allebei heel graag zo snel mogelijk zwanger raken. Hij zei meteen al dat hij het al wil proberen zodra ik hier zou zijn. Ik twijfelde, omdat mijn gevoel zei dat ik hem bij iedere stap, dus ook de test en de eerste echo's, wil hebben. Dat kan niet als hij nog in Curaçao is en ik in Nederland natuurlijk. Daarom besloot ik de pil mee te nemen. (Ik slikte de pil hiervoor al een aantal jaar niet, wel had ik een spiraal maar die heb ik laten verwijderen zes maanden geleden.) Ik ben dus begonnen met de pil, maar zodra we hier samen waren kreeg ik steeds sterker het gevoel dat ik nu wil proberen zwanger te raken. Na 7 dagen ben ik daarom toch gestopt met de pil innemen. Ik twijfel alleen of zwanger raken nog wel zal lukken in de tijd dat ik hier ben, omdat ik een week de pil geslikt heb! Kan iemand zeggen of ik nu wel of geen eisprong zal krijgen? Mijn menstruatie begon 2/3 mei en het eindigde zaterdag 9 mei, toen had ik nog een beetje bloed. De pil slikte ik vanaf woensdag 6 mei. Dat heb ik 7 dagen gedaan. Vanaf zaterdag 9 mei hebben we dagelijks sex. Ik ben hier tot 8 juni. We hopen heel erg dat het toch nog zal lukken! Weten jullie hoe groot/klein die kans is?

Sorry voor dit super lange verhaal en alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!

2. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Verschild enorm per vrouw, de een is na jaren pil gebruik meteen zwanger en de de ander is na 1 jaar nog niet zwanger.

Ik zou als ik jou was ovulatietesten kopen om je ei sprong op te sporen, en om de dag vrijen.

Wie weet heb jij het geluk ! :)
    Succes !

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.337
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je bent gewoon vruchtbaar zo gauw je stopt. Weet natuurlijk nooit wanneer je eisprong is. Je zou dan ovulatietesten kunnen gebruiken. De kans dat je in 1x zwanger raakt is wel klein natuurlijk.

4. KJB

KJB Niet meer actief

Dank jullie wel! :) Ovulatietesten vind ik een goed idee, even bij de apotheek kijken, dan heb ik natuurlijk meer duidelijkheid.. X

5. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Het verschilt enorm per persoon. Sommigen moeten lang 'ontpillen' en sommigen niet.

Je kan inderdaad ovulatietesten gebruiken en sowieso om de dag vrijen dan zit je ook veilig.

Ik heb ook halverwege de cyclus de pil weg gegooid en 9 maanden later was mijn moppie er.. het kan dus zeker !

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Kan wel zijn dat je lichaam in de war even is na t stoppen. Hoop dat je je ei snel vind.

7. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik heb destijds ook maar 1 week de pil geslikt en 3 weken later was ik zwanger. Kan dus wel! Succes

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Tja de een vergeet 1x de pil en raakt zwanger. een ander is gewoon gezond en probeert al meer dan een jaar. Het kan alle kanten op. Hopelijk vind je vlot je eisprong en lukt het. Ook wel bijzonder dat kindje "aan de andere kant van de wereld " verwekt zou zijn.

Geniet van elkaar en veel geluk.

9. KJB

KJB Niet meer actief

Heel erg bedankt allemaal voor de lieve reacties! 😊 Het is inderdaad niet te voorspellen dus we zullen even moeten afwachten.. Spannend!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ga lekker van je vakantie genieten zonder ovulatie testen! Als je gestopt bent met de pil en dagelijks sex hebt heb je een super tijd samen! Meer hoef je niet te doen toch!

11. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Eens met Suusjeuh! Geniet van je vent, en iedere dag dat jullie nu samen zijn! Straks zit je thuis, moet je hem een half jaar missen en besef je je misschien dat je jullie tijd samen alleen maar bezig bent geweest met hoe-raak-ik-zsm-zwanger.... Iets wat mogelijk, maar erg onwaarschijnlijk is in 1 keer. Geniet van elkaar! (En als je mazzel hebt zit de natuur mee en ben je straks zwanger 😉)

12. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschilt enorm per persoon.
    Hier 10jaar pil geslikt, gestopt en binnen 3weken was het raak.
    Terwijl een ander er vervelend genoeg een jaar over doet..
    Je kan er niet zoveel over zeggen.. Maar geniet vooral!
    Je bent nu fijn samen in het mooie curacao!

13. KJB

KJB Niet meer actief

#13 KJB, 9 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2015
    Ik ben gisteren terug gekomen en heb meteen een test gedaan.. (Ik kon niet langer wachten!)

Ik zie een héél licht streepje! :):):)

14. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Fotooooo!!! :):):)

15. KJB

KJB Niet meer actief

Zien jullie het ook? Op de foto lijkt het alleen wel nog onduidelijker dan in het echt.. Ik heb zoveel mogelijk ingezoomd. :)

Bijgevoegde bestanden:

16. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Ik zie m!!

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie hem ook :)
    Duimen dat hij mooi gaat oplopen ;)

18. KJB

KJB Niet meer actief

Ja, het is denk ik heel erg pril.. Daar houd ik rekening mee. Maar ik ben toch stiekem heeeeeeeel erg blij. :):):)

Mijn vriend heeft me tijdens de vakantie min of meer verboden om ovulatie- en zwangerschapstesten te halen en me gedwongen om er niet zo bewust mee bezig te zijn. Hij zei, "wacht het nou maar rustig af"! Hij staat veel meer ontspannen en geduldiger in het leven. Maar hij kent me, ik ben een controle freak, dus hij moest wel lachen dat ik toch meteen ben gaan testen. (Hij had niets anders verwacht haha.) Hij heeft er alle vertrouwen in... Ik ben benieuwd!

19. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik zie hem ook :) hopelijk wordt die duidelijker!

Geeft mij gelijk ook weer iets meer moed aangezien ik na mijn stopweek ook nog 7 dagen de pil geslikt heb en toen gestopt

20. KJB

KJB Niet meer actief

Het streepje is duidelijker geworden.. :D:D:D

Hopelijk is het bij jou ook gauw raak Robano88 (en iedereen die ook bezig is natuurlijk! :)

Ik kan het nog steeds niet echt geloven.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina