Controle op eigen verzoek: dikke rekening eigen risico

Discussion in 'Miskraam' started by Leo78, Jan 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Vandaag helaas eem rekening van €236 gekregen. Dit blijkt een relening te zijn voor een bezoek dat ik aan de gynaecoloog bracht, 2 maanden na curettage. Ik had wat pijnklachten en werd maar niet ongesteld, ik maakte me dus zorgen. Ik begrijp alleen niet waarom ik dit zelf moet betalen. In mijn ogen maakt dit bezoek nog deel uit van de curettage. Die is overigens wel uit de basisverzekering gegaan. Iemand hier ervaring mee? Ik ga uiteraard even bellen.

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Als dit een nacontrole is zou het niet moeten dat je die zelf betaald.
    Misschien even de verzekering bellen. Wellicht is er een verkeerde declaratiecode gebruikt door het ziekenhuis.

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Gewoon even achteraan bellen zo heb ik een keer de rekening gekregen (op mijn naam) van de operatie (neus amandelen en keel amandelen) van mijn dochter.

4. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Het was wel een nacontrole alleen op mijn eigen inititief, zelf doet dat ziekenhuis niks na een curettage. Morgen kan ik bellen! Ik laat nog wel even weten wat ze zeiden!

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Nou het lijkt me dat een ziekenhuis verplicht is nazorg te leveren als er een vermoede van een complicatie is.

6. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Behandelingen uit de basisverzekering gaat toch sowieso van eigen risico?

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Wat ontzettend vervelend, alsof het pijnlijk en verdrietig genoeg is allemaal.

Heb je het vastgepinde topic gelezen? http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/435037-opgelet-na-miskraam-eigen-risico-zorgverzekeraar.html

Hier staat het een en ander uitgelegd over dat verzekeraars nog wel eens fouten maken. Naar mijn weten valt de een miskraam onder de verloskundige zorg en mag het niet aan jou doorberekend worden. Bij mij is dat iig niet gebeurd. Niet na de spoedoperatie en ook niet na de controle. Ik zou er zeker achteraan gaan. Lijkt me niet de bedoeling.

Heel veel sterkte!

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Hier twee foto's met tekst ter ondersteuning.

Attached Files:

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    En deel 2

Attached Files:

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb zoiets eens met iets anders gehad, wel zwangerschap gerelateerd. Ik heb de verzekering gebeld en daar bleek dat ze een gewone code hadden opgestuurd ipv de verloskundige code. Daardoor kwam het op de verkeerde lijst. De verzekering heeft overlegd met het ziekenhuis en heeft het voor me opgelost..

Ik zou dus even met de verzekering bellen..

11. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier kreeg ik in het ziekenhuis ook geen verdere nabehandeling van currutage. Met aandringen op eigen initiatief en ook hier niks van gekregen.
    Ik wist wel dat er een risico inzat op een rekening, omdat je dan eigenlijk niet meer onder behandeling staat en je eigenlijk vanuit verloskundige of huisarts een doorverwijzing moet hebben.

12. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Ziekenhuis kan alleen declareren als nacontrole na een zwangerschap binnen 6 weken na de bevalling of het afbreken gebeurt. Met 8 weken zit je dus buiten die termijn waardoor het mogelijk niet meer bij die ingreep kan worden gerekend...

Share This Page