Verbaasd maar stiekem blij toen ik ongepland zwanger bleek van de 3e, aangezien mijn man absoluut geen kinderen meer wilde maar dit kleintje toch accepteerde voelde dit als mijn laatste kans op toch nog een kleintje. De eerste echo bij 7,5 week met een mooi hartje. Gister nietsvermoedend voor de termijn echo zakte de grond onder me vandaan, vruchtje bleek al 2 weken niet meer te leven. Zo onverwacht aangezien ik nog zere borsten had, vermoeid ben en geen krampen of bloedverlies heb gehad. Helaas is het wat het is en moet ik definitief afscheid nemen van dit kind en mijn kinderwens. Nu blijkt de vrucht dus al 2 weken niet meer te leven en tot nu toe gebeurd er weinig, hoelang zal ik nog afwachten of hebben jullie gewacht? En is de slagingskans groot bij de pillen? Zit al helemaal niet op curretage te wachten.
Och jeetje...wat ontzettend verdrietig en al helemaal met de mening van je man voor de zwangerschap... Ik heb ervaring met die tabletjes, ik vond het allemaal wel meevallen (ja, ik had flinke krampen en het is zo vreselijk onzeker allemaal!) ik heb mezelf een weekend de ruimte gegeven in bed te liggen/tv te kijken/ wat aan te klooien en op die manier er rust mee te hebben. Ik was het vruchtje al met 4 uur verloren en ben daarna nog een week baarmoederslijm e.d. verloren... Overigens had ik direct aangegeven niks af te gaan wachten, tot de ontdekte ma deed mijn lichaam niet wat het moest en dus wilde ik daar direct bij ‘helpen’ ik kreeg dan ook direct de tabletten mee. Ik wil je sterkte en succes wensen de komende tijd!
Ah jeetje wat naar.. heel erg veel sterkte! Ik heb bewust niet afgewacht, bij mij constateerde ze bij de eerste echo al dat het fout was, dat het kindje ook al 2,5 weken gestopt was met leven. Ik heb gekozen voor medicatie en dit is mij goed bevallen. De krampen waren heftig.. maar de pillen deden hun werk en ongeveer 5 uur na het inbrengen was de vruchtzak eruit en was de pijn helemaal verdwenen. Bij mij heeft het vloeien ongeveer 12 dagen geduurd. Mocht het ooit nog een keer gebeuren (hoop natuurlijk van niet), zou ik weer voor medicatie kiezen. Ik wens jou nogmaals heel veel sterkte toe met dit verlies
Heel veel sterkte! Ik kan je helaas niet helpen met je vragen, mijn miskraam kwam namelijk zelf zo uit het niets (en dus zelf opgang)
Bedankt voor jullie reacties dames! Ik heb overmorgen een afspraak bij de gyn en hoop dan gelijk te kunnen starten met de medicijnen. Hebben jullie ook vrij genomen van het werk of was werken wel te doen?
Ik heb me ziek gemeld. Wellicht had ik na de eerste dag prima kunnen werken maar omdat ik niet wist wat er komen ging heb ik mij een aantal dagen ziek gemeld. Mijn schoonzusje heeft echt 2 weken thuis gezeten, in mijn geval was dit niet nodig.
Heel heftig dat je nu afscheid moet nemen van een droom die niet meer uit zal komen. Heel veel sterkte... kan me ontzettend goed voorstellen dat dat heel moeilijk is. (mijn man wilde het eerst niet, ben ik heel lang verdrietig over geweest, toen toch wel.) en nu is het mis gegaan. kindje is ook al 2,5 week geleden gestopt. Ben nu 11 weken en weet ook niet zo goed of ik moet wachten of medicatie, of curettage, of homeopathie, of voetreflex, of wat dan ook. Ik kan je niet helpen met je keuze, want ik weet zelf ook niet wat ik er mee moet doen.. maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Liefs Laura Oh, ik ben wel ziektegemeld op mijn werk. Heb 1 keer een collega gehad die op het werk een miskraam kreeg, en zij raakte daar toch wel van in paniek en is weggerend. Ik heb een emotionele baan, en kan niet van mijn werk af op het moment dat ik een miskraam krijg. Als ik dan in de nachtdiensten zit kan ik niet naar huis bijvoorbeeld. Mijn leidinggevende gaf ook aan dat ik nu de tijd moet nemen, en dat doelgroep van mijn werk ook mijn emoties oppakt en daar gebruik van maakt. dat is niet handig, gezien we veel agressie op het werk hebben
Ik heb vrijgekomen. Werken tijdens de miskraam zelf had ik absoluut niet gekund, de krampen waren erg heftig vond ik en je rent continu naar de wc laat maar zeggen.. dus als je dan op je werk zit is dat niet fijn. De gynaecoloog adviseerde ons ook nadrukkelijk om dit samen thuis te doen, alle telefoons uit, gordijnen dicht, deur op slot, zodat jullie jezelf de tijd kunnen geven het fysiek en emotioneel te verwerken. Dit was een super fijn advies voor ons geweest, dus dit wil ik jou ook graag meegeven.
Ik heb bewust wel gewacht en geen pillen of curretage gekozen. Het duurde uiteindelijk dik vier weken na de eerste slechte echo , ik kwam er achter met 7,3 weken dat t mis was en met 11,3 weken kwam het op natuurlijke wijze los. Als jij heel zeker geen kindje meer wilt krijgen zou ik kiezen voor curretage. Dan is t in 1 klap klaar want hoewel ik het fysiek prima trok om het vruchtje op de manier te verliezen waar ik voor koos vond ik t mentaal Echt pittig
Geen ervaringen met een pilletje. Wel met 1 miskraam. Dat had ik niet kunnen verbergen buiten de deur. Het is fijn om een douche bij de hand te hebben. Ik zou echt thuis blijven. En als het kan de kinderen uit logeren. Partner thuis om je te steunen.
Ahh nee @Zonnebloem92 ik lees toevallig jou bericht. We zaten samen in de dec groep, helaas moest ik me al eerder afmelden. Het is net of ik mijn eigen verhaal van vorige x zit te lezen. Zo verdrietig. Als je nog zere borsten hebt en niks door had zal het hoogstwaarschijnlijk een poos duren voordat t zelf los komt. Kijkende naar mezelf toen wilde ik dit absoluut niet. De gedachten dat ik al 2 weken ongemerkt met een dood kindje in mn buik liep vond ik al niks en wilde dit niet nog veel langer. Mijn ervaring met cytotec is dubbel, want bij mij kwam niet alles en moest alsnog curretage. Wat ik wel het fijne vond aan de tabletten is dat we het kindje hebben gezien en samen hebben kunnen begraven. Dit was ontzettend moeilijk, maar denk wel beter voor het verwerkingsproces. Curretage is onder narcose je wordt wakker en het is weg. Sommige kiezen hier bewust voor maar ook in zh zeiden ze ook dat t voor verwerkingsproces niet altijd de beste keus is. Als je nog meer vragen hebt over hoe en wat mag je me gerust pb doen. Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte, Ik heb het ook meegemaakt, ik was 9 halve week zwanger en groei en hartactie was gestopt bij 6 halve week ook totaal geen symptomen dat het mis kon zijn. Wat kan je lichaam je dan ongelofelijk voor de gek houden. Het idee dat ik 3 weken met een dood vruchtje in mijn lijf heb gelopen en het niet is afgestoten door mijn lichaam heb ik voor de cytotec tabletten gekozen. Heeft bij mij helaas geen effect gehad. En kreeg k alsnog een curretage. En dat is me behoorlijk meegevallen. Ik blijk ook snel en veel hcg aan te maken wss heeft dat er ook te maken dat m'n lichaam het zelf niet afstootte. Luister goed na je lichaam wat je wil, bij elke keus zit er een voordeel en nadeel aan. Veel sterkte
Heel veel sterkte, Ik heb het ook meegemaakt, ik was 9 halve week zwanger en groei en hartactie was gestopt bij 6 halve week ook totaal geen symptomen dat het mis kon zijn. Wat kan je lichaam je dan ongelofelijk voor de gek houden. Het idee dat ik 3 weken met een dood vruchtje in mijn lijf heb gelopen en het niet is afgestoten door mijn lichaam heb ik voor de cytotec tabletten gekozen. Heeft bij mij helaas geen effect gehad. En kreeg k alsnog een curretage. En dat is me behoorlijk meegevallen. Ik blijk ook snel en veel hcg aan te maken wss heeft dat er ook te maken dat m'n lichaam het zelf niet afstootte. Luister goed na je lichaam wat je wil, bij elke keus zit er een voordeel en nadeel aan. Veel sterkte
Nou ik ben bij de gyn geweest en heb nu 4 tabletten cytotec die ik vaginaal moet inbrengen, echter lees ik op internet dat de meeste ziekenhuizen 8 tabletten mee geven of zelfs 12 zodat er om de zoveel uur bij geen resultaat nog wat extra kan worden toegediend. Hoeveel hebben jullie gehad? Hoop echt dat die 4 tabletten voldoende is.
Ik heb eergister de eerste 4 gehad. En nu vanmorgen de volgende 4. Beide doen helaas niets. Hoop voor jou dat het wel werkt!
Heb vorig jaar ook een ma gehad. En heb misoprostol gebruikt ( zelfde als cyotec? ) Heb idd 8 tabletjes gekregen voor in de avond 4 en de ochtend erna ook 4. Helaas heeft het bij mij ook weinig gedaan. Kreeg wel enorme krampjes maar mijn uiteindelijke miskraam kreeg ik pas 2 weken later. En heb samen met mijn vriend het vruchtje begraven op een rozenparkje in de buurt. En ga er als ik ga wandelen nog vaak langs. Zo heb ik het echt een plekje kunnen geven. Hoop voor jou dat het snel een beetje doorzet. En je het ook een plekje kunt geven! Heel veel sterkte.
Bedankt voor jullie ervaringen dames! Gisteravond de tabletten ingenomen en vanmorgen wat kramp gehad en bloed met afvegen. Nu wat lichte menstruatie pijn en bloed als een normale menstruatie. Geen wee achtig gevoel of verlies van stolsels dus denk dat de 4 tabletten niet voldoende werken. Probeer morgenochtend wel even te bellen voor een tweede dosis.
Als je bloed hebt als een normale menstruatie doet het zeker al meer als bij mij. Hoop voor je dat het doorzet.