IUI met 3 follikels?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Shar91, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar91

Shar91 Actief lid

9 aug 2018
    358
    337
    63
    Mijn vriend en ik proberen inmiddels 22 maanden om zwanger te worden en zijn bezig met de derde ronde IUI. Ik zou vanaf deze ronde utro krijgen om mijn LF te verlengen, heb namelijk altijd vanaf 6, 7 of 8 dpo al bloed/bruinverlies dus dat ‘probleem’ is dan als het goed is opgelost. Nu zagen we vrijdag (CD8) met een echo dat er drie follikels al goed aan het groeien waren; 1 van 13,4 mm, 1 van 13,7 mm en 1 van 15,9 mm. Ik mocht gisteravond alvast de Ovitrelle zetten en krijg straks nog een extra echo om te zien of ze echt alle drie zijn doorgegroeid. Mocht dat zo zijn en we krijgen zelf de keuze, wat zouden jullie dan doen? De poging door laten gaan met 3 eitjes? Of toch het risico niet nemen?

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Die keuze is zo persoonlijk... De een zal het risico op een meerling niet willen lopen, de ander grijpt zijn kans.
    Wij hadden 1e iui meteen 3 follikels, maar hier besloot het ziekenhuis niet verder te gaan. Het was immers de 1e iui en wie weet hoe goed ik er op zou reageren. Achteraf, wetend welk traject we uiteindelijk afgelegd hebben, zou ik er wel voor gegaan zijn (als de keuze aan mij was geweest).
    Wel moet ik zeggen, eenmaal zwanger geweest en nu een kindje, zou ik het risico op een tweeling minder snel nemen. Vanwege de meer risicovolle zwangerschap en de beginperiode met 2 baby's lijkt me pittig. Maar dat zeg ik nu. Toen ik jouw schoenen stond dacht ik er anders over....
    Mijn advies is dus volg je gevoel! Weeg de voors en tegens af. Succes met het maken van een keuze!

Shar91 vindt dit leuk.
  3. Shar91

Shar91 Actief lid

9 aug 2018
    358
    337
    63
    @dame82 bedankt voor je reactie! De keuze hoeven we gelukkig toch niet te maken, want er is uiteindelijk maar 1 dominante follikel en 1 die een beetje twijfelachtig is of hij wel of niet gaat springen :) morgen dus IUI nummer 3.

4. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dat is nog beter, je lijf heeft al bepaalt :) Hopelijk doet die twijfelachtige ook mee, net een beetje meer kans. Succes morgen en op het wachtbankje. Hopelijk over 14 dagen een mooie test in handen!

Shar91 vindt dit leuk.
  5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier 1x meegemaakt en gedaan. De kans dat 1 eitje bevrucht wordt is al "klein", laat staan alle 3, zei onze arts. Dus toen gedaan. Uit eindelijk van die poging niet zwanger geworden. Anyway stel dat ze wel alle 3 bevrucht worden... hoe sta je daar tegen over? Andere kant.... kan 1 eitje ook.1 of 2x bevrucht worden. Keuze is dus persoonlijk, denk ik :)

Shar91 vindt dit leuk.
  6. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Als je het niet erg zou vinden dat je een meerling krijgt dan er voor gaan de volgende keer! Hier 2x IUI en elke keer 2 eitjes. Was dus spannend bij de echo of het er 1 of 2 waren. Uiteindelijk dus 1.
    Bij de volgende keer zou ik het weer zo doen. De kans is klein.
    Succes !!

Shar91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina