Hallo, Er is bij mij pas een verzakte baarmoeder geconstateerd, nu moet in vrijdag naar de gyneacoloog voor een onderzoek. Maar nu ben ik best wel zenuwachtig over wat ze dan gaan doen. Ook zou ik graag weten welke vragen ik een beetje moet stellen en of ik zomaar zwanger kan raken? nam aan dat jullie als vs hier ook ervaring mee hebben. Misschien ook belangrijk ben 10 maanden geleden bevallen van een dochter. na 9 maanden kwamen ze pas achter die verzakking. Ben aan de jonge kant pas 20 groetjes
Hoi Ikkin08, een verzakking op jonge leeftijd is heel vervelend. De gyn zal waarschijnlijk willen weten wat de graad van verzakking is, dus hoe erg het is. Dat gebeurt meestal door een speculumonderzoek (eendenbek) en een inwendig onderzoek. Aan de hand hiervan zal hij/zij je kunnen vertellen of een zwangerschap problemen zal geven en wat er nu aan te doen is en of er iets aan gedaan moet worden. Meestal zolang je inderwens hebt zullen ze niets corrigeren, maar je goede oefeningen meegeven en tips en advies. Zwanger worden met een verzakking kan zeer zeker lukken, het is alleen belangrijk dat je weet wat je kan verwachten tijdens de zwangerschap. Schrijf al je vragen op en succes vrijdag. Groetjes Brigitte