vriend begrijpt het niet....

Discussion in 'Zwanger worden' started by einad, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hallo meiden,

ik ben eigenlijk een beetje boos, gefrustreerd en teleurgesteld.
    wij hebben al geruime tijd een kinderwens.
    maar het lijkt wel of mijn vriend niet inziet dat je maar een paar dagen in de maand echt vruchtbaar bent.
    nu hebben we opzich allebei wel een drukke baan met wisselende diensten.
    maar soms klussen we maar 1 keer in 5 dagen en daar baal ik gewoon een beetje van.
    nu had ik laatst ovu-testen gekocht en afgesproken dat we dan echt gericht zouden gaan klussen.
    nu probeerde ik hem gister een beetje te testen, maar hij was te moe of had geen zin.
    dat maakte oozich niet uit want heb toch nog geen eisprong, maar ik ben nu wel bang dat als ik wel mijn ei krijg hij het ook niet wil doen omdat hij te moe is.
    en dat ik dan dus echt helemaal gefrustreerd raak.
    ik vind het ook vreselijk dat ik af en toe een soort van moet smeken, het moet wel gewoon leuk blijven, maar dat is het niet op deze manier.

hoe gaan jullie hiermee om of hebben jullie dit probleem niet ?

2. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Hoi leeftijdsgenootje...

wat vervelend :( sorry als ik nu te eerlijk ben maar na het lezen van jouw verhaal krijg ik zo de dindruk dat je vriend misschien niet héél erg zit te wachten op een kindje? of heb ik het mis? Wil absoluut niet hard overkomen hoor, maar wil wel eerlijk zijn.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn libido redelijk laag ligt en dan is het voor hem natuurlijk ook moeilijk... OF hij vindt het niet fijn om zo gericht te klussen?
    Nou meid dit lijkt me echt niet makkelijk, zou ook niet goed weten wat te doen en zou me vast even boos en gefrustreerd voelen als jij!

Misschien lukt het wel beter als je het er gewoon een tijdje niet over hebt (dan sla je misschien wel een ronde over maar beter 1 ronde overslaan dan helemaal geen kansen?) en ff afwacht tot hij zich bgeint af te vragen waarom je je zo gedraagt ofzo? ;)
    nja, zijn maar ideetjes hoor, zit maar wat te gissen... maar miss heeft het effect?

liefs en heel veel succes hoor!

ps hoe lang zijn jullie al samen?

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik denk dat t komt omdat t nu alleen nog maar draait om de baby maken ;)

gewoon lekker seksen wanneer jullie zin hebben, zoals je dat ook deed voordat je gestopt was met anticonceptie..

en ik denk dat je vriend misschien vrolijker wordt van een sexy lingeriesetje als van een positieve ovulatietest! :)

Test t anders gewoon voor jezelf en probeer t richting hem er niet over te hebben.. (is heel moeilijk weet ik ook)
    Misschien dat ie dan ook zelf op een gegeven moment gaat vragen of je je eisprong al hebt gehad of niet..

4. Bedankt voor jullie reacties!

@theLady, we zijn nu ruim vijf jaar samen en eigenlijk had ik wel de indruk dat hij graag samen een kindje wilde, was ook heel blij toen het twee keer was gelukt, helaas miskramen geworden.
    Ik denk inderdaad ook wel dat zijn libido nu lager ligt, wel jammer want ga ook aan mezelf twijfelen op deze manier.

@PamPapilio, het zal ook wel te maken hebben met het 'moeten' dat maakt het ook minder leuk, maar hij begrijpt ook niet heb ik het idee, hoe een cyclus in elkaar zit. Een leuk setje is een idee, maar als hij moe is, en ik word afgewezen dan word ik er alleen maar weer verdrietig van. Ik zal gewoon mijn libido moeten aanpassen op dat van hem en gewoon moeten afwachten tot hij initiatief neemt.

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    en anders leg je m toch heel rustig uit hoe t werkt.. ? misschien dat ie t echt niet snapt.. en dat hij zoiets heeft van "waarom MOET t nu?! kan toch ook morgen?!" en ja.. dat dat gewoon soms niet handig is dat weten wij dames meestal wat beter ;)

zo heb ik ook mijn vriend het tempen een beetje uitgelegd.. nou zo en zo moet je t doen, en als dan die temperatuur 3 dagen hoger is dan is je eisprong geweest.. en toen heb ik ook uitgelegd dat je met ovulatietesten je eisprong voorspelt en met tempen achteraf weet wanneer ie was..

mn vriend ziet/zag bijv. ovulatietesten echt als iets voor mensen die al heeeel lang bezig zijn.. en nu snapt ie t nut ervan wat beter ;) ik gebruik ze nog niet hoor.. maar merkte wel dat t t wat duidelijker maakte voor m..

tsjah mannen zitten nou eenmaal niet zo vaak op een forum zoals dit met alles weetjes en ditjes en datjes! :)

6. wennepennie

wennepennie Actief lid

Feb 1, 2009
    166
    0
    0
    He meid,

Allereerst wil ik je sterkte wensen met het verwerken van je miskraam.

Ik denk dat je hem beter niet op de hoogte kan brengen van je vruchtbare dagen. Veel mannen voelen dan meer druk en presteren dan minder waardoor ze ook weer minder zin krijgen. Als je al 5 jaar bij elkaar bent is het begrijpelijk dat je het niet echt om de dag doet, dus het valt natuurlijk wel op als je dat nu wel ineens wilt. Bekijk goed wanneer je vruchtbare dagen zijn en probeer hem dan in de dagen van tevoren op te winden, maar verder niks. Dan heeft hij extra zin in je. 1 keer zou genoeg moeten zijn ;) maar probeer dat dan wel op je meest vruchtbare dag, maar laat hem dat niet weten. Dit moet je dan natuurlijk niet alleen rond je vruchtbare dagen doen want anders heeft hij dat snel door.

Heb je een regelmatige cylcus?

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    ik vind het een heel goede beslissing om zelf wat af te wachten en hem over de brug te laten komen.. zo heb je ook veel minder kans op afwijzing + je zal blij zijn als hij zelf initiatief neemt dus eigenlijk krijg je er op die manier alleen positieve gevoelens bij!
    Ik heb ook al vele malen aan m'n vriend proberen uit te leggen hoe een cyclus in elkaar steekt maar hij vergeet ook steeds hoe het nu net zit. Niet zo raar eigenlijk, heb zelf ook best wat werk gehad om het allemaal te leren en te onthouden en t'is dan nog ons eigen lichaam!

meid, komt vast wel goed... en de lentekriebels brengen vast ook wat positiefs mee! :)

succes

8. afteranne

afteranne Actief lid

Jan 21, 2009
    142
    0
    0
    Ik waak er bewust voor dat ik mijn man niet elke dag op de hoogte breng van waar ik in mijn cyclus zit. Het lijkt me gewoonweg niet goed voor ons sexleven om daar zo gefixeerd op te zijn. Begrijp me niet verkeerd, mijn man wil ook heel graag een beeb hoor. Ik kan mijn cyclus dromen maar voor meneer kan het maarzo zijn dat mijn vruchtbare dagen vorige week waren of volgende week of nu.... Mijn man vraagt wel eens waar ik nu in mijn cyclus zit maar haakt na een kort antwoord ook weer snel af hoor. Het blijft volgens mij toch abadacraba voor hem en echt niet opwindend...

9. danip

danip Niet meer actief

Haha nee mijn vriend denkt meestal ook dat het erg spontaan was :) Ik weet natuurlijk wel beter. Maar als ie dan toch geen tijd of geen zin heeft, dan vertel ik hem wel dat ie beter een week later geen zin kan hebben, en dan komt het vaak toch nog wel goed.

Ik denk dat je hem misschien beter dus niet kunt vertellen wanneer je vruchtbaar bent, maar hem beter zo nu en dan kunt verassen in je vruchtbare periode (stap eens spontaan bij hem onder de douche, of idd leuk setje)

10. wennepennie

wennepennie Actief lid

Feb 1, 2009
    166
    0
    0
    al vertel je het wel deze maand, dan weten ze echt niet meer wanneer de volgende maand je vruchtbare tijd is :)

11. @ wennepennie, ik wil hem ook niet perse op de hoogte brengen maar hij denkt gewoon dat het allemaal zo vanzelfsprekend is, 1 keer het doen en je hebt een kans. Dus ik krijg ook een beetje het gevoel dat als het weer een maand niet raak is dat hij maar denkt dat het aan mij ligt, terwijl het eigenlijk ligt aan de periode waarin we het doen. En ik heb geen regelmatige cyclus, daarom vind ik het fijn om het gewoon 1 keer in de drie dagen te doen (en niet alleen daarvoor ;) ) Maar mijn vriend lijkt gewoon minder behoefte te hebben dan ik denk ik.

@ afteranne, ik vind ook niet dat hij elke dag hoeft te weten hoe de cyclus ervoor staat. maar net als nu zit jij bv rond je vruchtbare periode en stel dat hij dan vijf dagen niks wil, vind je dat dan niet frustrerend ? Ik ben natuurlijk ook al wel een hele tijd bezig he. Ik vind ook zeker dat het niet opwindend is, maar ik vind ook als je allebei graag voor een kindje wil gaan, moet je het er ook echt voor over hebben om vaker te klussen en anders wil die het blijkbaar toch niet zo graag.

12. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    moeilijk hoor, kan het me heel goed voorstellen dat het voor jou frustrerend is. Zeker omdat jullie al een tijd bezig zijn en je ook al 2 keer zwanger bent geweest...

Mijn vriend vindt het meestal wel interessant als ik wat vertel en hij snapt nu ook goed dat je maar een paar dagen per maand vruchtbaar bent. Ik heb m goed uitgelegd hoe het allemaal zit en hij vindt het prima als we 2 weken om de dag klussen. Natuurlijk is hij wel eens moe en soms moet ie ook echt op gang komen. Ik zelf ook! Ik vraag wel af en toe aan hem hoe hij erover denkt dat ik ovutesten gebruik en wat hij vindt van het gericht klussen. Hij zegt dat hij het begrijpt en helemaal niet erg vindt. Gelukkig maar. Mannen zijn toch anders dan vrouwen, dus kan me voorstellen dat ze dat vrouwen "gedoe" maar maf vinden...

Ik weet niet goed wat je hieraan zou kunnen doen, maar misschien kan je nog eens rustig met hem praten en vragen hoe hij erover denkt dat jullie gericht vrijen. Misschien helpt het bij hem ook.

Succes ;)

13. afteranne

afteranne Actief lid

Jan 21, 2009
    142
    0
    0
    Ik zie nu dat je in de 42ste ronde zit.. sorry dat had ik even gemist. Ik kan me voorstellen dat je het nu wel lang genoeg vind duren en elk ei wil vangen die er te vangen is.... Bij mij is het nu de tweede ronde, ik sta er nog redelijk relaxed in dus. Ik vraag me af hoe ik ben als ik in de 42 ste ronde zit... ik word er vast geen prettiger persoon van... Ja ik zou gefrustreerd raken als mijn man geen zin heeft op vruchtbare dagen... vandaag ben ik mijn man besprongen whahaha hij vind het niet erg, hij moet er wel om lachen :)

14. Bedankt voor de reacties, ik ga proberen van het weekend maar wat te praten...
    Moet toch het een en ander duidelijk worden.
    En ik moet vooral ook zelf gaan leren niet meer zo gefrustreerd te raken of me afgewezen te voelen.

15. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    succes meid, maar weet ook dat je zeker en vast het recht hebt om je te voelen zoals je je voelt! Want ik vind je reactie wel heel begrijpelijk!

komt wel goed met je mannetje,
    ff praten lijkt me iig een goede optie!

liefs

16. Patriez

Patriez Actief lid

Aug 25, 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Ik krijg het mijn vriend ook niet aan zijn verstand gepeuterd dat je niet de hele maand vruchtbare dagn hebt.
    Hij gelooft gewoon niet dat je er maar een paar hebt..EIGENWIJS

Gewoon niet zeggen dat je een ovu test hebt gedaan! in plaats daarvan een mooi lingeriesetje aan doen

17. ik ga helemaal niks meer proberen denk ik....
    laat het initiatief maar aan hem over en kijken hoe het verder gaat.

18. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik bedacht me ineens wat hoor..

je had t over een mk die je gehad had? of meerdere zelfs?

Zou t niet kunnen dat ie zonder t te laten blijken daar heel erg mee zit? en daarom misschien niet meer zo zit te popelen rond je vruchtbare dagen..?

schoot me ineens te binnen....

19. @ PamPapilio, bedankt voor het meedenken... Ik heb vanmiddag erover gesproken en er is me veel duidelijk geworden, komt allemaal wel goed ;)

20. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Goed van je dat je met m hebt gepraat. Vond hij het wel fijn om erover te praten?

Praten kan soms ook voor mannen heel goed helpen. Af en toe vragen hoe hij erover denkt en dan komt het vast weer goed :)

Sterkte meid

Share This Page