Afvallen en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door luckynumber4, 2 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Wij gaan vanaf volgende maand voor nog een kindje proberen. Nu ben ik sinds kort bezig met gezonder eten en minder snoepen. Daardoor ben ik al enkele kilo's kwijt. Maar ik weet ook dat je beter niet kunt afvallen als je zwanger bent, maar als ik gewoon op deze manier doorga, is dat dan wel goed? Ik volg geen dieet, maar val dus wel af. Kan dat dan geen kwaad?
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Afvallen als je zwanger bent is niet perse een probleem. Diëten wordt afgeraden ;). Als je gewoon gezond eet en afvalt omdat er blijkbaar wat “over” :p is dan lijkt me dat geen enkel probleem.
     
    luckynumber4 vindt dit leuk.
  3. PetiteBelge

    PetiteBelge Actief lid

    27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Inderdaad, je kan beter je gezonde levensstijl aanhouden (zonder echt te diëten) ipv terug te gaan snoepen en weer bij te komen. Door gezonde, gevarieerde voeding, krijg je alles binnen wat je nodig hebt!
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik sinds ik zwanger ben, wel heel erg verlang naar chocolade en snoepjes en mijn gezonde levensstijl eventjes wat minder is :rolleyes:
    Succes!
     
    luckynumber4 vindt dit leuk.
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Gewichtsverlies is altijd een risico, of je het nou diëten noemt of niet. De reden daar voor is dat je vetmassa gebruikt wordt om gifstoffen op te slaan als het teveel is voor de lever. Bij afvallen tijdens een zwangerschap komen deze gifstoffen weer in je bloedbaan terecht wat je kind ten nadele kan beïnvloeden.
    Bij zwaar overgewicht is het de afweging maken tussen die gifstoffen en de risico's van obesitas op de zwangerschap, maar als je een paar kilootjes teveel hebt is het beter om gewoon je gewicht stabiel te houden.
    Voor de zwangerschap afvallen kan wel natuurlijk.
     
    luckynumber4 vindt dit leuk.
  5. Doornroosje94

    Doornroosje94 Fanatiek lid

    13 okt 2017
    1.229
    1.190
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan je best proberen 500g of minder per week af te vallen, bij meer gewichtsverlies komen er idd gifstoffen in de bloedbaan
    Een gezonde levensstijl lijkt me sowieso alleen maar goed, zeker als je nog niet zwanger bent zou ik er gewoon voor gaan :)
     
    luckynumber4 vindt dit leuk.
  6. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Als je zwanger bent wordt streng lijnen afgeraden. Doordat je veel minder eet loop je het risico dat jij en je ongeboren kindje onvoldoende belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgen. Uiteindelijk zal het zelfs voor tekorten kunnen zorgen.
    Als je afvalt komen er uit het vet gifstoffen vrij, maar als jij op een verantwoorde manier wat kilo's kwijtraakt kunnen deze gifstoffen geen kwaad. Het volgen van een crashdieet is niet goed voor je, maar het aannemen van een gezonde levensstijl is een prima manier op wat af te vallen. Minder snoepen en meer bewegen!

    Tijdens een zwangerschap kom je gemiddeld 12 kilo aan. Probeer (wederom op die gezonde manier) zo min mogelijk aan te komen. Dat scheelt straks weer. Ga je borstvoeding geven? Borstvoeding kost veel energie. De meeste vrouwen ( ik dan weer net niet ) vallen in de borstvoedingsperiode af.

    Ook je verloskundige kan je helpen bij een gezonde manier van afvallen tijdens je zwangerschap.

    Veel succes! Je bent goed bezig. :)

    -x-
    Mooiezomer
     
    luckynumber4 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina