cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCK

MissCK Niet meer actief

Dag allemaal!

Ben erg benieuw hoe het gaat met mijn cyclus na het stoppen
    met de pil. Ik ben van plan om aan het einde van mijn huidige
    strip te stoppen! JIPPIE!

Ben wel bang dat ik het niet zo snel weer op orde heb.
    Vinden jullie het lastig dat misschien de ongesteldheid
    net in een week komt dat het je eigenlijk niet uit komt? :)

Vind het wel erg spannend allemaal.

Liefs, Claudia

2. Troel

Troel Niet meer actief

Welkom Claudia! Spannend hè? :D

Mijn cyclus was direct op orde na 11 jaar aan de pil geweest te zijn. Maar dat kan zoals je wellicht hebt gelezen ook anders zijn...

Nee eigenlijk heb ik nog niet gehad dat ik dacht dat in een bepaalde week mn menstruatie slecht uit kwam..! Denk dat 't ook komt omdat ik meer bezig ben met òf het komt (en dan dus niet zwanger ben) en dan gauw weer leef naar mn eitje!! Dan vergeet ik die hele ongie een beetje... Denk dat t voor meer meiden geldt? Ladies?? :D:D:p

Hoelang was jij aan de pil Claudia?

3. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Sluit me helemaal aan bij troel,
    wanneer ik ongesteld wordt (op welk moment dan ook) ben ik allang blij dat het opgang komt!
    En kan ik weer vooruit kijken.

4. bianca1982

bianca1982 Actief lid

15 mei 2011
    140
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Gelderland
    Dag dames,

Hoe gaat het hier met iedereen?
    Wat vliegt de tijd voorbij. Ben zo ontzettend druk geweest met veel dingen. En met vriendlief naar het ziekenhuis en dergelijke.

Ik wil vandaag vanaf pagina 180 bij gaan lezen, zodat ik ook op jullie kan reageren. Maar wil ook even mijn verhaal doen, want denk dat het hier wel eens spannend kan gaan worden.

Als ik naar de cyclus kijk dan heb ik 19 juni mijn eisprong gehad. Heb dat weekend ook wel steken (rechts dit keer) gevoeld. Nu hebben wij de 20ste gemeenschap gehad. In eerste instantie met condoom, omdat mijn vriend dit graag nog wilde en dat respecteer ik, ook gezien zijn gezondheid. Maar op 1 of andere manier had de condoom er geen zin in en gleed telkens af, dus na de 2de die afgleed, hebben we alles maar weggelaten.

Nu heb ik vandaag wat bruin waterige afscheiding en wat zeurderig gevoel in onderbuik. Ik dacht echt kan nu nog niet ongesteld worden. Dus bij het toilet gaan zag ik die afscheiding en depte ik met toiletpapiertje wat verder naar binnen en had wel 1 mini roze drupje. Stelde niets voor. Als ik niet met een toiletpapiertje wat verder naar binnen had afgeveegd had ik het waarschijnlijk niet eens opgemerkt.

Nu zul je begrijpen dat nu door me hoofd spookt is dit dan een innesteling. Kan dat al zo snel? Maar ik ga mezelf niet gek maken, want dan is het gewoon een wondertje. Ik heb mijn vriend er ook nog niets over gezegd, want voorlopig duurt het nog 10 dagen.

Ik wilde dit toch even delen en misschien herkent iemand het? Ik ga nog bijlezen en reageren op jullie. *knuffel*

5. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey lieve meiden,

Even een berichtjevan mij, ik ga wat meer afstand nemen van het forum. Ik merk dat ik mezelf gek maak met allerlei gedachtes en dat ik ontzettend veel overal mee bezig ben.
    Ben benieuwd hoelang ik het vol hou ;) maar ik blijf aan jullie denken en hopen dat we allemaal snel op onze roze wolk zitten.

Liefs xx

@Bianca: spannend meis! Het zou best kunnen dat het al innesteling is! Succes! xx

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Claudia: Welkom meid! Spannende tijd.. Hopelijk is je cyclus snel op orde voor je meid, zoals Troel al zei is het helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Ik ben bijv pas 1 keer nadat ik gestopt ben met de pil (febr) ongi geworden na 46 dagen ( dat was in maart ) tot op heden nog altijd aan het wachten op mijn 2e natuurlijke ongi (dag 89). Ik heb ook niet een week dat ik denk van was ik het maar niet geworden, ik hoop juist nu net dat ik het word of dat ik natuurlijk een zwangerschap er aan over houd ;)..
    Probeer je niet teveel te focussen op je ongi of dat je zwanger zult raken, dan duurt de tijd alleen maar langer ;)..

@ Noosa: Ik begrijp je volkomen meid, ik hoop dat je wat rust gaat krijgen meid & we je terug mogen zien met goed nieuws!
    Ik blijf toch aan je denken ook al ben je niet op het forum ;).
    Hopelijk tot gauw meid!

@Bianca1982: Ik zie dat je op dag 20 zit van je cyclus, misschien dat het toch een innesteling is geweest? De wonderen zijn de wereld nog niet uit he meid! Maar wil je geen valse hoop geven, of misschien is je cyclus deze maand korter? Ik zou voor de zekerheid toch een testje doen volgende week.

Voor de rest heb wat krampjes weer, ik doe sinds paar dagen mijn cervixslijm echt controleren en merk hier veel beter het verschil door! Doe ik met 2 vingers een beetje slijm te pakken bij de baarmoedermond. Afgelopen dagen cremig en vandaag kleverig! Is dit nu vruchtbaarslijm, geloof het wel toch?

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoii Ladies,

@Claudia: welkom meid! Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg dat ik ongi word. Dan weet ik dat alles goed werkt. Ik onderneem ook niet echt iets waarvan ik denk dat het niet handig is dat in ongi wordt en anders houdt ik een beetje rekening met de planning ;)

@Bianca1982: Oehhhh klinkt spannend meis! Ik heb er wel eens van gehoord ja...innestelingsbloedingen.
    En het zou heel goed kunnen hoor...van die ene keer, dus wie weet. Ik zal voor je duimen ;)

@Noosa: heel goed te begrijpen hoor. Ik zelf antwoord ook niet meer op elk berichtje. Ben er anders inderdaad wel teveel mee bezig. Maar ik lees alles en reageer wanneer ik zin heb ;)
    Soms vaker dan anders.

Mijn temp schommelt heel erg en ik ben nu dus bang dat mijn hormoonhuishouding in de war is. Dat heb ik eens ergens gelezen, als dat zo is kan je temp erg schommelen.
    Ik wacht dit weekend even af, als ik nog geen duidelijke stijging heb gehad of geen positieve ovutest, moet ik misschien mezelf voorbereiden op een cyclus zonder ei.

Mijn ovutest gister was wel donkerder dan hij deze cyclus ooit geweest is, dus hopelijk snel een posi test.
    Ben benieuwd.

Denken jullie dat die schommelingen ook kunnen komen door het verschil in het weer. De ene dag is het ontzettend warm in de avond en de volgende dag weer wat koeler.....
    pfff tja t is even wachten wachten en nog eens wachten denk ik ;)

We gaan in ieder geval dit weekend wel goed klussen. ;)

-x- CherryBelly

8. MissCK

MissCK Niet meer actief

Troel,

Ik ben nu ook 11 jaar aan de pil. Ben er ook een beetje bang voor omdat ik 5 jaar geleden op doktersadvies een jaar ben gestopt met de pil, toen ben ik dat hele jaar niet ongesteld geworden.

Dat spookt nog steeds door mijn hoofd. :(

9. Wernhilde

Wernhilde Lid

19 jun 2011
    39
    0
    0
    Administratief en communicatief medewerkster
    Brabant
    @ Noosa (en eigenlijk iedereen hier) tvalt volledig te begrijpen idd dat je soms wat afstand moet nemen omdat je er helemaal gek van wordt... bij ieder krampje, pijntje etc denk je dat je zwanger bent, je droomt over niets anders meer dan rare babydromen (ik altijd rond m'n ei), het moeilijk vinden om anderen te zien die wél zwanger zijn... pff vermoeiend en soms erg pijnlijk.

@ iedereen zonder duidelijk meer/andere afscheiding rond de vruchtbaarheid: t klinkt vies, maar je kunt gewoon met je vingers erin gaan en wat slijm eruit halen. Ik zelf merk duidelijk wanneer m'n ei komt: opeens meer, erg kleverige (behangselplakachtige) doorzichtig/gelige afscheiding, terwijl het normaal maar een beetje is en witter.

Afgelopen weekend naar de doop van een achterneefje geweest: moest de hele tijd huilen :(

Veel succes en liefs aan iedereen hier!

10. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Wernhilde: ja mijn slijm checken doe ik ook op die manier. Ik noem het de "spannende" manier hahahaha. ;)

Bij mij is de afscheiding haast nooit helemaal doorzichtig, maar altijd iets gelig en wel rekbaar. Denk je dat dit kwaad kan?
    Ben altijd te bang dat de afscheiding dan nog te "zuur" is voor de zaadjes...of zit ik er nu helemaal naast?

-x-

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ cherry: misschien is je eitje wat later dan normaal meid? ik hoop dat je gauw een posi ovu test in handen mag krijgen ;)!!
    Ik heb normaal meer cremige/stuge afscheiding, en sinds vandaag rekbare elastistiek, glibberig achtig slijm, is dit nu vruchtbaarslijm? Op een website over cervixslijm staat dat dit vruchtbaarslijm is.
    Ik check het sinds paar dagen ook op de " spannende manier '' haha.. Veel beter en je ziet beter het verschil!

@Claudia: Ik kan mij heel goed indenken meid dat je nu ook bang bent dat het 1 jaar duurt voor je ongi gaat worden. Ik ben na 2 maand niet ongi te zijn geworden naar mijn h.a gegaan en die zei helaas ook wachten :( als ik in dec nog niet zwanger ben zei ze moest ik terug komen. Maar ik wil als ik volgende maand nog niet ongi ben geworden toch weer ff langs mijn h.a gaan gewoon om mezelf gerust te stellen..

Meiden hoe is het hier verder?? bah vies weer hele dag al regen :(
    Zou volgende week 33 graden worden 3 dagen en dan weer regen.. Hebben jullie al binnenkort vakantie en gaan jullie nog weg??
    Wij hebben pas laatste week van aug-2 van sept vakantie, maar we gaan niet weg, hebben ons huisje opgeknapt ;)
    Ik wil volgende week een testje gaan wagen, je weet maar nooit?!

xxx

12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Welkom MissCK! Leuk dat je hier gezellig mee komt kletsen. :)

Ik zit nu weer om mijn menstruatie te wachten. Duurt nu dus langer dan de eerste keer. :( Zit nu op dag 39. Ik ben zoooo blij als ik weer ongi ben en het maakt me echt niet uit wanneer het komt.
    Nu is het zo dat ik er ook veel te veel mee bezig ben. Dus ook ik ga minder op het forum zitten. :( Vind het wel jammer, maar ik kan nergens anders meer aan denken.
    Ik lees wel gewoon mee, maar zal minder reageren.
    Vandaag ook een druk dagje gehad. Weer bij een vriendin geweest en een bakkie gedaan en verder huis schoonmaken en even naar moeders geweest en net de boodschappen gedaan. Vanavond weer naar vrienden op kraamvisite. :D Ja daar krijg ik ook weer hele erge kriebels van. ;)

@ CherryBelly: Ik hoop dat je onwijs snel een positieve test in handen mag hebben. Gun het iedereen zo! Hoop dat jullie snel zwanger mogen raken.

@ Bianca1982: Hier gaat het z'n gangetje. Ik wacht op mijn normale menstruatie en zit nu op dag 39. Ben er teveel mee bezig. :) Daarom ga ik vanaf nu hier ook minder komen en reageren.
    Wel heel spannend hoor voor jou dat je misschien een innesteling hebt gehad!! Hoop dat het ook echt zo is.

@ Bianca88: Dan ga ik het ook maar eens op de spannende manier achterhalen wanneer mijn vruchtbare periode is. ;)
    Gewoon regelmatig een testje doen inderdaad. Dan maak je jezelf ook niet gek. Maar ik hoop gewoon voor ons dat we allebei heel snel ongi gaan worden.
    Het wordt inderdaad lekker weer. :) Echt beter. Ik ben natuurlijk nog hard aan het solliciteren dus zit sowieso thuis. :) Dus ik ga wel genieten van het weer. Mijn vakantie is ook pas in september. Nog even wachten. Maar de tijd vliegt wel voorbij.

@ Wernhilde: Bijzonder dat je achterneefje gedoopt werd. Mooi om dat mee te mogen maken. :) Als wij kids krijgen laten wij ze ook dopen. Wij zijn ook gelovig.

Lieverds, allemaal een fijn weekend en ik kom dus vanaf nu een stuk minder op deze pagina. Beter voor mezelf. Maar ik zal proberen alles in de gaten te houden. ;)

Xjes!

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hey ladies,

hier alles goed. Vandaag relaxed dagje op het werk (voor de verandering een keer).

Een vroege innesteling kan hoor. Ik heb in april op de 18e mijn ei gehad en op de 22e de innesteling echt goed gevoeld... De 27e had ik al een ontzettend duidelijke test...

Die vroege innesteling was onze redding, anders had ik vanaf september de mmm in gemoeten.

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @esmee: op welke dag van je cyclus zit jij nu? Hoop indd dat we binnenkort goed nieuws allemaal mogen krijgen. Had jij al een zwtest gedaan?

Xx

15. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bianca88: Ik zit op dag 39. Had voordat ik de pil slikte nooit zo'n lange cyclus.
    Ja, heb al een test gedaan, maar die was omowit. Ik wil zo graag weer ongi worden dan kan ik eindelijk eens beginnen met mijn ei spotten. ;)

16. Wernhilde

Wernhilde Lid

19 jun 2011
    39
    0
    0
    Administratief en communicatief medewerkster
    Brabant
    @ cherry belly: ik heb ook het idee dat ik ''te zuur'' ben voor zijn sperma. Heb af en toe last van schimmelinfecties met veel afscheiding en licht branderig gevoel (goed te behandelen met Lactacyd) en als zijn spul weer uit me begint te druppen na het klussen heb ik altijd een irritant branderig gevoel (als we het met condoom doen heb ik dat niet, dus tis niet van de wrijving). ben hiervoor naar de huisarts geweest maar die zei dat er niets abnormaals te vinden was in mijn urine en uitstrijkje was ook goed.

@ Claudia en MissCK: balen (en das een understatement uiteraard) dat je pas na 1 jaar weer ongesteld werd en begrijpelijk dat je daar nu weer bang voor bent. Ben je toen (en nu misschien weer) naar de huisarts geweest? Het komt blijkbaar vaker voor dat het zo'n halfjaar duurt voordat de menstruatie weer op gang komt, maar een jaar lijkt me aan de lange kant.

Even in het algemeen: de eerste keer dat ik zonder pil ongesteld werd na 6 jaar eraan te zijn geweest was ik zo gelukkig! Net zoals toen ik merkte dat ik vanzelf kon merken dat m'n ei eraan kwam; voelde als bevestiging dat m'n lichaam goed werkt (al zegt dit natuurlijk lang niet alles), ik voel(de) me vruchtbaar! Dus ondanks dat ik me niet kan voorstellen hoe het is om lang te moeten wachten op je menstruatie of als je een onregelmatige cyclus hebt, leef ik toch erg mee met iedereen mee die (nog) in onzekerheid hierover zit. Ik hoop dat alles goed komt voor iedereen!!

even nog iets: wie van jullie heeft last van zwangerschapsverschijnselen ondanks dat je (nog) niet zwanger bent? Ik merk dat ik er zo mee bezig ben en dat ik met perioden echt verschijnselen heb, hoewel we nog niet eens aan het proberen zijn (nog 2 maanden). Zo heb ik last van misselijkheid sochtends, ruik ik dingen die er niet zijn en vind ik alles stinken, gevoelige borsten (niet alleen tijdens ongi en ei)). Moet ik trouwens voor dit onderwerp nou een nieuw topic openen? ben nieuw hier :p

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Wernhilde: Ik heb vaak last gehad van verschijnselen toen ik nog niet zwanger was. Helaas lijken de pre-menstruatie-klachten te veel op zwangerschapsklachten. Veel meiden worden hierdoor op het verkeerde spoor gebracht en voor de gek gehouden door hun eigen lichaam.

Het gekke is: toen ik zwanger bleek te zijn, had ik eigenlijk helemaal geen zwangerschapsverschijnselen! Die kwamen pas in week 5/6 van de zwangerschap.... Op de zere en trekkerige borsten na dan. Alhoewel, ik kon met 3 weken al geen gewone broeken meer aan en was al kwaad dat mijn dieet niet werkte hahahaha... kun je nagaan!

18. Troel

Troel Niet meer actief

Voor de meiden die het even wat rustiger aan gaan doen hier op het forum! Lieverds! Ik snap het volkomen! Zoals jullie weten neem ik ook wel eens wat afstand! Dat doet je goed.....

Succes Claudia, wie weet gaat t gewoon helemaal goed komen!

Meiden, vanavond of vanmiddag kom ik nog even kletsen! :D Heb pas mn ei gehad en had gister een heel licht bloedverliesje,,,, maar echt heel ieniemienie ;) Zo'n soort waasje....... Goed geklust ervoor.... Rond mn ei...... Innesteling geweest? .......... Pfffff!!

19. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Spannend Troel!!!! Ik hoop het zo voor je! Zou super zijn!

Fijn weekend allemaal!

Xjes!

20. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoi ladies,

Even snel vanaf mn gsm.

@troel: spannenddddd meis!! Ik hoop t zooo erg voor je :D Dan ben jij ons eerstvolgende zwangere lady :)

Hier even een update:

Ik had vandaag een bijna posi ovulatietest!!! Dus ik verwacht mn ei 1 dag eerder dan de vorige ronde. Dus nog goed regelmatig!! Als mijn LF dan weer 12 dagen is (waar ik wel gewoon vanuit ga) is mijn eerstvolgende NOD zaterdag 9 juli!
    Ben benieuwd!!! We konden helaas niet klussen vandaag...erg drukke dag. Maar morgen en overmorgen en dan een dagje rust en dan nog eens....moet lukken toch? Hihihi.

Ben benieuwd!!!! ;)

-x-

Deel Deze Pagina