cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Yach.. Ik ben na het stoppen van de pil alleen ongi geworden van de pil nog, erna niet meer.. dus heb nog een ontrekkingsbloed gehad..

@ MayD:.. Nee ik ga er ook vanuit dat ik niet zwanger ben hoor, maar ik vind het zo vervelend dat wachten eer je ongi word, wat een vespil aan tampons :S! Iedere keer denk ik ja nu ben ik het, dan had ik maagpijn en dan was er nog niets..

Weet niet of iemand dit nog heeft, sorry voor de details: Als ik de tampon eruit doe dan stinkt die behoorlijk soms en zit er wit achtig slijm op, herkent iemand dit?

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Als je stinkend slijm hebt, kun je beter even naar de HA gaan... dat schijnt niet goed te zijn (misschien een schimmeltje)

3. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi Bianca,

Ik ben het met MayD eens...je kan het beste even naar de huisarts gaan.
    Heb zelf namelijk een keer een (sorry voor de details) schimmelinfectie gehad en dat rook ook nie fris en zag er ook wittig uit. Bij mij kwam het door het slikken van antibiotica en was het na een paar dagen over.

Hier nog steeds geen verandering zoals jullie kunnen zien aan mijn banner.
    Heb wel af en toe kleine krampjes en af en toe een gevoel van "vandaag is het zo ver"
    Maar als ik dan naar het toilet ga.....niets :s

Waaahhhh wordt gek van die onzekerheid.
    Overdag probeer ik er ook niet aan te denken, maar in de avond als ik ga slapen beginnen de krampjes meestal.
    Hoe ist met jullie allemaal?

-x-CherryBelly

4. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Ladies,

nog 1 week aan de pil en dan stoppen. Ik ben zo benieuwd! Morgen heb ik mijn controle en omdat ze in mijn baarmoeder gaan zitten lummelen denk ik niet dat ik meteen zwanger raak. Mijn baarmoeder moet dan weer even genezen van de attack die ze er op doen. Maar ik ben er wel helemaal klaar voor. Ben aan het D-toxen onder begeleiding van een accupuncturist, hij helpt me meteen ook een beetje met het ontpillen.

Vriend heeft een etentje geregeld op de dag dat ik stop, heel erg lief!

Hoe is het hier? ik zag dat er mensen overtijd zijn? Al getest?

Liefs!

5. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Hallo lieve meiden,

Sorry, ben er even tussenuit geweest, maar ik ben er weer.
    Wil heel erg graag mijn verhaal even kwijt.

Ik zit nu op dag 47 van mijn 1e cyclus. Heb denk ik al wel 5 testen gedaan ofzo. Allemaal negatief.
    Ongi achtige krampjes worden nu steeds sterker, dus ik hoop snel ongi te worden.

Heb vanmorgen een beetje "op mijn donder" gehad van mijn huisarts.
    Die heb ik namelijk gebeld om te informeren vanaf wanneer ik evt een kuurtje kon krijgen om ongi op te wekken. (ja,ben omgeduldig)
    Toen zei ze dat ze dat heel erg af raadt, want stel dat je intussen toch zwanger bent geraakt dan heb je wel die troep tegelijkertijd genomen.
    Ook als er later in een eventuele zwangerschap iets mis is dan zou ik me dat steeds af blijven vragen of het aan die hormonenkuur ligt.

Toen vertelde ze me ook dat mijn menstruatie ook weg kan blijven omdat ik er te veel mee bezig ben. (met ongi worden, niet met zw worden, want ongi worden is voor mij stap 1)
    Het klopt wel dat ik er veel te veel mee bezig ben geweest.
    Al meteen toen ik stopte met de pil was ik bang dat mijn 1e ongi wel een half jaar tot een jaar zou gaan duren. Dit is ook te lezen in het begin van dit topic.
    Ik ging bij voorbaat al allerlei middeltjes halen. (Teunisbloemolie, monnikspeper en etos zw worden bijv) Ik had gelezen dat hierdoor je cyclus korter wordt.

Nadat ik vanmorgen een verhelderend gesprek heb gehad met mijn huisarts heb ik al die "troep" in de vuilnisbak gegooid en heb gewone goede prenatale vitamines gehaald.
    Klaar daarmee en nu mijn lichaam een normale natuurlijke kans geven om de draad op te pikken!

Ik voel me nu een suk beter en zal niet verbaast zijn als nu mijn ongi wel doorkomt.

Dames, ik wil jullie ook een advies geven.
    Ga niet denken over een NOD die je helemaal niet KUNT weten omdat je nog geen natuurlijke bloeding hebt gehad. Hiermee maak je jezelf echt helemaal gek.
    De eerste natuurlijke ongi kan tot wel een paar maanden wegblijven en heel soms wel een jaar.
    Ik bedoel het echt goed hoor niet om iemand te ontmoedigen.
    Ik zit zelf ook te wachten helaas..

Ik hoop dat iemand ook iets aan mijn verhaal heeft.

Heel veel succes allemaal!

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hee Mayrha, miste je al een hele tijd. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en dat je van je huisarts een figuurlijke schop onder je kont hebt gehad. Die krijg ik ook regelmatig van mijn moeder en vriendin. Zeker hier op het forum heb je snel de neiging om een beetje door te slaan. Zeker die eerste maanden moet je niet te veel verwachten, hoe moeilijk ook want we willen allemaal ZOO graag!
    Mijn cyclus duurde ook 45/46 dagen, en denk dat ik nu ook wel weer aan de 40/45 kom. Had een hoopje op een kortere en mn banner op 35 ingesteld, maar dat gaat hem niet worden denk. Hoop dat jou ongi snel mag doorbreken, dan weet je tenminste dat het lichaam zn werk weer heeft opgepakt.

Lovelybaby spannend hor, je laatste week aan de pil. Veel succes met ontpillen!! Het inmiddels een hekel gekregen aan dat hele woord met al zn zwangerschapsverschijnselen!

Cherrybelly, wanneer ben je van plan om te gaan testen?

Bianca88, witachtig slijm tijdens ongi hebk nog nooit gehad. Stinkende tampons echter wel, aan het eind van de ongi, als het bloed wat bruiner wordt zeg maar! Sorrry bah bahhh!
    Maar ben je wel ongi of niet, omdat je tampons gebruikt maar hierboven schrijft dat je erop wacht en tampons verspilt?
    Zolang je niet ongi bent moet je nooit tampons gebruiken!

7. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil ook even mee praten

ik ben 12 februari gestopt met de pil en heb 1 a 2 weken daarna een ontrekkingsbloeding gehad, en 23 dagen daarna ben ik ongesteld geworden met de bij behorende buikkrampen.
    en voor de rest heb ik tot nu toe nog weinig last van het ontpillen, mijn lichaam doet en voelt normaal.
    Wel nu sinds gister/vandaag wat slijmverlies en wat stekjes gehad (zou ei geweest kunnen zijn?) want dan zou ik deze keer een langere cyclus hebben, a.s dinsdag zou ik dan weer op dag 23 zitten.

Dus het is echt per vrouw verschillend hoe het lichaam reageert na het stoppen met de pil.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Een collega is vanaf de onttrekkingsbloeding in mei 2009 t/m haar zwangerschap eind november 2009 helemaal niet ongi geweest!

Ik heb last van hele korte LF.

Het kan na het stoppen met de pil dus alle kanten op.

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoi dames,

@Skaya: pffff weet t echt ff niet meer. Denk dat ik pas over 2 weken ga testen ofzo :(

Als ik alle verhalen hier lees denk ik dat ik mijn banner maar ff weghaal. Want die 5 dagen "overtijd" slaan natuurlijk eigenlijk helemaal nergens op! Hahaha.
    Heb 't met mijn man besproken en we blijven gewoon klussen wanneer we er zin in hebben. We zien wel of ik ongi wordt of zwanger raak.
    Ben er teveel mee bezig denk ik. Dat ontpillen is voor mij geen pretjes, al die vage krampjes en wordt af en toe goed misselijk.
    Heb ook gemerkt dat ik naar mijn pendels (zie handtekening) toe heb geleefd wat natuurlijk helemaaaaaaal nergens op slaat hahahaha.

Maar die Lente maakt t zo vreselijk moeilijk....heb gewoon chronische lentekriebels denk ik, kan t niet helpen.

-x- CherryBelly

10. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

@CherryBelly: Moeilijk hé dat wachten.. Ik weet er alles van.Ik bedoelde het trouwens abloluut niet naar iemand persoonlijk toe over de NOD, een banner hebben is natuurlijk leuk. En tja, je moet er iets neerzetten toch...
    Ik heb ook al allerlei verschijnselen gehad, zeer pijnlijke tepels en krampen in onderbuik. Over mijn humeur nog maar niet te spreken.:D
    Het voordeel is dat ik weet dat ik me dingen teveel aantrek op het moment. Dat scheelt een hoop gedoe.
    Ik zit nu op dag 47 om precies te zijn en ik denk al een week te voelen dat ik ongi wordt...niet dus. pffffff geduld is een schone zaak.
    Helaas heb ik dat niet echt. Maar het zal worden beloond.:)

Ik heb eigenlijk nog een vraagje aan jullie voor advies.
    Ik ben op het moment bezig met het laseren van een redelijk grote tattoeage op mijn arm.
    Zou ik daar gewoon mee door kunnen gaan?
    In principe kan ik op ieder moment net zwanger zijn. Iemand een idee?

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik gebruik de tampons omdat ik niet weet wanneer ik ongesteld moet gaan worden, ik heb geen zin dat ik het daluk word en in eens met een rode broek loop :S.. Vandaar dat ik kleine tampons in heb.. Maandverband kan ik absoluut niet vedragen, vreselijk vind ik dat..
    Ja dat stinkende geur is denk ik van de tampons die ik in heb, heb verder nergens last van?
    Ik doe de tampons echter alleen in als ik moet werken of ergens naar toe ga, thuis heb ik geen tampon in omdat ik weer dat ik me dan toch kan omkleden en verschonen.

Ja ik herken het die kwaaltjes maken mij ook gek..
    Zit inmiddels ook op dag 42 in mijn cyclus en wacht ook op mijn eerste ongi..
    Je kunt het beste niets slikken om de ongi op gang te laten komen, zo raakt je lichaam nog erger denk ik van slag en ben je met de 2e ronde net zolang weer bezig..
    Ik slik alleen foliumzuur en verder niets.. gewoon lekker de natuur zijn gang laten gaan is het beste denk ik toch.

Ik ga denkelijk zaterdag wel nog een test doen, ben ik dan weer Negatief dan wacht ik het gewoon af..
    De HA zal er toch niets aan kunnen doen en mij ook zeggen wacht het af en probeer er niet teveel aan te denken, maar dat is erg lastig voor mij..
    Mijn beste vriendin die was met de pil ook altijd regelematig ongesteld en is sinds 1 jaar gestopt met de pil en heeft maar eens in de 3 maanden ongi en eisprong..
    Ik trek het me allemaal teveel aan, word soms echt gek van mijn eigen..
    Probeer het los te laten voor ongesteld te worden maar je blijft er onbewust toch op wachten..

12. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    #232 CherryBelly, 24 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
    @Mayrha: hihihi ik heb het ook niet persoonlijk opgevat hoor ;)
    Maar ik vond het eigenlijk wel hele goede raad, dus dankje daarvoor :)
    Je hebt me weer ff met beide benen op de grond getrokken. Hahahaha.

Het moet natuurlijk allemaal leuk blijven toch? Stressen is al helemaal niet goed voor onze cyclussen...;)

:D

13. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Heb mijn banner effe gewijzigd hihihi.
    Vind het ook wat rustgevender zo ;) Kreeg altijd de vraag wanneer ik eindelijk eens ging testen, omdat ik "overtijd" was :D

@Bianca: ja, heb het ook overwogen om over 2 weken naar de huisarts te gaan als er nog niets is gebeurd, maar die zal toch maar zeggen dat ik gewoon moet wachten.

pfff... makkelijk gezegd hahahaha.
    -x-

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Cherry: ja haha daarom had ik mijn banner ook al maar geweizigd, ik zat inmiddels volgens mijn banner halverwegen ronde 2..

15. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi hoi, hoe is het met iedereen.

Dames heb sinds gisteren wat rosig bloedverlies gehad en dit alleen bij het toiletgang, dus alleen bij het afvegen om het maar zo direct te zeggen. En heel weinig en rozig, dus geen helder bloed. En nu niets meer, was dit nu de ontrekkingsbloeding?

Ik kan het me van de vorige keer niet meer herinneren, zo'n 4 jr terug. :)

16. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Yach:
    Kan best ontrekkingsbloed indd zijn, maar kan ook tussendoor komen dat je wat bloedachtigs verliest, kan ook de innesteling zijn van het vruchtje..

17. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Dat laatste is het niet, ik weet het haast zeker. ;)

Ja kan natuurlijk ook gewoon een tussentijdse bloeding zijn, die heb je ook nog, getsie..

18. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Waahhhhhh mijn ongi is doorgebroken!!!

jeetje ben nog nooit zo blij geweest met mijn ongi.
    Natuurlijk is het jammer dat ik niet zwanger ben, maar nu weet ik dat alles tenminste nog goed werkt.

Pfff wat een opluchting hahaha.
    Heb het gewoon lekker losgelaten en voila....daar was t.

Nu op naar ronde 2! :)

-x- CherryBelly

ps: moet mn handtekening weer ff wijzigen.

19. Mayrha

Mayrha Niet meer actief

Hey CherryBelly,

Wat fijn voor je meid!!
    Inderdaad weet je nu tenminste dat jouw lichaam "normaal" werkt.
    Dat is nog snel ook zeg, hoeveel dagen heeft het bij jou geduurd?

Ik kan wel janken op het moment.:(
    Voel me echt verdrietig...
    Ik zit nu op dag 48 en nog niets.
    Mijn 2 leukste collega's gaan ook nog eens beiden tegelijk weg.
    De ene is mijn overbuurvrouw en de andere mijn "zij" buurvrouw.
    Met hun kon ik altijd zo fijn kletsen.
    Ben ook al 2 maanden gestopt met roken, wat ook redelijk moeilijk is geweest. Ben even helemaal op. Zo voelt het tenminste.
    Mijn huisarts snapt me niet en vindt dat ik maar gewoon maar een half jaar moet wachten, terwijl andere meiden al veel eerder geholpen worden.
    Ik heb net gebeld met de gyneacoloog voor een second opninion.
    Die willen me heel graag nu al helpen en kunnen zich heel goed voorstellen hoe ik me voel!
    Morgen krijg ik een brief thuis met formulieren die ik samen met mijn vriend in moet vullen.
    ALs ik die terug heb gestuurd dan wordt ik binnen 1 a 2 weken gebeld voor een afspraak.
    Ben zo blij dat er iemand me wel wil helpen.
    Al is het maar dat ze me even geruststellen ipv zo vijandig te doen als mijn huisarts.
    Ben op het moment in de zw, ze bekijken het maar even lekker, ben op!
    Sorry voor mijn lange verhaal. Moest het echt even kwijt.

20. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Cherrybelly, wat ontzettend fijn dat je ongi er is en het heeft niet eens zo lang geduurd, 34 dagen is best netjes!! Geniet ervan hahaha! Op naar de volgende ronde!

Mayrha wat een rotsituatie heb je zeg!! Maar wel heel goed van je dat je de gynaecoloog hebt gebeld en voor jezelf bent opgekomen! Nu gaan ze je tenminste gelijk helpen! Well done!
    Hoop dat je je snel beter voelt!!

Hier nog steeds krampjes en steekjes links recht in mn onderbuik, ook af en toe steken in mn borsten. Als ik volgend weekend nog niet ongi ben wil ik gaan testen, maar denk dat het niks is weer deze maand en weer een lange cyclus heb!

Deel Deze Pagina