cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    ik krijg ook steeds strepen kijk....

Bekijk bijlage 164391

2. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @blijevrouw en cherry: ik heb ook overgewicht, oa door medicatie (en ook wel omdat ik een snoepdoos ben :)) dus de moed niet opgeven hoor!

3. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Super lief van je, ik (wij) geven de moed ook zeker niet op, en gaan vrolijk verder!

Hoe voel je je nu?

Knuff

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Wat een boel is er weer gekletst hiero!

Ik hoop dat alle dames met vraagtekens in hun cyclus snel duidelijkheid hebben...

Ik ben vandaag voor het eerst bij de fysio geweest. Het is daadwerkelijk bekkeninstabiliteit. Vanaf volgende week gaan we een plan opstellen om mij zo pijnloos mogelijk door de zwangerschap te loodsen...

5. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten

Hm sterkte ermee meis, er is niets vervelender dan bekken pijn.

6. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ MayD: Fijn dat er nu al naar wordt gekeken. Ik hoop dat je er niet al te veel last van gaat hebben.
    Succes in iedergeval.
    Hoe voel jij je nu verder?

@ Blijevrouw21: Jij hebt inderdaad ook steeds een streep. Dat schept toch alleen maar onduidelijkheid? Echt stom dat er toch een licht streepje komt te staan.
    Dan kunnen ze maar beter wit blijven als ze negatief zijn.

7. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Theeleutje: Hoe is het nu met je? En hoe voel je je? Lukt het om nog niet aan iedereen te vertellen dat je zwanger bent? ;)

8. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten

Was dat maar zo ja, dat zou makkelijk zijn. Normaal is het ook de bedoeling (tenminste het gebeurd vaak) dat de testen van licht naar donker gaan, zodat je uiteindelijk precies weer dat binnen een aantal uur je eisprong plaats gaat vinden.

Helaas gaat het bij mij van donker naar licht en weer naar donker.

Je moet ook proberen elke dag rond de zelfde tijd te testen, alleen gaat dat hier helaas nog niet zo goed.

9. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Blijevrouw21: Ik ga elke dag rond 18:00 uur testen. Heb ik vandaag ook gedaan en dat moet wel lukken. :) Moet het wel even in m'n agenda zetten, want anders ga ik het wel vergeten. En als het een keer niet lukt, dan maar later.

10. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

17 feb 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Iedereen.

Ik hoop voor de mensen die aan het klussen zijn dat het deze maand raak is.

Update van mij:
    Ik ben er niet zo vaak ben 's avonds echt moe dus lig ik vroeg op bed verder ben ik elke morgen misselijk echt kaken maar niet overgeven gelukkig.
    Ik heb het vandaag tegen me baas verteld omdat ik me werkbroeken niet meer aankrijg:S Hij was heel enthousiast enz en zei gelijk dat ik geen zware dingen mocht tillen hahaha.
    Dus morgen maar ff opzoek naar een andere broek.

Groetjes

11. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Zonnetje1986: Vervelend dat je zo'n last hebt van die misselijkheid. Ach, het moet maar even. Het is een kwaal die heel veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap. Dat moet je dan maar voor lief nemen. Maar snap wel dat het echt rot is.
    Fijn dat je baas zo reageerde. Lijkt me echt een rot moment om het aan je baas te vertellen.
    Ben je al zoveel aangekomen dat je je werkbroeken niet meer past? Dat gaat snel zeg.
    Geniet van je zwangerschap meid!

12. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

17 feb 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esmee1985.
    ben niet echt aangekomen maar best wel opgeblazen buik maarja boeiend haha en die misselijkheid krijg je erbij cadeau maar dat geeft ook niet het is voor een goed doel.

13. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Zonnetje1986: Ja, die misselijkheid is inderdaad voor een goed doel. Een heeeel goed en bijzonder doel. ;) Echt zo leuk dat jij en Theeleutje tegelijk zwanger zijn. :D Zo'n groot wonder.
    Heb jij met ovutesten en temperatuur bijhouden gewerkt of gewoon om de dag klussen?

14. Delta

Delta Niet meer actief

wil ik ook wel weten :D

15. Delta

Delta Niet meer actief

haha nee, ik bedoel als je geen eisprong hebt kan je toch ook zwanger raken?

16. Delta

Delta Niet meer actief

ik werd de laatste keer 12 dpo ongi :)
    achteraf kwam ik erachter dat ik mn eisprong gevoeld had

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ben ik weer dames. Ben doodmoe :( en heb barstende hoofdpijn :(

@Esmee:vlak na je ongi is je cervixslijm dikker en cremig met misschien wat “korrels”. Maar echt heel erg aan de droge kant. De slijm is alleen zichtbaar als je het met je vingers op de spannende manier bekijkt. Daarna een aantal dagen voor je ei is het vloeibaarder, nog niet helemaal rekbaar en ook nog cremig/wit. Rond je eisprong is het rekbaar, doorzichtig of (zoals bij mij) toch een beetje troebel. Je kan hier de welbekende draadjes mee trekken. Na je eisprong droogt het weer snel op en wordt het weer dik en cremig met misschien “korrels”. Als je zwanger bent zou het kunnen dat je na de innesteling wat witte afscheiding hebt. Maar hoe dit eruit ziet heb ik helaas nog niet mogen ervaren.

Over je ovutesten. Een vrouw heeft altijd wel wat LH hormonen in haar lichaam. Vandaar de lichte streepjes. Ik heb ze ook altijd. Maar de positieve testen zijn echt heel goed herkenbaar hoor ;) Die zijn even donker of donkerder dan de controlestreep. Ze knallen dan echt van je testje af :D Don’t worry, gewoon doortesten meis.

@MayD: wat vervelend meis :( sterkte! Wel fijn dat je hulp hebt van en fysio :D

@Theeleutje: ohhh wat een geruststelling. Dus ook met overgewicht is het mogelijk? Maar ja in welke mate heb je overgewicht dan? Ik ben best fors :( Had het liever anders gezien en doe ook mn best om nog een beetje op mn eten te letten (geen streng dieet hoor, dat is ook niet goed als je zwanger wil worden).

@Zonnetje: wat leuk dat je baas zo reageert :D Ik hoop dat die van mij ook zo gaat reageren als het zo ver is :D Lekker goed uitrusten hoor meis, is erg belangrijk.

@Evaa: nee zonder eisprong kan je niet zwanger raken meis. Er is altijd een eitje nodig die bevrucht kan worden. Als er geen eisprong is, is er dus ook geen eitje en kan het mannelijke zaadje dus niets bevruchten.

Update van mij[\b]
    Mijn krampjes zijn er nog, alleen verlies ik nu wel weinig bloed.
    Ik ben met mn gekke hoofd gaan zoeken hoe mensen hun innestelingsbloeding hebben ervaren. Er zijn dames die zeggen dat het leek alsof ze ongi waren, maar omdat het eerder in hun cyclus gebeurde, ze het toch vreemd vonden en een test deden…en die bleken zwanger.
    Nu wil ik niet zeggen dat ik ook zwanger ben, ik ben denk ik gewoon ongi… met een kortere LF dan normaal. Helaas… maar ja het was ook een rare cyclus gezien mijn temp.
    Maar ergens geeft het toch weer die onzekerheid.

Wellicht dat ik dit weekend op mijn oorspronkelijke NOD een testje waag, heb wat sportieve dingetjes gepland en het is handig om dat te weten of ik toch niet stiekem zwanger ben.
    Komt blijkbaar vaker voor dan ik dacht….

-x-

18. Delta

Delta Niet meer actief

@ cherrybelly; maar sommige raken toch ook zwanger door de pil heen, dan heb je geen eisprong, hoe zit dat dan?

19. Delta

Delta Niet meer actief

en sommige raken toch ook zwanger in de week dat ze bijvoorbeeld geen eisprong hebben gehad of hebben

20. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    #2420 CherryBelly, 4 jul 2011
    Laatst bewerkt: 4 jul 2011
    @Evaa: door de pil heen zwanger raken kan alleen als er toch nog een eisprong heeft plaatsgevonden. Bijvoorbeeld omdat de pil niet op tijd is ingenomen of is vergeten. OF diarree, antibiotica, overgeven en andere factoren kunnen ervoor zorgen dat de pil niet meer naar behoren werkt en je toch een eisprong kan hebben.
    Ook kan de pil te "licht" voor iemand zijn.

Over buiten de eisprong zwanger raken denk ik dat het mogelijk is, doordat de zaadjes van de man soms best lang in het lichaam van de vrouw kunnen overleven. Het is alleen best een uitzondering. De zaadjes kunnen wel een paar dagen overleven. Of de eisprong heeft eerder plaatsgevonden dan gedacht.

Je moet het zo zien: zonder ei kan er ook geen kip geboren worden. Zo hetzelfde met mensen.

Deel Deze Pagina