cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Zo, de VSM is binnen :). Vanavond na het eten mee beginnen.

Ik lees dat je ook visoliecapsules zou moeten slikken? Maar ik probeer 2x per week vis te eten, dit lijkt me dan toch voldoende, niet?

Ik lees ook dat als je in verwachting bent, je 10 mcg vitamine D per dag moet slikken. In de VSM zit 5... Ook niet echt handig, doe er dan meteen 10 in! Nou ja, voordat het zover is (ik hoop snel :D). Dan maar wat extra bijslikken.

@Beckje: knap dat je gestopt bent met roken meid! Ik ben zelf zes jaar geleden gestopt (na 8 jaar gerookt te hebben) en zelfs nu heb ik er heeeeeeel af en toe nog zin in. Na het eten of op een feestje als je wijntjes drinkt. Maar goed hoor, veel beter om niet te roken!! En je hebt natuurlijk een doel voor ogen ;).

2. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Ik heb net een ovulatietest gedaan, maar twijfel of deze nu positief is of negatief?! :( Graag jullie mening.

3. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Gizzie1983: Fijn dat de VSM binnen is. :) Ik slik geen visoliecapsules en eet ook amper vis. Daar hou ik gewoon echt niet van. Ik blijf pillen slikken. ;) Ik vind het zo wel genoeg hoor. Haha... verder eet ik wel gezond.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha ik hoop 't :D weet ook echt niet wanneer ik kan testen. heb toch maar ovutestjes gekocht. zodat ik me niet helemaal gek zit te maken...
    plus ze waren niet echt duur, dus gewoon proberen :)
    bij de jouwe geen idee trouwens... lijkt wel iets lichter...?

5. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Beckje: Dit is de duidelijkste ovulatietest. Deze heb ik vroeg in de middag gedaan. De testen hiervoor zijn nog een stuk lichter. Ik heb ook geen idee wat ik van deze ovutest moet denken.

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Pfff, dat is een lastige zeg. Het is natuurlijk een megaduidelijke streep, maar of ie nou even donker of donkerder is? Voel je verder wat gerommel in je buik? Of heb je misschien andere afscheiding waar je de ovulatie aan kan herkennen?

7. mrdam

mrdam Actief lid

16 mei 2011
    141
    0
    0
    hoi meiden de vlag kan uit hoor haha me eerste echte ongi is echt doorgebroken vandaag en flink ook kwist nie dak zo blij zou zijn nu het er eenmaal door is hierna dus op naar de eerste ronde. de afgelopen maanden 2keer 2drupjes ofzo gehad maar verder niet veel dus ben erg blij nu .
    vandaag ook gestopt met roken nu heb ik helemaal een extra motivatie om echt te stoppen met roken.

8. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Gizzie1983: Ik heb eigenlijk niet zo gelet op m'n afscheiding. Hihi.. Maar dit is wel de meest duidelijke ovutest die ik handen heb gehad. Dus ik ben benieuwd of deze vanavond nog duidelijker wordt.

@ Mrdam: JEEEJ!!! Wat fijn dat je ongi dus is doorgekomen. Ik was ook super blij toen deze door kwam. Normaal vind ik het verschrikkelijk om ongi te zijn, maar toen was ik echt zoo blij. ;)
    Inderdaad bijna beginnen aan de eerste ronde. Spannend hoor.

9. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Gizzie1983: Ik heb trouwens helemaal niks gevoeld in mijn buik. En nog steeds voel ik geen gerommel.

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    @Esmee: weet ook niet of je iets moet voelen hoor. Maar als je nu een combinatie had van het slijm (excusez moi), buikpijn links/rechts en zo'n ovulatietest dan had je misschien meer zekerheid, hihi. Gewoon maar eventjes in de gaten houden. Wat dat betreft best slim om eerst een tijdje te wachten. Als jullie straks ervoor gaan, heb je al goed inzicht in je cyclus!

@mrdam: super!! Eindelijk na 8 maanden. Nu op naar de eerste ronde! Spannend...

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Even een vraag.

Bij het stukje 'zwanger worden' - 'kansen om zwanger te raken' staat geschreven dat jij en je partner eigenlijk moeten stoppen met alcohol drinken vanaf het moment dat je zwanger wilt raken.

Nu is het niet zo dat ik tig glazen per dag drink, maar ik houd wel van een roseetje op z'n tijd ;).

Zodra er een vermoeden zou bestaan dat ik in verwachting ben, zou ik er uiteraard ook acuut mee stoppen, maar zou het nu echt al zo'n kwaad kunnen om af en toe een wijntje te drinken?

Hoe gaan jullie hiermee om?

12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Gizzie1983: Nu je nog niet zwanger bent kan je gewoon een glaasje per dag drinken. Of twee glaasjes, maar ik zou niet meer dan 2 glazen doen. Mijn man drinkt 's avonds graag een biertje of twee en in het weekend wel meer. Maar hier laat ik hem gewoon van genieten.
    Ikzelf drink heeeel soms, maar heel weinig. ;)
    Als je zwanger bent natuurlijk stoppen met alcohol. :p

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik drink nog niet eens dagelijks hoor. Meestal van do-zo 1 of 2 glaasjes per avond. En manlief een paar biertjes, maar ook niet veel.

Ik denk dat ik niet eens meer zou drinken als ik een eisprong heb gehad. Dan pas weer als de rode ferrari langskomt (of hoe noemen jullie dat hier, haha)?

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Gizzie1983: Gewoon doen zoals je normaal ook doet dan. En als je zwanger bent niet drinken. ;)
    Niet vergeten je VSM pil in te nemen he? :p
    We noemen het hier de rode ferrari. Vind het echt een grappige benaming. :D

15. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wat is er weer lekker gekletst! Gezellig hoor!

@mrdam: jeeeeej eindelijk ongesteld! Gek hè, dat je daar zoooo blij mee kan zijn!

De informatrice van MvM is net geweest, ik ga vanaf as vrijdag beginnen! Heb een zwangerschapsptest gekregen, met een mooi bewaardoosje er omheen. En een tijdschrift over zwanger zijn. Veeeel informatie en een leuke armband!
    Ben erg benieuwd!

16. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Theeleutje: Wat goed dat je daar aan gaat beginnen. Dus nu ga je nog een zwangerschapstest doen? ;) Die zal er wel van af knallen dan. Hahaha...
    Zou je naar mijn ovutest willen kijken op de vorige pagina? Kan jij mij aangeven of deze nu positief of negatief is? Dit is wel de meest duidelijke test die ik tot nu toe in handen heb gehad.

17. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @esmee: ik moest vanmorgen wat ochtendurine opvangen en daar heeft de informatrice net een testje mee gedaan. Op die manier weten zij zeker dat ik echt zwanger ben. Alleen hebben hun testjes 6(!) keer zoveel hCG nodig als de testen die ik gebruikt heb (kv2v5) dus het test streepje knalt op de MvM test minder als op mijn eigen testen. Maar dat is ook normaal vertelde ze!
    Voor mijzelf vind ik het vanzelfsprekend om mee te doen. Ik heb bij mijn beste vriendin gezien hoe moeilijk het allemaal kan zijn als je hulp nodig hebt om zwanger te worden. En nu kan ik helpen!

Jouw ovutest lijkt negatief te zijn, je teststreep moet net zo donker, of donkerder te zijn als de controle streep. Op de foto lijkt dat niet zo te zijn. Maar ik las ook dat dit je donkerste tot nu toe is?
    Ik heb ook ovu testjes gebruikt (van zwanger en kids, de dipstick testen) en ik moet eerlijk zeggen dat bij mij de teststreep ook nooit zo donker is geweest als de controle streep. Hij was ook steeds iets lichter. Na 2 dagen vrij donker geweest te zijn (maar eigenlijk dus niet donker genoeg om het als positief te kunnen zien) werd het streepje steeds lichter, tot het na 4 dagen verdween. Ik ben dus uiteindelijk maar uitgegaan van de donkerste test. Al was die dus officieel negatief. Ik heb maar 1 ronde ovutestjes gebruikt, dus ik heb geen idee hoe het evt andere maanden gegaan zou zijn... Lastig hè dat je het gewoon niet zeker weet.....
    Heb je eigenlijk nog iets van je sollicitatie gehoord? Die van vorige week (daar hing het toch van iemand anders af die de baan misschien niet wilde? Toch?) en die van deze week?

Ik weet niet meer wie het vroeg, iemand vroeg iets over lange cyclussen en LF? Ik had steeds mijn eisprong op dag 12, en had vervolgens een LF van 16. Zodoende kwam ik wel steeds uit op een cyclus van 28 dagen, alleen zat mijn cyclus dus net ietsje anders in elkaar!
    Ik heb wel eens begrepen dat een LF van 8 of 9 dagen niet goed zou zijn, dan heeft het vruchtje te weinig tijd om in te nestelen.
    Vrouwenlichamen zitten mooi, maar stiekem ook weg errug raar in elkaar hoor!

@mayD: hoe ging je gesprek vandaag? Wat heeft je baas gezegd? Ik hoop zoo dat het allemaal gaat meevallen voor je!

18. Troel

Troel Niet meer actief

@Gizzie!
    Ik drink ook graag een wijntje.. Het schijnt zo te zijn dat je zo vroeg in de zwangerschap nog niet de verbinding hebt met je kindje dat het er schade aan kan overhouden. Bijna geen 1 vrouw weet vanaf moment 1 dat ze zwanger is... en drinkt dan ook vast een wijntje zonder dat ze weet dat ze in verwachting is.. Snap je? Hetzelfde geldt voor voeding/kattenbak enz enz.. Ik ga me pas echt helemaal aanpassen (qua voeding, wijntje, sigaretje èn kattenbak) als ik weet dat ik zwanger ben! Pffff ga niet nu al leven alsof ik zwanger ben! ;););) hihi maaaar meiden ik kan me goed voorstellen als er hier dames zijn die dat wel zo doen hoor! Respect daarvoor! :) Ik rook trouwens alleen maar als ik een wijntje drink.. Niet 24/7 ;)

19. Troel

Troel Niet meer actief

Ojaa over het drinken van vriendlief als je zwanger wilt worden,, Ik weet dat dat beter is voor zijn zaad. Als je rookt en drinkt enz ben je wat minder op en top vruchtbaar. Correct me if i'm wrong!!

20. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Theeleutje: Ik vind het echt goed van je dat je mee doet aan MvM. Je moet dus echt nog een keer een zwangerschapstest doen als er iemand van MvM langs komt?
    Ik heb net weer een ovutest gedaan en deze was dus iets lichter dan de test die ik vanmiddag geplaatst heb. :( En ik voel nu ook wel wat gerommel in mijn buik.
    Het is inderdaad wel lastig inderdaad nu ik niet zeker weet of ik deze als positief of negatief moet beschouwen. Maarja... ik merk het vanzelf wel. Als ik geen donkerdere meer krijg dan zal deze dus wel positief zijn.

@ MayD: Ik ben ook super benieuwd hoe je beoordelingsgesprek is gegaan en hoe je werkgever heeft gereageerd over minder werken. Ik hoop dat het allemaal meegevallen is en dat je je niet druk hoeft te maken.

@ Troel: Ik rook ook wel, maar een heel stuk minder dan ik deed. Ik rook er 3 per dag maar dit is wel echt mijn laatste pakje. :) Ik moet er gewoon echt van af. Maar nu het toch nog niet zo ver is geniet ik er stiekem toch nog wel van. ;)

Deel Deze Pagina