cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Gister mezelf ff een beetje rust van het forum gegund:

Gisteren ziek gemeld en naar de HA geweest. De HA heeft me minimaal 2 weken rust verordend en daarna mag ik op therapeutische basis weer aan het werk... Hij drukte me op het hart absoluut niet beter te melden en contact op te nemen met de Arbo-dienst.

Mijn e-mail bleek uiteindelijk wel bij de juiste Arbo-dienst terecht te zijn gekomen en die mevrouw belde mij dus nadat ik bij de HA wegkwam. Ik heb haar de hele situatie van begin tot eind uitgelegd en ook zij was zeer verbaast over de hele gang van zaken. Ook zij vond het niet normaal dat ze mij niet deels in de ziektewet wilden doen.

Ze heeft een mail naar onze P&O gestuurd, waarin zij de uitspraak van mijn HA ondersteunt en aandringt op mij per ommegaande compleet ziek te melden bij de Arbo en het UWV.

Wat een rust kwam er ineens over me heen! Ik ben zo blij dat ik zowel de HA als de vrouw van de Arbo achter me heb staan!

Ik ga nu ff 2 weken genieten van mijn rust.

2. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Troel: Ik heb ook heel vaak in tranen gezeten bij Babyboom. :) Het doet gewoon zoveel met me. En natuurlijk heeft het ook alles te maken met onze grote kinderwens. ;)
    De CB testen zijn zeker wel veel geld. Ik heb zo'n pakket van 20 stuks voor € 50 euries. :) Echt heel veel geld, maar het is allemaal voor een goed doel denk ik maar. Je moet wat over hebben voor zo'n mooi klein wondertje. :)
    Ik heb haast geen geduld meer, maar ik moet wel. :( Ik probeer maar positief te blijven.
    Maar kan blaasonstekinggevoel er ook op duiden dan dat de eisprong eraan komt??!? ;)

@ Theeleutje: Wel een goeie om aan te geven dat je dan blaasonsteking hebt of astma. Is zeker wel geloofswaardig.
    Ik kan begrijpen dat het je wel goed doet om van je moeder te horen dat zij nergens last van had tijdens de zwangerschap.
    Ik ga voor je duimen dat jij zo'n zelfde soort zwangerschap mag hebben. En ook dat je niet meer in de vangrail hoeft te kotsen. ;):p Hahaha... 30 kids. WOW!! :$ 2 is een mooi aantal. Hihi... :D

En daar ga ik weer.... voor de zoveelste keer plassen. :(

3. Troel

Troel Niet meer actief

MayD Wat een geweldig nieuws voor je zeg! Super! :)

4. Troel

Troel Niet meer actief

Esmee bij mij is het allemaal altijd wel wat gevoeliger daar bij mn blaas dan, niet altijd maar ik herkende het wel toen je t zei... Ik duim voor je!!!!!!!!!!

5. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ MayD: Ik kan me helemaal voorstellen dat het dit een grote opluchting is. Al dit gedoe van je werk er nog eens bij dat vreet ook energie. :( Negatieve energie. Terwijl jij juist hoort te genieten van je zwangerschap.
    Inderdaad nu genieten van je 2 weken rust en ook echt lekker je rust nemen. Goed naar je lichaam luisteren.
    Je hebt nog helemaal geen reactie gehad van je werkgever over die mail dat je nu minimaal 2 weken rust moet houden?
    GENIET van je zwangerschap!

6. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Troel: Ik hoop dat je gelijk hebt!! Hihi.. Zou wel super zijn. Ik ga echt zoooo blij zijn als ik erachter kom dat ik een eisprong heb. ;) Maar daar kan ik nu alleen nog maar van dromen. :(
    Super lief dat je voor me gaat duimen. :D Thanks!

7. Troel

Troel Niet meer actief

Het moet gewoon Esmee!!! X

8. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, wat kletsen jullie toch ontzettend veel! Haha het is echt niet bij te houden.

Esmee: rot dat je er zo mee bezig bent, ik weet hoe het voelt :( Positief blijven kost veel moeite he?!

Troel: erg he, huilen bij babyboom. Ik heb het zelf ook elke keer! Je gaat er ook zo over nadenken..

MayD: wat fijn dat je de huisarts achter je hebt! Nu inderdad genieten van je 2 weken rust. En hopen dat je baas een beetje normaal blijft doen....

Nou meiden, hier nog geen verandering. Elke week denk ik: o mn temp gaat iets omhoog! En dan is het de dag erna weer naar beneden. Ik heb steken, ik heb slijm ik heb alles behalve een eisprong :( Vorige week de dokter nog even uitgesteld, ik was zo positief. Maarja nu ga ik denk toch maar echt bellen as week.
    Het is ook zo lastig allemaal, liefste zou ik het los willen laten dus ook niet tempen, maarja dan weet ik ook niet wanneer ik misschien ongesteld moet worden en wanneer ik dus over tijd ben. Dus dan zou ik het nog niet los kunnen laten lijkt me...

Wat een gedoe he meiden, voor ons allemaal. Gelukkig hebben we wel wat zwangeren onderons zodat we zien dat het iig wel allemaal kan :D

xxx

9. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Noosa: Ja, het is zeker wel moeilijk om positief te blijven, maar ik probeer wel positief te blijven en ook te denken. Als ik dat niet doe maak ik mezelf helemaal gek. Ik merk ook dat ik nu wat emotioneler begin te worden door onze vakantie naar Sri Lanka. Dat vind ik ook super spannend.

Echt irritant he zo'n lange cyclus en zeker ook als je iedere keer denkt dat je eisprong eraan komt en dan is ie er niet. :(
    Ik zou als ik jouw was de huisarts gewoon bellen. Misschien duurt de cyclus ook wel zolang, omdat we er er zo mee bezig zijn. Zou zomaar kunnen natuurlijk.
    Ik hoop dat je snel naar de huisarts kan.

@ Troel: Ik heb ze binnen hoor de CB digitaal ovulatietesten. :D Ik heb de neiging om er gelijk mee te beginnen, omdat ik nu toch nog geen eisprong heb gehad. Maar ik wacht tot de volgende ronde. In augustus wordt de eerste keer.

10. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    En wat vinden jullie van mijn nieuwe afbeelding?
    Ik vind 'm zooo cute!!! Hihihi.... :D

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik had een terugbelnotitie achtergelaten voor de vrouw van P&O, maar ze heeft nog niet gebeld.

ALS ze over e.e.a. begint, ga ik mij niet lopen rechtvaardigen. ZIJ hebben het bij het verkeerde eind.

Ik ga nu iig genieten en lekker rusten. De wereld om me heen mag vergaan, maar mijn kindje gaat voor.

12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Groot gelijk!! Jij en je kindje zijn het belangrijkst!

13. Troel

Troel Niet meer actief

Hij is leuk esmee!!!! :D:D
    Ja kan me voorstellen dat je er meteen mee wilt beginnen! Even wachten nog.. .;)

Heee Noosa! Joepie je bent er nog! :D:D Gezellig.. Meid! Wel alle tekenen qua slijm enzo maar geen ei? Weet je wel zeker dat je geen ei hebt? Alleen door t tempen? Straks heb ik ook geen ei en denk ik t alleen maar... Heb je ook steekjes enzo?

Meiden help me! Ik temp niet, heb vruchtbaarslijm, propje, steekjes, beurs dof gevoel onderin mn buik, gevoelige tepels rond de dag(en) dat ik mn eitje zou moeten hebben.... Dan kan t toch niet anders dan dat ik wel een eisprong heb? Sorry voor de meiden die veel minder tekenen hebben en twijfelen of ze een eitje hebben/krijgen! Maar ik stress m ineens een beetje geloof ik.... :(:(

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Troel: Zoals ik het lees heb jij echt wel je eisprong. Je zou eens een ronde kunnen doen met tempen en/of ovutesten? Dan weet je het echt zeker en hoef je ook niet onzeker te zijn. Dan heb je zegmaar een bevestiging en dat is altijd fijn.
    Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken hoor en dat alles gewoon goed werkt. Wel kan ik begrijpen dat je ineens je twijfels hebt. Het is niet niks wat je allemaal hoort en op tv bij babyboom ziet. Laat je niet gek maken meid!

15. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Troel: afgelopen keren kreeg ik ook zere tepels dus ik denk dat Jou eitje gewoon gesprongen is! Maar als je het echt wilt weten Moët je toch gaan tempen? Of lijkt je dat niks?

16. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Hallo Dames, ik heb heel wat terug moeten lezen! Wat is er veel gekletst zeg...

Ik probeer morgen/maandag wat energie bij elkaar te pakken om meer te reageren.

heerlijk 3 dagen weggeweest, waren eigenlijk toe aan rust, maar het is het tegenovergestelde geworden... hebben ons helemaal uitgeleefd, heerlijk gegeten en vooral gedronken.. (had mezelf voorgenomen dit niet te doen, maar dacht wie weet hoelang ik er nog van kan genieten.) Had tenslotte al een jaar niet gedronken.

Donderdag overdag gerommel in mijn buik, dacht zit tegen een griepje aan maar dit viel gelukkig allemaal mee.
    Nu wel al 2 dagen steekjes (soms echt steken) rechts onder mn buik. Als ik van mijn cyclus van 46dagen uitga, zou ik maandag mijn eisprong moeten hebben en vanaf afgelopen donderdag in mijn vruchtbare periode zitten..... Spannend dus.

Mayd: Geniet van de rust meid, sterkte met alles! Het is niet niks....

Liefs & Knuffels.

17. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Blijevrouw21: Lekker hoor dat jullie je helemaal uitgeleeft hebben. Goed van genieten inderdaad, want nu kan het nog. ;)
    Ik ben benieuwd of inderdaad je eisprong er nu aan komt. Jij doet niet aan tempen toch?
    Wel goed geklust?

Fijn weekend nog.

18. bianca1982

bianca1982 Actief lid

15 mei 2011
    140
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Gelderland
    Goedeavond dames,

Hier ben ik ook weer eventjes. Heb vluchtig bijgelezen, want jullie kletsen zoveel :D

@MayD oh wat fijn dat je nu eindelijk rust hebt. Jij en je kindje zijn het belangrijkste!

@Gizzie, had ik je al welkom geheten. Ik weet het niet meer, maar bij deze. En alvast gefeliciteerd met je verjaardag morgen.:)

@blijevrouw, heerlijk ff een paar daagjes rust gehad. Waar was je ook alweer naar toe geweest?:) Heb je er van kunnen genieten?

@Troel, dat klinkt als dat je ei eraan komt of net is gesprongen. Maar goed na mijn ervaring afgelopen weken vertrouw ik nergens meer op. Een vrouwen lichaam is maar vreemd:$

@esmee, hoe gaat het met jou. Ik zie je op iedereen reageren. Echt een zorg moedertje. In positieve zin. Altijd een lieve reactie voor ieder persoonlijk.
    Hoe is het met de banen. Had je nog wat gehoord van die ene waarvan het de vraag was of de ander de baan nam of niet?
    Los van de job wat ik je uiteraard van harte gun. Je hebt wel iets leuks om naar uit te kijken. Wanneer ga je naar Sri Lanka?

@andere dames, hoe gaat het met jullie? Ook jullie gun ik alle goeds.

Ff update van mijn kant. Allereerst dank jullie voor de lieve reacties!
    Vandaag met nieuwe cyclus begonnen.
    Van de week steeds meer gevoeligere borsten en vooral mijn tepels deden pijn. Zakt nu gelukkig weer wat af.
    En gisteren had ik wat vaags een soort taaie slijmprop met klein beetje oud bloed. Toen ik erop zocht, wat dat nou weer was (kende dit niet), kreeg ik allemaal info over begin van de bevalling.
    Nu weet ik nog niet wat dit te betekenen had, maar de foto's die toevallig bij die info stond, daar leek mijn slijmprop wel op.
    In ieder geval gebeurde er daarna helemaal niets tot vandaag.
    Voelde me niet lekker de druk in onderbuik nam zo toe dat ik maar ging springen en gek dansen om de pijn niet te voelen. En de pijn wegpuffen. Me vriend is ook gek, die deed wel ff mee. Dus ik zeg ja je kunt vast mee oefenen:p
    Vanmiddag is het losgenomen en direct helder waterig bloed wat goed doorzet. Eindelijk duidelijkheid. En de pijn heb ik maar verder bestreden met paracetamol en kruik.
    Een cyclus nu van 41 dagen gehad. Mijn volgende cyclus heb ik maar op een gemiddelde van afgelopen 3 keren gezet, dus banner ingesteld op 33 dagen. En in de praktijk zie ik wel wat er gaat gebeuren.

Maandag vriendlief jarig en begint voor mij 2 weken fulltime werken na lange tijd niet echt opgeroepen te zijn. Ben al moe als ik er aan denk. (maar dat heeft met mijn achtergrond te maken) En daarna vakantie. Ben nu al aan het aftellen. :D

Dames nog een fijn weekend toegewenst.

19. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Goedemorgen lieve meiden,

Lekker geslapen?

@ Bianca1982: Met mij gaat het redelijk. Zit nog steeds in stress en spanning. Ik heb nog steeds geen uitslag van vorige week. Ik hoop deze week wel meer te horen.
    Wij gaan in september op vakantie. Zoo spannend ook. Begin nu wel zenuwachtig te worden.
    En bedankt voor je compliment. Hihi!! Hoor ik erg vaak, dat ik zo'n goed mens ben en te lief.
    Fijn dat jij nu duidelijkheid hebt. Je zal ook best in spanning hebben gezeten.
    Nu vol goede moed beginnen aan deze nieuwe ronde. Alvast veel succes met werken. Dat zal inderdaad wel wennen zijn!

Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend! Veel plezier maandag. Wat heb je voor kado gekocht voor hem?

@ Gizzie1983: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Fijne dag vandaag en geniet!!

20. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bianca: Fijn dat je nu duidelijkeid hebt meid. Idd het aftellen voor de vakantie is begonnen. Geniet ervan!

Deel Deze Pagina