cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Goedemorgen lieve meiden,

De laatste 2 dagen is mijn temperatuur met
    0,1 graden gestegen. Houdt dit iets in? Wat betekent dit?
    Ik draai me gauw nog even om.
    Tot straks!

2. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Volgens je banner moet je vandaag klussen!!!! :p

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Esmee, als ik naar jouw tempkaartje kijk kan ik er op dit moment nog geen cocola van maken. Ik zou zeggen dat je je ei al hebt gehad rond 5 juli, maar dat rijmt weer niet met de lengte van je cyclus... Als je temp 1 dag zakt en dan weer omhoogschiet (met minimaal 0,25) dan kun je pas echt zeggen dat je je ei hebt gehad... Mocht het deze ronde niet raak zijn, dan zou ik toch een basale thermometer met 2 decimalen kopen. Daar heb je veel meer aan als je goed wil tempen. Met 1 decimaal heb je vaak last van verkeerde afrondingen, waardoor je een verkeerd beeld kunt krijgen.

Succes meid.

4. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ MayD: Ik wordt er inderdaad ook niet wijzer van. En het is ook zo dat ik pas vanaf dag 10 ben begonnen om elke dag op hetzelfde tijdstip mijn temperatuur te meten. Dus de eerste dagen kloppen al niet. :)
    Ook weet ik niet of mijn banner wel klopt. :( De langste cyclus die ik kon aangeven was 35 dagen, dus die heb ik ook gekozen.
    Waar kan ik zo'n basale thermometer kopen?

Hoe is het verder met jou? Nog wat gehoord van je werkgever?
    Heb je nu een beetje rust in je lichaam? Geniet van je rust hoor meid.

5. koe

koe Lid

4 jul 2011
    51
    0
    0
    Hallo,

Ik ben maandag 13 juni gestopt met de pil. Woensdag 15 juni direct ongesteld geworden. De volgende ongesteldheid begon op 15 juli. Betekend dit dat ik een normale cyclus heb?Ik lees heel veel verhalen dat de ongesteldheid uitblijft na het stoppen met de pil.

Liefs

6. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Koe: Een normale cyclus is 28 dagen. Maar jij hebt dus een mooie cyclus gehad als ik reken vanaf 15 juni.
    Heel veel mensen hebben inderdaad dat ze eerst moeten ontpillen of ze hebben ineens een langere cyclus. Maar dit geldt dus niet voor iedereen.

7. Troel

Troel Niet meer actief

Hoi Koe,

De eerste ongesteldheid was de ontrekkingsbloeding nog, dus die laatste was je eerste echte menstruatie. Mooi hoor dat je je natuurlijke menstruatie dus hebt (gehad) Had je dus een cyclus van 31 dagen. Ei gevoeld??

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hey meiden,

Bedankt voor jullie luisterend oor!

Zo jij hebt dan wel een lange cyclus gehad 8 maanden!!! Ik ben dan wel al ongesteld geworden na mijn ontrekkingsbloed in Maart gelukkig, maar ik ben niet zo geduldig vandaar dat ik 4 maanden nu wel lang genoeg vind. Ik heb net mijn h.a gebeld en a.s donderdag kan ik terecht. Heb gevraagd of zij ook nog eens een test kunnen doen, dus moet ochtendurine meenemen. Anders vraag ik indd ook om een kuur een nep menstruatie op te wekken, in de hoop dat mijn cyclus erna wel op orde komt. Maar de vorige keer zei dat, dat mijn cyclus daar nog meer van slag van raakte. Maar ik wacht het gesprek van a.s Donderdag ff af en dan laat ik jullie wat weten..

Ik ga weer back 2 work :(

Liefs xxxx

9. Troel

Troel Niet meer actief

Ik duim nog steeds voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!! xxxx

10. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Bianca88: Fijn dat je donderdag naar de huisarts kan. Toch weer een spannend bezoekje.
    Ik hoop voor je dat je dat spul krijgt om een nep menstruatie mee op te wekken of dat je natuurlijk het goede nieuws krijgt dat je zwanger bent!!
    Ik denk aan je. Dikke knuffel!!

11. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoi Lieve meiden,

jeetje wat lijkt het lang geleden dat ik hier was hahahaha. Ik heb het een beetje druk gehad, vandaar dat ik niet eerder reageerde.
    Ik heb alles gelezen en er gebeuren wat spannende dingen!!
    @Esmee: spannend meis... k hoop dat je snel je eitje vind. Hoe ist met je ovutesten?
    Als je temp zo blijft schommelen is het misschien inderdaad beter om een basale temp-meter aan te schaffen. Ik heb er zelf geen last mee gehad. Mn temp stijgt na mijn ei echt met 0,2 graden minimaal en dat is met een normale digi temp metertje ook te meten :D
    (en dan heb ik het even niet over die vreemde ronde de vorige keer hahaha).

@Bianca: wat goed dat je de stap naar de ha hebt genomen. Ik ben benieuwd wat hij dit keer gaat zeggen. Laten we hopen op goed nieuws :D

@MayD: wat een vreemde werkgever heb je pffff (en dan zeg ik het nog netjes hahaha). Gewoon lekker je rust nemen meis. Niemand mag je dwingen te komen werken als allerlei artsen zeggen dat het beter is dit niet te doen!!
    *knuffel*

@alle andere dames: ik denk ook aan jullie hoor. Succes met al het wachten op de eitjes en de NOD's.

Hier is er nog geen verandering. Ik herinner me ineens dat ik mijn temp nog in moet vullen voor vandaag hahaha.
    Heb nog geen eitje gespot, maar heb wel een erg regelmatige temperatuur! Erg fijn :D
    Hoop wel dat ik gauw mn eitje kan spotten. Heb in ieder geval nog niet veel vruchtbaar slijm gehad.
    Ik voel me alweer beter gelukkig. Ben nog wel moe. Die verkoudheid heeft me een beetje uitgeput. Gelukkig had ik geen koorts :D

-x- CherryBelly

12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ KersBuik: Voor mijn gevoel inderdaad ook heel lang geleden dat je hier geweest bent. :( Maar: 'Welkom terug!' ;)
    Ik heb verder geen donkere ovutest in handen gehad. :( De meest donkere ovutest is nog steeds van dag 16.
    Ik heb vanmiddag een thermometer besteld met 2 cijfers achter de komma. Hier ga ik de volgende ronde mee beginnen. :) Hoop dat dat meer duidelijkheid geeft.
    Denk dat je dat mijn eisprong nu nog gaat komen?

Ik hoop dat jij je ei gaat spotten deze ronde en dan flink aan de klus. :p
    En ik hoop dat je verkoudheid snel over mag zijn. Doe rustig aan, zodat je je snel weer top gaat voelen.

13. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Esmee: hahaha moest even goed kijken of je het nou tegen mij had of iemand nieuw ;) kan nog niet zo goed wennen aan mn nieuwe nickname die is verzonnen door jou ;) ben steeds op zoek naar "cherry" hahaha

Anywayss.... eerlijk gezegd denk ik wel dat je ei zeker nog kan komen. Vooral gezien je vorige cyclussen. Als we er voor de gemak vanuit gaan dat jouw LF (periode tussen ei en ongi) 14 dagen is, kan je ei tussen dag 25 en dag 28. Dus denk wel dat je eitje misschien nog wel komt ;)

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ CherryBelly: Ik hou het dan maar gewoon op je eigen nickname. ;)
    Fijn dat jij er nog vertrouwen in hebt. Doet me goed en ik hoop zoo erg dat je gelijk hebt. Ik ga het dus nog niet opgeven.

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb gister nog gebeld met de vrouw van P&O... Volgens mij vonden ze het niet zo leuk dat ik buiten hen om naar de Arbo ben gestapt... BOEIE! Ik uitleggen dat ik over zo'n twee weken in overleg met haar mijn werk eventueel kon hervatten op theapeutische basis, maar zij wimpelde me af en zei dat alles vanaf nu via de Arbo gaat lopen (met een hele diepe zucht erachteraan). Tja... ik ben er klaar mee!

Thnx voor de steun iig dames, heeft me echt goed gedaan!

16. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Cherry: leuk dat je er weer bent! Succes met je eggspotting meid!

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Esmee: goed zo meis...positief blijven denken. Want juist als je gaat stressen kan je lichaam van alles in de war raken.

@MayD: dankje!
    Wat vervelend dat de P&O afdeling bij jou op werk ook zo vervelend doet! Een vriendin van me is een keer langdurig ziek geweest en bij haar deden haar manager en de afdeling p&o ook vervelend. Zij vond het juist fijn dat de Arbo zich ermee ging bemoeien, omdat ze dan sterker in haar schoenen stond. De Arbo was t volledig met haar eens en steunde haar.
    Daarom is t ook goed om te weten dat de Arbo jou gelijk geeft! Lekker genieten van de rust hoor meis!
    Hoe voel je je verder? Heb je erg veel pijn? En helpt de fysio jou voldoende?

-x-

18. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joeehoee..even een klein egoberichtje. Vanmorgen dan echt echt rauw eiwitslijm ontdekt :D (kan toch bijna niet dat dit sperma is? Gekke vraag misschien maar soms vraag ik me dat af, kon het echt meeeega uitrekken)
    Ok..sorry voor het vieze praatje op de vroege ochtend maar ik ben blij :D
    Wilde net de huisarts bellen maar daar wacht ik nog eventjes mee...
    Ga zaterdag lekker een weekje op vakantie dus dan geen tegemp en kijken of mn lijf het dan zelf oplost.
    Als er na de vakantie nog niks is, dan ga ik langs huisarts (jaa ik heb last van uitstel gedrag, maar vind het best spannend om naar de dokter te gaan voor zoiets)

Ik ga werken lieve meisjes en vanavond op jullie reageren!

xxxx

MayD: even een speciale knuffel voor jou.

19. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ MayD: Het is gewoon super goed wat je nu allemaal gedaan hebt! Slim om de Arbo in te schakelen. En je werkgever kan nu de pot op hoor. Gewoon voor jezelf opkomen.

@ CherryBelly: Het positief denken vind ik zoo moeilijk. Ik denk dat dit bij mij m'n cyclus beïnvloed. Ik stress en denk alleen maar eraan of ik wel een eisprong zal hebben. :(
    Ik ga proberen het nu wat meer los te laten. Hoop dat dat gaat lukken. Mijn temperatuur was vanmorgen weer 36.1 Moet je maar eens kijken hoe m'n kaartje eruit ziet nu.

@ Noosa: Wat fijn dat je vruchtbaarslijm hebt ontdekt!! :D Dat wordt flink aan de klus.
    Lekker hoor dat je zaterdag even een weekje ertussenuit gaat. :) Dat kan je zeker goed doen en vooral rust geven. Even verstand op nul en lekker genieten van andere dingen.
    Lijkt mij ook super spannend om voor zoiets naar de huisarts te gaan, dus ik snap je uitstel gedrag wel. ;) Het is niet niks en je hoopt gewoon ook dat je lichaam het zelf allemaal oplost. Het liefst wil je geen hulp van de huisarts. Geef je lichaam inderdaad dan nog eventjes de tijd tot na de vakantie.
    Succes met werken.

Ik ga zo even een bakkie doen bij een vriendin. Straks ben ik er weer.
    Fijne dag allemaal!

Xjes!

20. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Ben ik ook weer! Bedankt voor de verjaardagsfelicitaties!! Heb een erg leuke dag gehad zondag.

Jullie hebben lekker veel gekletst de afgelopen dagen :). Ga dadelijk even een taartje eten op kantoor voor mijn verjaardag, en daarna ga ik reageren op iedereen!

Deel Deze Pagina