cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Wachten is inderdaad erg vervelend...jeetje 16 weken :(
    Dat is wel erg lang.
    Kan me voorstellen dat je er gek van wordt cw1!!
    Was je cyclus ook onregelmatig voordat je met de pil begon?

-x-

2. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Ik ben de 4 ongi geworden van de pil nog. De eerste bloeding na het stoppen met de pil. Ben benieuwd wanneer mijn ongi stopt. Normaal gesproken stopte het als ik weer de eerste pil innam. nu maar even afwachten!
    En dan kan ik op zoek naar mijn ei :D . Ik ga nog niet ovu testen of tempen. Eerst maar eens gewoon klussen en kijken of we mijn ei kunnen vangen. Wij klussen erg regelmatig dus hoop dat we op die manier geluk hebben.

Hoe gaat het hier? Ben een paar dagen niet geweest dus moet nog even bijlezen.

Liefs

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Cw1: Ohw wat vervelend zeg, 16 weken jeetje dat is erg lang! Maar ieder lichaam is anders, hopelijk dat je snel ongi word!
    Wachten lijkt zo eindeloos, ik kan je wel begrijpen..

Ja dat heb ik indd ook, wil niet echt actief in mijn eiweek klussen, daarom dat we gewoon regelmatig klussen, de sperma blijft toch 24-48 uur goed dus je hoeft het niet iedere dag te doen.. Wil het wel ook nog leuk houden, we hebben gezegt als raak is dan is het zo ;).. Maar wel met de hoop natuurlijk dat het geen jaar gaat duren, maar ja dat heb je helaas niet in de hand :(..

@ Lovelybabe: Spannend nu je gestopt bent met de pil :D, nu kunnen jullie ook aan de slag :D!
    Ik wil het eerst ook zo paar maandjes proberen zonder ovu testen.. Ben benieuwd of je nu een lange cyclus gaan krijgen of gewoon op tijd, na het stoppen met de pil, want las dat je nu nog ongi was geworden van de pil. Ben benieuwd s6 meid xx

4. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    @Bianca ben inderdaad ongi geworden door de pil. 1 april gestopt en 4 april ongi. Ben ook heel benieuwd naar mijn cyclus.

En ja, we kunnen aan de slag :D

Heel apart hoor, dat dit nu gevolgen kan hebben... Hoop dat het snel raak is!

Liefs,

5. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ohja...was vergeten te melden dat gister mijn ovutestje ietsje donkerder was dan de dag ervoor. Dus denk dat ik mn LH piek binnenkort zal hebben.

@Lovelybabe: spannend meid!!! Hoop dat je cyclus snel op orde is en dat het snel raak mag zijn!

Vind het zelf ook een bijzonder gevoel...elk moment kan er een bijzonder wondertje worden gecreeerd!

-x-

6. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cherrybelly Dan heb je een kortere cyclus toch als dat zou is? Zou super fijn zijn!

Ik ga morgen beginnen met de ovulatietestjes, vind het wel beetje spannend haha!

Ben er nog steeds erg veel mee bezig maar wel op een positieve manier, denk inderdaad ook elke keer: het zou nu maar zo zijn, erg bijzonder!

Sorry beetje raar verhaal is het geworden maar ik moet weer aan het werk haha

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @leeuw: hahahaha ik begreep je verhaal wel hoor ;)
    Jaaa ik ben blij dat ik t streepje duidelijker zie worden. De vorige maand met ovutesten heb ik mn ei gemist omdat ik te vroeg was gestopt met testen. Dacht dat ik eisprong al had gevoeld....dus niet hahaha.
    Als mijn eisprong binnen nu en 2 dagen plaatsvindt, heb ik hopelijk wel een kortere cyclus :D
    Ligt er natuurlijk wel aan hoe lang mijn LF is (periode tussen mn ei en mn nod).
    Hoop dat die gewoon standaard 14dagen is.
    Pfff wel spannend zo hoor hihihi ;)

-x- CherryBelly

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nou, vandaag bij de HA geweest.

Ik heb hem mijn agenda laten doorbladeren (met daarin dus alles vermeld incl. ingeplakte ovutesten).

Hij zei dat na je eerste eigen ongi de pilhormonen wel aardig uit je lichaam zijn en dat mijn cyclus idd niet is zoals het moet. Volgens hem zou de kans om zwanger te raken op eigen kracht errug klein voor ons zijn (de kans dat je getroffen wordt door een bliksem zou groter zijn).

Natuurlijk moeten we nog even op eigen kracht proberen. Maar als het in september nog niet raak is, dan wordt ik via versneld traject doorgestuurd naar de Gyn. (normaal moet je al een jaar of 1,5 jaar bezig zijn)

Het viel een beetje in de lijn der verwachting, maar je krijgt toch wel een klap voor je kop als het je zo klip en klaar wordt gezegd.

We gaan vrolijk verder en ik ga lekker door met de testjes en het tempen... En we zien dus wel waar het schip strandt!

Ik ben nu wel aardig weer over mijn dalletje heen en ga het er vanavond van nemen met troosteten en een wijntje erbij!

9. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    das balen mday:( gelukkig kan je dan wel versnelt doorverwezen worden in september en je zal net zien dat het dan raak is ahha in ieder geval sterkte ermee!

10. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ahhh meisje toch...balen hoor!!! Wel knap van je dat je zo sterk in je schoenen staat nu! En fijn om te weten dat je een versnelde traject in mag mocht het niet meteen lukken!
    Heel veel sterkte!

Liefs,
    CherryBelly.

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dank je meiden.

Mijn man belde in de pauze al om te vragen hoe het met me ging. Echt een schatje.

Gelukkig goed uitgehuild bij mijn man, mama en een goede collega op het werk.

Ik met nu wel klaar met de huilbuien en ga vanaf morgen weer lekker in huis aan de slag. Er zijn nog een heleboel klussen te doen in ons huis en dan kan ik lekker mijn zinnen verzetten.

12. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    MayD: wat een rotnieuws zeg :( Fijn dat je al hebt uitkunnen huilen..ook erg belangrijk!
    Superknap ook hoe positief je bent! Ik wens je veel sterkte en succes de komende tijd, dat er toch maar snel een mooi wondertje mag komen (heeele kleine kans is ook een kans toch?)

Liefs!

13. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    tsja de kans dat je door bliksem geraakt word is klein maar het kan wel dus dan heb je een kleine kans maar er is wel een kans.. wel fijn dat je man en moeder en collega voor je klaarstaan en dat je lekker je hart kan luchten daar en veel s6 met de klussen in huis:p

14. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Thnx meiden.

Idd een kleine kans is er ook 1, dus ik sta er ook (nog) positief tegenover.

We zien wel hoe het gaat.

15. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ MayD: Ohh ik vind het echt erg voor jullie, maar zak de moet niet in en gelukkig blijf je ook positief denken..
    Enorm fijn dat jullie al zo vroeg kunnen worden doorverwezen, als het niet op natuurlijke wijze mocht lukken zijn er altijd genoeg hulpmiddelen voor een prachtig wondertje meid..
    Alles komt goed.. Veel sterkte en ga iets leuks doen lekker met je mannetje..

xxxx

16. Troel

Troel Niet meer actief

Even vraagje; zie dat meerdere meiden zeggen; gestopt met de pil nadat ik netjes de strip heb af(op)gemaakt... Is dat belangrijk? En zo ja, waarom?

Liefs Troel

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoii,

nou ik heb ook wel vaker gehoord dat meiden gewoon halverwege de strip stoppen. En als ik het goed heb staat er ook in allerlei gebruiksaanwijzingen dat je op elk moment kan stoppen met de pil.

Maar helaas weet ik het niet zeker. Misschien even in de gebruiksaanwijzing van jouw pil kijken of even de huisarts bellen?

-x-

18. Troel

Troel Niet meer actief

Thanx! Ik ben zelf namelijk indd halverwege gestopt... Had daar eigenlijk helemaal niet over na gedacht...;)

19. Troel

Troel Niet meer actief

En MayD, Veel sterkte met dit nieuws...

20. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook halverwege gestopt met de pil en bij mij was alles binnen 5 weken op gang..volgens mij maakt het niks uit!

Deel Deze Pagina