cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik zat een week voor NOD! En die is ook blijven plakken hoor! Alleen was de bisonkit niet sterk genoeg denk ik.....( gaan we weer, niet schrikken, mijn manier van verwerken is grapjes maken. Niet dat je denkt dat ik ongevoelig ben! Ondanks het grappen maken zijn er heel wat traantjes gelaten :()

Hier gaat het wel. Buikpijn is afgenomen en het bloeden wordt ook minder, en vooral anders van samenstelling. Iets waar ik zelf heel erg naar uit kijk. Ik wilde er graag 'klaar' mee zijn, en er niet constant aan herinnerd worden door krampen en vieze maandverbanden (met een MK mag je geen tampons gebruiken.....bah!)
    Dus ik was eigenlijk wel 'blij' dat het bijna over lijkt te zijn, tot vriend zegt 'dus nou issie echt helemaal weg? Zelfs het laatste stukje vruchtzakje?'
    Nou....de sluizen gingen weer open hoor..... Ik schrok er zelf van hoe hard ik moest huilen :(
    Dus dan zit je daar, met je gemengde gevoelens..... 'blij' dat de miskraam nagenoeg over lijkt te zijn (3 dagen is echt te lang hoor.....wat een ellende :x) en tegelijkertijd ook intens verdrietig dat ik ineens weer alleen ben... Alleen zonder een lief klein korreltje in mijn buik
    Alleen, samen met mijn vriend, met ons tweetjes....

Heb het boek niet meer gekocht.... Kon geen spijkerbroek verdragen op mijn buik, andere fijne broeken hingen te drogen wat die had ik al aangehad. En een rokje met legging zat ik niet op te wachten met die dikke verbanden in m'n onderbroek....
    Maar schoonzusje en schoonmoeder zijn echt geweldig geweest! Ze kwamen een 'goodie bag' brengen, vol met lekkere dingen!
    Dingen die ik niet mocht omdat ik zwanger was (prosecco! Carpaccio! Filet american!) en comfort food als chocola enz enz
    Echt veel te veel en veel te lief! We hebben voor een heel weeshuis aan lekkere dingen in huis!
    En uiteindelijk heb ik lekker de hele dag in m'n hangmatje gehangen, en ik had nog een boek liggen. Dus tussen alle sms'jes/pings/telefoontjes en huilbuien door heb ik me wel kunnen vermaken.
    Morgen nog 1 dag en dan hebben vriendlief en ik samen 3 dagen vrij! Heerlijk om even lekker samen te zijn, kijk er ook echt naar uit!

2. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Jee, verdriet en blijdschap liggen dicht bij elkaar :(. Theeleutje, wat ontzettend naar voor je. Wat ben je sterk zeg! Verstandig kun je het relativeren (moeder Natuur grijpt in), maar gevoelsmatig is het ontzettend heftig natuurlijk. Veel sterkte meis. Fijn dat je de komende drie dagen samen met je hubbie bent. En wat heb je een ontzettend lieve schoonmoeder en schoonzus!!!

En dan toch ook blijdschap! Essie, wat geweldig zeg. Meteen in de eerste rond raak. Ik kan me je angst erg goed voorstellen, maar laat het niet overheersen hoor!!! Geniet van alle positieve testen en de dingetjes die je voelt. En laat die achterlijke assistente maar kletsen. Mafkees. Waar bemoeit ze zich mee zeg. Troel heeft het goed verwoord :p.

xxx

3. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Theeleutje: Mijn manier van verwerken zou ook met grapjes zijn. Dus ik begrijp je echt wel.
    Je bent echt een kanjer hoor hoe je dit verwerkt. Heb zoveel respect voor je.
    En super lief dat je verwend bent met allerlei lekkernijen. :p Lekker volop van genieten hoor.
    Lekker dat jullie bijna samen vrij zijn. Echt van genieten.
    Lieverd, ik blijf aan je denken en een hele dikke knuffel!
    Je bent echt een kanjer!!

@ Gizzie1983: Bedankt! Het is inderdaad heel raar hoor dat blijheid en verdriet zo dicht bij elkaar liggen. Geeft me nog steeds een dubbel gevoel.
    Die assistente is echt een *** wijf! Snap haar echt niet.
    Geniet jij lekker van je vrije dagen meid!!

4. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben nieuw op het forum en eigenlijk heb ik mij geregistreerd na het lezen van de verhalen in dit topic. Ik vond het zo hartverwarmend om de steunbetuigingen te lezen....

Ten eerste gefeliciteerd aan iedereen die (net) zwanger is... !!!!
    Ten tweede veel sterkte aan degenen die hun vrucht net verloren hebben....

Niemand (buiten mijn vriend en mijzelf) weet dat we zwanger proberen te worden. Recent (29 juni) ben ik gestopt met de pil die ik al 13 jaar slikte omdat mijn menstruatie zo heftig was dat ik er niet door naar school kon. Nu ben ik dus een beetje bang dat mijn menstruatie in die heftigheid gaat terugkomen. Tevens hebben de vrouwen binnen mijn familie veel miskramen te verwerken gehad. Scores: Oma -> 10 zwangerschappen, 5 miskramen; Moeder -> 7 zwangerschappen, 4 miskramen.

Ik ben nog niet zwanger... denk ik... Na het stoppen met de pil had ik direct mijn menstruatie en nu wacht ik op de volgende.
    Ik ben een enorm groentje op het gebied van zwanger worden en alles wat daarna komt. (Ik las net dat aangeraden wordt om eerst je cyclus te reguleren voordat je actief begint met een poging tot zwanger worden, jullie raden het al... dat heb ik dus niet gedaan)

Eigenlijk weet ik niet zo goed waarom ik jullie dit vertel in deze topic... Ik denk omdat ik vanaf nu jullie verhalen mee lees en me anders zo'n gluurder voel. :D

5. Delta

Delta Niet meer actief

@ flierefluiter: welkom !! ik ben ook direct na stoppen van de pil, gewoon onveilig gaan klussen haha.. maakt niet super veel uit... alleen je cyclus weet je indd nog niet.. en wat betreft al die miskramen enzo in je fam, jeetje zeg, hoop dat t bij jou wel gaat mag gaan !
    veel succes en plezier hier en met klussen :)

6. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @evaa: Dankjewel.... W.b. de miskramen heb ik begrepen dat het erfelijk kan zijn, maar dat dat absoluut niet hoeft, dus ik probeer er niet teveel aan te denken.
    Komt helemaal goed met het lezen en klussen :)

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Theeleutje: iedereen heeft haar eigen manier om dingen te verwerken meid. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. En zoals Essie zei: je bent echt een kanjer. Geniet van de dagen met je mannetje. Ik denk ook aan je.
    *knuffel*

@Gizzie: ja dat gevoel heb ik dus ook. Echt een beetje het dubbel gevoel. Maar we zijn hier om elkaar te steunen toch. In het goede en het kwade. Daar zijn we forum-dinnetjes voor ;) hihihi

@Flierefluiter: welkom meis!! Leuk dat je komt meekletsen. Ja we leven erg met elkaar mee. Zoals je waarschijnlijk wel hebt gemerkt delen we lief en leed met elkaar :D Spannend dat je gestopt bent met de pil. Ik ben er ook meteen voor gegaan hoor. Het zou natuurlijk kunnen dat het in 1 keer raak is, maar dat is natuurlijk niet altijd zo. Ik ben toen ik stopte ook naar de huisarts geweest en heb gehoord dat vroeger de vrouwen een ronde moesten wachten tot hun natuurlijke menstruatie, zodat er makkelijker een termijn berekening gemaakt kon worden mochten ze meteen zwanger zijn.
    Dat is nu denk ik al lang niet meer zo.
    Er zijn natuurlijk ook dames die eerst hun cyclus een beetje willen aankijken. Dat kan wel handig zijn. Kijken wanneer je je eitje hebt, hoe lang je cyclussen zijn etc.
    Ieder haar eigen ding. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Wel erg al die miskramen bij jou in de familie. Maar niet al teveel bij stilstaan. We gaan met je meehopen dat het bij jou goed gaat.

8. brotherbear

brotherbear Niet meer actief

Hoi Theeleutje,

Alsof vandaag de avond was om zp weer op te starten. Ben weinig geweest deze week - om maar te zeggen niet,- en toen las ik jouw verdrietige berichtje.
    Meid, wat ben jij ontzettend sterk en wat sta je er reëel in!! Grapjes maken verzacht soms de pijn, dus dat zal niemand je kwalijk nemen.
    Veel sterkte deze periode meid!! We zijn e voor je! :)

9. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Flierefluiter: Welkom hier in dit topic! :) Gezellig dat je hier komt mee kletsen en je kan hier alles kwijt hoor.
    Wat erg dat er al zoveel miskramen zijn geweest. :( Maar jij moet positief zijn. Hoeft bij jou niet zo te zijn.

Ik ben 13 april gestopt met de pil en heb 2 menstruaties afgewacht, omdat ik wilde weten hoe mijn cyclus was. Hier ben ik zeker wel wijzer van geworden. Deze ronde er dus achter gekomen wanneer mijn eisprong is en gelijk voor het eerst deze maand onveilig geklust. ;) Met positief resultaat tot nu. Nu hopen dat het zo mag blijven.

Ik zit nu maar te hopen dat jullie ook allemaal snel zwanger mogen zijn. Ik duim voor jullie allemaal!

10. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Morning ladies,

Hoe ist met iedereen op deze toch wel beetje bewolkte dag?

Vreemd...het weer weerspiegelt mijn gevoelens zo goed vandaag. Aan de ene kant ben ik optimistisch en zie ik alles zonnig in, "ja dit wordt onze maand, ik voel t" en ben ik superblij dat mijn dinnetje Essie een posi test heeft :D

Aan de andere kant voelt het alsof er bewolking boven mn hoofd hangt. Theeleutje heeft het moeilijk. :( En ergens ben ik toch wel bang dat mijn ongi gaat doorbreken.

Mijn temp was vandaag nog steeds even hoog als gister. Dat kan n goed teken zijn, maar t hoeft ook nog niets te betekenen. In ieder geval komt als het goed is vandaag mijn oma in dr rode ferrari niet ;) Laat haar ook maar even 9 maanden wegblijven ;) Ik ben oma een beetje zat nu :D

@MayD: je thermometertje werkt supergoed. Ik gebruik m naast degeen die ik al had. Mocht ik een volgende ronde in moeten, dan ga ik die van jou gebruiken:D
    En dank voor je lieve briefje.
    Hoe ist nu met jou?

@Thee: meid hoe ist met je? Nog veel pijn? Ik hoop t niet. *knuffel*

xoxo

11. Troel

Troel Niet meer actief

Hoi flierefluiter! :) welkom bij onze club!!!

meiden hier nog geen ongie..... misschien komt t vandaag... ??? Straks reageer ik uitgebreider!!

xxx!!!!

12. Troel

Troel Niet meer actief

@lieve thee!! ik denk aan je! hoe voel je je nu?

@essie! :) ben zo blij voor je lieverd......!

13. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Troel: je maakt t spannend meis!!! Heb echt een goed gevoel bij jou deze ronde! Ben zooo benieuwd ;)

14. Delta

Delta Niet meer actief

ohw TROEL en CHERRY, jullie maken het allemaal zoooo spannend !!!

15. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @flierefluiter: welkom meid! Hier ook meteen er vol voor gegaan na het stoppen met de nuvaring! En was in de 2de ronde al zwanger! Nu is het wel bekend dat je met de nuvaring niet hoeft te ontpillen/ontringen....
    Laat je niet gek maken door al die miskramen :( ik ben serieus de enige in mijn hele familie met een miskraam :( dus in mijn ogen wil dat echt niets zeggen
    Het forum, en speciaal dit groepje is echt erg fijn! We kunnen hier alles kwijt tegen/met elkaar!

@brotherbear Bear (en natuurlijk alle ladies) Thanks voor je lieve berichtje! Doet me echt goed!

@Essie: begint het idee al een beetje meer te wennen? Je wordt gewoon MAMA!

@cherry: kop op meis! Je temp laat goeie berichten zien! Ik duim voor je!

@troel: GA EENS EVEN HEEL GAUW TESTEN!!!!! (zo.....volgens mij ben ik m'n laatste restje horrormoon nu ook kwijt, hihih)

@mayD: hoe is het met jou meis? Lukt het allemaal nog wel? Krijg je een beetje de rust die je nodig hebt?

@hier: weet even niet zo goed hoe of wat. Gisterenavond koorts gekregen, vk gebeld, want je mag geen koorts hebben. Met een paracetamol naar bed gegaan. Als ik nu nog koorts zou hebben zou ik weer een echo moeten laten maken, net als woensdagavond, een inwendige. Koorts is nu weg, maar ik voel me echt beroerd. Alsof er een flinke griep aan zit te komen. Bah! Ben er klaar mee!
    Het meest moeilijke/bizarre vind ik nog wel: mijn lijf is zich nu serieus al weer aan het klaar maken voor een eitje/zwangerschap. De eerste dag vande bloeding mag ik aanmerken als cyclus dag 1. En zit ik dus nu alweer op cd 4! Hoe bizar is dat?! Terwijl ik bezig ben met de laatste resten van de miskraam, is er zich ergens al weer een klein eitje aan het rijpen. Als mijn cyclus weer terug komt zoals ie was zou ik over 4 weken al weer zwanger kunnen zijn! Zoooo bizar dat je lichaam zo snel lijkt te kunnen schakelen, terwijl mijn hoofd nog absoluut niet bezig is met opnieuw zwanger worden.... Mijn hoofd schakelt heel wat trager als mijn lijf.
    Ergens wel mooi dat een lichaam zo werkt. Maar zo onwerkelijk dat dat allemaal zo snel gaat.....

16. Delta

Delta Niet meer actief

@ theeleutje; koorts ? ohw nee zeg.. hopen dat je geen griep krijgt !
    en indd, het is maar goed dat je je lichaam zelf niet hoefde te regelen.. dat doet je lichaam zelf, maar dat lijkt me ook erg raar, erg dubbel.. voor je gevoel... neem lekker je tijd en rust en verwerk het op jou manier, als je weer zwanger zou worden, zou dat toch ook weer super zijn.. maar neem je tijd...!

17. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    M'n vk belt as we speak naar het zkh om vandaag nog een afspraak te kunnen krijgen bij de gyn. Ik krijg dan een gesprek bij de gyn, en weer een inwendige echo om te kijken of alles nu wel weg is. Als er nog iets zit, wordt er voor na het weekend een curretage gepland.... Dan heeft mijn lichaam het weekend nog de tijd om het zelf op te lossen, gebeurt dit niet, dan krijg ik die curretage.
    Duimen jullie met mij mee? Ik wil echt geen curretage. Als het moet, dan moet het. Maar daar zitten ook weer nadelen aan, ik hoop gewoon dat mijn lijf het zelf gaat doen....

Had ik al gezegd dat ik er klaar mee ben? :x

18. Delta

Delta Niet meer actief

@ theeleutje; ohw meis toch, pff wat doet de natuur vrouwens soms aan he.. hoop ook echt zo dat je lichaam het zelf allemaal doet ! ik duim voor je meis!

19. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @evaa: Thanks meid! Om kwart over 11 moet ik er zijn....

20. Delta

Delta Niet meer actief

@ theeleutje: succes meid ! gelukkig lekker vroeg.. ! geloof in jezelf..!

Deel Deze Pagina