cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @ leeuw: ik weet hoe je je voelt. Ik mijn naaste omgeving (vrienden, familie en kennissen) zijn er zeker op zn minst 8 dames zwanger!!!

Vandaag voel ik me af en toe een beetje licht in mn hoofd, had net effe heftige steken in mn buik en sinds een paar uur met vlagen misselijk. Niet dat ik moet spugen, maar gewoon misselijk. Alsof ik nerveus ben voor een spreekbeurt ofzo. Zo'n gevoel.
    Beetje moeilijk te omschrijven hahahaha.
    Sorry voor mijn vage tekst ;)

Maarja, misselijk ben ik vorige cyclus tegen het einde ook geweest en dat had te maken met ontpillen.

Ben dus benieuwd....
    pfff ik hou echt niet van wachten!

2. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    heb ook een hekel aan wachten normaal gesproken al en nu nog extra ongeduldig haha

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ja herken het helemaal! Bij ons ook ( collega's, Vrienden, Kenissen ) Zwanger of net bevallen... En dan kriebelt het toch wel hoor & dan denk ik maar steeds hopelijk hoeven wij ook niet meer lang te wachten op ons wondertje..

Bedankt voor de link cherry :D Die doet het nu indd wel :D..
    Ik heb mij ook aangemaakt, maar heb pas van gisteren en vandaag ingevuld. Wil vanaf volgende maand het iedere dag invullen als het nodig nog is ;).. Want ben het deze maand een paar keer vergeten...

Wat denken jullie dat ik van een 46 daagse cyclus deze maand moet uitgaan? En als ik dan nog niet ongi ben een testje doen?

4. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    jah ik zou denk ik van 46 uitgaan maar wel stiekem 2 dagen eerder testen":p persoonlijk kan ik me niet inhouden dan haha

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Twinny: Hahah ja of ik het zolang volhoud moet ik ook nog maar aanzien ;).. Ik ben in mijn banner er ook vanuit gegaan van 46 dagen.. Mocht ik een korte cyclus hebben gehad dan ben ik alleen maar meer overtijd, en dus in mijn voordeel had ik zo gedacht.. Nu maar hopen dat het snel dag 46 is haha zodat we kunnen testen ;).. Normaal zou ik dan over 9 dagen mijn eisprong krijgen, ben eens benieuwd :D

xxx

6. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    ja spannend zou leuk zijn als je cyclus wat korter word

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Ristokatje: WAUW WAT EEN GOED NIEUWS! Hopelijk volgen er snel meer! Trouwens Clearblue digital geeft trouwens vanaf de bevruchting aan en niet vanaf dag 1 van de cyclus... daar kan dus 2 weken verschil in zitten.

@Bianca: ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid!

@Cherry: mooi kruis heb je in je FF, het aftelen is begonnen. Die klachten ken ik, ik heb vorige maand echt last gehad van PMS en dacht echt dat het raak was (tegen beter weten in). Ik hoop natuurlijk dat het bij jou wel raak is!

Ik zit nu ook op het wachtbankje.... ik hoop dat ik volgende week dinsdag niet ongi wordt! Ik heb heel optimistisch mijn NOD laten staan ondanks mijn vroege ei.

8. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou temperatuur is niet omhoog gegaan vandaag, dus ik denk dat ik geen eisprong heb gehad :( Heb nog 3 testen liggen, die ga ik nog even opmaken komende dagen en dan voor de volgende ronde weer nieuwe bestellen. Ga van het weekend met familie weg en dan is dat testen toch ook onhandig.
    Verder gewoon blijven doorklussen en hopen dat m'n ei toch nog komt en dat het dan maar gewoon raak is ;)
    Wel lastig dat ik nu ook niet weet wanneer ik mijn NOD dan heb. Straks duurt mijn cyclus nog langer, dat hoor je natuurlijk ook wel eens ivm ontpillen etc.

Achja, afwachten en ik hou mijn NOD wel op 4 mei. We will see :)

Het wordt weer een prachtige dag vandaag, geniet ervan :D

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Goedemorgen ladies,
    hoe gaat het met iedereen?
    Hier nog geen verandering wat mn temp betreft.
    Wel steekjes rond mn navel en in mn onderbuik.
    Heb even in mn dagboek van vorige maand gekeken (heeeel handig) en daar had ik dus alleen krampjes en steekjes voor mn eisprong. Daarna voelde ik nagenoeg niets, alleen gevoelige tepels en die heb ik nu dus niet echt meer.
    Voel me anders, maar niet zwanger ofzo. Zou natuurlijk nog te vroeg zijn, maar ik denk niet echt dat t raak is. Pffff....maar dat maakt t niet minder spannend.

@Bianca: had ik nou al verteld welke ovutesten ik gebruik? Ik heb deze maand zowel die van sensitest als van zwanger&kids gebruikt. Gewoon om te kijken welke ik duidelijker vind. Ik raad je aan die van zwanger&kids (zie google voor hun website hihihi) te gebruiken. Duidelijk en goedkoop en je kan ze per pakketje kopen of per stuk. En de pakketten hebben verschillende aantallen. Ik had een pakket van 25 denk ik. Heel handig bij een langere cyclus waar je nog niet weet wanneer je ei is.

@leeuw: wanneer ben je begonnen met tempen? Want ik kan me herinneren dat je testjes op een gegeven moment wel iets donkerder werden. Als je daarna bent begonnen met tempen, kan het zijn dat je toen je eisprong hebt gehad en dat je een lichte tester bent of dat je lh-piek kort was en je t als t ware gemist hebt doordat je 1 keer per dag test?

Sorry voor m'n lange verhaal ladies, op werk kan ik niet zo vaak op het forum komen, dus ik gooi alles er nu maar uit hahaha.

Geniet van het mooie weer!
    -x- CherryBelly

10. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Wauw Ristokatje van harte gefeliciteerd! Meten raak, wat super!:)

Hoe gaat het verder hier dames? Zijn er meer die hebben getest?

Ook ik heb 'last' van en overload aan zwangerschappen en geboorten in mijn omgeving. De één na de ander is zwanger en de één na de ander bevalt. Ik vind het niet erg hoor, gun het iedereen van harte, maar de kriebels worden wel enorm veel.

Daarnaast eergisteren en gisteren vlagen van misselijkheid en een vreemde druk in mijn onderbuik. Het doet geen pijn, maar ik voel mijn buik, geen idee hoe ik het uit moet leggen. Dus waarschijnlijk is het van het 'ontpillen'. Maar goed ook, want hoe sneller de pil uit mijn lijf is des te groter is onze kans op een kindje.
    Nu wachten op mijn NOD...geduld, geduld, geduld....pfffff ;)

Geniet van deze mooie dag dames!

11. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lovelybab @Cherry: wachten dus voor jullie! Schrijf maar lekker alle kwaaltjes en gevoelens van jullie af, kan ik meeleven (en lezen haha)

@Cherry toen mijn streepje iets donkerder was tempte ik sporadisch. Kan me herinneren dat ik iig 1 dag een hogere temperatuur had, daarna heb ik volgens mij niet meer getempt. Dus wie weet is dat het.
    Maar dan ben ik nu in ieder geval niet zwanger want dan blijft je temp. toch hoog?

Wat een weer!! Zonde om te werken, helaas moet ik gewoon tot 17.00. Dan morgen nog en dan lang weekend weg :D

12. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Gelukkig! Voel me af en toe zo'n zeur :). Heb net even in de zon gezeten en werd er akelig van. Geen idee waar dat nou weer vandaan komt, misschien toch een beginnend griepje....Ik kan namelijk altijd tegen de zon; dat zit in mijn genen en in mijn kleurtje. Maar vandaag schijnbaar niet. Hoop dat mijn lichaam snel weer op orde is!

Het is heerlijk weer en het blijft de rest van de week zo. Wij gaan zaterdag lekker bbq-en en zondag bij mijn ouders op visite; altijd gezellig met het gezin waar ik uit kom, muziek, eten, heb er zin in!
    Maandag genieten van de vrije dag, met z'n 2-en....ik kijk er echt naar uit!

Ciao!

13. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ben blij dat ik hier lekker van me af kan schrijven ;) mn man is erg begripvol maar het is ook fijn te "praten" met dames die hetzelfde meemaken.

@leeuw: na je eisprong moet je temp hoog blijven. Als je een beter beeld wil hebben zou je bijvoorbeeld je temp ook bij fertility friend kunnen bijhouden. In mn handtekening heb ik een kaartje van mijn temp tot nu toe. Als het je handig lijkt kan je je meteen ook inschrijven. (Als je dat nog niet al hebt gedaan hoor hahaha)

Ik moet ook helaas tot 17:00uur :(
    Maar daarna wel lekker genieten van de zon :D
    Waar zijn de andere dames vandaag???

-x-

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb normaal een temp van 36.5 en nu 2 dagen 36.7. Niet zoveel verschil, maar voel sinds 2 dagen af en toe een klein steekje in mijn rechterzij,onderbuik en het lijkt soms alsof ik een druk oo mijn onderbuik heb, net alsof iemand erop duwt zacht. Toenstraks nog een getempt en was het 36.8. Zou het dan toch een ei zijn?
    Ohw nu weer een steekje rechts..

Ik wil deze maand nog ff afwachten en als ik dan geen posi-test heb, wil ik ovu testjes bestellen.
    Heb je toch meer een beeld wanneer je ei is. Nu gok ik er maar op.

Het is super lekker weer, temp buiten geeft 24graden aan in de schaduw, heerlijk.
    Ik ben zo klaar met werken, 3 uur en dan ff boodschapje doen en op mijn balkonia zitten met mijn hondjes ;). Helaas heeft manlief de hele week late dienst..

Geniet van ut zonnetje..
    Xxxx

15. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Hallo meiden,

Een tijdje geleden, maar kom weer even eens stuk bijlezen! Bianca, zou goed kunnen dat het je ei is!! Zou mooi zijn als die wat eerder is toch?!

Ik ben deze ronde aan de teunisbloem gegaan en de ovutesten, omdat de theorie is dat je met een langere cyclus dan 35 dagen weinig kans hebt op een ei.
    Teunisbloem lijkt ontzettend geholpen te hebben, want heb gisteren mn ei gehad volgens de ovutesten en voel het ook aan mijn borsten..cyclus is met zeker 10 dagen ingekort!

16. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    skaya wow wat goed zeg 10 dagen korter misschien:D fijn dat je je ei heb gevonden:)

17. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Twinny, jij ben al 9 over tijd zeg!! Dat is lang! Zit je dus nu op dag 30? Is nog niet echt lang. Als je ongi een dezer dagen zou doorbreken is dat beter dan 21 dagen toch?

18. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    misschien een stomme vraag... maar wat is een Teunisbloem?!?!

19. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Teunisbloem is een plantje/kruid. Je kan teunisbloemoliecapsules slikken om je cyclus te reguleren en menstruatieklachten en overgangsklachten te verlichten. Ik kort het graag af met teunisbloem :D

Melovekane, ookal 9 dagen overtijd...is dit je eerste ronde?

20. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb geen ervaring met Teunisbloem, ik heb net wel weer een potje Foliumzuur gekocht dit keer bij de HEMA aangezien ik daar toevallig was. Dus heb weer een vooraadje :D.. Ben 5 mei alweer 3 maand gestopt met de pil, wat vliegt de tijd snel om!!!

Word spannend hier he, veel meiden kunnen bijna gaan testen!!!! Ik hoop het zo voor jullie allemaal!!!!

@ Cherry: ik vind je templijst echt enorm fijn! Volgens de lijst kan ik nu best het meeste vruchtbaar zijn.. heb net via internet ook nog een ovulatie berekening gedaan en daar staat dat ik deze week en volgende week het meeste vruchtbaar ben ( aangezien mijn cyclus 46 was heb ik eerst de 46 berekend en erna paar dagen korter ). Dus het word spannend hihi..
    Net manlief smsje gestuurd: heb kans op de komende 2 weken dat ik het meeste vruchtbaar ben, dus dat word sjeng aon de geng.. ( dat zeggen ze in limburg, nederlandse vertaling: Sjeng aan de gang, klinkt beetje raar in het nederlands, maar de limburgers hier zullen wel weten wat ik bedoel haha.. ;)
    Ik heb nog steeds van die krampjes in mijn onderbuik, en wat lage rugpijn maar verder nergens last van.

Jullie nog plannen voor vanavond?

Ik ben secret story aan het kijken, erna gtst & om 2200 uur mijn mannetje weer halen...
    Gaan jullie nog iets leuks doen in het paasweekend?

Deel Deze Pagina