cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Vandaag is het dan zover, de laatste dag van de strip!
    Wij gaan stoppen met de pil, en dan is het maar afwachten wanneer ik mijn normale cyclus terug heb..

Vind het zo spannend!

2. Troel

Troel Niet meer actief

Welkom blijevrouw!! Spannend hè?

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Welkom! Enne.....succes!

4. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten

Ja onwijs! Ik sta echt te trappelen, deze wens zit bij mij zo ontzettend diep! Alleen mijn lieve man wou er maar niet aan.

Maar nu gaan we er voor, en we zullen zien hoe het loopt.(hoelang het duurt;))

5. Troel

Troel Niet meer actief

Herkenbaar!! :D:D

6. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    We zullen zien,
    Ik zit wel met een vraag misschien weet jij daar een antwoord op? Ik wou de vitaal zwangerschap tabletjes nemen van het kruitvat, denk je dat ik hier na mijn ontrekkingsbloeding mee kan starten, of zou ik echt moeten wachten op de regelmatige cyclus?

7. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Gesina en Blijevrouw :) Dat er maar veel gekletst mag worden hier :D

8. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    dankjewel, dat gaat vast helemaal goed komen!:D

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi Blijevrouw!! Welkom hier.
    Je zal het denk ik wel naar je zin hebben met dit clubje hihihi.

Over die tabletjes van de kruidvat...ik ken ze persoonlijk niet. Maar ik ben al begonnen met foliumzuur (eigenlijk multivitamines van Davitamon voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden) 1 maand voordat ik stopte met de pil.
    Ze geven ook aan dat je het beste met die vitamines kan beginnen voor je zwanger raakt. Stel je voor dat het raak is in ronde 1...dan heb je in ieder geval je vitamientjes ingenomen ;)

Wellicht dat andere dames beter bekend zijn met de tabletjes die jij bedoelt?

-x-Cherry

10. brotherbear

brotherbear Niet meer actief

Welkom blijevrouw!

Ik zou gelijk starten.. kreeg het advies te starten zodra we hadden besloten voor een kleintje te gaan!

11. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten

Dat zit denk ik wel goed haha!

Ja, ik had er al het een en ander van gehoord. En wou sowieso voor de tijd beginnen met het gebruiken van de vitamientjes.

en ik lees nu ook steeds meer dat sommige vrouwen al zwanger raken voor hun cyclus weer op gang is. Ik vind het zo spannend!

Ach ja, al duurt het een hele tijd, ik weet waar ik het voor doe en heb er echt alles voor over.

12. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Welkom bij de club Gesina en Blijevrouw :D!

Super dat jullie met de pil gestopt zijn!
    Hier kunnen jullie lekker samen met ons over jullie probleemtjes, kwaaltjes etc praten ;)..

@ Blijevrouw: Ik zou in ieder geval wel al foliumzuur kopen die krijg je ook bij de kruidvat iets van €2 of 3 euro is niet duur. Ik zou eerst ff je lichaam zijn gangentje laten gaan en een 1e natuurlijk ongi afwachten.. Het kan lang duren maar kan ook kort of normaal zijn.. Ieder lichaam is anders met ontpillen..

@ Cherry: Ik heb vandaag rugpijn, winderig en een rommelende maag, ik denk toch dat ik ongi ga worden.. Iedere x ga ik naar de toilet en denk ik nu komt het en dan is er gewoon niets :S...
    Ik wil stiekem toch een testje wagen morgen, wat denken jullie?

13. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Ja ik ga het ook afwachten, ik had bij de kruidvat vitaal zwanger tabletten gezien, die waren voor, voor, tijdens, en na de zwangerschap. Ik wil deze eigenlijk alleen gebruiken tot ik weet of ik zwanger ben, en dan overstappen naar vsm of davitamon.

Ik heb de pil nu 8 jaar gebruikt, en ben dan ook bang dat een eerste natuurlijke ongesteldheid wel een tijdje op zich gaat laten wachten.

14. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bianca, moeilijk om je raad te geven. Ik denk dat je beter kan wachten met testen, anders ben je zo teleurgesteld! Maar ik weet ook hoe moeilijk het is om te wachten, ik dacht zelf: laat ik maar testen dan ben ik er maar vanaf en kan ik verder.
    Het is dus iets wat je zelf wilt. Wat vindt je man/vriend?

15. Troel

Troel Niet meer actief

@blijevrouw! Hihi je hebt je antwoord al gekregen over de tabletjes! Ikzelf ben net een week begonnen met foliumzuur te slikken.. 2 mnden nadat ik was gestopt met de pil. Enne... ik ben 12 jaar onafgebroken aan de pil geweest en had meteen een regelmatige cyclus hoor... de ene keer een iets langere cyclus (4 dagen later, maar bleek bij narekenen wel te kloppen met mn eisprong).. Dus dat zegt niets meis!! :) No Worry!

16. Troel

Troel Niet meer actief

@ Cherry! Hoi meis! Hoe gaat t nu met je menstruatie? Heb jij buikpijn? En verlies je (excuse me 4 the details,, *alweer*...) ook zo veel bloed? Dat was ik helemaal niet gewend met de pil.....

17. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Leeuw: Ja ik vind het lastig, ik weet het zelf niet.. Dan denk ik: ik wacht nog en andere moment denk ik : ik wil testen..
    Ik weet niet van welke cylus ik moet uitgaan.. als ik van de vorige uitga kan ik pas in de week van 10 mei testen..
    Mijn man zegt doe een testje dan weet je waar je tot nu toe staat..Maar heb nu ook weer tekens voor mijn ongi, teminsten dat denk ik.. Heb de hele dag in mijn onderbuik pijn ( wel heel minimaal ) rugpijn, als ik aan de onderkant van mijn borsten duw doet het pijn krijg weer van allerlei kwaaltjes.... komt mijn ongi nou of ben ik toch zwanger?
    Ik zit immers alweer op dag 34 in mijn cyclus..

18. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb zelf ook 8 jaar de pil, microgynon 50.
    Mijn eerste natuurlijke ongi kwam pas na 46 dagen, het hoeft bij jou niet zolang te zijn natuurlijk maar schrik niet als het uitblijft, het is heel normaal meid..
    Je lichaam heeft de tijd nodig om te herstellen ;)

19. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Alvast sorry voor de details ladies! Hihihi

@Bianca: de kwaaltjes die je hebt kunnen evengoed van een zwangerschap zijn als van een ongi. Je hebt al een aantal dagen kwaaltjes. Persoonlijk denk ik dat ik dit weekend zou testen als ik jou was. Dan weet je waar je aantoe bent. Is t negatief, dan wacht je tot je eigenlijke nod en test je nogmaals ;) want wat als je cyclus korter is deze maand. Hoe is je temp?

@Troel: jaaaaaa vreselijk. Ik verlies veeel bloed en heb ook echt 2 of 3 dagen goed buikpijn. Moet wel zeggen dat het ondanks alles minder is dan de eerste echt ongi na de pil. Toen liep ik echt krom van de pijn.
    Ik kan t me nog wel herinneren van voor ik de pil slikte, heb maar 2 of 3 jaar ongeveer de pil geslikt.

-x-

20. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    nou hier rommelt het nog steeds... erg irritant, weet ook niet echt wat ik er mee moet doen... naar dokter gaan of niet?! of gewoon ff afwachten....

@blijevrouw21: ik heb de pil 5 jaar gebruikt en ben eind januari gestopt. en heb nog totaal geen normaal cyclus. Dus dat kan ook gebeuren haha.. Foliumzuur ben ik ook gelijk gaan slikken nadat ik stopte met de pil.

succes allemaal weer :) hopelijk hebben we wat positieve testen :D

Deel Deze Pagina