cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Blijevrouw: Ja dat hoop ik ook, maar dat is tot nu toe nog niet uitgekomen :( Hoop gewoon dat snel mijn ongi komt, zodat ik verder naar ronde 3 kan gaan.. Vind het alleen vervelend dat als ik zo'n lange cyclus heb ook zolang moet wachten eer ik mijn eisprong heb :(

@ Cher: Mijn temp is nog steeds hoog, nog geen verlaging.. Nog altijd boven de rode streep..
    hij geeft 43 punten aan, zegt die van jou dat ook?

2. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @blijevrouw: ik gebruik zowel ovutesten als tempen. Ovutesten van zwanger en kids om te "voorspellen" wanneer mij ei zal springen. En tempen om te bevestigen dat mn ei is gesprongen. Vanwegen mn "lange" cyclus vind ik dat wel fijn.
    In de eerste ronde had ik zowat de hele maand krampjes, dus mn ei zal ik vast wel gevoeld hebben, alleen leek dat op de overige krampen. Dus voor mij was t niet te onderscheiden.

@Bianca: dat je temp hoog blijft is een goed teken. Bij mij gaf t ongeveer 56 punten aan tot vlak voor mn ongi. Helaas zakte mijn temp pas 1 dag voor mn ongi,zoals bij de meeste vrouwen het geval is. Dus zolang je temp hoog blijft is er nog hoop :)
    Heb je al iets van een innestelingsdip kunnen ontdekken? Niet iedereen heeft dat, maar zou wel leuk zijn als je t had ;)

-x-

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Cher: Ja stiekem hoop ik er ook op dat ik te vroeg had getest en misschien toch nog een posi testje te krijgen.. Maar probeer hier niet vanuit te gaan..
    Ik had 29-4 een temp van 36.8 de rest allemaal hoger rond 37.1 of meer, zou het dat zijn geweest?
    Ik heb wel wat stemmingswisselingen, opgezette buik, beetje gevoelige ()() ( geen gevoelige tepels, alleen borsten ) af en toe buikkrampen en af en toe hoofdpijn..
    Het maakt me onzeker, weet niet wat ik moet denken ..

Wat fijn dat jou ongi bijna gedaan is :D Kun je volop uitkijken naar je ei :D!!

-x-

4. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ik hoop ook dat je te vroeg heb getest en dat t alsnog positief wordt ;)

Een innestelingsdip is dat je temp tussen dag 5 en dag 10 ergens plotseling een dagje omlaag gaat, om vervolgens de volgende dat weer te stijgen. Dat is (zeggen ze) het moment dat het bevruchte eitje zich innestelt in je baarmoeder. Niet iedereen heeft zo een dip, maar t kan voorkomen.

Kijk maar ff op google, daar staat ook bij waarom je temp omlaag gaat ;)

-x-

5. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Ik heb even gekeken van de site van zwanger en kids, en ik begin toch wel de nijging te krijgen ze te bestellen.

Ik had gehoopt dat ik het redelijk uit zou kunnen rekenen aan de hand van mijn cyclus, maar dit is dus niet het geval.

(tja i'am just at the beginning) :p

nog maar 1 nachtje haha...

6. brotherbear

brotherbear Niet meer actief

@Bianca, balen meid!! Je weet dus nog steeds niet waar je aan toe bent!! WAt doe jij eigenlijk voor werk??

@blije vrouw, dan kan het aftellen beginnen!!
    HEt begin is er inderdaad! you go girl!
    Ik heb nog geen ovutesten.. wij hebben afgesproken dat we het 3 rondes op zijn beloop laten en dit is pas ronde 1..

@MeloveKane, heerlijk he!? het klussen voor het echie.. nu hopen dat je niet meer ongi wordt! Dan is het tenminste raak ;)

@Lovelybabe, wanneer ga je testen of heb je dat al gedaan?

7. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ cher: ik had mijn berichtje nog aangepast, moet je f trug lezen. Heb 29-4 zo'n dipje gehad maar zou het dit zijn geweest dan?

Ik werk sinds 6jaar in de verzorging, bejaardenhuis in maastricht ;).. veel wisselende diensten, heb momenteel veel avonddiensten omdat een collega er voorlopig uitligt en de meeste geen avonddiensten willen draaien.
    Wat doen jullie voor werk?

8. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoo meiden, wat is er een hoop gekletst zeg!
    Ik ben in afwachting voor mijn NOD. Morgen zou ik ongesteld moeten worden aan de hand van mijn vorige cyclus. Heb niet het gevoel dat ik zwanger ben en ook niet dat ik morgen ongesteld word. Ik hoop het wel, lijkt me niks als mijn cyclus nou nog langer duurt..35 dagen is meeeeeeer dan genoeg!

Wel grappig dat iedereen zijn cyclus zo anders loopt, dan hebben we elke keer weer een ander om naar uit te kijken en voor te duimen!

Weet ook niet of ik deze ronde aan de ovutesten ga......ik merkte dat ik er zo veel mee bezig was daardoor. Misschien wel alleen tempen (Cherryf & Bianca zetten jullie je wekker ook echt voor het tempen?)

Meiden, weer een nieuwe week waarin hopelijk een hoop leuke voorderingen voor iedereen gaan komen!

Liefs

9. brotherbear

@Leeuw, op zich wel prettig dat je met elkaar naar een NOD kan toeleven, dan vergeet je je eigen NOD even enzo..

@Bianca, ik dacht al zoiets met verpleging ofzo, ook vanwege de uren die je maakt en de tijdstippen waarop je moest beginnen.

Ik werk in het speciaal onderwijs als groepsleerkracht.

10. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk trouwens in de kinderopvang!

11. brotherbear

Ook leuk Leeuw! Heb ik gedaan tijdens mijn studie.

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @Blijevrouw: Ik sluit me aan bij het verhaal van CherryBelly. Met ovutesten vindt je je ei en met tempen kun je zien of ie echt gesprongen is....

Ik heb de eerste 3 rondes alleen testen (van zw&k) gebruikt en ben in ronde 4 en 5 er ook bij gaan tempen.

Ronde 5 is dus uiteindelijk raak.

Vandaag met schoonmams winkelen geweest. Nieuwe BH gekocht. Zaterdag al 2 positiebroeken moeten kopen, want ik pas al niet in mijn eigen broeken.

nu lekker doodop op de bank ploffen en relaxen.

13. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Nee ik zet de wekker niet om te tempen. Ik temp gewoon als ik opsta meteen.
    Dat is meestal 05.30 of 10.00 uur.

@mayd: wat leuk zeg shoppen met schoonmams :d, en ook al 2 broeken gekocht leuk zeg! Rust nu maar lekker uit met jullie 2tjes ;)

14. brotherbear

Hoe temp jij dan Bianca?

15. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik demp vaginaal, je kunt ook rectaal tempen maar vind ik niet zo handig..
    Een van deze 2 zijn het betrouwbaarste. Heb ook met oorthermometer geprobeerd maar deze gaf steeds een andere temp.
    Ik zou beginnen met tempen in je nieuwe ronde, ik ben ook halverwege begonnen maar is toch fijner als het vanaf begin word gedaan dan heb je een overzichtje.
    Ik heb me aangemeld via de link wat cherry in haar handtekening heeft staan, daar kun je je temp, kwaaltjes etc invullen van iedere dag. Erg handig vind ikzelf!
    Sucses meid.

Alvast welterusten, ik ga zo slapen. Ben kapot moe.

-x-

16. brotherbear

Thanks voor je antwoord!! Uhm misschien een gekke vraag.. doe je dat zodra je wakker wordt? En.. hoe maak je je thermometer dan weer schoon.. Groentje hieroo:)

17. brotherbear

Kan iemand mij ook even informeren over het tempen enzo? Kan het wel gaan zoeken op inet, maar ik heb meer aan persoonlijke ervaringen. Daar leer ik meer en beter van!

18. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik sta op en dan temp ik op de badkamer. Ik maak mijn thermometer schoon met een beetje reinigingsmelk op een watje haha.. Ik gebruik deze alleen voor mij namelijk.

Lees berichtje terug brotherbear hoe ik temp ;)
    Hopelijk hebben jullie iets eraan..
    Ik ga nu echt slapen hihi, begint een verslaving te worden hier op het forum ;)
    Ik lees en antwoord morgen weer meiden

Xxx

19. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Enne gekke vragen bestaan niet meid ;) er is overal een antwoord of oplossing voor..
    Xx

20. Troel

Troel Niet meer actief

Woooow Wat een geklets!!! :D:D Heb alles bijgelezen..:D Ben veel te druk op mn werk steeds!! Kom hier veel te weinig de laatste tijd!:(

@Bianca: Ja ik denk ook dat je te vroeg bent geweest met testen.... Dusss geef de hoop nog niet op meis!! Je weet t niet.... Je nod is pas over een paar dagen he? Zou k testen paar dagen daarna.... Hoop t zoo voor je!!! Ik zit nu op dag 19. Heb nu (als ik ongesteld word:p) een cyclus van 25/26 dagen... Tis een beetje ongeveer.. Heeel spannend!! Jij hebt wat langere hè?

@Cherry: Ja dat schijnt nogal voor te komen he? Witverlies.. Wat klinkt dat vies eigenlijk hè? Hahaha.. ;) (mayD, jij had dat toch ook?) Jij bent weer lekker bijna van je ongie af? Hoeveel dagen was je het? Ik steeds lekker kort, top! En weinig buikpijn trouwens... Maarja dat schijnt ook nog te kunnen wisselen he? Jij kan weer naar je eitje uitkijken!! :D:D Ik heb trouwens wel erg zeer aan mn (.)(.) .... Maar kan ook tussen mn euren zitten :D:D Pfffff...

@blijevrouw: Ik gebruikt geen ovutestjes... Dat vroeg jij toch? Wie ze nog meer gebruikt? Ik voel elke keer mijn eitje erg goed.... Maar of dat nou goed is?? Wie weet dat trouwens?

Wat leuk om te lezen wat voor werk jullie doen! Ik ben begeleider op een trainingshuis voor jongeren (ze zijn rond de 20 jaar) die (uiteindelijk) zelfstandig/ambulant willen wonen... Erg leuk! Love my job! En jij Cherry? ;);) Ben helemaal niet nieuwsgierig,,,,,, Iedereen is ook redelijk jong hè? ;) Volgens mij zijn Cherry en ik de oudste en wij zijn zelfs nog zo jong!! Heerlijk al die jonge moeders! ;):D:D

Deel Deze Pagina