cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    @brotherbear: wat leuk dat je op moederdag test! Hoe toepasselijk is dat!!!

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ leeuw aah wat jammer, heb nog zo geduimd voor je. Weet er alles van van die lange cyclus :( hoop dat je nu snel ongi word en naar ronde 3 kan
    Dat hoop ik ook als ik geen positest krijg volgende week..

Nee 12 mei is mijn nod ;) ik kan 10 mei testen volgens de templijst en.op de website, maar ik wacht tot de 12e.

Hoe is het bij jou lovelybabe?

3. brotherbear

brotherbear Niet meer actief

@Loveleybabe, ja dat zou heel toepasselijk zijn.. maar ik schijt hem er wel voor als ik eerlijk ben..

Op basis van mijn eerste cyclus zou vandaag mijn NOD moeten zijn, dus als ik het "haal" tot aan zondag dan hoop ik toch wat meer geluk te hebben..

@ Bianca, 12 mei.. dat is een dag later.. Ga je ook dan pas testen of al vanaf de 10e?

Hoop toch dat je rond die tijd duidelijkheid krijgt meid.. die lange cyclussen lijken mij slopend!!

4. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    @Brotherbear: ik ook hoor. Na 1 negatieve test vind ik het enorm spannend om weer te testen. Maar wil ook zondag gaan testen.

@Bianca: nog steeds geen bloed te bekennen. Ik heb bedacht dat ik ook 8 mei ga testen in plaats van maandag (voordat ik naar mijn werk ga). Maar ik vind het dus retespannend!!! Zit nu op dag 31 dus het kan alle kanten op.

Liefs!

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Nee ik wacht tot 12 mei en dan test ik, miss dat ik toch nog voor die tijd ongi ga worden?

@ lovelybabe: spannend! Het is al bijna zondag ;) duim voor je!
    Die lange cyclussen zijn indd slopend pff, zijn nu 3 maanden bezig en zit nog altijd in de 2e ronde. De maanden duren zolang met eisprongen nu.

6. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal, ik zou me graag bij jullie voegen. Ik ben in febr dit jaar gestopt met de pil (heb deze 12 jaar geslikt) en was meteen 28 dagen later ongesteld. Nu zou ik dus afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden, maar er is nog niks. Ook niet echt klachten, behalve pijnlijke borsten maar die heeft iedereen als ik dit zo lees ;) Nu is mijn vraag, zal ik al een testje kopen? Het lijkt me zo snel. Maar die onzekerheid is ook niks. Alvast bedankt voor reacties en wat heerlijk dat je hier je verhaal kwijt kunt! X

7. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Welkom Rosa!
    Het kan zijn dat je cyclus nu langer is als 28 dagen. Je lijf zal waarschijnlijk nog bezig zijn met het ontpillen.
    Evengoed bestaat natuurlijk de kans wel dat je zwanger bent!
    De kruidvat 2 voor 5 euro testen zijn hele fijne en gevoelige testen.

@ all: jeej wat komen er een hoop testmomenten aan zeg! Ik vind het gewoon spannend voor jullie!
    Ik zelf heb werkelijk geen idee wanneer ik zal gaan testen. Heb geen NOD om vanuit te gaan, dus alles is een beetje op de gok zeg maar.
    Nu testen zou nog te vroeg zijn, dus ik denk dat ik het hou op zaterdag de 14 de.... Als ik dan nog geen bloed heb gezien tenminste....

8. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie Theeleutje! Zo das niet duur dan die testen, ik dacht altijd dat het nogal kostbaar was. Dan kan je idd nog eens een poging wagen ;) Zie ik nu onderaan staan dat je al 2 kindjes hebt? Ben je bezig voor een derder?

9. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames,

Even een klaag post, maar ik moet het toch even kwijt.

Ik ben bang, ik weet dat ik pas op dag 31 zit en dat er hier dames zijn die een hele lange cyclus hebben en dat dit geen probleem is, maar ik merk dat zich langzaam aan een beetje angst begint te nestelen.
    Ik heb de afgelopen 2 jaar 2 operaties gehad aan mijn baarmoeder en af en toe schiet het door mijn hoofd dat er wellicht wel iets beschadigd is.
    We gaan voor een eerste kindje dus ik weet niet of alles in orde is vanbinnen. En natuurlijk heb ik dat wel gevraagd aan de arts en zij zei dat voor zover zij kon zien het geen probleem moest zijn.
    Maar ja, af en toe bekruipt me gewoon zo'n onrustig gevoel.
    De kanker heeft me zoveel klappen gegeven dat ik denk ik nog een beetje bang ben voor een 'genade klap'. Eentje die ik niet aan zie komen.
    Aan de andere kant moet ik gewoon goede hoop hebben dat er niets aan de hand is en dat ik of een langere cyclus heb of zwanger ben maar die onrust komt af en toe wel boven drijven. Ik praat er niet over, want ik wil niet dat mijn vriend of ouders zich daar ook zorgen over gaan maken (terwijl er niets aan de hand is). Zij hebben ook een zware tijd achter de rug.

Daarbij ben ik een emotioneel wrakje lijkt het wel. De ene keer helemaal happy de andere keer huilend voor een of andere serie en de andere keer peinzend en piekerend...

Ik hoop in ieder geval dat dit gevoel snel weg gaat, ik moet me er alleen even overheen zetten!

Sorry voor dit ego berichtje dames!!! Maar ik moest het even kwijt....

Liefs,

10. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Nee wij gaan voor een eerste kindje! Wat in je mijn onderrschrift ziet zijn de pendels. Je kan je laten pendelen door een aantal dames hier op het forum. Dmv een pendel proberen ze te voorspellen wanneer je zwanger wordt. Geen garantie natuurlijk! Maar ik vond het wel leuk om te doen! Mijn eerste pendel zegt in de maand mei, ergens deze maand dus... Ben benieuwd!

11. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home

Jeetje meid wat een verhaal... Ik kan me goed voorstellen dat je bang bent!
    Als je je echt zorgen maakt, misschien toch maar een keer naar de huisarts. Of anders een gyn? Of je handelend arts van toen?
    Misschien dat zij wat angst kunnen wegnemen bij je.
    Ik zou denk ik precies hetzelfde hebben, ookal is er gezegd dat alles in orde is, me toch zorgen gaan maken dat het misschien niet zo is.

En geen sorry voor je post! Daar is het forum voor!!!!

Dikke virtuele knuffel!

12. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    OK leuk ook een eerste kindje! Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben 28. Oh een pendel ok haha klinkt spannend maar ik vertrouw een zwangerschapstest toch meer. Wanneer is jouw NOD? Ik las ergens deze zat? Spannend hoor. Ik vind het vooral lastig omdat alle klachten zo op elkaar lijken! Zeg maar klachten van het ontpillen en menstruatie lijken nogal op zwangerschapsklachten. Want ik zie wel dingen staan waarvan ik denk oh ja dat heb ik ook, maar goed kan dus ook door stoppen met pil komen!

13. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    @Lovelybabe
    Veel sterkte en inderdaad daar is een forum voor!

14. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie lieve meiden :) Mijn NOD was dinsdag dus kan me niet voorstellen dat ik te vroeg getest heb. Voel nu wel het een en ander in mijn buik dus waarschijnlijk komt mijn ongie er wel aan!
    Alleen raar dat ik de laatste dagen wat meer last van afscheiding heb, of is dat ook een teken voor naderende ongi?
    Weet even niet meer wie het vroeg, maar mijn vorige ronde was 35 dagen en zit nu op dag 38.

@Rosa: welkom! Hoop dat je het naar je zin gaat krijgen hier. En wat fijn dat na 28 dagen meteen je menstruatie al kwam. Het kan zijn dat je zwanger bent, maar kan ook zijn dat je tweede ronde langer duurt (zoals bij mij nu het geval is)

@Lovelybabe: je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Het forum is er om je hart te luchten en ik kan me je twijfels helemaal voorstellen! Misschien is het inderdaad een idee om even met een arts te praten zodat er dingen gewoon uitgesloten kunnen worden?
    Wel een heftig verhaal zeg...:( Als je nog wat kwijt wilt moet je het gewoon hier neerzetten!

Verder super spannend alle testen van iedereen zeg :D Ik kijk nu echt vaak op het forum of er al bijzondere updates zijn haha!

15. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @Rosa: een pendel moet je ook niet vertrouwen hoor! Het is meer voor de lol om dat te doen. Soms komt het wel uit, maar vaaaaak ook niet!
    Ben je er al uit of je een zwtest gaat doen? Of wacht je nog even af? Ben benieuwd!

16. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Thanks meiden!

Ik heb met mijn behandelend arts gesproken net na mijn afgelopen controle in mei. Zij weet (sterker nog, ze heeft ons aangeraden) dat we voor de eerste gaan. Ze heeft me op het hart gedrukt dat ik gewoon kindjes kan krijgen, maar het is de onzekerheid... Ik moet me er gewoon overheen zetten.
    Ik heb nogal een heftige 2 jaar achter de rug, waar mijn lichaam me in mijn ogen in de steek liet. ik moet er gewoon even aan wennen dat het nu al een half jaar helemaal oké is.

Ik ga zondag testen en als deze niet positief is, ga ik gewoon wachten op mijn ongi en moet ik er vanuit gaan dat alles in orde is daar binnen.
    Er is vast niets aan de hand dus kop op en schouders eronder :p.

liefs!

17. Troel

Troel Niet meer actief

Meiden!! Heb even bijgelezen maar moet nu werken!!! Ben er vanavond en anders morgen weer!! :D:D

Bianca! Dit is al mn 4e ronde! ;)

Ik ben aan t duimen voor iedereen! X

18. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Ik wil zo graag een testje doen! Ik denk dat ik er morgen 1 in mn pauze ga kopen, dan zit ik op de 35 dagen. Ik voel nu wel al een paar dagen pijn in mn onderrug, typische menstruatie klacht volgens mij. Maar verder komt er niks!
    @Leeuw87, ik heb ook meer last van afscheiding, maar is wel helemaal helder en meestal met ongi natuurlijk al vroeg gekleurd.
    Ach ik weet het niet, alleen een test kan uitkomst bieden!
    Ben jij trouwens ook bezig voor een 1e kindje?

19. Leeuw87

Leeuw87 Actief lid

29 mrt 2011
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lovelybabe Probeer dan inderdaad maar te vertrouwen op me arts (en weer op je eigen lichaam). Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt in ieder geval!

@Rosa: ik zou lekker testen als ik jou was :D Het zou zomaar kunnen natuurlijk. En ja wij gaan voor ons eerste kindje (klinkt wel heel raar om het zo te zeggen haha)

20. Rosa1983

Rosa1983 Actief lid

3 mei 2011
    150
    0
    0
    Advocaat
    Zuid-Holland
    Ja klinkt gek he om het er opeens zo over te hebben haha. Ik lees nu alleen wel net dat het ook kan dat je de eerste keer een soort ongesteld bent zonder dat er een eitje is vrijgekomen, omdat je lichaam toch nog in een ritme moet komen. Weet iemand daar iets vanaf? Ik ben wel echt een week ongesteld geweest met helder rood dus zal wel een echte zijn geweest toch? Oh wat een gedoe allemaal haha

Deel Deze Pagina