Zo'n 3 dagen na je laatste pil krijg je een "ontrekkingsbloeding". Dit voelde bij mij als een gewone ongesteldheid. Bedoel je dat of niet?
@ Lovely: ik begrijp precies wat je bedoelt. Mijn lijf heeft mij op andere vlakken al meer dan eens in de steek gelaten. Ik had vage signalen die ik niet goed kon plaatsen. Daarvoor naar de ha gegaan. Die ging vervolgens uit zijn Dak en vervolgens ging ik de hele medische molen in. Typisch was dat alle onderzoeken foute dingen uitwezen, maar ik zelf eigenlijk maar weinig klachten had. Maar ja... Onderzoeken wezen het tegenovergestelde uit... Daar sta je dan. Nu sinds een jaar wijzen alle onderzoeken uit dat alles meer dan prima is met me. Mankeer nog wel het 1 en ander, maar daar kan ik 100 mee worden. En ik? Ik ben tot op de dagvan vandaag stik onzeker over mijn lijf. Mijn leef heeft al eerder het geintje geflikt dat er vanalles mis mee was, zonder dat ik dat echt in de gaten had, dus waarom zou er dan nu ook niet iets mis zijn? Ik laat met de regelmaat nog een bloedonderzoek doen, en ik krijg echo's. Hell.... Ik ben zelfs bloedonor geworden! Alles wijst erop dat ik gezond genoeg ben ik oud te worden en kinderen te kunnen krijgen. Maar steeds weer die twijfel hè...... Probeer erop te vertrouwen dat echt alles goed meid! Je arts heeft niets voor niets gezegd dat het meer dan goed is! Zet em op! Schouders eronder! En probeer die vervelende tijd achter je te laten! ( dan probeer ik met je mee... Haha)
Hey Rosa, wanneer ben je gestopt met de pil? de eerste menstruatie na het stoppen met de pil is een onttrekkingsbloeding geloof ik. Dat is nog de laatste 'pil menstruatie'. Daarna is het dus wachten op de eerste 'natuurlijke' menstruatie. Ik heb de onttrekkingsbloeding gehad en wacht nu op mijn eerste natuurlijke oni. Ik ben er vanuit gegaan dat ik een cyclus van 28 dagen zou hebben, maar schijnbaar is dat niet zo . Waar zit jij ergens? Als een 'natuurlijke' ongi gehad? Liefs
Nee ik heb dan al wel die onttrekkingsbloeding gehad na het stoppen met de pil. Tenminste ik ben gestopt met de laatste strip toen werd ik ongesteld (nep dus zeg maar) en toen daarna 28 dagen later ongesteld. Dus das dan de echte toch? Ik zou dan dus afgelopen zat op de 28 dagen hebben gezeten en nu wacht ik nog steeds.... geduld hebben is niet mijn sterkste kant
Ja dat was dan die ontrekkingsbloeding dus die heb je gehad Ik denk dat bij niemand afwachten zijn sterkste kant is haha
Dat is precies wat ik bedoel! Bij mij zijn ze er achter gekomen via het bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker toen ik 30 was. Ik werd een paar dagen later gebeld door de ha en van de een op de andere dag heb je kanker. Het is zo vreemd dat je zoiets heftigs hebt terwijl je dt niet ziet of voelt. Ik ben toen de eerste keer geopereerd (baarmoederbesparend) en had echt het idee dat het weg was. Om de drie maanden controle en na een half jaar werd er een tweede plek gecontateerd. Weer een operatie gehad en daarna wederom controles. ik sta zeker 5 jaar onder controle, maar moet nog een beetje leren vertrouwen op mijn lichaam zeg maar. maar een heeeeeel goed idee om dat samen te doen. Wij kunnen het theeleutje . Weet zeker dat het goed gaat komen.! Liefs!
Ja die na 28 dagen was dan de echte! Dat is in ieder geval hoe ik het zie...Ik ben zelf ook een beginner haha!
WOW ladies, ] heb weer alles bijgelezen, maar wat kunnen we kletsen hè @Rosa: welkom!! Heb kan inderdaad zijn dat je cyclus een keertje langer is. Maar als je twijfelt, kan je altijd een test doen. We hebben hier in het clubje al een keer iemand gehad die in ronde 1 meteen zwanger was @Lovelybabe: Jeetje meid, je hebt wat ellende meegemaakt he? Maar ben erg blij dat alles nu goed is!!! Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Na die hartoperatie ben ik in mijn tienerjaren heel onzeker geworden over mijn eigen lichaam. Bij elk pijntje dacht ik aan het ergste. Maar heb me er nu wel redelijk overheen kunnen zetten en probeer er niet teveel aan te denken. En we hebben elkaar hier op het forum als steun toch? Dus gewoon lekker je berichtjes plaatsen hoor meid!
@ Rosa: Welkom bij de club !! Als ik het goed gelezen heb zit je dan in de 2e ronde nu? Ik zou als ik jou was een testje kopen dan heb je duidelijkheid. Ik gebruik zelf die van Clearblue, vind het makkelijker en prettiger aflezen ( zwanger - niet zwanger ) maar deze zijn 29.95 voor de 3 iets duurder dus. Kan indd dat je cyclus langer is zoals meerder meiden hier op het forum, waarvan ik ook 1 ben. Mijn vorige cyclus was 46 en zit nu te wachten op mijn 2e natuurlijke ongi en zit vandaag ook al op dag 40 ik ga a.s woensdag een testje wagen. Wat een heerlijk weertje he dames, word weer gelukkig beter en warmer!! Krijg toch weer lente kriebels hoor!!!! Ohja mijn temp ging vanmorgen weer in een keer omhoog van 36.6 naar 37.0 ?? Normaal als je ongi eraan komt blijft je temp toch laag of niet?
Hai Bianca88, ja dank je wel! Leuk dat ik me erbij mag voegen! Verslavend zo'n forum haha. Ja ik zit nu in mn tweede ronde volgens mij, heb 1 echte menstruatie gehad na 28 en nu zit ik dus op de 33 dagen and still counting. Ik lees ook goede verhalen over de testen van Kruidvat, 2 voor 5 euro? Ja ik ga morgen zeker een test kopen, wil het nu gewoon weten! En het zal wel een hele kleine kans zijn, vooral omdat het inderdaad na stoppen met de pil nog alle kanten op kan. Maar hopelijk ben ik super vruchtbaar Ik zie dat jij ook pas net begonnen bent? Spannend allemaal! 1e kindje ook?
Oh ja dat wilde ik vragen, rekent iedereen zn vruchtbare dagen met een test uit>? Ik heb nu via zo'n test van internet gedaan en uitgegaan van 2 weken na stoppen bloeding. En ik lees iets over temperaturen? Vertel, ik ben benieuwd!! X
@ Rosa: Het is hier allemaal ons 1e kindje waar we voor gaan .. Dus extra spannend allemaal!! Je moet uitgaan van je laatste cyclus, die kun je ook uitrekenen op deze site: 9Maand.com... Zwanger worden... En dan? Zwangerschap, bevalling en je baby! Daar bereken ik mijn cyclus namelijk mee uit. Daar zie je wanneer je NOD waarschijnlijk zal zijn. Op hand van die dag doe ik een test als ik het dan niet ben. zstesten zijn erg gevoelig en kun je meteen doen na je uitgerekende cyclus, het kan zijn dat je te vroeg test maar denk aan jou cyclus nu te zien misschien niet. Is lastig te bepalen omdat je ook pas in de 2e ronde zit net als ik. Tempen moet je mee beginnen meteen als je ongi bent geworden, zo kun je je volgende eisprong uitrekenen je temp gaat namelijk dan 0.2 of meer omhoog 3 dagen achter elkaar. Deze blijft hoog tot je ongi komt en dan gaat je temp omlaag. Kijk bij cherry in haar handtekening voor de website, is erg handig om het hierin bij te houden! Ik hou het ook op die website bij, kun je tevens je klachtjes in vermelden en later nog eens terug kijken Sucses meid!
@ rosa: je eisprong is meestal 14 dagen na je ongi indd, maar als je een langere cylus hebt is dit langer na je ongi. Is lastig uit te rekenen, met ovu testjes kun je hier beter mee uittellen.. Deze gebruik ik niet, maar cherry wel, kun je misschien aan haar vragen voor info x
@Rosa: yep zie mijn handtekening voor die website. Daar kan je gelijk mijn temperatuurkaartje zien van mn vorige cyclus. Daar zie je duidelijk dat de gemeten temp voor eisprong laag is (onder de rode lijn) en de gemeten temp na eisprong hoog blijft, tot het opeens weer onder de rode lijn zakt. Dat is dan je ongi. Je moet je temp meten voordat je opstaat uit bed (liggend is dus het beste) met een gewone thermometer die ook "tienden" aangeeft. Je kan het beste vaginaal of rectaal tempen (ik doe vaginaa) Zelf gebruik ik ook ovulatietesten. Het verschil tussen deze twee dingen is dat de ovulatietesten aangeven wanneer je LH piek is. Na je LH piek zal je ei springen binnen een aantal uur (weet niet meer precies hoeveel, maar volgens mijn tussen 12-24uur). En ik meet mijn temperatuur om te bevestigen dat mijn ei echt is gesprongen. Dat kan je zien (zoals Bianca al zei) aan het feit dat je temperatuur minstens 3 dagen lang ongeveer 0,2 tot 0,5 graden hoger is dan je temperatuur voorheen. Je temp blijft als het goed is hoog tot het moment van je ongi. Als je zwanger bent, zal je temperatuur niet dalen rond je nod en kun je dus een test doen Hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is. -x-
Ja heel duidelijk allemaal, bedankt voor de info! @Bianca88, zo die site is wel gaaf met al die info. Staat ook bij dat je al 4 weken zwanger zou kunnen zijn nu, das een gek idee zeg. Maar goed nog even nuchter blijven hihi
*fluistert, want durf het nog niet hardop te zeggen* volgens mij worden mijn (.)(.) minder pijnlijk! Eindelijk! Benieuwd wat mijn lichaam nu weer in petto heeft voor me, misschien dan eindelijk een ongesteldheid?! Vriend zal ook wel blij zijn, heeft er al een paar dagen niet naar mogen kijken, laat staan aanraken hahaha
Ah wat fijn theeleutje! Ik heb sinds vanmorgen veel witverlies, meer dan afgelopen dagen? Kan je dit ook krijgen als je ongi moet worden? Want heb dit voorheen nooit zoveel gehad? Heb nog steeds wel krampjes in onderbuik. Maar ik weet van mijn eigen dat deze krampen erger zijn en continue als er een ongi kwam, dit heb ik nu niet. Het maakt me onzeker weet niet wat ik moet denken..
@Theeleutje: oehh spannend meid!! Hopen dat je snel duidelijkheid hebt @Bianca: meid begin toch te denken dat het raak is bij jou?? Misschien dat die verlaging van temp de afgelopen dagen je innestelingsdip was (ben nieuwsgierig hoe je temp kaartje eruit ziet....)en dattie nu weer omhoog geschoten is vanwege.....nou durf het bijna niet te zeggen hahaha. En witverlies is een goed teken toch? Heb zelf geen witverlies voor mijn ongi....maar heb ook weer gehoord van dames die dat wel hebben. Nu wordt het echt nog spannender!!!