In mijn omgeving zijn erg veel meiden die zwanger zijn/of inmiddels al bevallen. Ik vind het super om te zien, maar door mijn werk als peuterleidster wordt het me nogal moeilijk gemaakt. Ik zit nu op dag 22 en volgens de berekening is volgende week dinsdag (31mei) mijn NOD. Ik heb namelijk mijn eisprong erg duidelijk gevoeld. Niet op een bepaalde plek, maar wel onder in mijn buik. Dit was 2 ½ dag en daarna was het over. Kan het gevoel niet echt omschrijven. Wij (vooral ik) wil niet wachten op een regelmatige cyclus, maar kijken wel wat er op ons pad komt. Als ik ga tempen, of met ovu testen begin, ben ik er zeer waarschijnlijk veel meer mee bezig, en duurt het wachten langer. Terwijl de tijd nu nog redelijk snel voorbij vliegt. Jij nog klachten gehad? of je eisprong kunnen voelen?
@ Blijevrouw21: De meeste van mijn vriendinnen hebben nu een kleintje of ze zijn zwanger. Het is echt super gaaf om te zien. Wij hebben ook een kinderwens en elke baby die je dan ziet daar krijg ik dan kriebels van. IK WIL OOK! IK WIL OOK! 13 april ben ik dus officieel gestopt met de pil. Toen kreeg ik 5 en 6 mei echt onwijze last van buikpijn. Niet normaal. Kon haast niet normaal lopen. Ik durf niet te zeggen of dit mijn eisprong is geweest. 17 mei heb ik weer een normale menstruatie gehad. Ik probeer er nu ook achter te komen of ik mijn eisprong voel en hoe mijn lichaam werkt. Ben je ook foliumzuur gaan gebruik na het stoppen van de pil? Ik ben hier direct mee begonnen na het stoppen. En nu had ik ook gehoord dat foliumzuur de kans op een tweeling krijgen vergroot. Ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij iedereen!
Welkom Mamaleonie en Bully!! Hier in mijn omgeving zijn er ook ontzettend veel dames zwanger, echt niet te geloven. En niet eens omdat ik er nu zelf mee bezig ben, maar het is gewoon zo. Iedereen zegt het. En dan heb ik ook inderdaad het gevoel van:"ik wil ooooook!!!!" Kan echt niet wachten!!! Ik zit pas op 3DPO, ben erg benieuwd wat deze ronde me zal brengen. Heel raar, maar die ovutesten en tempen geeft mij juist meer rust. Vooral omdat ik bang was dat ik geen eisprong zou hebben. (I know...vreemd om dat zomaar te denken, maar ik had gewoon een onzeker gevoel erover). Lekker gezellig hier meiden, lekker drukjes Jammergenoeg ben ik aan het werk, dus kan ik niet zo snel reageren. Maar ik lees zeker mee stiekem Oh en HOIII Troel lief dat je komt buurten. -x-
Ik durf ook niet te zeggen dat dit je eisprong geweest is, het kan natuurlijk maar zo! Ben benieuwd of je hem deze maand voelt. Ik ben ook 1 mei begonnen met zwanger vitaal van het kruidvat. Vind ze erg fijn. Nergens last van zolang ik na het innemen maar iets eet.
ik lette er niet eens op, en ik dacht ineens dit moet het wel zijn. Alleen later hoorde ik dat je buikpijn kunt krijgen nadat hij gesprongen is. Dus merk ik het misschien te laat. ooo dat wordt klussen geblazen! Succes
Hey meiden, Ook ik lees al een hele tijd mee met jullie Dus vandaar dat ik ook maar even reageer. Ben in februari gestopt met de pil, heb mijn eerste echte ongesteldheid gehad en nu ondertussen al 8 weken aan het wachten op mijn volgende menstruatie (of niet natuurlijk ). Aardig wat testjes al gedaan maar niet zwanger. Even afwachten tot mijn volgende NOD (ga ervan uit dat ik een ronde heb overgeslagen) die zou zijn rond 7 juni. Anders even naar de dokter, maar zo ver zijn we nog niet! Vind het leuk om lekker met jullie te kletsen!
@ Blijevrouw21: Zou mijn onwijze buikpijn van 5 en 6 mei dan niet te maken hebben gehad dat de eisprong al is geweest? Goed dat je ook begonnen bent met foliumzuur. Ik heb ook nergens last van. Gaat prima zo. @ Troel: Hoe voel jij het dat je eisprong gaat komen? Ook onwijze buikpijn of niet? Wat is de snelste en makkelijkste manier om erachter te komen wanneer de eisprong is? Hoe hebben jullie dat gedaan? Tips zijn welkom.
@blijevrouw: ik heb juist buikpijn voor en tijdens mijn eisprong. Daarna is het nagenoeg weg. Heb vandaag wel weer krampjes, en steken linksonderin mn buik (de kan waar mijn ei is gesprongen) en heb iets nieuws sinds een half uur. Namelijk afscheiding. Het voelt zeg maar vochtig daar beneden . In mijn vorige rondes nog niet gehad, maar het kan natuurlijk van alles zijn. Denk dat 3DPO nog veel te vroeg is voor iets anders hihihi. @Noosa: Hi, leuk dat je komt meekletsen. Gezellig zeg allemaal nieuwe meiden vandaag. Nu gaan alle berichten nog veel sneller hihihihi. -x-
@ Noosa: Leuk dat je gezellig mee komt kletsen. Welkom! Spannend hoor dat de tweede menstruatie zo op zich laat wachten. Dan ben ik benieuwd hoe het bij mij zal zijn.
@ Noosa: Succes met werken. Ik ga zo beginnen met de bovenverdieping schoonmaken. Dus ik zal ook wat trager reageren. Maar ik hou alles in de gaten.
@ Esmee: ik gebruik goedkope ovulatietesten om te "voorspellen" wanneer mijn ei waarschijnlijk zal springen. Daarnaast houd ik mijn temperatuur bij, waaraan ik kan zien of mijn ei daadwerkelijk is gesprongen. Je temperatuur gaan namelijk omhoog als je ei is gesprongen. (zie fertility friend voor meer info, heb een linkje in mn handtekening). Op die manier weet ik precies of ik een eisprong heb gehad. Verder houd ik mijn cervixslijm in de gaten, die verandert ook voor en tijdens je ei.
ik heb veel steekjes en een heel beurs gevoel! alsof mn onderbuik helemaal blauw is zeg maar.... best vervelend eigenlijk... maaar t wordt wel elke x minder! enne erg 'kluslustig' rond mn eisprong! haha zoals we dat hier zeggen!
@ CherryBelly: Wanneer zou ik moeten beginnen met ovutesten? Ik ben nu natuurlijk bezig om erachter te komen hoe mijn cyclus zal zijn. Van 13 april tot 17 mei waren 39 dagen. Maar ik had voordat ik de pil gebruikte nooit zo'n lange cyclus.
@ Troel: Echt beter dat jij voelt wanneer je je eisprong hebt. En helemaal top dat jij dan ook erg kluslustig bent! Ik hoop er ook achter te komen. Maar heb echt geen idee wanneer ik nu met ovutesten zou moeten beginnen. Wat zou jij doen in mijn geval? Ik vind het voor mijzelf gewoon fijn om te weten hoe mijn lichaam nu gaat werken na het stoppen met de pil.
@Esmee: bij een cyclus van 34 dagen begin ik zelf rond de 12 dagen met testen. Maar voor 39 dagen weet ik het niet zeker. Ik denk dat je het op kan zoeken op google. En meestal staat het ook in de bijsluiter van je testjes. Ikzelf begin iets eerder dan wordt aangeraden, vooral omdat ik pas ben gestopt met de pil en mijn cyclus nog alle kanten op kan gaan.
@ CherryBelly: Ik heb inderdaad even zitten googelen. En daar ben ik wel verder mee gekomen. Slim om het een paar dagen van te voren te doen dan is aangegeven. Goed bezig hoor. Mijn cyclus kan natuurlijk ook nog alle kanten op gaan. We zitten gewoon in hetzelfde schuitje. Heerlijk om zo te kletsen met mensen die allemaal met hetzelfde bezig zijn.