Das lastig.. Ikzelf werk niet met ovutesten... Maar zag dat Cherry je al een tip had gegeven hier onder mij! Ik begin me steeds meer af te vragen in hoeverre het goed is dat ik mn ovulatie zo voel.... Wat denk jij? En de andere ladys?? Staks heb ik verklevingen, dat het daarom zo'n 'zeer' doet.... Hoe heet dat, endometriose? ... Ik voel het mega beurse er nu alweer aan komen namelijk......
@ Troel: Ja, heb van CherryBelly een goeie tip gekregen. Heb ook even gegoogled. En daar ben ik wel wijzer van geworden. Natuurlijk is het fijn om je eisprong te voelen. En er zijn gewoon mensen die hun eisprong voelen. Geen enge dingen denken hoor. Daar maak je jezelf gek mee. Probeer gewoon positief te blijven. Dan zit je ook beter in je vel en daar stel je ook niks mee uit.
Thanx, had ik echt ff nodig! Zat me al vanalles in mn hoofd te halen en hoopte al dat je zo zou reageren! Het schijnt middenpijn te zijn en veel voor te komen.... So, no worry indd..! Anders word ik gek! Haha...
Soort van tip! (ben ff aan het googelen geslagen ) Wie weet is het handig? ''Neem in de week voor de eisprong bij de meeste vrouwen de tweede week van de cyclus regelmatig een beetje slijm uit de vagina tussen duim en wijsvinger. Beweeg je vingers uit elkaar. Als er tussen de vingers een elastisch slijmdraadje ontstaat, weet je dat je vruchtbaar bent.''
@ Troel: We moeten gewoon positief blijven. Ik zit me soms ook allerlei dingen in mijn hoofd te halen en maak me daar helemaal gek mee. Alles komt gewoon goed. Punt uit! Bedankt voor de smakelijke tip. Ik zal er op gaan letten. Ook op mijn afscheiding heb ik nooit gelet. Maar dat heeft er dus ook nog mee te maken. Wat zit het lichaam toch mooi in elkaar!
Hahaha ja smakelijk hè? Ik kan soms heel smakelijk zijn! Pfff maar waar je indd allemaal op kan letten hè?? Hahaha... Het is echt elke week weer anders van structuur! (je afscheiding ) Hahaha opletten geblazen!!
Gosie pietje meiden, wat zijn jullie snel!!!! :O Ben er van gisteraaf niet meer op geweest zijn jullie al 5 pagina's verder haha.. Aller eerst van harte WELKOM mamaleonie, bully & noosa! Leuk dat jullie zich willen bijvoegen bij ons leuke clubje!!! Ik weet ff niet meer wie wat vroeg dus ik doe het ff in het algemeen .. Zit vandaag alweer op dag 59 van mijn (2e) cyclus, nog steeds geen teken/spoor van ongi.. Nog altijd witte afscheiding, moe, rugpijn. Lees dat de nieuwe meiden ook zo'n lange cyclus hebben ik weet hoe jullie je voelen meiden! Wachten is ook niet mijn sterkte kant helaas.. Indd nog 2 nachtjes en dan weten wij & jullie eindelijk meer! Ik ken er ook heel veel die nu zwanger zijn of binnenkort moeten bevallen/zijn bevallen.. Het lijkt wel of er iedere week een bekende bij komt! Is nu ook omdat het beter/goed weer is valt je nu beter op dan in de herfst/winter. Hoe voel jij je Mayd? Ik vind je tempkaartje wel interresant Cherry! Bij jou zie je echt goed wanneer je je ei hebt gehad, dan schiet indd je temp flink omhoog.. Ik denk dat ik geen ei heb gehad in deze ronde en de rond ook heb overgeslagen aangezien mijn temp alleen maar hoog blijft? Sommige meiden zitten bijna aan hun NOD, spannend!!! Ik hoop het zo voor jullie, mijn duimen draaien voor jullie hoor!! Ik ga ff een uurtje liggen, mijn ogen vallen bijna dicht ben stikkapot *gaap* tot strakjes xx
@Bianca: nog even afwachten meid, misschien heb je wel je eitje gehad en hebben we vrijdag goed nieuws? Zo niet, als je inderdaad een cyclus hebt overgeslagen, moet je even goed je temp in de gaten houden. Wellicht dat je weer een verschuiving van je temp zal zien en dat dát je ei voorstelt? Het is in ieder geval niet fijn om een lange cyclus te hebben....bah. Weet je wat je gaat doen als t vrijdag negatief is? Ga je dan naar de huisarts? (sorry wil niet doemdenken/negatief doen maar ben wel benieuwd eigenlijk) Lieve meiden, wat is het toch mooi weer. Ik denk dat we vandaag maar eens gaan wandelen Morgen weer een dagje vrij en leuke dingen gepland. Hoop dat de tijd dan zo sneller gaat. Heb wel erg veel pendels voor juni en zelfs nog eentje voor mei (daar werd gezegd dat ze denkt dat ik zwanger zal raken van de eisprong die in mei plaatsvindt, dus dat is ook deze ronde). Maar van die pendels ga ik niet teveel uit. Had er in maart ook een heleboel en die zijn helaas niet uitgekomen -x-
Ik denk indd dat als mijn test negatief is dat ik die week erop de h.a bel hoe en wat.. Misschien kan hij mij indd een pilletje geven wat mijn ongi opwekt en dat ik erna hopelijk een kortere cyclus ga krijgen.. Maar ja eerst ff vrijdag afwachten
@Bianca: oh ja over mijn temp kaartje, inderdaad bij mij is erg goed te zien wanneer mijn ei springt en wanneer mijn ongi begint (zie temp kaartje van vorige cyclus). Wat dat betreft heb ik echt een voorbeeld-cyclus..zo uit de boekjes alleen tja....toch nog aan de lange kant. En volgens mij wil zo een cyclus ook niet echt iets zeggen over de kwaliteit van het eitje...althans dat denk ik??
@ Bianca88: Het blijft nog even spannend voor je. De dagen lijken nu wel jaren te duren. Bij wijze van. Maar wat houdt witte afscheiding in? Ik heb echt serieus nog nooit gelet op mijn kleur/soort afscheiding. Hihi... Troelie gaf mij ook zo'n smakelijke tip. Maar ik ga er wel op letten. Zo wordt ik er ook weer wijzer van. Er zijn echt veel dingen waar je op moet letten dan. We hebben het er maar druk mee met zijn allen. Mijn zwangerschapskriebels worden alleen maar groter! Er gaat maar 1 ding door mijn hoofd en dat is het volgende: zwanger, zwanger, zwanger, zwanger!! Maak mezelf er helemaal gek mee. Maar het lukt me eigenlijk niet om er niet aan te denken. Herkent iemand dit?
Ja dat herken ik erg! Ik denk alle meiden hier wel! Ik ben heel even (echt maar paar dagen) niet op t forum geweest... Zo kon ik t ook even los laten.. Maar nu ben ik er weer elke dag zowat! Veel te gezellig en veel te nieuwsgierig hoe het met iedereen is! Maar zo af en toe wat minder posten geeft mij wat minder onrust en denk ik er minder aan...
Ohja en die witte afscheiding heb je meestal na je eisprong opweg naar je menstruatie... Of als je zwanger bent, onze zwangere had dat ook.... Ikzelf heb t na mn eisprong. Vlak ervoor is t juist wat doorzichtiger en een soort van rubberachtig rekbaar gedoetje Das zaadvriendelijke afscheiding! Hahaha jaja de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
@ Esmee: Ik ben er zelf best rustig nu onder, ik had dat eerst ook ieder moment van de dag dacht ik eraan. Maar ik heb het beetje van mij afgezet en probeer en niet teveel mee bezig meer te zijn.. Alhoewel ik toch er aan denk hoor als je iets heel graag wilt kun je dat ook niet uit je hoofd zetten helemaal. Kwa afscheiding heb je veel verschil: Melkachtig, cream achtig, waterachtig, niet kleverig wel kleverig.. Kleverig is je vruchtbaarste slijm & als het niet kleverig kan het een teken zijn van zwanger of je aankomende ongi als ik het goed heb? De meeste vrouwen hebben dit als ze zwanger zijn, niet kleverig/witte afscheiding.. Cherry is bijna een prof in het herkennen en vertellen hiervan, Cherry waar ben je?? Hebben je hulp nodig!! haha.. xx
Jee meiden wat hebben jullie veel gekletst! Ik was ff een dagje afwezig en moet 5 pagina's bij lezen! Wel gezellig hoor! Alle 'nieuwe' meiden: welkom! Jullie zullen het vast naar jullie zin hebben hier! @bianca88 it's almost friday! @ cherry: ik zit nu op 7DPO en heb inderdaad ook afscheiding wat ik de vorige keer niet had. Volgens mij begonnen op 3 DPO... En pijn in mijn onderrug en de veeeel maagzuur. M'n gevoelige (.)(.) zijn alweer over en het was bij lange na niet zo erg als de vorige keer. Dit was eigenlijk bijna te verwaarlozen. Zo gek hè dat een lijf allemaal kan doen! De vorige keer zoveeel kwaaltjes en nu echt stukke minder. Zo! Mijn weeekend is net begonnen! Heb er 10 dagen werken achter elkaar opzitten, dus ik heb er ook wel ff klaar mee! Nu genieten van m'n vrije tijd
Hier ben ik!!!! Ff snel een reactie, heb zo een afspraak en ben er pas heel laat weer. Laatste dagen van mn ongi: bruinige afscheiding (oud bloed?) Na mn ongi: de eerste paar dagen echt droog...naarmate mn ei nadert eerst wat cremige afscheiding. Vlak voor mn ei en tijdens mn: de welbekende eiwitachtige afscheiding heel soms toch ietsje vermengd met cremige afscheiding, maar dus opvallend rekbaar. Na mn ei:eerste 2 dagen wat cremige afscheiding en dan weer wat droog. Vlak voor ongi: weer wat bruinige afscheiding. Ik moet er wel bij zeggen dat ik die afscheiding meestal niet in mn ondergoed zie, dus ik doe het op de "spannende manier" hahaha. -x-
@ Troel/ @ Bianca88/ @ Theeleutje/ @ CherryBelly: WOW! Bedankt voor de informatie wat betreft het onderwerp afscheiding. Alle soorten afscheiding zijn voor mij dus wel herkenbaar maar geen idee wat dit allemaal was. Nu heb ik weer duidelijkheid. Ik leer hier echt veel. Wordt er echt blij van. Het is hier echt veel te gezellig. Dit is mijn nieuwe verslaving geworden. Jammer dat er geen iPhone app van zwangerschapspagina bestaat. Dat zou heel relaxed zijn. @ Theeleutje: Lekker dat je nu even vrij bent. Wel pittig zeker zoveel achter elkaar werken? Ben jij al lang gestopt met de pil? En wanneer had jij je eerste normale menstruatie? Ik zal vanavond heel weinig kunnen reageren. Vanavond heb ik weer een spinningles. Dit doe ik 2x per week en dan nog 1x in de week fitnessen. Morgen ben ik er wel weer. Iedereen een fijne avond!! X!
ff tussendoor: Ik heb de hele tijd steekjes in mijn liezen zal ik zeggen, zouden dat mijn eierstokken zijn? Ik denk toch wel dat mijn ongi eraan komt hoor, heb de hele tijd van die miezerige buikpijn en veel gerommel?? Maar ja als ik het vrijdagmorgen nog niet ben, doe ik toch voor de zekerheid ff een testje..
Komt goed, schatje! Heb je vaker last van steekjes in je liezen als je ongi moet worden? En van wat voor gerommel voel je? Nog effies en het is vrijdag!!
@ Esmee: Haha dat is lief van je Leuk he die reclame haha.. Ja heb het wel eens eerder gehad, maar niet als ik ongi moet worden, hoe omschrijf ik het gerommel, uhmm het is net alsof je honger hebt ongeveer, het is in ieder geval onderin mijn buik..