@ Bianca1982: Goed dat je wel spaart voor de baby uitzet. Er zit inderdaad wel een prijskaartje aan. Maar het is allemaal voor een goed doel. Positief blijven denken meid. Goed dat je je zo opstelt! Het is vandaag weer geen weer, dus lekker binnen zitten en lekker kletsen met jullie! Wel moet ik schoonmaken. Maar ik lees alles terug wat ik dan gemist heb. Bianca88 maakt het ons wel spannend zeg! Hihi...
@ Theeleutje: Ahh, dus hij schrok er gewoon van. Het is voor jou ook super spannend nu. Ga je al eerder testen of wacht je gewoon je NOD af? Ik kan me zo voorstellen dat het moeilijk is om gewoon te wachten tot de NOD is aangebroken of een paar dagen later. Hoop dat je er gauw vanaf bent. Daar wordt je natuurlijk niet vrolijk van. Weet ook niet of het een zwangerschapskwaaltje kan zijn?!
@Bianca1982: Nou ik heb wel krampjes gehad in de vorige rondes, maar niet zo erg als deze. Ging er gister echt krom van staan. Ik hoop dat het beginnende zwangerschapskwaaltjes zijn, maar het kan natuurlijk ook zijn dat mijn lichaam me flink voor gek houdt nu. Ik kan volgens mijn banner over 1 week testen. Vrijdag 3 juni. De dag na hemelvaartdag. Ik denk dat ik dan vrij heb, maar moet het even nazien. Ik zou dan dus in alle rust kunnen testen Maar misschien dat ik dit keer even ietsje langer wacht. Tot zondag 5 juni. Ligt ook een beetje aan de kwaaltjes die ik voel
@esmee Ik blijf er ook bij dat het morgen een test word, en volgende week vrijdag/zaterdag. tijdens het slikken van de pil had ik nergens last van, alleen voor mijn ongesteldheid had ik altijd last van enorme buikpijn! spannend zeg.... haha
@ CherryBelly: Die krampen die jij hebt waar je zelfs van krom ging staan die heb ik altijd voor mijn menstruatie. Echt niet leuk gewoon. Je kan dan echt niks. Ik heb ook nooit last van rugpijn of andere kwaaltjes. Het is alleen buikpijn. Zou wel lekker zijn als je gewoon op je gemak kan testen volgende week. Knap ook dat je nog langer kan wachten met testen. Als ik zou kunnen testen doe ik het gelijk denk ik. Anders blijf ik er mee in mijn hoofd zitten en kan mijn gedachten dan niet meer verzetten.
@ Blijevrouw21: Ik ben benieuwd hoor! En gewoon testen als jij je daar beter van voelt. Geeft je alleen maar rust. Maare Bianca88 laat ons in hele erge spanning zitten.
Stel de ovulatietest is positief, is het dan verstandig gelijk die avond te klussen of juist de dag erna? Weet het af en toe echt niet meer. Wij gaan dit jaar ook nog op vakantie naar mijn geboorteland. Zou het erg zijn om in zo'n land zwanger rond te lopen? Ben je als zwangere vrouw vatbaarder voor bepaalde dingen?
@Esmee: ik zou bij een positieve test diezelfde avond klussen en die avond erna. Dan weet je zeker dat je je eisprong hebt meegekregen! En uit welk land kom je dan? Ik denk dat het niet uitmaakt waar je bent als je zwanger bent als je maar op je voeding let en al het fruit, groente goed wast etc.
Oke, bedankt! Zo doe jij het ook? En hoe doen de andere dat? Ook op de dag zelf en dag erna? Ik kom uit Sri Lanka. En ga daar dus heen. Met mijn man, zusje en (adoptie)ouders. Onwijs veel zin in en een hele ervaring. Dus vindt het soms wel moeilijk om te beslissen wat nu verstandig is. Mijn man en ik willen het allebei zo graag. We kunnen niet meer wachten. Maar die vakantie is ook éénmalig en daar willen we ook volop van genieten.
Nou ik heb nog nooit een positieve ovulatietest gehad door mijn gekke cyclus. Maar zo zou ik het wel doen en dat is ook wat je leest op internet..volgens mij. Wanneer zou je die reis gaan maken dan? Het is een lastige keuze inderdaad, als je hoogzwanger bent kan het natuurlijk zowiezo niet. Maar in een begin/midden stadium lijkt het me geen probleem. Maar goed, je weet natuurlijk ook niet hoe je je voelt als je zwanger bent. Pff..lastige keuze hoor, wat zegt je gevoel?
@ Noosa: Ik moet ook nog mijn eerste ovulatietest doen. Wij willen nu eerst weten hoe mijn cyclus gaat lopen. Sowieso denk ik niet dat het verstandig is om zwanger te raken in juni/juli. HELAAS! In de maand september gaan wij deze rondreis maken. Wij zouden het leuk vinden als het in augustus raak mag zijn. Dat zou toch geen kwaad kunnen? En nu nog lekker flink oefenen. Ons gevoel zegt wel dat het heel leuk zou zijn om in augustus zwanger te mogen zijn. En het dan ook in Sri Lanka aan mijn ouders vertellen. Dat lijkt ons super gaaf als het zo mag gaan lopen.
Hoezo zou het niet verstandig zijn om in juni/juli zwanger te raken? Dit ook ivm de reis? Als je in september al op reis gaat dan zou ik zeker die reis gaan doen, je bent dan nog in het beginstadium van je zwangerschap dus ik denk dat het geen extra gevaar oplevert. Maargoed, ik heb er natuurlijk ook niet alle verstand van, ik schrijf wat uit mijn gevoel.
Ik heb wel eens gelezen dat het goed is om de dag van je positieve ovu test te klussen en de dag erna. Vervolgens 1 dagje rust en dan voor de zekerheid nog een keer. Wij hebben het dit keer ook zo geprobeerd. @Esmee: ja ik weet precies wat je bedoelt. Die ongikrampen ken ik, vreselijk. Maar deze krampen waren meer steekjes. Echt aan één kant. Mijn ongikrampen zijn meestal in heel mn onderbuik en heel mn onderrug. Deze keer was het alleen aan de linkerkant. En voel het af en toe ook in mn bovenbenen. Denk (en hoop ook) eigenlijk dat het nog te vroeg is voor ongikrampen. Pffff wil mezelf eigenlijk niets aanpraten, maar voel me gewoon zo anders. Weet t niet meer...aahhhh en moet nog een week
@ Noosa: Inderdaad het liefst niet in juni/juli ivm de reis. Ik denk dat ik dan bepaalde dingen niet zou kunnen doen en we zijn natuurlijk heel veel van plan om te doen. Vandaar dat we die maanden het liefst niet willen. @ CherryBelly: Wij gaan het dan ook zo proberen. Wie weet. Je hebt dus echt last van een anders soort kwaaltje. Erg he dat je nog een week moet volhouden met dit gevoel. Kom op, je kan het!!
Biancaaa waar blijf je??? Haha, ik heb onwijs veel huiswerk! Dus moet dat vandaag ook maar eens proberen af te maken, zo geen zin in!
Helloo ik ben hier haha Sorry sorry ben wat laat, uitgeslapen en al alles gepoetst Maar zoals ik al dacht was mijn test helaas negatief , het scheelt enorm dat ik er op voorbereid was en de teleurstelling niet groot is. Ik heb meteen mijn h.a gebeld en die raadde mij toch aan om langs te komen, zij vond het ook een erg lange cyclus. Maandag 1600 uur heb ik een afspraak, dus dat wachten we ff af. Ben alleen enorm bang dat ik bloed moet laten prikken! Ben als de dood daarvoor! Val al flauw als ik de naald zie brrr.. Maar als het moet, zal ik er niet onderruit komen. Heb er alles voorover om zwanger te raken van een mooi, gezond kindje. Meiden ik heb nog niet alles gelezen dat doe ik strakjes, ik ga boodschappen doen. Xxxx
He wat jammer meid, had het zo gedacht! Maar inderdaad super dat je tot op het laatste moment nog dacht dat het negatief zou zijn, dit scheelt enorm. En wat fijn dat je huisarts er zo over dacht en je toch langs kunt komen. Ik ga morgen ook al een test doen, ik weet eigenlijk ook zeker dat ik niet zwanger ben, maar weet van mezelf dat als ik een negatieve test in handen heb ik er meer afstand van kan toen, en ik naar mijn ongesteldheid "toe kan leven". Fijne dag en tot straks misschien. xx
Hè jammer Bianca! 'gelukkig' had je jezelf ingesteld op een negatieve test, dan zal de teleurstelling inderdaad wel mee vallen. Fijn dat je ook meteen bij de ha terrecht kan! Ben benieuwd wat die er van zegt maandag!
He Bianca wat jammer Het is inderdaad wel al wat je verwachte..maar toch Gelukkig dat je ook gelijk naar de huisarts kan! Ik ben benieuwd wat jij krijg (denk trouwens dat je ook n pilletje krijgt om het op te wekken...). Hoop dat je lekker je weekend in gaat! Liefs