cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt mijn banner eigenlijk wel?

2. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Melovekane: ja wij zijn meteen begonnen met klussen voor een beebje. Heb nog geen natuurlijke mmenstruatie gehad, die verwacht ik op 19 maart as. tenzij het natuurlijk meteen raak is.
    Heb wel allerlei klachtjes. Ik ga er gewoon van uit dat dit met ontpillen te maken heeft. Wil mezelf geen valse hoop geven en hoor echt heel erg vaak dat zwangerschapsklachtjes erg op menstruatieklachtjes lijken. Dus ik probeer mn hoofd koel te houden hahaha.

@Tammy: als jij de vorige keer een LF van 14 dagen had (periode vanaf je ei tot je volgende menstruatie) dan klopt je banner denk ik wel.

-x-

3. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    ben niet gelijk begonnen cylus 2 dus deze cyclus

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik ben gister weer ongi geworden. Ik ga vanaf vandaag aan de gewone foliumzuur. Het schijnt dat de zwanger worden pillen van de Etos je LF kunnen verkorten....

Hopen dat ie nu wat langer wordt....

5. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Melovekane, wij zijn gelijk begonnen met klussen. Juist omdat je cyclus nog zo in de war is, is de kans erg klein dat het raak is. Zou klussen gewoon klussen als je er zin in hebt, maar niet te veel focussen op zwangerschap de eerste maand, zoals ik wel gedaan heb. Erg teleurstellend haha.
    Ze zeggen dat je beter 1 cyclus kan wachten, omdat ze je dan beter kunnen uitrekenen, maar tegenwoordig met de echo's stellen ze toch steeds je bevallingsdatum bij aan de hand van de groei van het kindje enz. Voor de gezondheid schijnt het niks uit te maken.

Bianca88, dat duurt wel erg lang zeg! Bestel je eens bij sensitest, dan heb je ze binnen 2 dagen binnen en krijg je een kortingsbon voor bij je volgende bestelling :D

6. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    MayD jeetje zeg, je LF is wel erg kort!!

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Jepz, daarom ga ik nu wat anders proberen... kijken of het helpt. Mijn cyclus is al aardig constant...

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38

Wij zijn ook meteen gaan klussen, wilde eerst ook een maand wachten maar dat duurde me te lang haha..
    Ben nu 2 dagen overtijd, maar het kan ook met het ontpillen te maken hebben, maar dat hoop ik niet!

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @ Cherry...

Ja die 2 weken van te voren maakte me niet zoveel uit, moest inmiddels toch pas eigelijk de 10e ongi worden..
    En om nu tot woensdag te wachten duurt me indd te lang, omdat ik nu 2.5 dag overtijd ben..
    Maar jeh ik heb ze al besteld en vind het zonde om dan nu weer een test te gaan kopen snap je..
    Dus zal nog heeeeel ff geduld moeten hebben :(..
    Hopelijk is het wachten mij waard!

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik wil graag eerst ongesteld worden, voelt om een 1 of andere reden niet lekker als ik het nu al voor het "echie" ga doen. Kweet ook nie hoe dat kan haha.
    Ik slik iig wel al Foliumzuur ( van de HEMA) dus ben wel al aant voorbereiden

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Tja, het is hoe je je voelt he?

Het mag gewoon al direct voor het eggie hoor.

12. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Mijn man en ik hadden beiden geen geduld hahaha. En nu we voor t eggie zijn gegaan heeft hij het gevoel dattie raak geschoten heeft! Hahaha
    Zou natuurlijk wel top zijn!

Was ook eerder begonnen met Davitamon Foliumzuur en VSM visolie capsules.
    Heb voor davitamon gekozen omdat de tabletten niet groot zijn (formaat van een paracetamolletje)

-x-

13. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Die van de KV (foliumzuur) zijn zelfs nog iets kleiner dan een Paracetamol...

Wij eten al minimaal 2x vis in de week, dus die extra visolie neem ik niet.

14. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Oh echt waar? Hmm misschien als deze op zijn stap ik wel over naar die van kruidvat! Ik ben echt helemaaaaal geen held met medicijnen slikken enzo.

Ja wij eten ook 2 keer per week vis (minimaal).
    Maar neem toch die extra visolie 1 keer per 3 a 4 dagen. Just to make sure :)

Maar denk niet dat ik het altijd ga blijven doen.
    Heb ze nu eenmaal in huis dus neem ze gewoon in.

Pfff heb nu al testkriebels, maar heb mezelf voorgenomen pas na mn nod te testen.
    Weet natuurlijk niet hoe mn cyclus nu in elkaar zit.
    Voor ik aan de pil begon, kon ik de klok erop gelijk zetten....super regelmatig.
    Heb mn ei ook gevonden met ovu testjes, dus denk dat t wel goed zit :)

-x-

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik was voor ik aan de pil was ook altijd enorm regelmatig (lees: met volle maan).

Nu vind ik dat ik wel aardig regelmatig ben, maar de LF mag wel wat langer. gewoon afwachten maar...

16. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik heb ook de foliumzuurpilletjes van de kruidvat, zijn indd klein, ideaal!
    Viscapsules neem ik ook niet, eet 1x in de week vis, teveel is ook niet goed.

Wachten eer je kunt testen duurt lang he cherry :(.. ik ken het!
    Voor mij duurt tot woensdag ook te lang, tenminsten hoop dat ik mijn test dan binnen heb! Ben nu 4 dagen overtijd, dus ben benieuwd.

haha ik herken het, mijn man zei dat ook haha leuk he!
    Nu maar hopen dat ze gelijk hebben...

17. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    haha zou mooi zijn in 1x raak he! ben benieuwd

ik heb de multi zwanger worden van etos zijn wel groot mr gladde capsules dus krijg ze wel weg

18. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Oh help! NOD? LF?
    Geen idee waar het over gaat :).
    Ik ga 1 april stoppen met de pil, na jarenlang gebruik van Microgynon 30. Ben heel benieuwd hoe mijn lijf gaat reageren. Heb altijd een hele regelmatige cyclus (lees 's morgens om 11 uur doorbraak, zo regelmatig), maar na het stoppen gaat je lijf het allemaal zelf weer regelen.
    Ik ben begonnen met foliumzuur van de Kruidvat en ben aan het Detoxen onder begeleiding van een accupuncturist. Dit omdat ik 2 x heftige narcose heb gehad in een korte tijd. Mij is verteld dat het chemische goedje lang in je lijf blijft dus weg ermee. Wellicht dat de hormonen uit de pil ook sneller mijn lijf verlaten :). Ik ben benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren, mijn vriend is er namelijk stellig van overtuigd dat het binnen een maand raak is :D.

Ben benieuwd naar de ervaringen hier; ben sinds vandaag lid.

Ciao

19. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Welkom Lovelybabe,
    Spannend dat je gaat stoppen met de pil!
    Wil je meteen ervoor gaan of eerst een menstruatie afwachten?

NOD = Niet ongesteldheid dag ;)

Ik zou er niet proberen van uit te gaan dat het binnen een maand raak is, bespaart je een teleurstelling..
    Maar ik hoop het natuurlijk wel voor je!
    Ik zelf had de 10e ongi moeten worden en werd met de pil ook altijd de 10e ongi, maar ben vandaag al 5 dagen overtijd..
    Dus of je weer precies op dezelfde dag ongi gaat worden dat klopt niet altijd..
    Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben, maar probeer er niet vanuit te gaan..

Heel veel s6!

@ Twinny, voor jou is het ook spannend, jij mag ook binnenkort testen he!!!

20. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Bianca88,

Dank je wel! Ik vind het super spannend allemaal en heb niet het idee dat het de eerste maand meteen raak is. Mijn vriend is er echter erg van overtuigd :D.
    Ik weet nog niet zo goed hoe ik het allemaal moet aanpakken. Bedoel je met meteen proberen of we het de eerste (2) maand(en) 'veilig' doen of niet? Moet dat? Ik denk dat ik het op z'n beloop laat. dan hoef ik er verder ook niet over na te denken of te hannessen ;). ik wil wel even kijken of ik kan uitvogelen wanneer de eisprong ongeveer is, maar daar moet ik eerst de eerste 'natuurlijke' menstruatie afwachten denk ik.

Fijn om te horen dat het na het stoppen met de pil nog steeds regelmatig was bij jou. En nu overtijd!!! Spannend!!! Wanneer ga je testen?

Liefs

Deel Deze Pagina