cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Esmee: meis wat vervelend :( dank dat je een griepje hebt. Pfff beterschap hoor. Ik heb die blog ook maar net 2 dagen hihihi. Vond t wel geinig en zo schrijf ik mn "frustraties" en gevoelens even van me af.

@Troel: dankje voor het duimen!! Hoop dat het snel zo mag zijn ;)

Had net echt het gevoel dat mn ongi er was...tot ik naar de WC ging...niets...geen rood. Ik blij natuurlijk, maar heb nog wel krampen in mn onderbuik. En er "loopt" wel wat daar onderin.
    Dus denk echt dat ik een van deze dagen ongesteld word.

Als jullie t niet erg vinden stel ik het testen even uit tot zaterdag (1dag na mn NOD).
    Wil geen testje verspillen eigenlijk ;) dan dan maar op safe spelen.

-x-

2. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Bij mijn 'voorstelberichtje' werd ik al uitgenodigd om aan dit topic deel te nemen. Ik schreef dat we in mei wilden stoppen met de pil, maar dit is toch iets uitgesteld. Maar ik ben wel een vaste lezer van jullie (vele :p) berichtjes, en ik leef ook met jullie mee!

Ik ben vorige week bij de gynaecoloog geweest omdat er een vermoeden is dat ik endometriose (EM) heb. Een MRI moet dit nu uitsluiten. 24 juni vindt deze plaats en op 4 juli krijg ik de uitslag. Op 3 juli zijn mijn man en ik 1 jaar getrouwd, en dat lijkt me een mooi moment om te stoppen met de pil. Tenzij de EM eventueel roet in het eten gooit...

Nu heb ik een vraag. Als ik op zondag 3 juli de laatste pil slik, begint op zaterdag 9 juli mijn onttrekkingsbloeding. Mijn man en ik willen er gewoon meteen voor gaan (niet wachten op ontpillen). Kan ik er dan vanuit gaan dat mijn eisprong 14 dagen na 9 juli is? Of kan mijn cyclus dan al ontregeld zijn van twee weken stoppen met de pil?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is...alvast bedankt!

Groetjes,
    Gizzie

3. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

14 mrt 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames,

Ik heb echt een super relax vakantie gehad. Echt geen klap uitgevoerd. Was echt even nodig. Het was super warm (lees: ik heb het hartstikke koud hier) en flink veel zon. En ben echt blij als een klein kind als ik het strand zie met palmbomen en het azuurblauwe water.

Als het goed is, is mijn ei geweest, maar heb er niets van gevoeld. Ik heb sowieso geen klachten deze maand; echt een wereld van verschil met vorige maand (ontpillen). We hebben veel geklust :p en genoten van alles.
    Mijn NOD is volgende week dus ben erg benieuwd!

Iki ga even de avonturen hier terug lezen, ben ik weer op de hoogte!

Liefs!!!!

4. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Lovelybabe: Klinkt goed zeg! Fijn dat jullie zo genoten hebben. :) Heerlijk om effe een tijdje helemaal niks te doen. :p
    Heb je wel ovutesten gedaan of niet? Puur op de gok? ;)

@ CherryBelly: Gaaf dat je zo'n blog bij houdt. Ik denk zeker dat dat ook kan helpen met afleiding. Beter dat je nog niet ongi bent. Ik hoop zooo dat het gewoon niet komt. En natuurlijk is het goed als je zaterdag gaat testen. Jij moet je er vooral goed bij voelen. Wij wachten wel af in spanning. ;):p

@ Gizzie1983: Ieder lichaam is anders en reageert dus ook anders als men gestopt is met de pil. De eisprong kan verschillen en hoeft niet perse op de 14e dag van je cyclus te zijn.
    Misschien kan je ovulatietesten gaan gebruiken en er zo achter komen wanneer je eisprong is. Op de website zwanger&kids heb je de goedkoopste ovulatietesten.
    Wel spannend zeg dat je een MRIscan moet laten maken. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed mag uitpakken.
    Leuk dat jullie 3 juli 1 jaar getrouwd zijn en inderdaad ook een mooie datum om te stoppen met de pil. ;)
    Succes en sterkte met wat er komen gaat.

@ Troel: Thanks voor je beterschapswens. Hoop dat het gauw over mag zijn. Gelukkig voel ik me ietsjes beter.

Xjes!

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    @esmee1985: bedankt voor je reactie! Vooralsnog willen we het gaan proberen zonder ovulatietesten. Mijn man vindt dat het spontane er anders af is (we verschillen daarin van mening ;), hihi). Ik lees in dit topic ook veel over verschillende soorten afscheiding/slijm waarbij je je eisprong kan herkennen. Ik denk dat ik me daar maar eens in ga verdiepen :D.

Hopelijk is de uitslag van de MRI helemaal ok, en kunnen we er na 3 juli ook echt voor gaan. Heb altijd al een kinderwens gehad, maar het laatste jaar denk ik haast nergens anders meer aan! Echt bizar eigenlijk. Alsof iemand dit in je hoofd gestopt heeft, haha. En iedereen om me heen is/wordt zwanger. Dat versterkt het gevoel alleen maar.

Groetjes,
    Gizzie

6. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi Gizzie,

Welkom :D
    Ik sluit me helemaal bij Esmee aan. Het kan echt per persoon verschillen. Ik had meteen een regelmatige maar lange cyclus, waarbij mijn ei pas na dag 20 kwam. Dit keer zelfs pas op dag 25 van mijn cyclus.

Wat een leuke datum om te stoppen met de pil. Toevallig was mijn eerste pilloze dag op 14 februari (echt netjes na een volledige strip te hebben gebruikt, heel toevallig).
    Ik hoop ook voor je dat de uitslag van de MRI scan ok zal zijn.

En ik snap helemaal wat je bedoelt. Opeens was bij mij de knop om (alsof iemand echt een knopje heeft omgedraaid in mn hoofd) en wilde ik zooooo graag zwanger worden. Mijn man heeft het ook sinds een paar maanden.

Ach ja....meer dan onze best kunnen we toch niet doen ;)

Heel veel succes meid. En leuk dat je hier bent komen meekletsen.

-x-

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Dank je meid, heb het altijd leuk gevonden om te schrijven.
    Heb zelf ook verhalen geschreven en ooit een keer laten lezen aan wat mensen. Die vonden dat ik het zou moeten publiceren, maar dat wil ik (nog) niet. Het is nu nog lekker mijn hobby en ben bang dat ik het straks als een verplichting zal zien.

Nu schrijf ik wanneer ik er zin in heb en dat kan soms maaaaanden lang niet zo zijn.

:D

8. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je reactie CherryBelly!

Ik dacht dat mijn lichaam nog wel gewend zou zijn aan de 28-dagen cyclus vanwege de pil, maar het is dus helemaal niet vanzelfsprekend dat mijn eisprong 14 dagen na mijn onttrekkingsbloeding is. Weer wat geleerd! Ik denk dat we dan maar gewoon om de dag gaan klussen :p, totdat ik mijn lichaam een beetje heb leren kennen en hopelijk mijn eisprong ga voelen. En mocht het in de tussentijd raak zijn, dan is dat alleen maar geweldig!

Voor jou is het een spannende week aan je banner te zien... Veel succes en ik hoop voor je dat het raak mag zijn!

Zodra ik echt gestopt ben met de pil, kom ik actief meekletsen!

Groetjes,
    Gizzie

9. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Whahaha ik voel me z'n doetje! Mijn beste vriendin is de enige die weet dat wij bezig zijn voor een kindje.
    Ze heeft me de heel dag bestookt met ping berichten en sms en weet ik wat nog meer dat ze eeeeeecht niet kon wachten tot morgen (morgen is mijn NOD)
    Hoewel ik echt overtuigd was dat ik niet zwanger ben, werd ik zelf eigenlijk toch ook wel errug zenuwachtig.
    Zonder dat ze het weet (ik spreek haar zo om 17 uur weer) heb ik net dan toch maar een testje gedaan. Zoals ik al verwacht had: hardstikke negatief. Oma in der rode ferarri is dus echt in aantocht

Ik denk dat zij veeeeel meer teleurgesteld gaat zijn dan dat ik ben. Ik vind het wel jammer hoor! Maar ik heb niet zo'n overheersend 'baal' gevoel. Kennelijk ken ik mijn lijf toch wel heel goed (daarom vind ik mezelf ook zo'n doetje. Tegen beter weten in me toch laten overhalen tot testen, haha)

Verwachting is dat oma in der ferari morgenavond arriveerd. Hopen dat ze snel wil doorrijden, zodat wij ook weer aan het werk kunnen!

@gizzie: welkom! En vooral heel veel succes!

10. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Gizzie1983: Graag gedaan! :) Ik hoop dat het allemaal gaat lukken. En als je geen ovutesten wilt gebruiken dan inderdaad maar om de dag klussen. :p Ook niet vervelend, toch?! ;)
    Je kan ook inderdaad op je afscheiding letten. Als je er draden mee kan trekken tussen je duim en wijsvinger (of op een andere manier) dan betekend dat je vruchtbaar bent.
    Houdt me maar op de hoogte. Maar aller eerst duim ik voor je dat de uitslag van de MRI goed mag zijn.
    Onze kinderwens is ook nooit zo groot geweest als nu. Maar het heeft er ook mee te maken dat iedereen om me heen of zwanger is of net bevallen is of al een kleintje heeft. Ik kan ook nergens anders meer aan denken. Maar moet het toch proberen.

@ CherryBelly: Ik heb inderdaad al op je site gekeken en het leest echt heel fijn hoe jij dat allemaal schrijft. Je blijft gewoon doorlezen en haakt ook niet af omdat het interressant is. En als hobby is toch prima. Is ook vaak veel spontaner.

@ Theeleutje: Wel leuk dat die vriendin zo met je mee leeft. Heeft ze zelf ook een kleine? Balen zeg dat de test negatief was. Natuurlijk is het een teleurstelling. Maar wel fijn dat het baal gevoel niet overheerst. En wat niet is kan nog komen!!

Xjes!

11. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Wat is er weer gekletst vandaag, helaas kan ik op veel dingen nog steeds geen antwoord geven omdat ik raar genoeg zelf nog niet eens weer hoe mn lichaam in elkaar zit.

Cherry wat leuk dat je een blog bijhoud! Nog een paar dagen en dan heb hopelijk meer duidelijkheid.

Ik ben tijdens mijn beoordelingsgesprek erg emotioneel geworden, en heb het op dit moment ook even helemaal gehad. Reageer het dan ook af tegen iedereen die ook maar net iets te dicht bij me in de buurt komt.

Verder nog steeds geen klachten, mijn menstruatie laat op zich wachten, en heb ook geen kwaaltjes die aan kunnen geven dat het er aan zit te komen. Ook al weer ik dat ik niet zwanger ben (na de negatieve test) Wil ik het morgen vroeg toch nog maar eens proberen.. De rest van de dag blijf ik heerlijk in mn huispakje op de bank en ga ik de deur toch niet uit.

x

12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Blijevrouw21: Ahh, hoe kwam het zo dat je emotioneel werd tijdens je beoordelingsgesprek? Zijn ze niet tevreden? Of gewoon alles bij elkaar?
    Heerlijk zo'n dagje dat je lekker in je huispak zit en lekker heel de dag binnen zitten. :) Lekker van genieten.
    Dus morgenochtend ga je nog een testje doen? Dan weet je in iedergeval wel zeker waar je aan toe bent.
    Rustig aan meid!

Xjes!

13. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Theeleutje: jammer zeg meid. Wel heel lief dat je vriendin zo met je meeleeft:D Ik wacht ook in spanning en hoop dat je gauw duidelijkheid hebt :D

@blijevrouw: spannend!!!! Ik wacht je testje morgen met spanning af :D

@Esmee: lief dat je dat zegt meid. Ben blij dat je mn blog leuk vind :D Hoop dat ik gauw over een zwangerschap mag gaan schrijven ;)

-x-

14. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten

Als mn ongi nog niet om de hoek is komen kijken ga ik indd nog een testje doen om (terwijl ik t al weet) nog even een extra bevestiging te kunnen krijgen.

Ik denk door alles bij elkaar, ze zijn namelijk meer dan tevreden en krijg alleen maar constante positieve feedback! (liever een positief testje hihi;)) Ik heb nu 3 dagen vrij is ook echt wel even fijn! manlief ook, dus kunnen we even tegen elkaar mopperen...

Ik blijf gezellig even meekletsen vanavond, toch niets beters te doen haha..

x

15. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

@ Blijevrouw

Jeej wat *** zeg dat je je zo voelt!!
    Ik zou idd gewoon nog een Testje waagen je weet het maar nooit!

Misschien als je zwanger bent heb je nog te weinig hcg in je lighaam zitten!!

Succes en rustig aan

16. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    #1676 blijevrouw21, 31 mei 2011
    Laatst bewerkt: 31 mei 2011
    Ik heb echt geen idee meer wat ik moet denken, soms denk ik had ik maar ontpillingsklachten dan voelde ik tenminste 'Iets'... nu voel/merk ik niets.. En daardoor ging ik ook denken dan ik wel gewoon ongesteld zou worden vandaag..
    Maar nu dat niet het geval is word het toch allemaal nog wat ingewikkeld! We wachten het weer af en morgen vroeg weer ik iets meer hoop ik...

Dankjewel!

17. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theeleutje: balen van de test :( Gelukkig ben je er redelijk nuchter onder. Superlief van je vriendin dat ze zo meeleeft!

Cherry: je schrijft zeker leuk! Ik ga je blog in de gaten houden :) En ik blijf duimen voor je!

Blijevrouw: knuffel voor jou! Geniet lekker van je daagjes vrij en succes met testen morgen!

Esmee: meid wat reageer jij altijd leuk op iedereen! Je weet precies wat je moet zeggen! :)

Denk dat dit mijn enige reactie wordt vanavond meiden, heb een drukke dag op mn werk gehad en plof lekker met mn vriend op de bank!

Liefs

18. hopeandfaith

hopeandfaith Niet meer actief

@ Blijevrouw

Snap je best lijkt me ook lastig en ingewikkeld!
    je lijf kan je zo erg in de war schoppen dat je het soms zelf niet meer weet of wat je voelt!!

Succes morgen met testen en hoop op een mooie Roze test :D

19. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nou dames, weer een lange, lange dag voorbij....

veel succes en sterkte allemaal meiden, ik ga slapen.

20. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @blijevrouw: hoop dat je je snel beter gaat voelen meid!

@Noosa: bedankt voor je compliment :)

@MayD: slaap lekker :cool:

-x-

Deel Deze Pagina