cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Meid, fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt!

Tempen en testen bracht mij ook de nodige rust.

Nieuwe ronde nieuwe kansen!

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier verder alles goed.

Manlief en ik gaan straks wat kleding shoppen. Vanaamp bedrijfsfeestje.

Maandag zijn we 5 jaar getrouwd en neemt mijn hubby me sjiek uit eten.

3. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast gefeliciteerd MayD!

Cherry: meid, succes volgende ronde :D
    Theeleutje:En? Heb je al getest?

Nou meiden, ook mijn ongi is eindelijk aangebroken! op 67 dagen! Dus nu eindeiljk op naar ronde 3. Temperatuur was ook vanmorgen 0,2 gedaald.
    Het enige waar ik nu mee zit, is dat ik wel een eisprong heb gehad, maar dat dat dus maar 9 dagen geleden is. Dat lijkt mij te kort?
    Maargoed, ik hou het er maar op dat mijn lichaam de afgelopen 2 maanden niet zo goed wist wat ze moest doen ;) En dat ik vanaf nu een normale cyclus ga hebben.
    Al vind ik het wel lastig om uit te rekenen wanneer mijn volgende NOD is..zou ik het nog gewoon op 35 houden?

Hoop vragen, maar ik voel me weer even een leek haha!

Fijne zonnige dag verder voor jullie!

4. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @MayD: gelukkig ben ik niet de enige die er rust van krijgt ;) hihihi

@Noosa: dankje meid.
    Jij ook!!! We gaan nu een beetje gelijk op. Het is inderdaad een beetje lastig te zeggen wanneer je nod is. Ze zeggen dat je van t gemiddelde van je cyclussen moet uitgaan. Maar dit leek me geen gewone cyclus. Denk dat je weer goed in de gaten moet houden wanneer je ei springt. Daarna weet je ook ongeveer je nod.

Ben wel erg blij voor je! :D

-x-

5. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wat ik nou weer heb?!

Vanochtend maakte m'n vriend me wakker. Hij moest bijna gaan werken, maar wilde eigenlijk niet tijdens zijn werk horen of de test positief of negatief zou zijn.
    Ik licht mopperend m'n bed uit. Kon ik eindelijk weer eens uitslapen, moet ik m'n bed uit voor een test waar van ik zeker wist dat ie negatief zou zijn.
    en serieus..... Ik schrok gewoon toen ik een heeeeeeel licht test streepje zag!!!!!!!! Wat houdt mijn lijf me voor de gek man! Al dagen roep ik dat ik 100% zeker weet dat ik ongesteld moet worden, En nu ben ik toch zwanger!
    Wij hardstikke blij natuurlijk! Vriend wilde niet meer gaan werken, maar moest natuurlijk wel.

Ga ik net naar de wc, zie ik dat testje op de badrand liggen. Ik pak dat testje met een big smile op, is dat test lijntje in 1 keer zo goed als weg. Aks ik echt tuur, dan zie ik het lijntje nog heeeeeel vaagjes. Maar dan moet ik echt flink turen.
    Maar goed, dat is anderhalf uur na afleestijd. Hij zal wel licht ingedroogd zijn....
    Ik ga plassen en tijdens het afvegen heb ik ineens helderrood bloed op het wc papiertje.
    En nu denk ik dus toch echt dat ik een valse positieve test had, en dat ik nu gewoon ongesteld ben.

Ik ben uitgegaan van een cyclus van 25/26 dagen, omdat ik op dag 12 vermoedelijk mijn ei heb gehad, gezien het donkerbruin slijmerig verlies wat ik toen had. Zodoende kwam ik op een NOD van 1 juni, en zou ik nu dus 3 dagen overtijd kunnen zijn.
    Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, zou ik vandaag mijn NOD moeten hebben, en nu ben ik dus ook ongesteld geworden.
    Ik ga ovu testjes gebruiken,zodat ik zeker weet wanneer mijn LH piek is, de komende ronde.

Jeeeee wat een achtbaan zeg! Zo ben je sjaggo omdat je vroeg je bed uit wordt getrokken voor -naar wat ik zelf zeker dacht te weten- een negatieve test.
    Blijkt ie toch positief te zijn!!!! Hardstikke blij! Gat in de lucht gesprongen!
    Om vervolgens anderhalf/ 2 uur later helder rood bloed verlies te hebben.... En nu dus weer sjaggo.....

Vanavond feest.... Laat die wijn maar komen

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Haha mooie bloedrige dag zo, cherry, noosa en ik ongesteld :(
    Gaan we mooi samen een nieuwe ronde in meiden! Succes!

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Theeleutje: meid wat vervelend zeg. Kan me goed voorstellen dat je er sjaggo van wordt :(

Inderdaad met z'n allen weer een nieuwe ronde in.

Alleen....
    nu heb ik weer iets vreemds.
    Alvast sorry voor de details dames :)

Normaal gesproken check ik mijn cervix en mijn temp niet tijdens mijn ongi. Maar ik dacht whatever...het is mijn lichaam dus ik doe t.
    Gisteravond dus tijdens het checken wat stipjes bloed in mijn "afscheiding" (cervixslijm).
    Vanmorgen alleen superlicht roze, bijna niet te zien. 't is dat ik weet dat ik gisteren bloed zag dat ik erop gelet heb, anders zou ik denken dat het een gewone kleur had vanmorgen. Wat moet ik hiervan denken? :s De vorige ronde betekende die spotting in mn afscheiding dat ik die avond gewoon ongi ben geworden.

Heb wel hele lichte ongikrampen, dus voor mijn gevoel moet ik dus gewoon vandaag ongi worden. (vandaag is mijn NOD)
    Maar welke dag neem ik dan als eerste dag?
    Ik zou denken vandaag als t echt doorbreekt toch?

Pfff...als t vandaag nog steeds wegblijft ga ik denk ik morgen testen.
    Maar ik heb nog steeds geen hoop.

Alles in mn lichaam wijst erop dat in ongi ga worden ;)

-x-

8. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    @cherry: als het vandaag goed door breekt zou ik vandaag als eerste dag aanhouden denk ik. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt meid! Die onzekerheid is echt kl*te!

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    pffff jaaa elke keer denk ik....ja nu voel ik iets. En dan ga ik naar het toilet en zie niets.... pffff wordt er gek van. Kga het maar proberen los te laten, anders blijft het nog langer weg ;) hahaha

10. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theeleeutje: pff wat een rotochtend heb jij dus gehad! Ik vind het wel erg raar.. :( Maar ik zou vanavond inderdaad maar lekker aan de wijn gaan :D Succes de volgende ronde, laten we hem positief in gaan!

Cherry: Meis, wat raar..Ik dacht eigeniljk dat je al echt ongesteld was geworden? Hoe is je temperatuur, nog steeds laag? Want soms heb je dus ook nog lichte bloedingen als je zwanger bent...of is dat echt uitgesloten? Zou maar een testje doe als ik jou was, dan kan je het een stuk beter los laten! Iig, dat werkt bij mij wel.
    En ik zou als je eerste dag inderdaad doen de dag dat het echt losbarst (klinkt lekker ;) )

Ik heb vanavond ook een feestje en ga lekker wijntjes drinken zonder stemmetje in mijn hoofd! :D

11. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Cherrybelly;
    Ik wou net reageren wat jammer meid dat je ongesteld geworden bent, maar wat fijn dat je zekerheid hebt en weer kunt beginnen met de volgende ronde..

Wat naar zeg dat je ongi nu weg blijft, en dat je nog geen zekerheid hebt! Welke dag zit je nu?

Theeleutje;

Wat een k*t ochtend meid! Zo ontzettend rot voor jullie.. Hoop dat je jezelf er een beetje overheen kunt zetten en met frisse moed een nieuwe ronde in kan..

Hier nog niets, ik denk steeds ach tis pas dag 33.. Maar toch, ik dacht echt dat ik mn eisprong duidelijk kan voelen, en nu weet ik zelfs niet meer wat dat geweest kan zijn.

2 negatieve testen, en durf er gewoon geen 1 meer te doen omdat ik dan toch zeker weet dat hij nog negatief is.

Hele fijne zaterdag meiden xx

12. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijevrouw: balen dat het zo lang duurt he :( Testen wordt ook eng ja als je elke keer een witte test hebt. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Ik heb bedacht dat ik alleen ga tempen deze maand. Van de ovutesten werd ik best onrustig. Ik weet nu precies hoe vruchtbaarslijm eruit ziet en aan de hand van het tempen weet ik wanneer en of ik een eisprong gehad heb. Dus maar gewoon regelmatig klussen en tempen is mijn remedie ;)

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Het was hier inderdaad echt een kl*te ochtend. Je wordt van alle kanten heen en weer geslingerd.
    Maar goed, nu weer met frisse moed vooruit! Voordeel is wel dat ik nu weet dat ik een vrij regelmatige cyclus heb. En dat is ook al heel wat!

Het bizarre is: voor ik wilde stoppen met de nuvaring ben ik naar mijn ha gegaan, omdat ik nogal wat medicatie gebruik.
    Mijn ha heeft toen gezegd (nadat mijn medicatie is aangepast) weet je.... Probeer er ontspannen mee om te gaan.
    Op het moment dat je kotsend je tanden staat te poetsen, kan daar geen test tegenop. Je gevoel weet het vaak eerder als welke test dan ook.
    En dat blijkt maar weer. Ik heb de hele week al geroepen dat ik ongesteld moest gaan worden.
    Wel fijn dat ik zo goed op mijn lijf kan vertrouwen!
    Maar dat zorgt er wel voor dat ik het nu redelijk makkelijk van me af kan zetten.
    Ik blijf erbij dat die zwangerschapstest positief uit sloeg. Vriend is inmiddels thuis, hij ziet het hele vage lijntje ook, en zegt ook dat het lijntje vanochtend veeeeel duidelijker was. Ik heb gewoon pech gehad met een verkeerde verpakking testen. Helaas pindakaas!
    Op naar de volgende ronde, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Op naar m'n ei, en dan op naar 2 juli!

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Theeleutje: Wat super k*t zeg! :( Ik kan me helemaal inleven in je situatie. Natuurlijk denk je bij een licht streepje YES! Dit zou ik zelf ook hebben. Je voelt je genaaid door die stomme test. :x Logisch dat je hierdoor chago wordt.
    Geniet lekker van het feest van vanavond. Lekker een wijntje drinken en misschien wel meer. ;)
    Inderdaad vol goede moed aan de volgende ronde beginnen.

@ Noosa: Balen meid, dat je ongi bent geworden. :( Vol vertrouwen aan de volgende ronde beginnen. Je weet nu in iedergeval waar je aan toe bent. Dat is ook wel weer fijn in plaats van die onzekerheid. Dat wordt weer lekker klussen over een paar dagen. ;) En de temp. bijhouden. :p

@ CherryBelly: Ben jij nu ook ongi geworden of zit jij nog in spanning af te wachten met waar je lichaam nu mee bezig is? Ik hoop zo dat het mag weg blijven.

15. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi ladies,

lief dat jullie zo meeleven.

Heb nu EIN-DE-LIJK echt duidelijkheid.
    Mn ongi is nu echt "losgebarsten" zoals iemand zo mooi zei hahaha.

Dus vandaag is dag 1....alweer stipt op tijd. Had al berekend dat vandaag mijn NOD was.
    Dus wederom een mooie LF van 12 dagen.

Op naar ronde 4.
    Zal even mijn handtekening en banner aanpassen ;)

16. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ CherryBelly: Fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Geeft je weer wat rust in je lichaam. :) Nu weer lekker aan de slag na je ongi. ;) Hoop dat het de komende ronde raak mag zijn.

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    ja inderdaad. Nu maar hopen dat mijn ongi snel voorbij is :D
    vind het wel balen dat mn ei zo laat komt...pas rond dag 23 :( dan kunnen veel meiden hier alweer bijna testen :(

Maarja, ik mag nog steeds niet klagen, heb een regelmatige cyclus tot nu toe.

Maar dit keer heb ik wel veel minder kramp als de afgelopen rondes, het lijkt steeds minder te worden. Vind ik niet erg hoor ;) hihihihi

18. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ CherryBelly: Ik ga met je mee hopen dat je ongi snel voorbij mag zijn. ;) Hoeveel dagen ben je meestal aan het bloeden?
    Wel beter dat je een regelmatige cyclus hebt. Vindt het zo knap dat jij weet wanneer jij je eisprong hebt. Ik heb echt nog geen idee wanneer ik hem heb. Deze maand ben ik hem misgelopen, want ik had gister weer wat witte afscheiding. :)
    Wat houdt LF precies in? :)

19. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Normaal duurt mn ongi zo'n 5dagen. Best lang maar ach...na mn ongi kan ik nog naar mn ei toeleven ;)
    LF is de periode tussen je ei en je ongi. Bij mij is deze tot nu toe altijd 12dagen geweest.
    Het beste is als je in ieder geval langer is dan 10 dagen. Dan heeft je beebje over t algemeen meer kans om in te nestelen.

-x-

20. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ CherryBelly: Thanks voor de info! Wat is een normale periode tussen ei en ongi? Of is het zo dat het gewoon langer moet zijn dan 10 dagen?
    Ik leer hier echt veel. ;) Allemaal dingen waar ik nog nooit zo erg mee bezig ben geweest. Echt beter dat jij je lichaam zo goed kent. :)

Deel Deze Pagina