cyclus na stoppen met de pil??

Discussion in 'Anticonceptie' started by CherryBelly, Feb 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    @Bianca1982: ohhh jeetje meid wat heb je veel meegemaakt! Wel erg goed dat je positief blijft denken.
    Heb er echt bewondering voor.

@Zonnetje: hmmm nee ik de menstruatiekalender niet. Hoe werkt dat en waar kan ik dat vinden? ;)

2. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

Feb 17, 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. zonnetje1986

zonnetje1986 Actief lid

Feb 17, 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cherrybelly: Ik lees net dat ze 27juni gaan stoppen met de website i.v.m. kosten hmmm jammer.

4. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    @zonnetje: hmm...jammer. Denk dat ik me dan maar niet ga aanmelden. Mn gegevens worden over een paar weken dan toch gewist.
    Zag er wel erg handig uit!!;)

5. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Zonnetje1986: Ik heb een menstruatie-app op de iPhone. Echt ideaal. Houdt van alles bij. Daar ben ik dus wel blij mee. :)
    Op internet heb je volgens mij wel verschillende sites om je menstruatie bij te houden.

Ik heb vanmiddag bij zwanger en kids even een voorraad ovulatietesten besteld. Dus ik ben benieuwd.

Wie zijn er allemaal al eerder bezig geweest met temperatuur bijhouden? En moet dat altijd 's ochtends wanneer je wakker wordt? En de thermometer gewoon onder je tong?
    Ik ben benieuwd.

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Thermometer VOORAL NIET onder je tong.

Dat is te onbetrouwbaar (als je bijv. de hele nacht met je mond open hebt gelegen is de meting anders dan als ie dicht was.)

Het beste is direct bij het ontwaken IN BED anaal of vaginaal tempen.

7. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ MayD: Thanks voor je bericht! :) En hoe diep moet de thermo in de vagina? :) Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan. Hihi... :p

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ongeveer een 2 centimeter... maar je voelt wel of het goed zit hoor. Gewoon op je gevoel afgaan.

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Hi Esmee,

ik ga helemaal mee met het advies van MayD.
    Niet onder je tong.
    Ik temp vaginaal en altijd op hetzelfde tijdstip (al is dat me de afgelopen ronde 2 of 3 keer niet gelukt)
    Als je op hetzelfde tijdstip tempt is het betrouwbaarder en zie je geen rare schommelingen.
    Mijn wekker gaat altijd op hetzelfde tijdstip en ik temp meteen als ik wakker ben...liggend...niet opstaan hoor! ;)

En ik het weekend zet ik dan ook maar mn wekker (al ga ik daarna meestal weer slapen hihihi. Mn wekker gaat om 6:30uur) Het is voor een goed doel ;)

-x-

10. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    Bedankt dames! :D Weer een stapje verder.

11. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Ow ja, nog een laatste tip: koop een thermometer met 2 decimalen (een basale thermometer). Zo heb je een beter beeld van je tempwisselingen, omdat thermometers met 1 decimaal afronden.

Is je temp zonder aanwijsbare veranderingen in je lichaam en tempgedrag meer dan 0,25 gestegen in de cyclus (van de ene op de andere dag), dan heb je je ei gehad.

In mijn handtekening kun je de link naar mijn FF kaarte aanklikken en bekijken, dan kun je zien wat ik bedoel.

12. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Goedemorgen ladies!

Hoe gaat t met iedereen?
    Hier nog steeds ontzettende buikkrampen :( maar nog even en dan is mn ongi voorbij. Zit nu al op dag 3 :D

@MayD: even een nieuwsgierig vraagje, ik heb je tempkaartje bekeken (mooi kaartje trouwens ;) ) en zag dat je nog steeds zwangerschapstesten doet. Is daar een speciale reden voor?

-x-
    CherryBelly

13. Noosa

Noosa Fanatiek lid

May 24, 2011
    4,082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Hier gaat het goed :) Weinig last van mijn ongi gelukkig :) Heb zin in deze ronde ;):D, ben ook erg nieuwsgierig hoe mijn cyclus gaat lopen! Heb met vriend afgesproken dat we nu echt goed om de dag proberen (vorige ronde schoot het er af en toe nog bij in ivm niet goed op elkaar afgestemde schema's van ons haha) of vaker natuurlijk. Ben nu ook bezig met mijn temp bij houden en misschien dat ik toch nog iets van ovulatie testen aan ga schaffen als ik zelf denk dat ik bijna eisprong heb, dus als ik klachtjes ga voelen en vruchtbaarslijm verlies etc.

Nu eerst maar eens werken ;) Is wel weer ff wennen na zo'n lang weekend!

O en Cherry: super fijn dat je je lichaam zo kent qua cyclus en mooi verwoord: als mijn lichaam deze tijd nodig heeft, dan is het maar zo. Die ga ik ook proberen te onthouden!

Fijne dag meiden!

14. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    1,132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Goedemiddag allemaal,

Gelukkig heb ik niet al te veel gemist, wat zijn er toch veel meiden ongesteld geworden! (jullie liggen lekker dicht bij elkaar!)

Hier nog steeds geen ongesteldheid, nu op dag 35.. We wachten het af..

Ik ga weer aan het werk, fijne dag!

Xx

15. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ MayD: Dan ga ik even een nieuwe thermometer aanschaffen. ;) Want ik wil het ook graag met temperatuur bij gaan houden.
    Hoe gaat het verder met jouw zwangerschap? Alweer 9 weken zwanger. Wat gaat de tijd hard.

@ CherryBelly: Voor je het weet ben je weer van je ongi af. :p Het kan maar niet snel genoeg voorbij gaan he?! ;)

@ Noosa: Fijn dat je niet zo'n last hebt van je ongi. Ik heb altijd de eerste dagen onwijze buikpijn. Niet normaal.
    Je hebt wel een groot verschil gehad zeg in je cyclus. Ben zo benieuwd hoe het nu bij mij zal zijn. Hoop dat je het ontpillen nu hebt gehad.
    Succes met klussen na je ongi. :p

@ Blijevrouw21: Ohw balen meid. Je kan helaas niks doen dan rustig afwachten. Succes met werken.

16. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Hey Meiden,

Cherry: fijn meid dat je bijna van je ongi af bent, kunnen jullie weer lekker gaan klussen, dat geld ook voor de andere ongi meiden momenteel ;)..
    Zit vandaag op dag 71 inmiddels. Gisteravond was ik me toch niet ineens misselijk, dat had ik nog nooit meegemaakt! Het was alsof ik moest braken, maar het kwam maar niet.. Zeker een half uur last van gehad :S.. Mijn lichaam houd me flink voor de gek :(. Had gisteren eens geteld, als ik 1 ronde zou over hebben geslagen, dan zou ik 23 juni als ik van de 46 uitga van de vorige keer dan ongi moeten worden. Maar ja zou het zo zijn? We blijven afwachten..
    Ik denk dat die testjes bij mayd van voor de zwangerschap nog zijn? Omdat er maand April nog opstaat?

@ Mayd: Alweer 9 weken!!! Wat gaat dat hard zeg!!!! Ben wel nieuwschierig naar je buik(je) aan het worden hoor ;)..
    Was het shoppen leuk geweest, nog nieuwe dingetjes gekocht of babyspulletjes/kleertjes?? Hoe voel je je verder meid?

@ blijevrouw: Ja dat wachten is niet fijn he, ik weet hoe je je voelt meid & dan ben ik al een stuk langer op weg :( bah.. Hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt meid.

@ Noosa: Dat word binnenkort weer een leuk geklus voor jullie hihi ;)

17. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    1,132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten

Ik ben ook gestopt met klagen nu, (kan der afentoe wat van hoor!) Ik blijf alleen steeds hopen van als ik maar niet zo lang hoef te wachten, vind t zo rot voor jou/jullie! hoop dat je snel duidelijkheid hebt, en wie weet, 23juni zit je zo aan meid! x

18. essie85

essie85 Fanatiek lid

May 24, 2011
    2,499
    0
    0
    @ Bianca88: Tijd blijft maar door gaan natuurlijk. Dag 71 alweer. Je ongesteldheid komt hoe dan ook, maar wanneer is de vraag. Elke dag is momenteel te lang omdat jullie natuurlijk heel graag er voor willen gaan. Ik blijf voor jullie duimen en hoop dat het snel mag komen.

Dames ik ga vanavond weer spinnen. Dus ik zal even niet kunnen reageren. Fijne avond!!

Xjes!

19. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

Oct 12, 2010
    1,421
    1
    38
    Randstad
    Ohhh oops....hahaha had niet door dat het kaartje van MayD niet doorliep tot vandaag :)

Jaa ben hopelijk snel van die ongi af. Voel me zwak en moe en verlies veel bloed :(
    Niet fijn :(

-x-

20. Noosa

Noosa Fanatiek lid

May 24, 2011
    4,082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

@Bianca88: meid k hoop voor je dat dat het geval is...lijkt nog wel een eind weg 23 juni maar 1 ronde overslaan is een stuk gunstiger dan zo'n lange cyclus...Maar gek die misselijkheid...denk je dan niet: zou het dan toch misschien:(

@Cherry: balen meid dat je er zo'n last van hebt! Hoop voor je dat het snel over is :)

@MayD: leuk dat je nog zo vaak komt kijken en advies geeft. We nemen het allemaal graag van je aan ;)

@Esmee: lekker gesport?

@blijevrouw: succes met wachten nog, tis echt vervelend he die onduidelijkheid :(

Hier ben ik bijna van mijn ongesteldheid af, dus ik stuur oma in dr ferrari door naar jullie meiden, als jullie dr willen hebben dan ;)
    Temperatuur ligt nu netjes op 36,5, ben benieuwd wanneer hier verandering in komt!

Share This Page