cyclus na stoppen met de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CherryBelly, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijevrouw21

blijevrouw21 Fanatiek lid

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    Mijn eigen winkeltje en de gezelligheid in het gez
    In het oosten
    Wat zal dat fijn zijn he! Als je ongi 'optijd' komt.
    Hoop het voor je meid.

Liefs

2. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Hallo iedereen! Ik dacht: laat ik hier ook maar even wat van me horen.
    Ik weet niet hoe iedereen het uitrekent maar ik reken vanaf de dag nadat ik de laatste pil van de strip heb genomen, te weten maandag 25 april. Ik wacht dus al zo'n 51 dagen en er is nog niks wat op een menstruatie lijkt... maar ik weet dat het lang kan duren dus ik probeer er gewoon niet te veel aan te denken, maar da's toch wel moeilijk...ik droomde vannacht zelfs dat ik ongi werd en dat ik dat meteen op dit forum wilde laten weten! Gekheid! :p

3. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten

Hoi fionn, normaal gesproken reken je vanaf de eerste dag van de menstruatie. Neem aan dat je wel een onttrekkingsbloeding gehad hebt? Dan moet je dus rekenen vanaf de eerste dag van die bloeding. Deze was bij mij op 2 mei.

4. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Ah, ok, dat was bij mij op 28 april...nou hoera, ben dus *pas* 48 dagen aan het wachten ;)

5. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Haha, wat zitten we toch raar in elkaar he!
    Hoop dat we snel "verder" kunnen, zodat we iniedergeval weten waar we aan toe zijn!

6. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Ik ook! Succes ermee in ieder geval :)

7. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Jij ook he!;)

8. Fionn

Fionn Actief lid

12 jun 2011
    161
    0
    0
    Dankje! Zullen we een feestje geven als het zover is? Of gaat dat te ver? ;) Haha, heerlijk dat je dit redelijk anoniem kan doen; moet er niet aan denken om het er met vrienden over te hebben zo :p

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    helloo....

Sorry ben er ff niet meer geweest, zijn aan het verven thuis ;) gelukkig zijn we bijna klaar! Hebben overal spierpijn haha..

@cherry: ja bij de womanlog kun je ook je temp, gewicht bijhouden ;) alleen niet je afscheiding en humeur dat kost 2euro anders. Maar ja hou ook een dagboek bij waar ik dat weer in zet als er iets zou veranderen met humeur en slijm..
    Ik vind hem echt fijn!
    Hopelijk krijg je hem snel meid!

Ik ga weer ff verder aan de klus hier hihi..
    Misschien tot strakjes xx

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    @fion en sher: meiden maak jullie niet ongerust. Ik kreeg pas na 46 dgn voor eerst mijn natuurlijke ongi en zit inmiddels op dag 80 vandaag :(. Ben naar de h.a geweest, en ik moest afwachten. Heeft allemaal met ontpillen te maken helaas.. Ik weet het wachten duurt zolang als je iets ontzettend graag wilt.

Xx

11. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    #1951 blijevrouw21, 15 jun 2011
    Laatst bewerkt: 15 jun 2011
  12. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Blijevrouw21: Je hebt zeker geen beschrijving erbij gekregen met afbeeldingen erop?
    Dit had ik wel bij mijn ovutesten en als het teststreepje vaag was dan moest ik hem als negatief zien. :)
    Maar er zijn hier meiden die er nog veel meer verstand van hebben als ik. ;)
    Ik hoop dat ze snel zullen reageren. :p

13. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Ik heb indd de gebruiksaanwijzing van internet gehaald. (stond op de site waar een vriendin ze destijds besteld had).

Maar ik dacht dat wanneer hij zo is (niet super licht vind ik zelf, iets lichter dan de controle streep) je eisprong er aan kan zitten komen? Tenminste, weet niet of je altijd een lichte streep te zien krijgt namelijk.

en het is natuurlijk om 16.00uur geweest, en ik had 2 uur niet geplast inplaats van 4...

14. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Blijevrouw21: Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat je eisprong eraan komt. Misschien dat je je daarom zo rot voelt?! :) Dan zou ik er vanavond als ik jouw was ook nog een testje tegenaan gooien. ;) Dan heb je meer zekerheid.
    Het teststreepje is niet super licht nee. Maar bij de sensitesten die ik heb was zo'n licht streepje niet goed.

15. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten

Denk ook dat ik er tegen 9uur vanavond nog ééntje doe. Dan moet ik echt stoppen want en maak mezelf gek, en jaag er heeeeel veel testen doorheen zo haha..

ik weet dat licht niet goed is, maar vraag me dan ook af of je na de eisprong normaal gesproken nog een streep ziet, of dat deze dan helemaal verdwijnt.

16. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ Blijevrouw21: Je maakt jezelf er inderdaad gek mee. Dat herken ik wel. Je hoopt te zien wat je wilt zien. ;) En dat is ook wel storend.
    Ben benieuwd wat de test je vanavond gaat laten zien. Maak je daar ook een foto van?
    Succes!

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @fionn en sher: welkom dames!! Leuk dat jullie komen meekletsen.
    Wachten is hier het magische woord en niemand heeft er het geduld voor hihihi. Dus kom maar lekker bij ons klagen, anoniem is altijd fijn :D

@Blijevrouw: welk merk ovutesten is dit? Ik ken deze namelijk niet. Heb zelf de dipsticks van zwanger en kids.
    Hoe dan ook...dat je om 16:00 uur getest hebt is niet erg hoor. Er wordt sowieso geadviseerd NIET te testen met ochtend urine. En tussen 11:00 uur en 20:00 uur is het best.
    Er mogen nooit meer dan 24 uur tussen 2 testen zitten, anders kan je je piek missen.

Deze test van jou lijkt bijna posi, maar is het niet. Mijn streepjes varieren de hele cyclus soms lichter, soms donkerder.
    Het is pas positief als de teststreep echt even donker of zelfs donkerder is dan de controlestreep.
    Dus ik zou morgen nog een keer testen (anders jaag je al je testen er binnen een week doorheen ;) hihihihi ) en vandaag voor de zekerheid nog wel klussen.

Bij mij zijn ze pas zo donker als mijn ei er bijna aan zit te komen ;) Dus spannend meid!!!
    Het kan zijn dat je je daardoor inderdaad niet goed voelt.

maar goed nogmaals, ik heb helaas geen ervaring met deze testen.
    Ik dacht dat ik in mijn fotoboek hier (zie mijn profiel) wel een foto had van mijn posi ovutest, of was het nou bijna posi...hahahaha :D weet t echt niet meer ;)

-x-

18. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    @ CherryBelly: Jij bent echt de expert op het gebied van ovutesten. Je hebt Blijevrouw21 dus echt wel verder geholpen. :D Beter!

@ Fionn en Sher: Welkom bij de club! Veel plezier hier. Maar dat komt wel goed, denk ik. ;)

19. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Ben benieuwd hoe mijn cyclus is, heb namelijk 5 jaar een spiraaltje gehad en ben daarna 4 maand aan de pil geweest.
    Gebruiken jullie allemaal ovulatietesten?
    Liefs Sher

20. blijevrouw21

29 apr 2011
    1.132
    0
    36
    In het oosten
    Dat heb ik eigenlijk helemaal niet nu, t was in inpulsieve test dacht waarom ook niet.... Zal toch wel niets te zien krijgen haha

Deel Deze Pagina