Cyclus na stoppen met de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Spectre, 13 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.033
    17.046
    113
    Vrouw
    Hoe was jullie cyclus na het stoppen met de pil? Meteen regelmatig of niet?

    Ik ben in augustus gestopt, mijn eerste cyclus was netjes 28 dagen.
    Nu zit ik op cd34 en nog geen tekenen van een menstruatie.
    Ik snap dat m'n lichaam van slag kan zijn door het stoppen met de pil maar begin gelijk te twijfelen of ik überhaupt wel een eisprong heb gehad deze maand..
    Kun je ook gewoon een cyclus overslaan en hoe vaak komt het voor?

    Bij m'n eerste zwangerschap was ik in de 2e ronde zwanger, verder nooit echt last gehad van een onregelmatige cyclus.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Eerste keer:
    De pil 7 jaar geslikt, cyclus was daarna tussen de 24 en 26 dagen, best regelmatig dus. Was na 3 rondes zwanger.

    Tweede keer:
    De pil 3 maanden geslikt, cyclus was daarna tussen de 17 en 39 dagen. Direct de eerste ronde zwanger in een langere cyclus (al eerder gestopt om te ‘ontpillen’)

    Kan zomaar hoor, dat het nu langer duurt! Komt vanzelf weer goed:)
     
  3. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    @Spectre hoe is het met je ? Inmiddels al wat gebeurd? Hier nog steeds niks...
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.033
    17.046
    113
    Vrouw
    Hier ook nog steeds niks.. Wel veel ongi pijnen al dagen lang. Ga deze week gewoon weer ovulatietesten gebruiken en meerdere keren per week gezellig maken :roflmao::o: mss heb ik nog kans haha
     
  5. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Wij maken het ook gewoon gezellig hoor, je moet toch wat! Ik heb vanaf vandaag veel hoofdpijn en voel mij moe dus misschien komt er wat aan :roflmao:
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Eerste keer geen idee, netjes na 28 dagen ongesteld en toen meteen zwanger. 2e keer net zo, helaas werd dat een miskraam. Daarna was mijn cyclus volgens mij wel meteen vrij regelmatig maar werd niet meteen weer zwanger. Toen heb ik voor een aankomende operatie weer heel kort de pil geslikt, weer gestopt en meteen weer zwanger. Nu ben ik sinds februari gestopt met de pil en mijn cyclus kan er volgens mij wel mee door zo, meestal 25-27 dagen. Alleen nu was ie 30 dagen dus dat was wel even een kleine uitschieter. De één heeft direct een nette en regelmatige cyclus en bij de ander kan het zo een jaar duren voor er een beetje regelmaat in zit. Lastig is het natuurlijk wel als je niet weet wanneer het nou komt.
     
  7. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Bij mijn zoon (4jaar) waren mijn cyclussen ook verschillend 29-35-19 uiteindelijk met een ovulatietest zwanger geworde..

    Vorig jaar gestopt met de pil en ook heel veel schommelingen gehad in de cyclus, soms wel 2 maanden geen ongi, daarna toch nog maar 4 maanden de pil genomen, en afgelopen maand weer gestopt, Ik zit nu op dag 37 en nog geen ongi wel al die krampen/hoofdpijn, dus die zit eraan te komen. Dit keer ook weer ovulatie testen in huis gehaald , want wil toch graag weten wanneer die eisprong is.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.033
    17.046
    113
    Vrouw
    Ik zit nu op cd40, ongi krampen heb ik al een hele tijd, al vanaf de dag dat ik ongesteld had moeten worden... sinds deze week maar weer met ovulatie testen begonnen, mss word ik alsnog ongesteld of mss sla ik een cyclus over. Hopelijk krijg ik meer duidelijkheid met de ovu testen.
     
    Jessicaw vindt dit leuk.
  9. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Ja dat heb ik ook , loop al 3 weken met krampen, ik voel altijd wanneer mijn ongi aankomt.. dus dit keer ook, maar hij blijft uit
     

Deel Deze Pagina