Lieve clubleden, Sinds +/- een maand zit ik aan de minipil (a.s. zondag eerste strip voorbij). Ben overgestapt van de combinatiepil. Stopweek ingelast en toen begonnen (had eigenlijk geen stopweek in moeten lassen). Nou heb ik sinds deze pil, enorm zere borsten (had ik bij combinatiepil ook, vandaar overgestapt op deze ivm dat t misschien komt door t hormoon wat in de combinatiepil ken zit). Maar heb nu ook elke x zere tepels, die soms puntiger zijn (borsten en tepels zijn wel minder nu qua pijn). Maar ook buikpijn soms richting lies, met vlagen misselijk en sinds gister en vooral vandaag (net kwartier geleden vooral). Een ENORME pijnlijke steek in m'n onderbuik.. doet echt zeer. Nou heb ik vorige week zondag een zwangerschapstest gedaan, omdat ik de 2de dag (dinsdag) van de pil inname "seks" heb gehad met m'n man. Nouja seks? Z'n eikel, dus voorvocht naar binnen en die zondag zou die 7 dagen condoom gebruiken pas voorbij zijn, en die zondag of maandag erna heb ik wel echt seks gehad is hij ook in me klaargekomen, maar zou gewoon veilig moeten zijn. Deze test was uiteraard negatief (was +/- 3,5 week van die keer seks (van eikel). Nou vraag ik me af, waar komt die steek vandaan? Ik weet dat je zulke klachten kan krijgen als buikpijn, misselijkheid en zere borsten met de minipil en dit na 3 maanden minder moet worden. Maar die steek(en) was echt niet fijn! Gelukkig is dit niet vaak zo. Ik ben nog niet ongesteld geweerst met deze pil, hoeft ook niet met de minipil maar sommige worden onregelmatig ongesteld, ik dus "nog" niet! Hoor graag reacties. Liefs, PandaBeertje
Misschien eisprong dwars door de minipil. Misschien je darmen. Ja, die kunnen soms ook gemene steekjes geven. Spastische darm bijvoorbeeld. Een innesteling bijna een maand na de sex is echt totaal onmogelijk, mocht je daar op hopen. Innesteling vindt plaats 5 tot 10 dagen na een eisprong. Sons 14 dagen na eisprong, maar een maand erna, nee, dat kan echt niet, sorry. Je zoekt of hoopt nog steeds naar/op een zwangerschap volgens mij, terwijl die er niet is. Dat kan ook allerlei klachten geven en soms zelfs leiden tot een schijnzwangerschap. Ook het hormoon in de minipil kan allerlei klachten geven. Wellicht naar de huisarts als je het niet vertrouwt of de zwangerschapstest niet gelooft? Misschien mag je een bloedtest voor je eigen gemoedsrust.
Bedankt voor je reactie. Ik heb idd een spastische darm doordat m'n bekkenbodemspieren niet goed werken, maar hierdoor nog nooit zulke steken gehad. Ik heb nog nooit een eisprong gevoelt doe krijg je met combinatiepil niet maar met de minipil wel geloof ik, dus dat zou het idd kunnen zijn. Ik weet dat ik niet zwanger ben, en daar zoek ik ook niet naar. En daardoor hoef ik ook geen test bij de HA. Maar wilde gewoon ervaring over of meerdere zo'n steek hebben gehad tijdens de minipil. Ik doel nu niet op een zwangerschap. Na6ar gewoon ervaringen. Maar ik melde t over de test ivm dat dat t dus niet kan zijn snap je ?
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast en er wat bij hebt geschreven .. maar schijnzwanger lijkt me sterk, omdat ik WEET dat ik niet zwanger ben. En over die innesteling en maand ja die tijd dat snap ik, maar ik weet ook dat ik niet zwanger ben, maar daar doel ik met dit bericht ook niet op. Ook niet ivm hoop oid. En zoals ik ookal schreef in dit topic, dat ik weet dat de minipil die bepaalde klachten kan geven, maar dat m'n vraag was, geeft de minipil ook zo'n steek?
Tsja een lijf heeft soms pijntjes toch? En zeker het overstappen naar een nieuwe pil kan veel klachten zoals misselijk en buikpijn verklaren. Wel vervelend dat je zo'n buikpijn hebt, Je schrijft eisprong heb je nog nooit gehad, dat heb je niet met de combinatiepil maar met de mini pil wel. Ik hoop het niet, want dan heeft de pil toch niet zoveel nut?
Je hebt met de minipil wel een eisprong, maar in de minipi zit een soort stofje die hem niet laat bevruchten oid. Zoek maar eens op internet.
Ik ben vandaag "ongesteld" geworden. (Minipil). Nouja, zo kun je t haast niet noemen maar vind het heel apart, het ruikt heel anders (aparte geur), en ziet er ook anders uit. Ik ruik m'n menstruatie nooit zo. Er zit een beetje bruin in, maar ook lichtroze/rood. Is dit normaal tijdens de minipil? (Omdat t wel een ander soort menstruatie is dan gewone menstruatie)? Iemand enig idee? Ook buikpijn erbij (normaal nooit tijdens menstruatie), en ook erg weinig is het.
Volgens mij is het redelijk normaal bij deze pil. Het kan onregelmatig bloedverlies geven en bij sommige vrouwen kan de menstruatie na verloop van tijd helemaal wegblijven, heb ik wel eens gelezen. Je bent toch ook nog niet zolang aan deze pil? Denk echt dat je je lichaam de tijd moet geven eraan te wennen. Vandaar denk ik ook dat lichtere bloedverlies.
Klopt a.s. zondag slik ik hem 4 maanden .. maar waarom ruikt t dan zo anders als normaal bij mn combinatiepil?