Cyclus na verwijdering Mirena

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kuipersl, Jul 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eleandra

Eleandra Lid

Jul 19, 2012
    37
    0
    0
    Fulltime aan het werk als Management Assistant.
    Helmond
    Die ervaring hoor ik vaker, of dat de menstruatie zelfs helemaal weg blijft. Helaas blijkt het voor een klein percentage vrouwen niet op te gaan en hoorde ik uiteraard bij dat kleine groepje ;)

Oh jeetje, het kan nog wel even duren dus!
    Mag ik vragen hoe jij je voelde in die tussenliggende periode? Ik voel me echt heel 'zwaar', ben chagrijnig, veel eten etc. Eigenlijk alsof ik ongesteld ben, maar dan zonder pijn en bloed :)

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Op 29 mei mijn Mirena laten verwijderen, dit was op de eerste dag van mijn menstruatie. Nog geen 4 weken daarna zwanger! Zie banner.

Wel had ik de laatste 4 maanden met de Mirena last van doorbrekende menstruaties / bloedingen.

Ik hoefde dus niet te ont-spiralen ;)

3. Eleandra

Eleandra Lid

Jul 19, 2012
    37
    0
    0
    Fulltime aan het werk als Management Assistant.
    Helmond
    Wat goed, gefeliciteerd! :) Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt en dat je er volop van mag genieten!

Mijn cyclus was het laatste half jaar heel stabiel met het spiraaltje. Ik heb 'm 1 1/2 jaar gehad en het eerste jaar bloedde ik 3 van de 4 weken. Dat was echt verschrikkelijk :( Dus ik was op zich wel blij dat het nu stabiele vormen aannam, alleen was het zoveel pijnlijker dan eerst en ik bleef al niet echt gespaard tijdens de menstruaties. Daarnaast hadden we er veel last van tijdens de sex, werd mijn huid er slapper door etc. Ik was gewoon in z'n totaliteit niet tevreden over de spiraal en nu zijn we klaar voor een 2e kindje, dus 1+1=2. Bij het verwijderen bleek hij verkleefd te zitten, dat soort dingen kunnen nooit normaal gaan bij mij, dus ook daarbij veel pijn gehad. Maar we zijn er nu vanaf en ik heb me druk gemaakt voor niks: deze ochtend ben ik ongesteld geworden, dus op naar spruit nr 2! :D

4. NienT

NienT Bekend lid

May 12, 2012
    622
    56
    28
    Oh pfff ik word er gek van. 43 dagen geleden spiraal laten verwijderen en tot op heden nog geen druppeltje bloed te bespeuren. Is niet tof als iedereen eerst roept dat je meteen vruchtbaar bent en je normale cyclus gewoon doorloopt ed.
    Ik werd met de Mirena nooit meer ongesteld. Daar voor was ik gewoon vrij regelmatig.

5. Mams26

Mams26 Actief lid

Jun 8, 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik heb een jaar de mirena gehad, 4 mei 2012 laten verwijderen, toen 2 dagen later eerst 4 dagen bloed gehad, toen even niks, vanaf 16 mei een dikke week extreem bloed gehad, echt pijnlijk en veel!! En toen op dag 50 van me cyclus nog maar eens een testje gewaagd(de zoveelste) en die was positief!!!!!!

6. zinzi

zinzi Bekend lid

Jul 22, 2012
    627
    0
    0
    Ik heb in november na 5 jaar de mirena laten verwijderen. Ik 'moest' op advies van de huisarts mijn eerste menstruatie afwachten ivm termijn van de evt zwangerschap.
    Bij mij kwam de cyclus meteen goed op gang. En was de 3e ronde zwanger!

7. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

Dec 15, 2010
    1,485
    0
    0
    Ik heb in december een mirena laten plaatsen, maar die heb ik er afgelopen donderdag uit laten halen omdat ik er last van had. Aanhoudende buikpijn, nul libido, moodswings, allerlei lastige narigheidjes.

Donderdag is hij dus verwijderd, en sinds vrijdag bloed ik als aangeschoten wild. Vreselijk zeg! Ik had nog aan de HA gevraagd of ik ergens rekening mee moest houden na het verwijderen, maar dat was niet zo zei ze. Maar ik lees nu overal dat heftige bloedingen heel vaak voorkomen na het verwijderen van de Mirena. Dat stelt me wel gerust, maar het is er niet minder vervelend om. Hopelijk is het snel klaar.

Enige wat ik me nou afvraag is of dit nou een menstruatie is, of "gewoon bloed" van het verwijderen?

Zucht. Rotdingen.

8. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Wat een verschillende ervaringen zeg!

Ik laat a.s. donderdag mijn mirena eruit halen na ongeveer 1,5 jaar. Ik ben benieuwd, ik hoop dat ik snel een normale cyclus zal hebben, ben het afgelopen half jaar niet meer ongesteld geweest.
    We zullen zien...

9. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    Ik heb na 3 jaar op 9 juli mijn mirena eruit laten halen, na eerst een paar dagen wat bloedverlies, nu sinds gisteren voor het eerst sinds 2,5 jaar weer ongesteld.. Pff wat heb ik dit niet gemist zeg haha! Ik heb het eerste half jaar soms 2 weken ongesteld 2 weken niet, heel lang dan weer heel weinig etc, oftewel heel onregelmatig. maar na een half jaar was blijkbaar mijn lichaam erop ingesteld en werd ik niet meer ongesteld, wat was ik blij dat ik toch volgehouden heb. Ik ben ook echt in 2,5 jaar helemaal niet meer ongesteld geweest.

10. Monique1980

Aug 5, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 6 juli mijn spiraal laten verwijderen, 2 dagen later ontzettend veel gebloed, dat heeft anderhalve week geduurd toen heb ik provera gekregen van de huisarts om dit bloeden te stoppen.
    nu ben ik nog steeds niet ongesteld, dit kon volgens de huisarts nog wel 2 maanden duren.
    Nu dus maar afwachten wanneer mijn cyclus weer normaal op gang komt, duurt naar mijn gevoel natuurlijk 2 jaar ipv maanden.

11. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    ik heb in october 2011 mijn spiraal laten zetten en ben toen bijna een half jaar aaneengesloten ongesteld geweest.
    Toen heb ik in juni het rotding eruit laten halen en heb ik 3 weken gebloed waarvan de eerste twee weken zeer hevig dat ik ook hormoontabletjes heb gekregen (die niet goed werkten) om het bloeden te stoppen. sindsdien heb ik mijn menstruatie niet meer gehad. Hoop dat het snel weer een regelmatige cyclus wordt want dit is ook niet fijn

12. Monique1980

Aug 5, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zeker vervelend, ik ben eindelijk vandaag weer ongesteld geworden, maar nog niet zoals het normaal was.
    misschien niet zo na 15 pil en bijna 1 jaar spiraal, heel raar dat je zo blij kan zijn met je menstruatie, hopen dat het ook snel bij jou begint ....en vervolgens 9 maanden niet natuurlijk ;)

13. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    Ik had (zoals ik eerder al poste) 9 juli mijn mirena eruit laten halen, 9 augustus voor de 1e keer ongesteld en daarna meteen zwanger!! Had niet verwacht dat het zo snel raak zou zijn.

14. tilaena

tilaena Fanatiek lid

Sep 11, 2012
    1,378
    81
    48
    zuid holland
    #34 tilaena, Sep 17, 2012
    Last edited: Sep 17, 2012
    hallo dames,

ik heb 27 augustus mijn spiraal laten verwijderen (na 3,5 jaar), 2 dagen later 6 dagen een onttrekkingsbloeding gehad. 8 en 10 september (dacht rond de tijd dat ik mijn menstruatie moest hebben, afgaande op de klachten die ik met mijn spiraal had, heb mijn cyclus toen niet echt vaak bijgehouden) wat super licht bloedverlies gehad en nu is het wachten op een duidelijke menstruatie.

Ik heb jarenlang een pil geslikt, van mijn 16de tot 31ste ofzo, maar moest verplicht stoppen door een trombose been. In de 3-4 maanden na de pil had ik een hele mooie cyclus van 28 dagen. Toen de mirena erin. Met de mirena een enkele keer gewoon ongesteld geweest maar meestal was het niet noemenswaardig (1 a 2 dagen wat heel licht bloedverlies waar niet eens echt een inlegkruisje voor nodig was). Wel regelmatig. Dus ik hoop dat mijn cyclus snel mooi en regelmatig wordt, net als na de pil.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    oh balen zeg ik heb 20-9 spiraal laten verwijderen.
    die avond wat bruinverlies tot de dagen erna sinds vandaag verlies ik helder bloed nog niet veel maar ook bij plassen.
    dus ga ervanuit dat ik ongesteld ben/word

en ben al 3 jaar en 7 maanden door de spiraal niet meer ongesteld geworden

16. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wow, wat een verschillende verhalen zeg... Het zetten deed bij mij niet echt pijn, het was gewoon wat irritant. In januari heb ik 'm laten zetten en morgen gaat ie er weer uit. Hij bevalt me prima, maar we willen voor een tweede kindje gaan.

Toen ik stopte met de pil na 10 jaar, had ik meteen een cyclus van 25 dagen en was het in ronde 3 raak. Ik hoop dat we dit keer ook dat geluk hebben.

Hoe dan ook, ik vind het allemaal weer erg spannend!

17. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    Hoi dames
    mag ik erbij :)

eind deze maand (23 of 25 oktober, moet nog bevestiging krijgen van gyn) gaat mijn spiraal eruit!
    Ik ben benieuwd of mijn eisprong van zelf gaat komen deze keer... Mijn zoontje is ondertussen 3,5 jr en we hebben toch dik een jaar moeten klussen vooraleer ik zwanger was (en 4 maand clomid moeten nemen...).

Groetjes
    mama van Menno

18. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hoi hoi,
    Spannend hoor! Ik hoop ook dat het dit keer wat sneller gaat voor jou :). Ik 8 dagen ongesteld (of onttrekkingsbloeding?) geweest en nu is het eindelijk over. Lijkt wel of de eisprong er al aankomt, maar deze maand nog even afwachten hoe de cyclus écht loopt. Gezellig klungelen met regenjasjes dus :).

Verwijderen viel alles mee trouwens! Gewoon bij de huisarts. Waarom laat jij het bij de gyn doen?

19. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

Oct 16, 2012
    1,674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    oww ik wist helemaal niet dat het ook gewoon bij huisarts kan... hmm misschien maandag eens bellen naar huisarts om te horen hoe of wat

ik heb hem laten zetten bij gyn, dus ging ervan uit dat ik het ook moest laten uithalen bij gyn...

Veel succes hoor allemaal!

20. Redhead

Redhead Fanatiek lid

Dec 28, 2010
    2,652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    De huisarts heeft 'm bij mij ook gezet. 't Schijnt inderdaad zo te zijn dat niet iedere huisarts dat doet. Verwijderen lijkt me dan niet zo'n probleem... Kwestie van een kleine eendebek, aan het touwtje trekken en weg ermee :p.

Succes ook daar! Laat je het even weten als ie eruit is? Wel leuk om ervaringen te kunnen delen :).

Share This Page