Lieve mama's van een engeltje, Ik zag een paar weken terug op hart van Nederland dat ze de grens gaan verleggen. Nu is pas NA de 24 weken dat de uitvaart van je doodgeboren kind onder je eigen verzekering valt en dat de moeder van zwangerschapsverlof heeft. Ik heb met 23,3 wk m'n zoontje verloren, en wij hebben hier erg veel rompslomp om gehad. Belachelijk gewoon, want ik ben net als elke moeder, ook moeder geworden en gewoond bevallen, mijn kindje was ook "af" ! Nu gaan ze de grens dus verleggen, als je normaal bevalt van een kindje, heb je in de toekomst dezelfde rechten als elke andere vrouw die bevalen is. Helaas hebben wij er niks meer aan, maar vind dit wel super voor de moeders die dit vreselijke leed te wachten staat.. Liefs kim
Vind het super dat ze dat doen! Pff had eigelijk ook echt die weken nodig... Dus top dat het door gaat..
Ik weet wel dat er kamervragen over zouden worden gesteld, maar het lijkt me dat dit soort wettelijke regelingen niet zomaar door een demissionair kabinet worden "gejaagd", dit soort veranderingen nemen altijd best veel tijd in beslag. Al zou ik het wel toejuichen dat er een dergelijke verandering wordt gemaakt. Ook wij hebben hier niets meer aan, maar voor toekomstige vlinder/engelenouders vind ik het een goede zaak!