Goedemiddag dames, Ik ben deze maand begonnen met tempen, FF op mijn Pad gedownload en elke ochtend om 7 uur braaf getempt (2 keer daar gelaten) en volgens de regels. Ik gebruik ook ovulatietesten. Ik heb vanaf 1 augustus tot 14 augustus een temp tussen 36.0(!) en 36.40. Erg wisselend en elke dag wat anders. Vanochtend was mijn tempratuur opeens 36.50! Heel anders dan de voorafgaande dagen. Mijn eisprong moet 17 augustus zijn, ovutesten zijn nog negatief. Ik denk zelf dat ik morgen een positieve test heb (hopelijk). Maar mijn temp van vandaag (36.50) vond ik een beetje hoog in vergelijking met de andere dagen. Stijgt je temperatuur voor je eisprong al een beetje? En is het normaal dat je temperatuur zo wisselend is? Ik vind het allemaal heel spannend omdat dit de eerste keer is dat ik temp. Ik weet helaas niet hoe ik het kaartje kan plaatsen omdat ik geen online account van FF heb, FF alleen op mijn Pad.Ik hoop dat iemand me meer uitleg kan geven, alvast bedankt!
Je temp kan inderdaad wisselen. Ik heb nog nooit een kaartje gezien waarbij de temp telkens stabiel was. Je temp daalt vaak voordat je eisprong komt. 36,5 is nog niet hoog genoeg voor je eisprong. Een stijging van 0,1 kan ook komen doordat je vannacht wat onrustiger hebt gedroomd en daardoor je temp iets stijgt. Of door alcohol de avond ervoor etc. Als je ei is geweest stijgt je temp daarna minimaal 0,2 graden. Hij moet dus minimaal 3 dagen achter elkaar 36,6 of hoger zijn om je eisprong aan te kunnen geven. Je basale temp (temp voor ei) zou ik houden op 36,4. Dan rekenen we die 36,5 als uitschieter . Oja.. als je vandaag een posi ovu hebt dan zal je eisprong morgen/overmorgen zijn en je temp pas de dag daarna gaan stijgen