Als je zo vroeg test, kun je beter gewoon testen met ochtendurine. Testen met andere urine op de dag zijn gekmakend, omdat het verdund is. Wel spannend Hellen.... ik begrijp dat je er niet op wilt hopen. De tijd zal het je moeten leren. Soms hebben we gewoon teveel hulpmiddelen tegenwoordig. Vroeger moesten ze wel wachten.
Mijn ochtendurine is eigenlijk altijd wel wat verdund, want ik moet er meestal wel één of twee keer uit om te plassen. Vannacht moest ik nog om 2 uur en heb ik tot kwart over 5 kunnen ophouden. Toen plaste ik echter over het venster heen van de enige Z&K test die ik nog had, dus die mislukte. Om half 8 was ik alweer vol, ik heb iets uitgeplast en de rest opgehouden tot de winkels open waren om 9 uur. 2 Tests gedaan: KV en CB. Op de KV wederom zo'n lijn als gister en op de CB zó vaag, dat je bijna x-ray vision nodig hebt. Nog geen bloed gezien vandaag. Maar als ik die testen zo bekijk, denk ik dat het nog wel gaat komen. Als het niet vandaag is, dan wel morgen. Als ik vrijdag nóg niet ongesteld ben, test ik pas weer, denk ik. Maar het zal waarschijnlijk niet zo ver komen...
@ hellen pfffffff... niet veel duidelijkheid dus. Hoe was je test bij je vorige zwangerschap(pen)? Duidelijker? Doe rustig aan en laat het even over je heen komen zou ik zeggen. wel moeilijk. Ik wil graag nog een test doen om te kijken of mijn lijn donkerder is geworden. Gewoon... om mezelf gerust te stellen. Maar ik heb de 1e keer met CB getest en nu heb ik 2 KV's. Dus eigenlijk geen vergelijk omdat het 2 verschillende testen zijn. Nu wil ik eigenlijk wachten tot het weekend... moeilijk!
Toen ik in verwachting was van mijn dochter was ie op 13DPO al mooi duidelijk. Vorige maand op 15 en 16 DPO had ik dus ook zulke testen, op 16DPO iets donkerder, op 17 DPO nog maar héél vaag en toen een tempdaling en een mega vervelende ongi. Kortom een supervroege VMK. En ik ben bang dat die late innesteling nu dus weer geen grip heeft gekregen. Althans: niet genoeg. Ben er een beetje ziek van, maar zolang ik niet bloed, probeer ik moed te houden.
Late innesteling is niet erg volgens mij maar dat kun je pas later testen. Ik zou donderdag pas testen met kruidvat en als je een streep ziet dan met Cb incl indicator. Probeer te relaxen hoe moeilijk dat ook is. Elke keer als je denkt. Het kan niet gekker die tempkaart van mij Toch jetlag geweest denk ik. Alle opties zijn weer open. Eergisteravond was ik ook maar 36,6. Dus ik denk dat die kamer en het bed gewoon erg warm waren. Dit hotel is kouder. Hoest hier met rest?
Hellen ik vind je testen ook wel licht blijven, hoop gewoon dat je vroeg bent en dat ze donkerder worden maar de enige keer dat ik zulke lichte testen had liep het niet goed.. heb je nog spotting gehad? Babke denk ook een jetlag ofzo. Jek, je zal er wel gek van worden.. je ei zal vast niet meer springen.
@ Babyengel: ja ik had gister en eergister piepkleine bloedvlekjes in mijn slijm. Maar alleen ná een grote boodschap...
Nou..waar ik al bang voor was:2 dagen van een licht positieve test zijn vanochtend gevolgd door zo-goed-als-negatieve testen. Met een beetje fantasie kun je vaag nog iets zien en daarmee is het dus wéér een kutmaand. Ik had echt goede hoop gisteravond: mijn borsten zijn voller, niet pijnlijk, maar wel voller. Ik had even een vlaag van misselijkheid en wat vooral tekenend was: ik zit zo verstopt als maar zijn kan. En dat heb ik normaal nooit, want ik hebeen prikkelbare darm en sla meestal kort voor ongi op hol, zeg maar. Na de -wat mij betreft- nega testen vanmorgen heb ik maar eens héél hard geperst. Kwam meteen wat slijm met spikkels bloed mee, dus ik verwacht opoe vandaag of morgen. ‎En ff geheel holistisch bekeken: die obstopatie zal vást wel iets te maken hebben met het feit, dat ik het iddee van zwanger-zijn niet wilde loslaten. Verstoppingen worden nl. vaak in verband gebracht met dingen niet kunnen of willen loslaten. Nou ja...het "ding" laat nu vanzelf los. Ik hoop dat ik nu dan maar snel ongi word, kan ik door naar de volgende ronde. Voor april heb ik 3 pendels die allen zeggen "jongen", dus ik hoop dat deze maand me dus écht gaat brengen wat ik zo graag wens.
@ hellen ow wat jammer... officieel gezien is het dus toch weer een vmk? Dan gaan we inderdaad echt voor de komende maand voor je, hopelijk word april helemaal JOUW maand! Inderdaad, obstipatie word in verband gebracht met niet los kunnen laten. Hier... even een tekst erover uit mijn boek: "In angst en onzekerheid hou je véél vast: je denkt de veelvoud van gegevens en emoties niet aan te kunnen, niet te kunnen verwerken. Angst om een oude situatie los te laten. Je vertrouwd te weinig op je diepste zelf, je richt je te zeer naar het materiële, je bezittingen (dingen, mensen), zonder te beseffen dat je juist door een te angstige fixatie hierop die materiële eens zal moeten laten gaan." Er staat nog meer hoor... en hier een stukje uit het advies: "Verzet je niet langer tegen een gezonde evolutie: laat je gaan, laat je emoties en alle nodeloze ballast uit het verleden los. Durf alles te herzien en maak plaats voor nieuwe gedachten, ervaringen en indrukken om tenslotte tot soepele verwerking en integratie hiervan te komen. Halsstarrig of angstig weigeren om het materiële of het verleden los te laten, leidt tenslotte tot ... (ik durf het woord niet neer te zetten, klinkt akelig) en de dood. Vertrouwen in je diepste zelf, een volledige overgave aan de natuurlijke impulsen onder toezicht van je zelfbewustzijn, leidt naar een "lichter" gevoel, een vreugde om het nieuwe, om het Leven." Ieks... klopt aardig met je situatie. Hoop dat je er wat mee kunt. Het is een boek van Christiane Beerlandt. Ze zegt dat alles wat er gebeurd in je leven signalen zijn die iets betekenen. Er staat ook wat in over miskramen en natuurlijk ook over spastische darm (weet niet of dat hetzelfde is als prikkelbare darm?). Vaak leidt bewustwording van de teksten al als helend. Het boek heet 'De sleutel tot zelfbevrijding' en daar staan 1300 ziekten en aandoeningen in beschreven met de betekenis ervan. PS: ik heb ook veel last van obstipatie. @hier kon niet wachten met opnieuw testen, dus ipv zwangerschapstest maar een ovutest gedaan. Die knalt! Dus mijn hcg stijgt goed gelukkig.
Wat heerlijk dat jouw HCG zo lekker lijtk te stijgen! Ik ben gelukkig zo'n mens die ondanks mijn eigen ervaring oprecht heel blij kan zijn voor een ander. Dus ik glimlach om jouw bericht En ja..ik wéét wat je schrijft over loslaten etc. Ik denk ook zo ( ben zelf Reiki master) ,maar door alles wat de afgelopen jaren is gebeurd, ben ik de laatste tijd misschien weer iets te "aards" ingesteld geraakt. Ik denk ook dat we dit weer onder een VMK mogen schuiven. Want ik ben ook écht overtijd en er is HCG aangemaakt. Dus ik wacht op het onvermijdbare. Nu ik het mentaal ook loslaat, verwacht ik dat het snel op gang komt. Ik geef mezelf nu even een baaldag kado en ga daarna vol goede moed de volgende ronde in. Het zal toch nog wel een keer goedgaan!
Dikke knuffel Hellen. Maar het moet goedkomen! Jouw man heeft sterk zaad aangezien je wat langer voor je eisprong zat. Wat is Reiki als ik vragen mag? Ik vind dat loslaten zo lastig. Ik ben sinds vorig jaar 10 kg aangekomen en als ik mezelf nu in bikini zie vind ik mijn lijf oprecht niet mooi. Ik heb zelfs kneepjes in mijn rug gekregen! Dus ik dacht, na de vakantie ga ik dat er eerst afwerken en dan gaan we verder. Dat klonk zo goed! Maar toen ik dacht dat mijn eisprong ineens geweest was, was ik niet te genieten. Mijn instinct wil gewoon een kindje, alle andere argumenten ten spijt. Dus blijkbaar kan ik het niet loslaten. Terwijl ik echt liever slanker de zwangerschap in ga. Heb die kilos liever in het kindje en vruchtwater zitten. Ik geloof trouwens niet dat mijn. Ei geweest is. Normaal had ik volgende week mijn nieuwe eisprong gehad dus wie weet heb ik gewoon een cyclus overgeslagen. Aangezien ik vorige week echt sticky slijm had en nu weer creamy.
@ Babke: zélf ga ik uit van een eisprong op dinsdagnacht, ik heb toen ook heftige eipijn gevoeld én we hebben die avond/nacht nog geklusd. Dus mijn gevoel zegt dat het van die keer was Reiki is werken met de universele energie dmv handoplegging. Geen Jomandatoestanden, hoor. Maar gewoon de wetenschap die de Aziäten al eeuwenlang hebben over energie en het menselijk lichaam. Overigens werkt het ook op emotioneel/mentaal vlak etc.
@ babke ik ben eigenlijk benieuwd wat ik weeg nu. Tijdens de vmk zwangerschap zat ik op 57,4 kg, maar daarna heb ik niet meer gesport tot deze week. Heb alleen geen weegschaal. Je kunt toch meer gaan sporten en niet meer snoepen? En water drinken in plaats van fris? En veel groenten eten (de 2 ons groenten is toch best veel) en 2 stuks fruit per dag. En dan volkoren brood eten, dus brood waar volkorenmeel op staat. Dan eet je gezond voor je baby en val je wel wat af.
@Sandana, dat is waar. Ik heb het gevoel dat mijn stofwisseling anders is sinds ik met de pil gestopt ben. Normaal als ik gewoon at zonder te snoepen ging er vrij snel wat af. Maar dat lukt niet meer. Ik heb nu na de vakantie een afspraak met een diëtiste. En als ik eenmaal zwanger ben blijf ik wel gaan. Een beetje begeleiding is niet verkeerd denk ik Ik drink altijd water of light. Meestal water en volkorenbrood. Ik ben alleen snoepkont. Mijn probleem is maat houden. Ik ben 1m56 en was met mijn trouwen 60/61 kg maar ben nu 70. Vond die 60 mooi. Nog wel vet op de botten maar geen kwabjes haha.
Hey meiden, ik kom ook weer eens om het hoekje spieken! Afgelopen dagen ontzettend druk geweest, en er komen nog wat drukke dagen + een weekendje weg aan, maar ik heb hier flink wat gemist las ik al snel. @ Sandana, van harte gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Super! @ Babke, ik begreep in het snelle terug lezen dat jij nu op vakantie bent? Veel plezier nog! Hoe is het met je rommelkaartje? Zo te zien denk FF een ei gevonden te hebben.. Jammer dat er van klussen niks gekomen is, nu maar even zien of het dan ook echt je ei is of gewone een loze temp stijging (inmiddels heb ik die ook al heel wat keren gehad). @ Hellen, Jeetje, het zit je nog niet mee he? Wat balen van je testen. Sterkte! Hier is mijn cyclus nog steeds een zooitje! Vorige rondes netjes rond de 30 dagen en een heel mooi gelijke temp, maar inmiddels zit ik op dag 32 en nog niet eens een ei gevonden. Tot 2x toe deze maand al positieve ovulatie testen gehad, maar dat eitje lijkt niet te willen springen. Man is na 3 weken bivak eindelijk weer thuis, dus we kunnen in elk geval klussen, maar als dat ei niet wil springen zal ie ook nooit bevrucht worden Pff hoop dat ik snel eens duidelijkheid krijg!
Zo: het ouwe kreng kwam gisteravond om de hoek kijken. Ik heb echt vreselijk last van buik- en rugpijn, maar ben blij dat ik een nieuwe ronde mag ingaan. Ik hoop op driemaal scheepsrecht!
@ Hellen Hèhè, duidelijkheid. Vol goede moed op naar de volgende mogelijkheid. @ hier vervelende dag gehad vandaag op het werk. Zo wat misselijk en heb wel echte trekkingen in mijn onderbuik. En laat in de middag maagpijn. Maar goed nieuws: ik mag van de vk al een echo met 7 weken ivm de miskraam. Heerlijk gevoel!