Cyclus na vroege miskraam

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Hellen1971, Mar 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zo da's pittig van je oom Sandana! Gecondoleerd!

Maar: wél zicht op een echo deze week. Ik ben zooo benieuwd ernaar! Laat je wat van je horen als je hem hebt gehad?

2. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    He Sandana, wat een verhaal. Zoiets grijpt je aan he, ook al ligt iemand verder bij je vandaan. Ik krijg er zo ook kippenvel van hoor. Weten je ouders het al? Of ga je het dan pas vertellen?

Ik ga eerst 12 kg afvallen, Ben er weer 4 aangekomen. Al vermoed ik dat er veel vocht bij zit, want mijn kuiten stonden strak zaterdag. En zwanger worden blijft hopelijk in mijn hoofd wat op een laag pitje. Ik zit nu nog bahama style haha, maar ik vraag me af hoe lang dat duurt. We zien het wel. Ik wacht sowieso met de huisarts tot ik afgevallen ben (als dat lukt natuurlijk) En heb ik dan nog steeds geen ei en niet zwanger, dan ga ik eens langs. Dan heb gelijk zo'n dossieropbouw dat ie me vast wel doorstuur. Ik heb ook geen zin dat ze me weer wegsturen.

Het enige irritante is dat ik wel steeds van die ongi-achtige krampjes heb. Maar de test was omowit vanmiddag, dus zwanger is het niet. Ik zie het wel even. First things first.

3. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Heej meiden! :)

@ Wannabemum, fijn dat je eerste echo goed was! :)

@ Babke, welkom thuis meis! Wat hebben jullie allemaal gezien op vakantie? Jouw kaartje is idd nog niet echt een peil op te trekken ;) Misschien eisprong al geweest?! Goed geklust in ieder geval! :D Wat ga je doen om af te vallen?

@ Sandana, wat heftig van je oom zeg! :( Heel veel sterkte ermee! Benieuwd naar je echo, spannend! Weet je vader het wel al dat je zwanger bent? Of wordt het een complete verassing!?

Hier is alles goed. Merk wel dat ik heel erg bezig ben met het krijgen van mijn eisprong. Hoop zo dat cyclus weer normaal is na mijn vorige. We klussen vrolijk door, maar merk wel dat de temperatuur me in beslag neemt. Had vannacht gedroomd dat ik een baby (zal wel mijn eigen geweest zijn) borstvoeding ging geven…

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou ja, in ieder geval wel borstvoeding na een bevalling. Wordt anders lastig melk geven ;).
    Dat bezighouden van de temp wordt vanzelf minder hoor. Althans dat is mijn ervaring.

Aan het klussen ligt het niet nee. Gevoelsmatig denk ik dat ik misschien mijn eileiders moet laten doorspuiten ofzo. Geen idee waarom ik dat denk hoor. Afvallen ga ik via de diëtiste doen. Ik weet op zich prima wat ik fout doe. Niet snoepen zou al genoeg zijn. Ik ga niet uithongeren ofzo. Maar ik heb die spreekwoordelijke stok achter de deur nodig.

5. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    @ Babke, haha ja lijkt me logisch. Maar ik wist in mijn droom niet goed of het nou om mijn eigen kind ging! ;) En tempen doe ik nu 3 cyclussen en het ging zonder erbij na te denken, maar aangezien ik nu zo benieuwd naar de ei ben, ben ik er toch weer meer mee bezig merk ik. Wordt vast ook weer minder als ei daadwerkelijk geweest is (dan heb ik toch geen invloed meer op het verdere verloop).

Een stok achter de deur is altijd heel belangrijk als je dit soort dingen wilt gaan doen. Maar je hebt een supermooie motivatie, dus dat moet wel goed komen! :)

6. Babke, hier gaat het wel goed hoor. Ben wel zenuwachtig natuurlijk, nog een weekje voor ik eindelijk een echo krijg.. maar morgen 8 weken, joepie.
    Ik weet niet wat er in jouw lijf gebeurt, maar misschien is een echo toch wel handig om te kijken wat er aan de hand is. Je eierstokken zijn nogal van slag denk ik, er is geen reden om te denken dat ze verstopt zijn want dan kan je nog steeds een eisprong krijgen. Goed dat je gaat proberen af te vallen, veel succes alvast.

Hellen, gaat jouw eitje er alweer aankomen? Veel suc6 deze ronde hoop dat je man een beetje zin heeft/zich ertoe kan zetten.

7. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Alle aanstaande mama's hierbij een tip van mij. Kwam dit tegen toen ik ovulatietesten ging bestellen. Scheelt behoorlijk geld volgens mij, die pampers.

Baby - Verzorging | Outletplein

8. Sommige dingen wel, maar als je pampers in de winkels in de aanbieding koopt of met lihl bonnen dan ben je ook zoiets kwijt. Maar, ik heb nog genoeg luiers over van mijn zoon had toen zoveel gekocht in de aanbieding! Nog 2,5 pak maat 1 en 2 pakken maat 2, 2 pakken maat 3.. ook nog wat losse luiertjes!

9. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Jij bent voorzien :D. Nou ja, de tip is gratis haha.

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @ Babyengel: door alle stress thuis was mijn bloeddruk opgelopen en hield ik vocht vast. Ik heb medicijnen gekregen, maar moet daardoor - zeer tot mijn grote verdriet- deze ronde overslaan. Niet echt goed voor mijn gemoed, moet ik zeggen...

11. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Jeetje wat klote Hellen! Waarom eigenlijk? De medicijnen op de eventuele vrucht? En stoppen na de eisprong is geen optie?

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik verwacht mijn eisprong binnen nu en enkele dagen en er staat heel expliciet in de bijsluiter ( de apotheker heeft het me ook nog op eht hart gedrukt, omdat er in mijn dossier "kinderwens" staat) dat je het écht niet mag gebruiken als je zwanger bent of wilt worden.

13. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Echt klote dus!

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank je meiden, is ook een raar heftig iets. Benieuwd hoe het is die dag, maar het belangrijkste vind ik dat ik ga om pap te steunen.

@ Hellen
    Kan bijna niet meer wachten tot de echo... ik zal het zeker melden hier met foto als alles goed is.
    Jouw eitje komt alweer in zicht zie ik? Maar wat rot dat je dezer ronde moet overslaan... de huisarts verwacht dat je het maar voor korte tijd hoeft te gebruiken? Is er anders geen alternatief?

@ Babke
    Ja gaat eerst afvallen lees ik... ik lees vaker dan de cyclus dan ook beter kan gaan verlopen. Veel succes ermee!

@ Noorus
    Het lijkt wel of je gister je eisprong hebt gehad... zullen we over enkele dagen zien als dat zo is :)
    Pap weet nog niets van de zwangerschap, hoop hem vrijdag op zijn verjaardag te kunnen verrassen met een mooie echo. Daarom heb ik de vk ook gebeld of ze wat konde regelen, omdat de crematie alles in de war gooide. Gelukkig wilde iemand ruilen en hoefde de echo niet een week uitgesteld te worden.

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    @ Hellen, wat onwijs rot dat je deze ronde moet wachten... :( Dat voelt zo verspilt dan... Ik hoop dat je lichaam je klaar mag maken voor een hele mooie volgende ronde dan!!! *knuffel*

@ Sandana, ik gok ook dat eisprong maandag was. Gister was mijn afscheiding ook al anders. Maar aangezien ik gister thuis kwam en de thermometer aangevroten op bed vond (leuk, een hond ;)) kon ik vanmorgen niet tempen :( Dus vandaag even nieuwe thermometer kopen en dan morgen weer een poging wagen...

16. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Heerlijk zo'n hond en dan ook nog een andere thermometer, handig haha not..

Ik had mijn dag wel gisteren. Ik heb gisteren een afspraak gehad met de dietiste en ze vond het verstandig dat ik kwam met de kinderwens in het achterhoofd. Het is altijd goed om je erin te verdiepen zei ze, omdat eten al invloed heeft tot 3 maande voor de conceptie als de eerste rijping van de zaadcel en het eitje begint.
    Ze zei ook dat ik me in eerste instantie niet moet richten op de kilo's maar op het anders omgaan met eten. (whats new? haha). Maar goed, ik heb nu een testje mee gekregen waaruit komt wat mijn valkuilen zijn en ik moet een weekje bijhouden wat ik gegeten heb en vooral niet en wat ik daarbij voelde en waarom ik dingen afsla etcetera. Ik vond het wel een vernieuwende aanpak ten op zichten wat ik gewen ben.
    Ook zei ze dat je met een hogere bmi, bij mij dus 29, maar 6 kg mag aankomen in de zwangerschap. Dat wist ik niet.

Vervolgens ga ik naar buiten, heb ik een aanrijding met een hoogzwangere dame die net van de yoga afkwam. Heel vervelend. Het was weliswaar mijn schuld niet, maar toch. Straks langs de verzekering en het schadebedrijf. Gelukkig hadden we beiden niets en de baby is ook gewoon blijven zitten.

En ik heb vanmorgen ook de ha maar even gebeld en het verhaal uitgelegd aan de assistente. Dat ik eigenlijk (nog) niet de molen in wil, maar dat ik dit uitzichtsloze ook wel vervelend vind. Al werd ik maar ongesteld. Nu laat ze de huisarts straks bellen. Ik ben benieuwd wat hij ervan zegt.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Heh Babke, wat een dag.

Dat van het gewicht kon ik je wel vertellen. Hoe zwaarder je bent, hoe minder je mag aankomen. Hoewel je daar niet altijd wat aan doet. Ik had 8 kilo meer, maar het was een bloedhete zomer en ik hield gewoon enorme hoeveelheden vocht vast. Dat bleek ná de bevalling: een week na dato woog ik minder dan ik voor mijn zwangerschap woog en kon ik al mijn kleding weer aan...

Gelukkig dat de aanrijding niet heeft geleid tot gewonden, maar je schrikt er wel van he?

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    @ Babke, aanrijding?! Met de fiets ofzo?! Dat is schrikken! Afspraak met dietiste klinkt goed! Gaf zij tips ook over eten mbt bevruchting en rijping?! Altijd handig om te weten toch! :p Ben benieuwd wat er uit je test komt!

19. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja ik ga ze morgen inscannen. Mocht je ze ook willen Pb me je mailadres, dan stuur ik ze door.

Nee niet per fiets maar met de auto. Zij kwam een parkeerplaats uit en zag mij niet. Is wel duur grapje. Net bij expert geweest en de carrosserie blijkt ook beschadigd. Iig niet Total loss dus dat is wel fijn.

Huisarts gesproken en hij weet bijna zeker dat de miskraam de oorzaak is en dan is het normaal als het langer duurt. Als ik eind mei niet ongesteld ben moet ik langs komen. Als ik ongerust was mocht ik eerder komen maar ik heb liever dat mijn lijf het zelf oplost.

Ik denk dat de test gaat uitwijzen dat ik iemand ben die altijd op voedingswaarde en hoeveelheid let (misschien te veel?) en die moeilijk nee kan zeggen. Soms uit verveling, maar niet uit emotie. Dan stop ik vaak juist met eten. (om het later met de foute dingen weer in te halen omdat ik dan een Suikerkick krijg:p)

Mmm volgens mij word ik ziek. Voel me ineens zo eng en wee.:(

20. Noorus

Noorus Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    4,575
    0
    0
    Ooh bah Babke, rustig aan daar hoor! Wat naar van die aanrijding. Zij zat ook in de auto?! Zal wel schrikken geweest zijn! Hoop dat verzekering de kosten dekt!

Wat ga je inscannen? Die tips?! Dan stuur ik je even een PB :)

Share This Page