Hier wil die echt niet meer omhoog gaan. Na eisprong hangt mn bmm maar een vingerkootje diep. Is dat erg eigenlijk? Kan toch geen kwaad wat betreft zwanger worden ofso? Heb je zelf wel het idee dat je ei is geweest of niet?
Verzakking is niet erg voor een zwangerschap, heb ik altijd gelezen. Het is vervelender als je moet hoesten *bloos* En ja, ik vermoed wel dat mijn ei is geweest, maar geen idee wanneer precies..De temp van morgen zal het uitwijzen..
@ hellen, fijn van je kruis, maar kan idd niet zo heel veel wijs worden uit jouw kaartje... Even afwachten wat je temp gaat doen... @ babke, nee dat ei is dan niet in de maak lijkt het... Vervelend hoor
Ach het went . Dreamer, nee ik heb geen echo gehad. Ik ben nog niet bij een arts geweest. Ik wil het nog afwachten. Als er eind mei niets is ga ik naar de ha.
@Babke: groot gelijk! Wel fijn om te weten waar je aan toe bent. @Hellen: ik heb geen last met hoesten (maar heb ook geen verzakking van achteren) Wel af en toe het gevoel alsof de hele boel eruit komt zetten, zo'n zwaar drukkend gevoel. Gelukkig kan het dan geen kwaad voor een zwangerschap! Voel jij je eisprong niet? Hier is het sinds de zwangerschap echt flink pijnlijk tijdens mn eisprong. Ben benieuwd wat je temp morgen doet! @All: vandaag IUI-D gehad. Hopelijk niet te laat. IUI was vanmiddag en heb vanmorgen mn eisprong gehad. Ben benieuwd wat mn temp morgen doet.
Dreamer: ik heb vrijwel altijd duidelijk herkenbare ei-pijn, maar mijn temp stijgt soms erg langzaam. Vanochtend was ie weer mooi hoog, dsu ik mag ervan uitgaan dat mijn ei is geweest. Alleen wanneer precies weet ik nog steeds niet. Ik hou op TCOYF een schaduwkaartje bij en daar heb ik mijn ei nog niet gekregen en ik verwacht, dat ze hem daar pas op afgelopen donderdag gaan zetten...
@Dreamer, mogen we ook op jouw kaartje mee kijken? Ben benieuwd. Hoe werkt iui? Ik heb begrepen dat het zaad dan gewassen wordt, maar hoe brengen ze dat bij jou in? En doe je geen ovutesten om te proberen voor je eisprong de iui uit te voeren? Misschien heb je dit al uitgelegd, maar weet het niet meer. En waarom iui? Is er iets gevonden in zijn zaad of lukte het te lang niet? Sorry dat ik zoveel vraag hoor. Ik had op normale tijd een lage temp vandaag en om 9 uur, na de normale hoeveelheid slaap gewoon. Lag er laat in. Krijg de indruk dat mijn bergen veroorzaakt worden (als ze er zijn) door de lengte van mijn nachten.
@Hellen: welke dag denk je zelf? Maandag of donderdag? Ik gok donderdag. @Babke: ik zal zo mn kaartje proberen toe te voegen. Wij doen IUI-D (IUI met donorzaad) omdat mijn man onvruchtbaar is. In mn handtekening staat een filmpje over ons verhaal (in mn blogs ook) Bij ons zit het donorzaad ingevroren in rietjes. Dat ontdooien ze vlak voor de IUI. Ze openen dan met een eendenbek mijn baarmoedermond, doen daar een rietje doorheen mn baarmoeder in en dan spuiten ze het zaad erin. Ik heb inmiddels al 35 rondes getempt en kan zeggen dat het niet belangrijk is om op hetzelfde tijdstip te tempen. Wel is het belangrijk om ongeveer evenlang geslapen te hebben. Zelf wakker worden (dus uitgeslapen zijn) of wakker worden door de wekker scheelt ook.
Ik heb deze ronde 3x een echo gehad en 3x per dag een ovu test gedaan. Ovu test was dag voor IUI positief. Dus volgens de boekjes was de timing perfect. Helaas werkt mijn lichaam niet volgens de boekjes
Nou..verwarring hoor! TCOYF zet mijn ei op afgelopen vrijdag, terwijl FF dat op maandag deed. Nu is vrijdag maar liefst 4 hele dagen ná mijn positieve ovutest en ik heb er doorgaans maar eentje positief. Mijn gevoel zegt dat FF um te vroeg zet maar TCOYF écht te laat. Wat denken jullie?
Het kan twee kanten op denk ik. Of wat FF zegt of de dag van de ovutest, maar dat het eitje even "stil gestaan" heeft na de bevruchting/eisprong. Er gebeurt dan even niets. Dat komt vaker voor, maar werkt verwarrend op de temperatuurkaart. Maar die TCOYF zit er volgens mij sowieso naast.
Sorry mensen, ben minder online tegenwoordig omdat ik me zo wisselend voel. Afgelopen donderdag kistmisselijk, daarna enkele dagen redelijk. Gister op de kleine van mijn broer gepast en ik was echt doodop. @ Hellen FF lijkt toch gelijk te hebben, echter er iets wel iets vreemds en daarom zet FF ook een stippelkruis. Je temp stijgt op dag 23, dus dag 22 je eisprong gehad. MAAR... je had toen al geen vruchtbaar slijm meer. Dag 19 was je laatste vruchtbare slijm, daarna 2 dagen geen slijm. Dus je eitje kwam erg laat, terwijl zaadcellen al niet meer door het slijm kunnen zwemmen. Heeft toch te maken met de laatste vmk denk ik, dat je lichaam van slag is.
De stippellijn is er ook, omdat ik één piektemp zelf handmatig naar beneden heb bijgesteld. We zullen zien...baal wel dat de zaak van slag is trouwens. Jij heel veel sterkte met je misselijkheid. Als het te gek wordt, wél ff je dokter bellen, he! Er zijn medicijnen voor!
Ik ga vrijdagochtend eindelijk naar de huisarts. Mijn geduld was ineens op vanochtend. Er was weer een maatje van het forum zwanger en ik krijg niet eens de kans om zwanger te raken zo. Alleen wil ik wel even concreet hebben wat ik van hem wil. Dus kunnen jullie me helpen met vragen. Ik ga het opschrijven zodat ik niets vergeet. Ik wil niet dat ik uiteindelijk weer weg gestuurd wordt met, wacht nog maar even af. Maar ben bang als ik niet genoeg voorbereid ben, dat dat wel gebeurt.
Nou, ik zou gewoon zeggen dat je cyclus nu al 80 dagen duurt na de miskraam en dat je het zat bent. Neem de templijst mee en zeg dat je regelmatig signalen krijgt dat je ei kan springen, maar dat hij dit niet doet. En dat je wil dat hij er wat mee doet. Neem geen genoegen met afwachten, dan zeg je dat je dat al weken hebt gedaan en dat je nu actie verwacht.
Klinkt inderdaad simpel, maar ik weet wel hoe het in de zorg werkt omdat ik er zelf in werk. Tegen artsen moet je gewoon duidelijk zijn in wat je van hen verwacht. Met dingen waar ze niet 1,2,3 raad mee weten is het altijd afwachten en kijken hoe het zich ontwikkeld. Dus zeg echt dat je verwacht dat er wat gebeurd na voor jouw zo'n lange tijd.
@ Babke, wat goed dat je vrijdag naar de huisarts gaat. En inderdaad gewoon zeggen dat je het zat bent, 80 dagen is gewoon te bizar! Wat is de moeite nou om even een echo te maken en te kijken of er wat te zien is qua ei-gebeuren? Ik moet altijd ook zeggen wat ik wil tegen de huisarts, hup duidelijk zeggen wat je wilt. Maak voor jezelf duidelijk wat je wilt (echo? naar de gyn? of gewoon een bloedopwekkuurtje?) @ Dreamer, hoop dat de inseminatie nog op tijd was! Leuk dat jullie voor een brusje gaan, minder leuk dat het vorige maand een vmk is geworden. Klopt inderdaad als een bus dat het belangrijker is om na een bepaalde hoeveelheid slaap te tempen ipv een vast tijdstip. Heb ik ook altijd gemerkt. @ Hellen, wat jammer dat je lichaam een beetje van slag is. Hopelijk volgende ronde werkt alles weer naar behoren. @ Noorus, wat jammer dat je ongi bent geworden. @ Sandana, naar he die misselijkheid.. hopelijk wordt het gauw wat minder. @ Hier morgen 10 weken!! Ben nog erg moe, daardoor vergeet ik een hoop. En mijn leidinggevende zeurt constant wanneer ik weer volledig ga werken. Zucht. Kan die man soms wel door het raam gooien.
@ babyengel Zit jij in de ziektewet? Is dat omdat je zo moe bent? Ik weet niet wat voor werk je doet natuurlijk. Ik zelf loop moe en ziek op het werk rond, mijn geheugen is er ook niet al te best door. Ik sleep me de dagen door, proberend om alles zoveel mogelijk te verbergen. Niet verwijtend bedoeld hoor, dus vat het niet verkeerd op. @ hier vind het zo raar dat de misselijkheid weg lijkt te gaan. Het hcg schiet toch omhoog, dus zou je denken dat de misselijkheid erger zou moeten worden. Maar het wordt juist minder. Gister toen ik in de avonddienst opstond om weg te lopen ineens een scheut ter hoogte van mijn baarmoeder. En ja, dan denk je: oh nee hè, laat het niet waar zijn. Zwanger zijn is alles behalve makkelijk
@ Sandana: nee, iedereen denkt dat als je zwanger bent het "gedoe "over is. Maar voor velen begint het dan weer. Zorgen, bezorgdheid, bloedinkjes, bandenpijn, extreme vermoeidheid enzovoort. Natuurlijk is het niet voor iedereen zo, maar voor een flink aantal wel. Zeker die eerste periode is vermoeidheid en ook bandenpijn soms erg vervelend. Een dag niet misselijk si een dag bezorgd. Maar focus op het einddoel, als je je naar voelt, leef dan meer bij de dag en hou voor ogen waar je het voor doet. Dat hielp mij er destijds doorheen toen ik heel erge BI had en alleen moest zwangeren...