Cyclus na vroege miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ Hellen
    dank je, klopt helemaal.
    En als ik me zo ellendig voel denk ik echt wel eens 'is het dit wel waard' en 'wil ik niet liever terug naar de oude situatie'. Ben niet enthousiast momenteel, terwijl ik dat voor de vmk wel was. Nou ja... maar even doorbijten en naar de 23e mei toe leven. Wellicht dat die echo wat verandering brengt.
    De missellijkheid is er trouwens weer... blegh. Ben ook niet makkelijk tevreden hè ;)
    PS: wat bedoel je met dat je alleen moest zwangeren? Dat je geen steun van je man had op dat moment?

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wij woonden toen -noodgedwongen- 150 km uit elkaar en zagen elkaar dus alleen in het weekend....

3. @ Sandana, na de geboorte en overlijden van mijn dochter* kreeg ik steeds meer gezondheidsklachten. Ik had een laag hb, door zowel ijzertekort als B12 tekort. Ik was goed bezig met het aanvullen daarvan, maar nu ik weer zwanger ben heb ik veel meer nodig en kan ik niet alles meer verdragen. Dus ben weer erg moe.
    Mijn vorige zwangerschap heb ik me met heel veel moeite door de eerste 12 weken gesleept. Dat was zo zwaar, ik heb mezelf daarmee tekort gedaan en heb mezelf verweten dat de problemen van mijn dochter* mede daardoor zijn ontstaan. Toen ik weer zwanger werd, heb ik mezelf echt op de eerste plek gezet. Ik ben 25% arbeidsongeschikt dus valt op zich nog mee.

Verder is misselijkheid niet 100% afhankelijk van de hoogte van het hcg, maar van nog meer factoren zoals (on)voldoende slaap, wat je eet etc. Daarnaast went je lichaam op een gegeven moment aan de hoeveelheid hcg en heb je minder last. Al mijn voorgaande zwangerschappen was ik erg misselijk, deze keer valt het best wel mee. Ik denk dat het nu komt doordat ik meer tijd voor mezelf neem en mijn B12 hoger is.

Zwanger zijn is zeker niet makkelijk. Van tevoren kijk je er naar uit, maar als het zover is maak je je zorgen en vraag je je af of het wel goed afloopt. De liefde voor mijn kindje sleept me er doorheen. En iedere dag dat het goed blijft gaan, is een mijlpaal!

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babyengel
    Och inderdaad... vreselijke situatie zeg. Ik begrijp helemaal dat je nu alle rust neemt die nodig is.
    Ik ben nu ik me wat beter voel maar eens begonnen om de keuken leeg te halen, te poetsen en weer in te ruimen. Met stukjes... gister was ik k.o. daarna. Nu weer een stukje en ik moet de bank nog doen. Schoonmoeder komt langs en mijn reutje verhaart flinkt. De bank zit helemaal onder haar.

@ hellen
    zo ver uit elkaar... gatver. Mijn hubby is nu 2 weken doordeweeks van huis ivm werk. Ben blij als hij er weer is.

5. Nou hier vanmiddag plots een paar giga plassen bloed verloren, stroomde langs mijn benen niet normaal. Gelijk voor een echo geweest in het ziekenhuis, wat bleek er zit een hele grote hematoom bovenaan de baarmoeder. :( Ik hoop maar dat ik niet veel bloed meer ga verliezen.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babyengel
    Ieks, wat zul jij geschrokken zijn! Lijkt me vreselijk.
    Hoe kom je in vredesnaam aan zo'n hematoom... hoop dat je lichaam het snel opruimt. Succes.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Jeetje Babyengel! Wat vreselijk! Kan het kwaad voor de kleine? Ik duim voor je dat het geen effect heeft. Knuffel

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Heb even gegoogeld. Is wel balen zeg. Ik duim nog meer

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wow babyengel...dat is schrikken! En wat nu? Extra controles, stel ik me zo voor?

10. Hematoom moet eruit komen of oplossen, gezien het enorme formaat zal ik wel wat bloed blijven verliezen telkens. Als het weer grote plassen worden moet ik wel bellen. Ik krijg nu meer echo's, had er al staan bij de prenatale diagnostiek, dus het wordt vaak ons kindje begluren. Op 24 mei terug in het ziekenhuis hier om de hematoom te bekijken en 25 mei naar de prenatale diagnostiek.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..probeer er in ieder geval zo kalm als mogelijk onder te blijven. Je lichaam kan zelf best veel dingen oplossen als je het er de rust voor geeft.
    Hou ons op de hoogte!

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoe is het hier?

Menstruatie in aantocht zie ik Helen? Dan kan eindelijk de volgende ronde komen!

Heb je nog veel gebloed Babyengel?

En Sandana en Noorus, hoe is het met jullie?

Hier alles goed. Zijn gangetje. Afvallen lukt me niet. Doe ook niet echt mijn best moet ik bekennen. Te veel etentjes en feestjes. Maar ach, is ook geen ramp. Mooi mee genomen als het wel lukt. Zometeen de uitslag. Ik ben benieuwd al denk ik dat hier niets uit gaat komen. Ze hebben schildklier en FSH hormoon geprikt.

Ik ben ook benieuwd wat de ha dan gaat doen. Menstruatie opwekken of doorsturen. Mijn voorgevoel zegt het tweede. Ben benieuwd.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou ik weet nog niets. De huisarts wil graag zelf het een en ander toelichten m.b.t. mijn schildklier. Ze zullen dus toch wel iets gevonden hebben. Het zou best kunnen dat hij te traag werkt. Zou ook verklaren waarom ik zo makkelijk aankom de laatste tijd. Dat had ik altijd wel, maar nu is het extreem en ik val ook haast niet af. Ben benieuwd.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik hoop dat het dan in ieder geval iets is wat goed behandelbaar is, Babke!

Hier net het eerste echte rode bloedverlies gespot, dus dag 1. Klopt mijn cyclus dus ook met wat ik zelf dacht, qua ovulatiedag.

Eens kijken of ik manlief ook nog kan porren deze keer...

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden!

Hier weekend op motorvakantie geweest en probeer ook iets meer afstand tot ZP te houden... Merk gewoon dat ik het allemaal toch wel moeilijk vind... Had vorige maand heel erg zwangerschapsverschijnselen dus ook goede hoop... Maar blijkt maar weer dat mn lichaam me goed voor de gek kan houden. NOD-topic begon ik in mee te schrijven eind vorige cyclus, maar dat ga ik nooit meer doen! :p Maar volg jullie nog wel hoor meiden! :)

@ Babyengel, wat heftig van al dat bloedverlies. Hoop dat de hematoom er vanzelf uit komt...

@ Babke, wanneer hoor je meer van de HA?!

@ Hellen, voor jou dus nieuwe ronde begonnen... Hoe voelt het?

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    In alle eerlijkheid? Moedeloos.....:(

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou de schildklier is aan de trage kant. Hij is eigenlijk net aan voldoende, dus hij behoeft de aandacht. Over 6 weken nogmaals prikken. Het kan alleen niet de oorzaak zijn van de lange cyclus zei hij. Het FSH hormoon wijst er dan ook op dat de eisprong in aantocht is. Ik merk er zelf nog weinig van, maar we wachten het af. Hij gaat op vakantie tot 19 juni. Als ik dan nog niet ongesteld ben, mag ik weer langskomen en word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog.

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoi meiden, weinig op zp omdat ik me meestal vrij slecht voel. Gewoon geen energie ervoor.

@babke
    benieuwd... hopelijk komt hij nog vanzelf.

@ hellen
    moeilijk beginnen zo aan een nieuwe ronde, zie demotivatie maar eens hoog te houden hè... veel succes in elk geval.

Ook de groetjes aan de andere meiden hier.

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Knuf Sandana! Als het goed is, ga je je over een tijdje weer beter voelen meis!

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Bbyengel: wat eng allemaal weer!
    Zorgeloos genieten is er echt niet bij voor jullie he.
    Die extra echo's zijn wel fijn, maar de reden waarom niet.

@Babke: fijn dat er een plan van aanpak is!
    Ben benieuwd of je ei werkelijk komt.

@Hellen: pff balen zeg.
    Dikke knuffel.

@Sandana: hoop dat je snel meer energie krijgt!

@All: heb even 'radiostilte' gehouden om er niet mee bezig te zijn.
    Op dag 11 getest en die bleef spierwit, dus niet zwanger dacht ik.
    Maar temp werd niet ongi laag, dus vandaag (normale nod) weer getest.
    En ineens waren daar 2 streepjes!
    Op 3 verschillende testen.
    Dus ik ben toch zwanger :D
    Nu duimen dat alles goed blijft gaan.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina