Cyclus na vroege miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ Meadra
    Wat leuk dat jij nu zwanger bent, gefeliciteerd!

@ Hellen
    Ah zit dat zo... ik neem aan dat daar toch wel iets van marge in zit, toch niet zo van 'ja vandaag ben ik jarig en dus proberen we niet meer'. Ik neem toch aan dat hij ook graag het kindje wil?
    En doe maar verleiden met een korte ei. Zoals Babke het zegt klinkt het als lijden en dat is niet de bedoeling, haha!! ;)
    Maar jammer dat er daardoor een hoop spanning op komt te staan voor jou. Dat kan toch ook niet de bedoeling van hem zijn?

@ Babke
    Ik hoop voor je dat het eitje op weg is. ik had een uur geleden ook een moment dat er behoorlijk wat slijm uitliep en dat was echt wel eggwhite. Dus hopelijk springt hij bij mij ook snel.

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Verlijden? Best lomp ja haha. Taal is sowieso niet mijn sterkste punt ik moet vaak gelijk na het verzenden mijn berichtje weer aanpassen vanwege de fouten en op zo'n telefoontje lees ik daar dus helemaal over heen :).

Wat een irritant stabiel kaartje heb jij zeg;). Dat is lastig inschatten, maar eggwhite zou genoeg moeten zeggen, zou je denken :)

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja heerlijk die duidelijke temperatuur van mij. Bij jou kaartje is het echt meer puzzelen, bij mij is het zo klaar als een klontje.
    In mijn zwangerschaps cyclus zag ik ook meteen dat ik zwanger was voor ik een positieve test had. Eerst lage temp, toen wat hoger na de eisprong en na innesteling weer ietje hoger.
    Ik heb geen testen nodig, haha!

Let's go for it!! En jij ook succes!

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoi meiden,

Ik heb afgelopen maand ook een vmk gehad. Vorige cyclus had ik een lf van 12. Op 9 dpo had ik al een vermoeden dat het raak kon zijn en had ik al een heel licht streepje op mijn test. Op 11 dpo al duidelijker en mooi roze. Helaas uiteindelijk toch op 15 dpo buikkrampen, en meer bloed dan een normale menstruatie met ook wat stolsels gehad. Erg jammer.

Mijn verschil met vorige cyclussen is dat mijn temperatuur nog lang hoog bleef. Normaal gaat die 2e dag van de ongi gelijk naar 36,4/36,5 maar bleef nu hangen op 36,7.
    Temp is normaal ook vrij gelijk (de stijging van vorige maand in mijn tempkaartje was een verkoudheid), maar is nu ook wat wisselender.

Helaas slaan we deze ronde even over, mijn man is vandaag voor 2,5 week op bivak gegaan dus dat wordt eitje missen helaas.

Hopelijk mogen we met zn allen snel weer zwanger zijn! :)

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Balen Mieks! Het was zo mooi! Nou ook nog dubbel balen dat je een ronde moet wachten. Ga bijna voor je hopen dat je net als ik een laat ei gaat krijgen. Ervan uitgaande dat ik nog wel een ei krijg. Ik duim voor je!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Balen he, Mieks. Maar ik hoop dat je volgende ronde je wél brengt wat je wenst!

Hier gisteravond ineens een Lief die zich zowaar uit eigen beweging op me stortte. Of er nu op korte termijn een ei komt weet ik nog niet, maar het was evenwel erg fijn om gewoon weer eens te klussen cq hobby-en :)

Eens kijken wat de ovutest later deze ochtend doet....

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ mieks
    Erg jammer voor je Mieks. Je man gaat op bivak? Zit hij in het leger of bij de KMAR? Ik heb hier een kerel die bij de KMAR zit, is volgende week 3 dagen weg.

@ Hellen
    Fijn dat je man weer eens behoefte had aan meer dan een knuffel, hopelijk dat je ei snel komt!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja dat was zeker fijn. maar mag ik het dan tóch ook wel even hartstikke k*t vinden, dat mijn ovutest nog steeds amper een 2e streepje geeft. Normaalgesproken begon ie nu al donkerder te worden, nl.

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Babke, thnx ik wacht gewoon maar af (meer kunnen we tenslotte toch niet doen :p ), jij hebt dit keer een langere cyclus zo te zien?

@ Hellen, jij dus een leuke avond gehad? ;) Ben benieuwd wat je ovutest doet. Ow lees net dat ie nog niet donkerder is... hopelijk komt ie snel! Lees bij meer meiden dat een vmk hun cyclus toch wat ontregeld heeft..

@ Sandana, Mijn man zit in het leger idd. Nu is het 3 weken weg, vanaf september/oktober is het 6 maanden :( Is die van jou ook vaker weg?

10. #30 Babyengel, 23 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2012
    Hier is mijn cyclus redelijk hersteld. Had trouw mijn Etos pillen ingenomen en zodoende kwam mijn ei onverwachts vroeg, vroeger dan ik gewend ben. Scheelde dat we de dag daarvoor nog geknuffeld hadden samen anders had ik 'm gemist.
    Mijn temp schiet wel op en neer nu in mijn luteale fase, dat ben ik niet gewend. Ongi zal wel komen 1 der komende dagen. We zien 't wel..
    Dit is mijn kaartje trouwens: babyengel Ovulation charts on FertilityFriend.com

Hopelijk herstelt julie cyclus zich ook snel. Ik had wel vorig jaar na een miskraam van 7 weken dat mijn cyclus helemaal in de war was, daarna gelukkig wel weer hersteld maar het is zo klote als je niet weet waar je aan toe bent!

Edit: kom er net achter dat ik 10 DPO ben en ben kotsmisselijk vandaag. Ik krijg de zenuwen hier.. :)

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @babyengel: die dip op 7DPO vind ik wel interessant. Is natuurlijk mooi op schema voor een eventuele innestelingsdip

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Verdorie... net een heel bericht getypt en alles kwijt! Opnieuw...

@ Hellen
    Jammer dat je ovutest nog niet donkerder wil worden, hopelijk gebeurd dat snel!

@ Mieks
    Gelukkig is die van mij weinig meer weg sinds hij bij een speciaal team zit dat hij mee heeft opgezet. Eerst zat hij als groepscommandant bij de ME en daarna BE en was hij vaker weg. Nu doet hij dat ook nog wel, maar ik hoor er weinig meer van op één of andere manier. Blij dat hij niet echt in het leger zit, dat wilde hij wel eerst namelijk. Hij heeft echter voor de kmar gekozen vanwege mij.

@ baby engel
    ik duim voor je, want het klinkt veelbelovend! Succes

Wat is er trouwens anders aan die etos pillen? Ik had eerst davitamon en nu centrum voor vrouwen die zwanger willen worden.

13. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Sandana, Dat is wel heel lief dat hij het leger niet is ingegaan voor jou :) en vooral dus fijn dat ie zo weinig weg is dan.
    Wij zijn onze relatie als weekend relatie begonnen omdat hij toen zo'n 200 km van huis woonde en dus door de weeks op de kazerne bleef. Gelukkig is hij nu alweer 2 jaar bijna elke avond thuis. Alleen dus nog af en toe bivakken draaien, en sinds kort weten we dat hij vanaf september/oktober 6 maanden op uitzending moet. Daar zie ik nog wel flink tegen op want dat is een erg lange tijd.
    We hebben ook goed overlegd of we onze kinderwens tijdelijk in de ijskast zetten of er toch mee door gaan, en we willen allebei heel graag doorgaan.

Wat betreft etos pillen, voor meiden die een flink lange cyclus hebben schijnt het iets te verkorten. Meiden die een "gewone" regelmatige cyclus hebben wordt het afgeraden omdat hij er langer door kan worden. Kijk maar bij mij, die ronde van 36 dagen was met etos pillen ;) Voor de 1 is het bijna een wondermiddel en is er gelijk zwanger mee, voor de ander gaat de cyclus er mee van slag.
    Toch wordt er gezegd dat het niet kan, omdat het alleen maar vitamines zijn, maar de verhalen zeggen genoeg denk ik dan.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    In de Etos pillen zit een plant die Vitex Agnus Castus heet. Het is die plant die ervoor kan zorgen dat je cyclus wordt gereguleerd, hij onsdersteunt ook je progesteronproductie. Sinds ik er een tijdje geleden mee ben begonnen, zijn mijn cyclussen (normaliter dus) een stuk korter dan eerst en heb ik een Luteale fase die een dag langer is. Ei meestal rond dag 14.

En ik kom van cyclussen die wel dik in de 30 dagen waren, dus ik vind het een hele verbetering. Daarnáást zitten er in de Etos pillen inderdaad allemaal vitaminen etc, oa ook de dagelijks aanbevolen hoeveelheid foliumzuur.

15. Ik had een cyclus met een eisprong op dag 15 of 16, maar met de etos pillen op dag 14. Altijd. Ik slik ze niet meer na mijn eisprong, want dan heb ik ze niet meer nodig. Slik namelijk toch al foliumzuur apart, heb een hoge dosering nodig. Voor mij dus wat dat betreft een positief verhaal, maar is voor iedereen wisselend. De Vitex Agnus kan een positief effect op je cyclus hebben.

@ Hellen, nou ik vind het niet echt een dip.. vond het meer vaag dat mijn temp daarna 0,4 ineens steeg. Wel moeilijk he als je onbewust toch een zwangerschap door gaat tellen. Vind het zelf ook moeilijk als ik anderen zie die rond dezelfde tijd posi testen en hun zwangerschap verloopt tot nu toe wel goed. :)

Ik kom jou ook overal tegen :cool: wel fijn dat je man gister initiatief toonde. Geloof dat ik blij mag zijn als het 1x per week gebeurt hier.. ik hoop maar dat ik het in de toekomst niet meer nodig heb. :D

@ Mieks, moeilijk dat jouw man straks zo lang weg moet.. laten we er van uitgaan dat je tegen die tijd goed en breed zwanger bent (en blijft..)

Die misselijkheid hier blijft me dwars zitten. Het voelt als de beginnende zwangerschapsmisselijkheid. Maar ik vind het nog veel te vroeg om te testen en hou er niet van om mezelf gek te maken met wellicht een dode mus.

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    1 x in de wek vind ik al heel wat. De laatste keer voor gister was 3 weken geleden. Tja...het kan verkeren.

Ik baal gewoon nu heel erg dat het nu eindelijk eens gebeurd is en nu mijn lijf niet doet wat het mormaalgesproken wél doet. Als je gewoon regelmatig met je partner sex hebt, hoef je je veel minder druk te maken over het feit, of je het wel op het goede moment hebt gedaan. Niet dat zwanger worden dan gemakkelijker is, dat besef ik me ook, maar het scheelt in ieder geval wel die stress van het "moeten" en hem maar in je bed zien te krijgen op de goede dagen.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ Hellen
    Ook wij moeten wat meer plannen. Door onze onregelmatige diensten zouden wij veel eitjes mislopen en ik heb ook niet altijd zin. Bij mij kan er ook ineen 2 weken voorbij zonder dat ik eraan denk. Nu zijn we bewuster bezig ermee en dat valt mij op zich niet tegen ;)

Die plant kun je ook zo kopen als aanvulling zie ik. Maar ik wacht er nog even mee, kijken wat mijn eitje doet. Zou toch elk moment moeten komen...

@ Mieks
    Fijn dat hij nu meer thuis is. En dat je er tegenop ziet als hij 6 maanden weg gaat snap ik helemaal. Toen het hier even ter sprake kwam werd ik al bokkig... Maar gelukkig is hij veel thuis geweest en is het niet zo vaak als ik wel eens van andere dames hoor. Niet dat dat uitmaakt voor jou natuurlijk... zou voor mij ook niet. Maar ik vind het erg fijn inderdaad dat hij voor mij koos. Is wel anders natuurlijk of je iemand leert kennen die in het leger zit, of dat hij eraan zit te denken qua opleiding. Wij kennen elkaar vanaf ons 16e.

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hoi meiden,

het lijkt er op dat mijn cylcus het weer normaal oppakt. Gister een posi ovutest gehad en vandaag was ie ook nog bijna positief. Wel vanmorgen al een temp stijging gehad.

Ben benieuwd of de zaadjes van woensdag avond het lang genoeg overleven ;)

@ Sandana, das waar. Ik leerde mijn man kennen net een week voor hij begon in het leger, met zijn opleiding. Aan 1 kant ook wel fijn want dan maak je alles vanaf het begin al mee :)

Fijne zondag allemaal!

19. @ Mieks: Ja, je ei is geweest! Gelukkig doet je lichaam het dus weer. Ik betwijfel wel of de zaadjes van woensdag het overleefd hebben. Het kan wel, maar het is ze moeilijk gemaakt omdat je toen nog geen vruchtbaar slijm had. Maar het is niet onmogelijk.

@ Sandana: ik zie bij jou een mooie dip, denk dat je ei onderweg is! Misschien vandaag wel een positieve ovulatietest?

@ Hellen: hoe staat het bij jou?

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Babyengel, ja ik ga er ook vanuit dat deze maand niets is geworden. Kan het alleen maar mee vallen ;)

Deel Deze Pagina