Mja psies Babke, wachten voor een goede reden is prima... Maar niet wachten om het wachten... Tempdip had je trouwens! Op de tocht gelegen?!
Behoorlijk. Ik had het steenkoud gisterenochtend. Had alleen onder een laken gelegen, achteraf niet zo'n strak plan.
Hmm das niet zo lekker nee... Hier vanmorgen klam van het zweet, dus misschien dat ook wel reden voor hoge temp (blijf duimen van niet...)
@ babke de gezondheidszorg in NL zit inderdaad niet erg goed in elkaar, kan vee beter als je het mij vraagt. gaat wat worden als we 7,50 per nacht moeten betalen als je in het ziekenhuis ligt, veel mensen liggen gewoon dagen te wachten voor een onderzoek. Ze zullen dat wel eerder zeggen dat ze naar huis gaan, te triest voor woorden. En als mensen eerder naar huis gaan, wordt het alleen maar weer duurder, want dan zijn ze thuis en kan de ambu weer gebeld worden doordat het toch niet goed gaat. @ noorus gecondoleerd met je oma. Zie dat je ei geweest is, dan maar weer op de wachtbank... succes @ hier alles prima, soms nog wat misselijk maar over het algemeen gaat het goed. Krijg alleen pijn vlak naast mijn heiligbeen met te lang lopen of ietwat plotse bewegingen, is toch geen teken van bekkeninstabiliteit hè...
@Sandana, een vriendin van me heeft dat ook en die moet op zo'n grote bal zitten. Dan traint ze die spieren geloof ik. Baat het niet, schaadt het niet? Ik ben van de week begonnen met sporten bij de slankstuduo. In zo'n warme bak. Spierpijn!!! Niet normaal. Dan zal ik het wel goed gedaan hebben denk ik.
@ babke heb die ballen hier liggen, kan ik zo mee beginnen. Toch maar eens doen dan... @afslanken mijn schoonzus doet dat ook, al een jaar of zo. Afvallen gaat langzaam, maar wat ze kwijt is blijft er ook af en dat is het belangrijkste. Succes ermee, hoop dat jij ook goede successen haalt.
@ Babke, goed zeg dat je zo aan het sporten bent geslagen. Dat wachten is niks zeg. Hopelijk vliegt de tijd een beetje voorbij.. Tsja, ik ben ook niet zo te spreken over de huisartsen en zorg hier in NL. Zelfs als je dood gaat, laten ze je gerust wachten. Maar goed, wat doen we eraan he?? Als ik extra moet betalen voor een ziekenhuisovernachting blijf ik wel thuis @ Sandana, is het pijn bij je stuitbeen? Dat laatste beentje van je wervelkolom is dat. Als je daar pijn hebt dan is het bekkenpijn (vroeger bekkeninstabiliteit). Oefeningen in de zwangerschap zijn gericht op het trainen van de schuine buikspieren daardoor kan de pijn minder worden, omdat die spieren het dan dus meer opvangen, maar 't zal altijd een zwakke plek blijven. Ik kreeg veel spierpijn in mijn billen, vooral na de 20 weken, maakte die oefeningen niets meer bij uit. Ik kreeg het rond 9 weken zwangerschap van mijn zoon, meer dan 3 jaar geleden alweer, en nu heb ik het nog steeds.. @ Hier, ik ben niets waard zo met dat ijzergebrek en blijvende bloeden gelukkig heb ik vakantie nu maar met een peuterpuber krijg je soms ook weinig rust.
Nu nog geen ei zie ik??? Noorus nog gecondoleerd met je oma. Zie dat je ei is geweest, best laat deze maand. Hoop dat ie bevrucht is!
As je doelt op het slechte functioneren van o.a. huisartsenpost: door mijn werk weet ik dat het ook vak de onduidelijke informatie van de mensen zelf is waardoor het vaak fout gaat. Die mensen moeten een inschatting maken vanuit de andere kant van de telefoon en dan werken uitspraken als 'mijn man is niet goed geworden' niet echt als je man buiten bewustzijn is. Hier ligt het echt vaker aan dan je denkt. Ik heb al van andere mensen gehoord dat het geen bekkeninstabiliteit hoeft te zijn. Heb je oefeningen voor die schuine buikspieren. ik zal het wel melden de volgende keer bij de vk, voor de zekerheid. Je bloed nog steeds? Heb je geen ijzertabletten gekregen toevallig? Hoe is het met het haematoom?
Nee. Kan wel janken! Als klap op de vuurpijl heb ik vandaag mijn laatste ovutest gebruikt en nóg geen dikke streep. Sterker nog, hij lijkt iets lichter dan gister. Gaat lekker zo: dag 20 en nog niets. Manlief te vroeg verleid, temp nog niet hoger en geen testen meer, heb er de balen van!! Kan morgen moeilijk 's ochtends van het werk weggaan om even ovutesten te gaan kopen. Had ik nu maar gewoon een man die het vcaker wil, dan had ik me niet zulke zorgen hoeven maken * pestbui nu* Dit zijn echt de dagen waarop ik denk "Moet ik hier nog mee doorgaan?" De stress is zo groot, het resultaat zó bedroevend. Niet dat jullie hier het ook niet moeilijk hebben, ik bedoel, ik mag in mijn handjes knijpen dat ik al een kind heb, maar toch, de wens voelt niet minder dan toen ik wachtte op mijn eerste zwangerschap. Maar ja: toen had meneer nog heel veel zin, dus dat scheelt al enorm. En nu dat niet meer zo is, probeer je de verleidingsgogingen zo goed als mogelijk te plannen. Normaalgesproken heb ik ook één of 2 dagen donker wordende testjes en dan de knaller. Soms komt ie ook uit het niets, maar zelden zó laat als deze keer...Ik weet het ff niet meer. Deze maand lijkt dus ook weer op niets uit te lopen en dat na een maand waarin niets mocht en daarvoor 2 maanden van vmk's. Bléh!
@ Hellen, zo balen dat je cyclus van slag is. Kan je morgen uit je werk geen ovutestjes halen? Lukt het niet om hem te verleiden als je precies vruchtbaar slijm hebt, dan moet het toch wel qua timing precies goed gaan? Zit je man nog steeds aan de anti-depressiva? Ken het hoor dat de wens voor een volgende minstens zo groot is.. @ Sandana, ik snap wat je bedoelt, maar in dit geval lag het anders. Ik was bevallen maar kreeg weer weeën, en bovendien koorts, wij dachten aan dat er wat was achtergebleven (placenta). We wilden dus advies, wat moeten we doen?? Kreeg mijn man te horen "Nee dat kan niet" geef haar maar 2 paracetamolletjes en bel later maar de huisartsenpost . Gelukkig zijn we naar het ziekenhuis gegaan anders had ik hier niet meer geweest, ik had een ernstige sepsis. Ik heb ook een huisarts die mijn B12-tekort niet geloofde en nooit erop wilde prikken :x (omdat ik tegelijk een ijzertekort had) misschien ligt het aan mijn huisartsenpraktijk, het is alleen jammer dat je nooit naar een ander over kunt stappen.. Ik weet de oefeningen voor schuine buikspieren in zwangerschap niet meer, heb ze 3 jaar geleden gekregen en niet meer uitgevoerd op een gegeven moment omdat het niks meer deed. Ik had toen ook al sterke buikspieren dus of het nou nut had wist ik ook niet. Meestal is het wel handig om een afspraak bij een bekkenfysio te maken. Last but not least: ik kan de ijzertabletten niet verdragen krijg zulke buikpijn en diarree er van, en ik wil mijn baarmoeder niet onnodig gaan prikkelen. Ik bloed nu sinds een week weer, telkens wat bruin (heel donker eerst nu wat lichter weer) soms wat meer dan weet wat minder. Laatste echo liet zien dat die haematoom er nog zat. Ik denk dat ik 'm helemaal ga verliezen zo.. Word jouw misselijkheid al wat minder?
Goed: een nieuwe dag, nieuwe moed. Ik werk op twee locaties, dus ik ben gewoon in mijn eigen woonplaats begonnen. Tegen 9 uur is de drogist open ( in Dordrecht pas om 12 uur, vandaar) en ga ik even ovutestjes kopen. Die van testpoint, waar ...ik niet zo'n fan van ben, but they'll do for now. Kan ik tóch testen en als ik dus nog mijn piek moet krijgen (of heb, want ik heb wederom natte-kruizen-dagen) dan pak ik al mijn moed bijeen en bespring mijn kerel. Pff...hoe diep geworteld zit je wens dan, he
Beter iets dan niets qua testen he, vind je die van cb niks? (wel belachelijk duur ja) hopelijk kan je man zin maken en is je ovutest gauw posi. Je ei zal je dan niet missen in ieder geval.
@ hellen Ontzettend balen ja, logisch dat er een moment is waarop je er even doorheen zit. Gelukkig zie je alles na een nacht slapen weer anders en kun je weer acties ondernemen om dingen op te vangen. @ babyengel Wat verschrikkelijk... in deze omgeving zijn ze trouwens naar mijn ervaring wel voorzichtig met koorts (vanaf 38,5). Maar goed, ik werk al in het ziekenhuis, dus met de wegen ervoor heb ik weinig van doen. Vervelend dat je die ijzertabletten niet kunt verdragen, dan moet je het doen met ijzerrijk voedsel. Zoek op google op ijzerrijk voedsel of ijzerrijk voeding en je vindt een hoop info. Bijvoorbeeld IJzerrijke voeding - Sint Lucas Andreas Ziekenhuis Eet er elke dag wat van.
Hoi dames, ik ben iets minder online. Sorry dus dat ik meer afwezig ben. Maar het doet me wel even goed om emt andere dingen bezig te zijn. Misschien ben ik er morgen weer, maar als ik er een tijdje niet ben, moet je het me maar niet kwalijk nemen. Het ligt niet aan jullie of het bezig zijn met zwanger worden. Zelfs de wordfeud ligt op zijn gat
Ik heb de afdeling gyneacologie gebeld, maar ik kan nog geen afspraak maken. De arts meot een verwijzing sturen en aan de hand van die verwijzing bekijken ze welke gyn het beste bij de kwaalomschrijving past. En dat doen de gyns zelf, dus niet de secretaresse. De kans dat ik dus pas ergens half juli terecht kan is groot. Zou het zin hebben om naar een vervangend arts te gaan? Of zou die ook zeggen. wacht maar even op je eigen huisarts?
Nee, want ik denk dat het geen zin heeft. Ik heb echt mijn dag niet zeg. Net even alles op papier gezet op het zwanger worden forum. Best een heel verhaal en voor mijn gevoel was het nog beknopt Hoe gaat het met de zwangeren? En met Noorus en Helen?
Heb daar even een reactie neergezet. Bel anders gewoon onder het mom van niet geschoten is altijd mis. Dramatiseer het anders desnoods wat... bureaucratief (schrijf ik dat zo goed??) geneuzel!!
Ben het eens met Sandana: desnoods dik je het wat aan. Vrouwen worden, als het om deze dingen gaat soms toch een beetje hysterisch gevonden. Erg jammer. Hier dag 23 en gisteravond en vandaag positieve ovutesten, gisteravond iets wat verdacht veel weg had van ovulatiepijn én een heel fijne kluspartij. Dus nu hopen dat mijn temp snel gaat stijgen, dan zit ik -voor mijn gevoel bijna onverwacht- toch weer op die wacht bank