Cyclus na vroege miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou..ik heb een onbegrijpelijke cyclus nu. Mijn temp ging ineens omhoog zaterdag en zondag. En dat zonder positieve ovutest of andere corresponderende vruchtbaarheidssignalen. Vanochtend was ie weer lager, maar FF gaaft me tóch een kruis. Als dat klopt heb ik helemaal een kater van jewelste, want er is niet meer gesext. Ik bewaar die overredingskracht voor momenten waarop ik denk ook echt kans te maken qua babymaking ( en hoop intussen buiten die tijden om op spontane acties van manlief).

Maar goed, het lijkt nu een een gekke temp sprong te zijn over de afgelopen 2 dagen. Ik neem aan dat dat kruis vanzelf weer verdwijnt als de komende dagen mijn temps ook weer laag zijn. Ik vroeg me nog af: wanneer kun je een arts vragen om medicatie om de zaak te stoppen? Want ik kan het me niet permitteren om 100 dagen anovulair te zijn, dat duurt te lang, terwijl we nog maar weinig tijd hebben. Ik zat zelf te denken om over een dag of 10 eens aan de bel te trekken ( behalve als er alsnog een duidelijke eisprong komt, natuurlijk). Dames met ervaring/tips?

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    @Helen, ik ben een slecht voorbeeld, want ik ben al meer dan 100 dagen anovulair. Maar gezien je leeftijd e.d. zou ik gewoon een afspraak maken hoor. En uitleggen dat je maar tot maart hebt. Op je strepen staan. En laat ze dan ook even bloed prikken op je waardes.

@Sanadan, dat spul werkt voor jou ook goed denk ik. Bij mij werkte het namelijk ook heel goed. Ik was vochtiger en kreeg meer zin. Zeker het proberen waard. Ik had toen tabletten gekocht bij de homeopatische drogist. Die waren wel duur. 15,95 voor 60 stuks (50 mg per tablet) en je slikt er 2 of 3 per dag. Nu heb ik poeder besteld op een site voor sportsuplementen. 100 gram voor 8,95. Scheelt aanzienlijk dus.
    Ik heb geen idee of je het mag hebben tijdens zwangerschap. Dat zou je even na moeten vragen. Aan de ene kant denk ik van wel, omdat het een aardappelkruid is, maar aan de andere kant kun je niet voorzichtig genoeg zijn.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik kijk het nog even aan hier.

Temp is weer lager, en ik had licht bruin verlies vanochtend. Dat samen met koppijn, ongikramp en een witte ovutest maken, dat ik vermoed dat ik ongi word de komende dagen. Dat zou dan ook nog eens keurig op tijd zijn, als ik uitga van de datum waarop ik zélf mijn ei vermoedde. Wat dan echt héél raar blijft, is dan die lage temperatuur.......

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ hellen
    zou fijn zijn als je ongi wordt, wel raar van die temp dan. Zou ik vanwege de temp toch eerder denken dat het een anovulaire ronde is maar ja...

@ babke
    hoe lang doe je dan met die 100 gram, want dat klinkt ook niet veel.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    50 mg is 1 tabletje. dus jegebruik 150 mg p.p. 1 miligram is 0,001 gram, dus je hebt per dag nodig: 0,15 gram. Je zou er dus theoretisch 666 dagen mee kunnen doen. Maar dat zal wel heel lastig zijn haha. Het is echt poederspul, dus het weeg niets. Ik ga er nu even vanuit dat de dosis hetzelfde is als bij de tabletjes dan.

6. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden! :)

Iedereen aan het macapoeder?! :p

@ Babke, al meer plekken dan het aanrecht voor elkaar gekregen! :D Go for it girl! :p

@ Hellen, wat een verwarring voor je meis! Ik kan er ook weinig van maken. Aan de ene kant hoop ik dat je ongi wordt, zodat je weer nieuwe ronde nieuwe kansen hebt, maar dan zou ik ook zeggen dat je geen ei gehad hebt en dat is ook weer niet tof :( En ja ik zou aan de bel trekken, zeker gezien je leeftijd.

@ Dreamer, wat fijn dat jullie weer mogen starten! Hoe is het nu met je?! Ik wens je heel veel succes deze ronde!

@ Sandana, hoe is het met jou?

Hier mijn vmk-grens overschreden. Voelt toch wel heel goed, maar brrr wat blijft het spannend!

7. Hai meiden.

@ Babke, nu nog even volhouden tot 4 juli. Nog 2 weken en 2 dagen. Hoop voor je dat die maca tabletten bij je man werken.

@ Dreamer, hai meis tuurlijk mag je weer inspringen. 3 Maal scheepsrecht voor jou hoop ik deze maand. Heb je nog veel HCG in je lichaam?

@ Hellen, wat een ontzettend verwarrend kaartje, en voor jou icm je 'klachten' helemaal. Misschien heb je ook gewoon een eisprong gehad, maar is op een vreemde manier je progesterongehalte niet gestegen (dan is er sowieso ook geen hoop voor een bevrucht eitje :() Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. Dan maar ongi, en volgende ronde hopelijk weer een mooie cyclus. Kan het niet zijn dat je cyclus van slag is door die medicijnen, of zou dat geen invloed kunnen hebben?

@ Noorus, het blijft nog weken spannend, maar altijd fijn als je een eerste mijlpaal hebt gehaald he!

@ Sandana, volgens mij is dat maca niet bedoeld om als zwangere te nemen. Omdat het op je oestrogenen "werkt". Het is belangrijk in de zwangerschap dat de balans oestrogenen/progesteron goed blijft natuurlijk..
    Ach, hier al weken geen seks, maar hebben een verbod dan ook.

Ik ben sinds woensdagavond bloedvrij.. YES! :D

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    @Babyengel: super dat je geen bloed meer verliest!
    Is de hematoom ook al weg of dat niet?
    Ennuh .. weet je al wat jullie beebje is?

@Hellen: ongi zou 'fijn' zijn!
    Als het niet doorzet zou ik meteen aan de bel trekken.
    Zinloos om tijd te verspillen die zo kostbaar is!

@Noorus: super dat de grens voorbij is!
    Op naar de volgende grenzen.

@All: hcg staat nog niet op 0, moet volgende week weer prikken.
    Alleen nu speelt mn schildklier weer op!
    Grrrrrr.
    Vandaag meteen mn meds aangepast, dus hopelijk doet ie weer normaal voor mn eisprong.
    Maarre .. ondanks de HCG heb ik volgens mij toch al een eisprong gehad!
    (eggwhite, zachte en open bmm, pijnlijke tepels, alles wijst erop)
    Ik twijfel zelf alleen tussen de dag die FF aangeeft en de dag erna.

Bijgevoegde bestanden:

9. Qua temp zou dag 16 het meest logisch zijn. Deze maand geen inseminatie gehad?

Geslacht weten we nog niet. Ben ook niet benieuwd eigenlijk. Zie het vanzelf wel :p

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Nee ben nog herstellende van de BBZ ;)
    Zou medisch gezien nog niet eens een eisprong gehad kunnen hebben volgens de gyn.
    Maar echo vorige week liet links al een ei zien, plus alle dingen die erop wijzen.

Temp zegt idd dag 16, maar temp ging van hoog naar laag elke keer.
    Dag 17 was savonds mn bmm dicht en hard, overdag nog open.
    Dus denk zelf daf 17 ei.
    Ben benieuwd of het werkelijk mn ei is geweest!

Ohh ga je echt tot de bevalling wachten?
    Of wil je het met de 20 weken echo wel weten?

11. Oke, geen idee hoe dat gaat bij BBZ. Kan me voorstellen dat je lichaam moet herstellen ja. Hoe ben je er zelf nu onder?

We hebben de GUO op 6 juli, dan zie ik het wel! Maar ga het deze keer wel geheim houden hi hi. Vind ik gewoon fijner.

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik begin het nu af en toe moeilijk te krijgen met dames die evenver zijn als dat ik geweest zou zijn.
    Maar over het algemeen gaat het goed.
    Lijkt wel alsof ik het nog altijd niet besef ofso.

Ahhh das gemeen :p
    Maar als dat voor jullie beter voelt moet je het zeker zo doen!

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    He Helen, ik zie dat je ongesteld geworden bent. De verloskundige op het forum heeft tegen mij gezegd in het begin van deze cyclus dat het wel eens voorkomt dat er wel een eisprong geweest kan zijn ondanks geen temperatuurstijging. Maar het is wel gek ja. En als het anovulair is, waarom wordt jij wel ongesteld en ik bijvoorbeeld niet? Ik snap er af en toe geen snars van.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dan zijn we samen Babke, want ik begrijp er ook nog niets van. Ik heb nu licht bloedverlies (wel maandverband gepakt), dus ik hoop dat het dioorzet. Maar ng belangrijker: ik hoop dat mijn hormonen weer gewoon op orde raken nu. Maar dat laatste wens ik jou natuurlijk óók toe!

15. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Hmm Hellen, toch ongi dus.... Hopelijk een hele mooie nieuwe ronde dan!!!

@ Babyengel, wat is GUO!?

@ Dreamer, ja pijnlijk he meis... Ik vond het ook heel moeilijk om mensen te zien die zover zijn als ik geweest zou zijn... Maar die pijn wordt nu gelukkig heel erg verzacht door het appelpitje wat ik bij me draag...

16. @ Dreamer, dat is herkenbaar dat je dat moeilijk vind, en dat zal nog wel even zo blijven. Ik ben altijd door blijven tellen tot september en daarna februari.. met de vmk was ik nog maar zo kort zwanger dat ik het niet bij de maand november heb.
    Misschien ga je er gewoon goed mee om, misschien komt de klap later, kan allemaal..

@ Hellen, hè, ongi geworden?? Hopelijk deze cyclus je hormonen weer op orde en een man die paraat staat ;)

@ Noorus, hierbij een uitleg van de GUO:

Feitelijk is het de uitgebreide variant van de SEO (dat is de normale 20 weken echo). Ik krijg een GUO omdat mijn dochter* afwijkingen had die niet met het leven verenigbaar waren.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ hellen
    hopelijk zet het door, dan kun je weer gewoon verder.

@ hier
    Vandaag weer echo gehad. Hoofdje is van oor tot oor 3 cm en de omtrek is bijna 10 cm. Was goed voor vruchtjes van 14+3 tot 14+6. Zitten we precies tussen de uitgerekende datums van mij en de vk in. Ook het hartje even gehoord, heerlijk. We hebben de 20 weken echo al gepland, wat gaat dat ineens snel!
    En ik meen te merken dat ik me vanaf gister over het algemeen gezien beter voel dat de voorgaande tijd. Hopelijk zet dat door. Alleen de bekkenpijn dan, zijn wel echt de banden is getest. Heb ik oefeningen voor gekregen.

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nou na 4 dagen heb ik nog steeds ultra-licht bloedverlies. Niets wat lijkt op mijn gewone ongi. Dus ik weet ff niet meer wat ik ervan meot maken. Heb al op het chartforum gevraagd of ik het nu als (L) moet noteren op FF of dat het wellicht beter is om het te noteren als spotting..

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    pfff moeilijk hè.
    FF zet het verschil op spotting of je wel of geen verband nodig hebt. Dus ook al heb je een veeg af en toe, als jij zoiets hebt van: eigenlijk is dat verband verspilling dan is het eigenlijk spotting volgens die regel.

20. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Sandana, wat fijn meis!

@ Hellen, hmmm vaag... Als het niet echt doorbreekt zou ik het als spotting aanduiden denk ik...

@ Babyengel, bedankt voor de uitleg. Succes 6 juli!

Hier ben ik vanaf vanmorgen aan het piezen voor moeders voor moeders! :D

Deel Deze Pagina