Hoi meiden! Ik kom even langs spieken hier. Heb een ontzettend drukke augustusmaand achter de rug. Werken, fulltimeverbouwing op zolder, drukke peuterpuber en zwanger zijn tegelijk: dat wil wel! Gelukkig hoef ik nu niet meer te werken en zit ik dus lekker thuis. Stuk fijner, want had iedere avond pijnlijke harde buiken. Verder met beebje en mij alles goed hoor.. Zie dat Babke nu aan de clomid zit, fijn! Hopelijk heeft het gelijk het goede effect Hellen ik denk dat het wel slim is om onderzoeken te laten doen, maar idd gelijk in Geertgen. Gewoon dat je weet hoe en wat. Maar het herstel gaat wel goed? Noorus is jouw cyclus weer een beetje op gang gekomen? En hoe gaat het verder? Omg die tagesmutter Sandana wat een onvriendelijk figuur.. hopelijk is die tweede wat!
He babyengel, wat leuk dat je er weer even bent. Jeeh positieve ovu. Gelijk een knaller dus vermoedelijk is de piek gistermiddag/avond al begonnen. Ik twijfel alleen nu zo erg. De keer van de vmk deden wij het de dag voor het ei en van het ei. De keer waarop er niets gebeurd was ook twee dagen voor het ei. Nu ben ik bang dat dagelijks toch niet zo goed is. Nu twijfel ik of mijn ei vandaag of morgen is. Ik denk morgen. Vandaag wil ik eigenlijk niet klussen voor de kwaliteit. Maar als het morgen is, is dat dan erg? Morgenavond zouden we dan weer wel dus dan zou er 48 uur tussen gezeten hebben. Is het ei vandaag zitten we sowieso goed. Misschien ga ik voorstellen om het morgenochtend vroeg te doen. Dan is het 1,5 dag en zitten we of vlak voor ei of er vlak na misschien. Wat zouden jullie doen?
Heej meiden! Sorry voor mij afwezigheid, ben hier ech veel minder en het doet me goed, dus laat het daar ook even bij... @ Babke, spannend meis! Ik zou toch gewoon om de dag blijven klussen (om de dag savonds of sochtends), die zaadjes vinden hun weg wel daar geloof ik in. De 2 keren dat ik zwanger was hebben we om de dag geklust (savonds). Er liggen nu al zaadjes te wachten op jouw ei, dus als het vandaag springt is dat prima. Als het morgen springt en jij savonds een nieuwe lading soldaten erop af stuurt is het ook prima. Je hebt maar 1 goed zaadje nodig he, dus beter denken om kwaliteit van zaad dan om de kwantiteit. Hier gaat het verder wel goed trouwens, wel moeilijke momenten nog wanneer ik wordt geconfronteerd met het feit dat ik ook met een dikke buik rond had kunnen lopen, maar we slaan ons er wel doorheen. Eerste cyclus na laatste mk was 41 dagen (geen eisprong) en zit nu op dag 11, dus hoop dat ei snel mag komen nu Dus spannend! Vriend en ik gaan in ieder geval deze maand nog naar Milaan en over 2 maanden een maand naar Thailand, dus we halen er nu nog wel uit wat erin zit, dat voelt goed!
@ Babke, ik ben zelf 1x zwanger geworden van 2 dagen voor de eisprong seks en 3x 1 dag voor de eisprong. Maar dat komt dan ook doordat we het normaal zo planden dat we altijd 1 dag voor de eisprong klusten (als ik een posi ovu test had). Die ene maand dat ik zwanger werd van 2 dagen voor de eisprong was een 'pechje' met een ovutest. Kwam er pas achter dat die positief was nadat mijn ei al was gesprongen.. maar het resultaat was er toch wel: al die maanden ervoor altijd 1 dag voor de eisprong geklust en die ene maand dat we dat niet deden, was ik zwanger van mijn dochter*. Ik denk dat je je niet te druk moet maken om hoe vaak jullie klussen en op precies welke tijden. Als je om de dag gewend bent, is het beter om het ook nu om de dag te houden. Vandaag is dan prima hoor! Denk maar, als er vruchtbaar slijm is, zwemmen de zaadjes zo naar boven en wachten ze geduldig tot je ei daadwerkelijk springt. @ Noorus, kan me voorstellen dat even rust van ZP en zwanger worden je goed doet, die perioden heb ik zelf ook wel gehad. Had hier trouwens ook het gewenste effect . Oh wat leuk dat jullie naar Milaan en Thailand gaan! Waar ga je naar toe in Thailand? Ben er zelf geweest met mijn huwelijksreis, erg leuk. Blijft altijd moeilijk dat idee dat je nu een bolle buik zou kunnen hebben, je kindje zou voelen bewegen etc. Nu je het erover hebt, en ik naar de datum kijk, besef ik me dat ik een jaar geleden uitgerekend was. Heel vreemd om te bedenken dat ik een kindje zou kunnen hebben van een jaar oud. Het is ook alweer bijna een jaar geleden dat ik een slechte 20 weken echo had. De tijd gaat snel. Bepaalde dingen gaan wel minder pijn doen gelukkig. Zolang we de hoop maar niet verliezen hè. Hadden ze bij jou nou nog onderzoeken uitgevoerd naar de miskramen? Ik ben vandaag lekker alleen thuis. Zoonlief is naar opa en oma dus ik kan wat in huis doen. Maar heb ik er zin in is de vraag..
@ babke Ik weet zeker dat ik zwanger ben geworden van de keer 3 dagen voor mijn eisprong (daarom wellicht ook een meid). De kans op zwanger worden is namelijk veel groter van spermacellen die al in de eileider klaar liggen, dan de kans van de cellen die nog naar je eitje moeten zwemmen als die al gesprongen is. De reis is namelijk lang voor ze. Ik zou er dus eerder voor kiezen om vandaag te klussen. Zeker omdat je ook bij een ovutest en tempen niet precies weet hoe laat je ei gesprongen is. Springt je ei morgenvroeg en je klust pas 's avonds, dan is de kans dus groot dat je te laat bent. Maar je moet je keuze zelf maken... @ babyengel Leuk dat je even langs komt! Fijn dat je nu bij kunt tanken... ik werk nog vol... Man is de hele week van huis dus even niet achter de tagesmutter aan en daarna met spoed. @ noorus Doe wat goed voelt! Fijn dat jullie lekker gaan reizen... geniet van je rust.
Gezien mijn temp. heb ik mijn ei vandaag. Weer 36,6 graden, leuk elke keer hetzelfde bij een ei. Maar ik denk zelf dat ik hem gisteren al gehad heb, laat in de avond of de nacht. Heb namelijk niet echt klachten meer. Wel heb ik last van mijn tepels sinds gisterenavond. Dat had ik in ronde 4 en 5 ook. Verder nooit gehad. Zou de progesteronwaarde dan iets hoger zijn ofzo? Of zou dit gewoon ene bijwerking van clomid zijn en de vorige kee rnog ontpillen. Ik dacht namelijk dat het de vorige keer ontpillen was. Noorus, ik snap hoor dat je afstand neemt. Wel jammer. Vond je wel gezellig. Leuke reizen hoor Milaan en Thailand. Laat je weten hoe het was? Ben neiuwsgierig. Babyengel, leuk om jou ook weer eens te zien. Gaat alles goed met je zwangerschap? Kun je er al een beetje van genieten? Sandana, al een keuze gemaakt tussen tagesmutters? En Helen, hoe gaat het met jou?
@ babke Als je je ei gister gehad had, zou je temp wel wat hoger zijn lijkt me. Of het zou in de nacht zijn geweest... dan is de tijd ertussen nog te kort. En klachten geven niet de precieze tijd van de eisprong weer, FF geeft dit erg duidelijk in de cursus aan. Je hebt ook nog vruchtbaar slijm, dus ook dat zegt dat je eiprong nog niet geweest is. Pijnlijke tepels kan van hogere progesteron zijn, maar gezien je temp niet omhoog gegaan is, is dat bij jou nu onwaarschijnlijk. Volgende week gaan we weer met de mutters aan de slag.
Hoi, nee vruchtbaar slijm is weg. Ik twijfelde tussen creamy en watery, maar net bleek het toch echt creamy te zijn. En je temperatuur stijgt pas 12 tot 24 uur na de eisprong. Dus ik geloof wel dat het tussen 21:00 en 6:00 uur ergens gesprongen is. Waar die tepels dan vandaan komen weet ik niet. Moet toch wle iets met hormoonspiegel te maken hebben lijkt me.
Hier gaat het redelijk nu. mijn navel ziet er goed uit ( hoewel ik de komende warme dagen vrees) en ik heb deze week mijn ei. Alleen had ik vanmorgen dus een tempstijging verwacht, maar die bleef uit. En met een man met het libido van een standbeeld, moet ik het meestal maar doen met 1 x klussen in de vructhbare week. Dus ik ben nú al teleurgesteld. We hebben nl. in in de zeer vroege ochtend van woensdag geklust, ik had toen die dag mijn positieve ovutest, gister was mijn bmm hso, had ik creamy slijm en vandaag was ie lfc met sticky tot niets. Maar dus géén hogere temp. Dus ik verwacht der deze maand maar wederom niets van, want hij voelde zich ook nog eens niet lekker en dat heeft ook wer gevolgen voor de sperma kwaliteit.
Balen zeg Helen. Ik kan wel allemaal opbeurende dingen gaan zeggen dat de temp pas 24 uur erna stijgt, maar daar wordt je niet wijzer van natuurlijk. Ik duim voor je dat er toch ene snelle Harry tussen zat. Hier een echt hoge temp vanmorgen, dus dat bevestigt wel mijn vermoeden dat mijn eitje 's nachts al gesprongen zou zijn.
@ Babke, je temp ziet er goed uit, nu het wachtbankje op en duimen!! @ Hellen, als je ei nu springt is het echt niet onmogelijk om zwanger te worden. Nog prima kansen. En zaad heeft toch een 3 maanden cyclus? Dus als hij nu koorts heeft is dat zaad niet aangetast zeg maar.
Kijk... nu heb ik ook een avatar! @ babyengel... zit meer een ruime week tussen ons beide, maar jij hebt echt een ronder buikje Gister van een collega van mijn man een ronde box op wielen, een rekje om het badje op het bad te kunnen zetten en een hele doos vol kleertjes overgenomen
Mooie buiken dames! Leuk gedaan. Gebruiken jullie die ook voor het kaartje of is het echt een aandenken voor jezelf? Hier alles goed. Ik voel wel wat gerommel alsof je ongesteld gaat worden, maar dan heel ligt. Meer gezeur. Ik ga er maar vanuit dat dat nog door clomid komt. Mijn tepels doen ook weer pijn, net als vorige keren, al is het nu veel erger dan toen. Ik denk dat de clomid behoorlijk de hormonen op stang jaagt, zullen we maar zeggen. Ze voelen alsof je verbrand bent en dan eigenlijk niet op je huid kunt hebben. Als mijn bh aan is, gaat het goed, maar uit en er dan aanzitten is heel irritant. Maar dit betekent allemaal nog niets, want daarvoor is het echt te vroeg. Ik hoop eigenlijk dat het hierbij blijft. Ik houd niet van gespeculeer over klachtjes. Wordt je uiteindelijk alleen maar door teleurgesteld. Was vorige keer ook zo.
Op 4 DPO kan je er inderdaad nog niet veel over zeggen Babke. Kans is groot dat de klachtjes als pijnlijke tepels van de clomid komen. Lees het veel dat vrouwen dat hebben, en tsja het zijn toch ook hormonen he! Ik maak deze buikfoto's voor mijzelf. We willen nog wel mijn buik laten vastleggen door een fotograaf, wil een foto van mijn zoon met buik. Sandana, mooi buikje! Ach dit is al mijn 3e he, dus het groeien ging nu eenmaal snel. Jij hebt ook wel een rond buikje hoor, die van mij is wat puntiger denk ik. Hebben jullie al redelijk wat babyspullen?
@ babke Denk inderdaad dat die clomid meer effect heeft op je lijf dan je in eerste instantie kunt vermoeden. Ik hoop wel het wel oprecht voor je dat het raak is. @ babyengel Ah je 3e al... dan heb ej vast al wat meer ruimte dan ik haha. @ over mij Ik heb deze foto zelf gemaakt, maar ik ga ook nog een keer naar een fotograaf, collega van mijn man. Weet al wat voor foto's ik wil hebben Geen van de foto's komt op het geboortekaartje... wel een foto van de kleine als die er is. heb een geboortekaartje van het bedrijf dat je vindt als je op 'sprookjes geboortekaartje' googlet. Verder zit ik erover te denken wanneer ik iets moet gaan minderen met werken. Het word zwaar... had gister regelmatig last van mijn onderrug, bekkenbodem steken in de buik (wellicht zwaardere bandenpijn?) en meer pijn in de onderbuik. Maar ik voel een drempel om dit aan te geven.... wil me niet aanstellen. Die twijfel geeft natuurlijk ook wel wat stress...
@Sandana, ik zou het gewoon aangeven hoor. Beter een opmerking te veel dan te weinig toch? Dan maar een zeur. Maar dat ben je niet hoor. Wat vinden jullie het verschil tussen sticky en creamy? Mijn broekje was gisteren en vandaag eigenlijk best nat en ik weet niet zo goed wat ik moet chargen. Ik vind het niet heel creamy, maar het lijkt wel op creme, maar is minder romig dan als je vruchtbaar gaat worden zeg maar. Maar het is ook minder plakkerig dan sticky. Je kunt er geen balletje van draaien tussen je vingers (lekker praatje haha). Voorheen noemde ik altijd sticky als het gummyachtig, beetje klonterig was. Maar klopt dat wel? Dus proberen jullie in jullie bewoording het verschil eens uit te leggen.
@ babke morgen bespreek ik het even met de vk, moet toch weer op controle. Creamy is meer dat romige... lotionachtige. Ik voel altijd, voelt het lotionachtig dan scoor ik creamy. Als het droger is dat wordt het sticky (heb zelf maar een paar keer dat echte klonterige gehad). Wordt het natter dan krijg je eggwhite of zelfs watery.
Zo dames... het lost zich vanzelf op. Gister er met de vk over gehad... die vond minderen naar 6 h per dag een goed idee. Ze deed voor de zekerheid een korte groeiecho en daaruit bleek dat de kleine een kleine groeiachterstand heeft (buik enkele dagen, hoofd bijna een week en benen een ruime week). Ze adviseerde meteen om halve dagen te gaan werken. Ik moet meer rust nemen. dus zo gezegd, zo gedaan. Begin vandaag al met een halve dienst. @ babke denk dat je dan goed gescoord hebt