Fijn Sandana, rust is goed he voor je kleintje. Hier nog hetzelfde, lage rugpijn, lichte constipatie en nog steeds ene hoge temp. Ik ben zo benieuwd wat mijn lf doet. Dan zou ik zondag al bruinverlies moeten hebben. Ik baal er zo van dat ik van alles voel. Dat had ik voorheen nooit behalve die vmk-ronde. Nou ja, nog een weekje en dan weten we het.
Hee Babke: hier 7 DPO en óók lage rugpijn en constipatie. Ben benieuwd hoor! @ Sandana: goed dat je rustiger aan gaat doen. De gezondheid van baby en mama is het belangrijkst!
Oh leuk Helen, lopen we bijna gelijk Zou toch mooi zijn dat we ons eindelijk bij Sandana en Babyengel kunnen aansluiten.
Hoeft nog niks te betekenen he Babke. Ik zit ook nooit hoog op 10 DPO eigenlijk, hier wordt dat 12/13 DPO als ik zwanger ben, maar is bij iedereen anders.. ik blijf duimen hoor! Sandana goed dat je wat minder gaat werken. De pijnen hoeven niets ernstigs te betekenen, maar het is belangrijk dat je naar je lichaam luistert. Het geeft aan als je teveel doet, en dat doet het nu. Een aansteller ben je niet. Je bent bijna in het 3e trimester tenslotte, zwanger zijn is niet iets kleins voor je lichaam . Hellen tot nu toe een netjes kaartje
Nou het bloed is er nog niet, maar vandaag nog lager hoor, dus ik denk echt dat het komt. Als het nu maar wel komt. Klaar is dan ook klaar, vind je niet? 10 dpo is bij mij altijd laag, zou toch gek zijn als het dan ineens nog stijgt? Het is nu al 2 dagen laag.
Dat zou jammer zijn Babke... @ hier Het mindere werken lijkt al vruchten af te werpen. Heb het idee weer wat in rustiger vaarwater terecht te komen. Het oppasverhaal krijgt ook ineens een andere wending: we hoeven niet meer op zoek naar een tagesmutter... schoonmoeder wil zoooooo graag oppassen En wij zijn er erg blij mee.
Babke, ziet er zo wel minder uit ja de clomid heeft in ieder geval wel z'n werk gedaan.. Hellen, nega getest zie ik? Sandana, scheelt toch echt he, als je minder werkt. Leuk dat je schoonmoeder op wilt passen. Om hoeveel dagen zou het gaan? Hier ook een oppassende schoonmoeder (en moeder) beide doen ze het 1 dag per week en vinden het super. Gaat straks ook gewoon door als de baby er is.
Nou als ik nu niet ongesteld ben weet ik het niet. Ik lig nu nog in bed, maar pijn! Krampen! Niet normaal meer! Wat een rotzooi moet die clomid zijn zeg! Als ik zie wat een effect het op mijn lijf hebt. Dit is erger dan met die vmk joh.ik lig echt te kronkelen in mijn bed Ik ga trouwens wel vragen of ik evt 75 kan nemen ipv 50. Ik denk niet dat ze ermee akkoord gaan, maar zou het best fijn vinden als ik eerder dan dag 22 pas een ei heb volgende ronde.
Oef, jammer Babke. Heb je wel goede pijnstillers? Krijg je trouwens ook utrogestran ofzo of vinden ze dat niet nodig?
@ babke so zeg... is die clomid iets wat je nu voor altijd moet blijven gebruiken, of is het alleen om alles op te starten? @ babyengel Schoonmoeder zal dan om de week oppassen ongeveer... of 3 weken per 4 weken. ip heb ik maar om de week oppas nodig, aangezien ik weekenden werk. Dan zou het om de week ongeveer 2 dagen zijn. En mijn moeder heeft gezegd in nood wel bij te willen springen. Erg fijn. Moet je er wel rekening mee houden dat mijn schoonmoeder ver moet rijden om bij ons te komen, 3 kwartier tot een uur reistijd heen en dan weer terug. Is dus extra bijzonder.
Nou ik hoop het niet. Maar ga de dosis niet verhogen hoor. Ben wel een dag eerder begonnen in de hoop het ei iets te vervroegen. Ik had uiteindelijk genoeg aan panadol. Maar het blijft raar en de assistent had overlegd met de gyn en die zei dat deze kramp niet door clomid kan komen Ben dus benieuwd hoe het volgende maand is.
@ Babke, misschien omdat je nu sinds een tijd weer een echte cyclus hebt gehad. Hopelijk volgende maand gewoon geen pijn Je bent nu alweer met clomid begonnen? @ Hellen, zie dat je ongi bent geworden? Wel een nette cyclus gehad. Nu niet meer ongi worden he @ Sandana, mijn moeder moet ook een uur rijden om hier te komen, en dan moest ze hier om 7 uur zijn toen ik nog werkte! Erg fijn zulke lieve (schoon)moeders he. En je moeder ook nog bijspringen, komt goed uit.
Hoi, Ja ik ben met clomid begonnen. Ik heb woensdag uitslag gekregen en de bloedwaardes waren goed. Nu moet ik woensdag voor ene hsg. Daar zie ik best wel tegenop eigenlijk. Vooral proberen te ontspannen maar. Helen ook nieuwe ronde? Jammer. Dan gaan we samen voor deze ronde!
@ babyengel Mijn schoonmoeder moet hier met een vroege dienst al om 6 uur zijn... echt fantastisch. maar als manlief wat later kan beginnen scheelt haar dat al weer. @ babke Wat is een hsg? @ hier Pffff... gaat druk worden. Vorige week op de controle bleek een groeiachterstand. Afgelopen woensdag met de uitgebreide groeiecho weer. Meteen gister bij de gyneacoloog kunnen komen. Dinsdag alweer een uitgebreide echo in het AZM maastricht, 3 x week een ctg, 1 x week een echo van de doorbloeding van de navelstreng en 1 x per 2 weken een groeiecho. 4 oktober volgt verder beleid en diagnose. Hopelijk gewon een klein kindje, zoals wel meer voorkomt bij ons in de familie. Ook nog bloed geprikt om een eventuele infectie op te sporen. Andere oorzaken kunnen zijn een slechte aanleg van de moederkoek (vaak voorkomend) of syndroom van down (kleine kans). Ben nu volledig in de ziektewet voorlopig. Gister na de afspraak bij de gyn nog een halve late dienst gedraaid, maar ik kon de veiligheid niet meer waarborgen voor de patiënten.
Oh jeetje Sandana hoop ook gewoon een wat kleiner kindje maar niet te klein. Wel goed dat je nu bent gestopt met werken. Even alleen aan jou en de kleine meid denken. Gelukkig houden ze je goed in de gaten. Jek wou net een afspraak maken voor een groeiecho, maar is de poli net 2 mins gesloten.. waren altijd tot 5 uur open maar nu ineens tot half 5. Zal wat nieuws zijn. Maandag maar weer een poging. Hier word kleintje als een grootje verwacht vandaar. En ze moeten kijken of de placenta omhoog gegroeid is, want die zat vlak voor de uitgang bij de GUO. Babke waarom krijg je een hsg? Zijn ze bang voor verstoppingen ofzo? Mag je diezelfde ronde wel zwanger worden? (hoor daar wisselende verhalen over nl)
Daar hebben ze niks over gezegd dus ik zit nu gewoon aan de clomid. Het is standaard hier. Ik verwacht geen verstoppingen hoor. Ze doen de versie waarbij ze gelijk doorspuiten dus wie weet maakt het de weg wel lekker vrij Sandana, hsg is een rontgenfoto. Ze spuiten contrastvloeistof je eileiders en stokken in. Schijnt niet zo prettig te zijn.
@ babyengel Aha, verklaart ook meteen ons verschil in buik haha! Morgen weer een cgt...ben met name even benieuwd naar de echo in het academisch ziekenhuis... wat die zeggen. Maar de kleine laat goed van zich horen, alsof ze duidelijk wil maken dat ze er echt nog is @ babke Ik zou je dan veel succes willen wensen... de onderzoeken hier zijn in die zin niet belastend gelukkig.