Ja, daarom... soms kunnen we het zelf niet meer af en hebben we even het juiste steuntje in de rug nodig.
@ Babke, jammer een eiloze ronde deze keer.. ben je al aan de primolut? Volgende ronde weer gewoon clomid 50 of krijg je dan meer? Heb je wel lekker van je vakantie genoten? @ Hellen, vreemd hoor je temp, en je hebt ook geen vruchtbare afscheiding meer gehad.. kom je nog terug bij de gyn? Sowieso voor bloeduitslagen toch? Hoop dat er toch nog een eisprong komt deze ronde. @ Sandana, hoe staat het met de groei van jouw kleine meid? Bij de decembermama's zijn er nog een aantal met achterlopende groei. Ben het wel met je eens dat zwanger worden en blijven van meer dingen afhankelijk is dan alleen dat waar in de gynaecologie wordt bekeken. Hier alles wel goed.. ben het alleen best wel zat. Ben bijna 33 weken maar voor mijn gevoel al eeuwen zwanger, en heb ik nog geen baby in de armen. Weet dat ik nog even vol moet houden. Vorige week donderdag mijn dochtertje* herdacht en dat was wel mooi. Het was goed weer en lekker zonnig op het strand. Verder gewoon veel aan haar gedacht, mis haar echt erg deze periode. Het vergt emotioneel best veel van me, maar ja.. is nu eenmaal zo.
Babyengel, laat je emoties toe hoor. Dat is goed voor de verwerking, vind ik altijd. Mooi, zo op het strand. Nog 7 weken joh, in het ergste geval 9, maar dat overleef je echt wel. Je kleintje is nu lekker aan het groeien. Weet jij trouwens wat het wordt? Sandan meisje, maar van jou wist ik het niet meer. Sandana en Babyengel, ik was even benieuwd wat jullie van de volgende site denken: www.pcos-solutions.nl Ik heb er al maanden over getwijfeld en heb nu 1 potje besteld om te proberen. Ik heb veel gezocht, ook op engelstalige site en kan eigenlijk geen negatieve reactie vinden hierop. Maar jullie weten altijd best wel wat, dus was even benieuwd.
@ babyengel Ik zal eens vragen in dat topic, he er met hen omgegaan wordt. Morgen weer de groeiecho en verder beleid,ben erg benieuwd. Maar de kleine groeit echt wel hoor, de trappen worden heftiger en ze geeft vaker aan dat ik van houding moet veranderen. En zo achter de pc kan niet lang, want dat krijg ik me toch een pijn aan mijn ribben! Alsof ze gekneusd zijn. Mooi dat je je dochtertje zo hebt kunnen herdenken, dat zal ook wel meespelen dat je je kindje nu graag in de armen wilt hebben. Had ik al eventjes toen dit medisch circus begon, is toch de enige reden om zeker te zijn dat alles goed is. Zet hem op, samen de laatste loodjes in! Veel sterkte gewenst met het denken aan je dochtertje. @ babke Tja, de site ziet er goed uit qua dat ze zeggen dat het wetenschappelijk bewezen is. Verder lees ik nog iets over dat het medicijn is om insuline resistentie te doorbreken. Maak ik me er alleen zorgen over of dat in jouw geval wel speelt? Ik weet niet of dat voor de veiligheid eerst moet worden bevestigd? Want als je aan je insulinespiegel gaat sleutelen doet dat wat met je suikerspiegel. Een te hoge of te lage suiker kan gevaarlijk zijn. Ik wil je niet bang maken hoor, want ik heb nog niet verder gelezen. Wellicht kun je dat er zelf nog uithalen uit de tekst? Ik denk dat het zeker de moeite van proberen waard is. Als het gaat om de hormonen in balans brengen en insuline resistentie tegen gaan dan heb ik nog wel wat voor je dat werkzaam is. Want ik geloof er wel in dat een verstoring van je hormoonhuishouding veel met je doet. Het gaat om kettlebell training. Dat is een vorm van een flinke workout die zorgt voor meer spiermassa. Meer spiermassa zorgt o.a. voor een hogere rustverbranding (en dus val je af). Het is wel pittig denk ik. Zit erover te denken om het na de zwangerschap zelf ook te gaan doen. M.n. buiver verstorod je hormoonbalans. Google ff op de termen Jesse van der velden en op kettlebell, dan vindt je erg veel. Succes!
@Sandana, het is geen medicijn hoor. DCI is een bijzondere B-vitamine die het lichaam normaal gesproken zelf voldoende aanmaakt om het krachtige hormoon insuline in het lichaam te reguleren. En wat betreft de insulineresistentie. Daar prikken ze niet op. Schijnt nogal een dure bussiness te zijn, omdat ze dan vaker op 1 dag moeten prikken. Maar voor mij is dat eigenlijk zo klaar als een klontje. Ik kom sneller aan van suikers als met de pil. Met het koolhydraatrijke voedingspatroon dat ik voorheen had, viel ik altijd af, maar kwam ik nu aan. De zoetaanhang is sterker. Door insulineoverproductie maaken je eierstokken te veel testosteron aan. Dat gebeurt ook, want ik heb meer haargroei op plaatsen waar ik het niet wil. Sowieso heeft (als ik het goed heb) 85% last van insulineresistentie. En bij overgewicht bij pcos is dat in 99% van de gevallen zo.
Ah okee, dat scheelt weer. Bedoel je dat 85 % van de mensen insuline resistentie heeft? Want dat denk ik niet. Het is namelijk iets wat mensen hebben met overgewicht en dan met name het buikvet blijkt. Dit doordat de vetcellen ook weer hormonen aanmaken die negatief inwerken. Mijn wetens is het specifiek iets voor mensen met overgewicht. Maar probeer het zeker uit zou ik zeggen!
Ja dat bedoel ik wel, maar niet van alle mensen. Alleen de mensen met pcos. Daarvan heeft 85% insulineresistentie. En van de pcos-ers met overgewicht bijna allemaal. Die wordt veroorzaakt door de testosteron en zet zich idd af als buikvet. Ik heb een dikke kont maar had nooit een buikje. Altijd taille zonder 1 rolletje en dat heb ik nu wel een beetje. Nog zo'n symptoom waardoor ik daar niet over twijfel. Heb vanavond de eerste genomen. Ik ben benieuwd. Ik doe 2 maanden met een potje en dan zou ik al verschil moeten merken dus we zien wel.
Ah ja, nu begrijp ik je. Zo klopt het inderdaad met hoe ik het begrepen heb. Ik ben erg benieuwd, als het werkt dan kunnen veel mensen geholpen worden. Succes! Heb vandaag weer groeiecho... over een uur en een kwartier
Zo, moest weer even het topic opzoeken. Verdwijnt altijd weer uit m'n abonnementenlijst. @ Babke, nee wij laten het een verrassing zijn. Ben ook niet echt nieuwsgierig naar het geslacht geweest. Denk dat het een jongen is. En gelukkig mag ik niet meer overtijd lopen dus 9 weken zal 't niet meer worden. Ik ga uit van 5 tot 7 weken. Nu trouwens alweer minder, want ben bijna 34 weken. Lichamelijk trek ik het allemaal wel, maar vind het emotioneel zwaar gewoon. Interessante website. Ja insuline resistentie is ook iets waar je steeds meer over hoort, met alle klachten en redenen die aan overgewicht worden gekoppeld (en zo indirect ook aan PCOS wat vaak met overgewicht gepaard gaat). Ik ben benieuwd of de capsules gaan helpen! Goed idee om het de kans te geven hoor, het klinkt allemaal positief en logisch.. het is dat de site vooral op vrouwen is gericht, want vraag me af of het ook wat voor mannen is. Mijn man kan zo moeilijk afvallen, terwijl we helemaal geen snoeperds zijn. @ Hellen, ik zie je laatste kaartje, duidelijk anovulatoir hoop dat je deze ronde gewoon weer een eisprong hebt! Zou vreselijk zonde zijn als dit het begin van het einde aankondigt. @ Sandana, en hoe was je laatste groeiecho? Je kleine meid zal vast wel groeien in de buik, dat blijft niet stilstaan.. maar ze kan dus flink schoppen? Ik word zo nu en dan ook afgetuigd, soms steken er overal bobbels uit mijn buik. Heb Jesse van der Velde ook even toegevoegd aan mijn favorieten (voor manlief).
Jah ik baal enorm Babyengel. Maar het gekke is, dat ik wel op tijd ongi werd en ik -ondanks de uitblijvende tempstijging- toch een ei vermoedde die past bij de rest. Anyway: vanmorgen bloed geprikt. 1 november staat er een belafspraak. Denk dat die moet verschuiven, aangezien de gyn aangaf, dat het wel enige tijd kan duren voor alle uitslagen (waaronder eicelreserve) binnen zijn. Ik heb dus even de poli gebeld en die adviseerden me de disndagmiddag ervoor even te bellen of de uitslagen binnenzijn. Zo niet, kunnen we alsnog de afspraak verschuiven. Maar ik hoop natuurlijk vurig, dat alle onderzoek nu tegen die tijd voor niets blijkt te zijn geweest, omdat ik ineens mooie hoeveelheden HCG produceer
Tsja als die gesprongen zou zijn, wat op zich wel kan, is er iets niet goed geweest met het gele lichaam voor progesteronproductie.. aangezien je temp niets hoger is dan ervoor. Ik ben benieuwd naar je uitslagen. Ik denk dat er nog wel het eea mogelijk is bij jou, omdat je bijna altijd in ieder geval wel een eisprong had. Maarre.. binnen 4 weken mooie hoeveelheden hcg? Desnoods wil ik mijn laatste restjes dan wel aan je geven
Het is schijnbaar niet raar dat sommige vrouwen er anovulaire cycli bij hebben. Dat schijnt eens in d ezoveel tijd bij veel vrouwen wel voor te komen. Al vraag ik me dan af of dat echt anovulair is, of gewoon geen goede eisprong. Dat is natuurlijk iets heel anders.
Dat is zo Babke.. hier ook een aantal keer anovuloire cyclussen gehad. Maar kreeg dan ook geen positieve ovutesten dus lijkt me dan wel echt anovuloir. Maar in veel gevallen kan je het niet zeggen.. wat is het vrouwelijk lichaam soms toch moeilijk! Had trouwens nog niet gezegd hoe het hier gaat. Op zich wel goed, alleen ben ik erg moe (leuk met de nesteldrang). Afgelopen donderdag bij de vk m'n bloeduitslagen gelezen, HB 5,6 vandaar dat ik zo gaar ben.. slik nu wel ijzertabletten maar kan er niet meer dan 1 per dag. Hopelijk is het nu wel stijgende anders blijft er niet veel van me over.
@ babyengel Ja, baby groeit en trekt wat bij. Zit nu net binnen de marges, de rust doet dus wel goed. Maar ik blijf een 'middel risico bevalling' echt belachelijk. Krijg nu ook echt behoorlijk last van mijn ribben (al eerder) als ik te lang iets ineens gezakt zit, dus lekker computeren is er niet meer bij. Zal dus ook veel minder vaak online zijn of maar kort. Dit weekend flink geklust aan huis met veel hulp, zit er nu even doorheen. kan gewoon niet zitten als mensen werken ook al vonden die dat prima. @ Hellen Balen zeg deze cyclus... alsof je ei gewoon niet wilde doorzetten of zo. Of wellicht te gronde gegaan? Hopelijk de volgende ronde beter. Ik duim voor je. @ babke Ongi zie ik? Zag je zeker niet aankomen? Ook voor jou veel hoge kansen gewenst!
Ja die ongi was gepland met primolut. Vandaag om zes uur eerste hogere dosis clomid op en lig nu al zonder pyjama te dampen in mijn bed. Zo warm haha. Heel fijn, want de ronde zonder bijwerkingen had ik geen ei. En de ronde met veel bijwerkingen wel. Dus hoeveel bijwerkingen ook, ik wil ze en veel. Dan heb ik tenminste het idee dat het iets doet.
Ja, net manlief een donderbui gegeven omdat hij per ongeluk de avocado had weg gegooid ging nergens over. Dus dat ei komt wel goed denk ik
Ik kreeg daarna vrijsnel de slappe lach van mezelf, dus stemmingswisselingen kan ik ook aanstrepen hihi. Inderdaad die mannen. Al kan de mijne er achteraf (op het moment niet natuurlijk) ook wel om lachen.
Gelukkig maar... hier ook een mannetje die erg rekening houdt met mijn hormonen. Als ik ergens boos om wordt, wat razendsnel overgaat in huilen, dan zegt hij 'kom, ik zie het alweer aankomen' en geeft me een knuffel. Afgelopen weekend hielp hij me met het bekleden van de laatste radiatorkasten... mijn ouders moesten weg... en dan wil hij dat dan snel, snel doen. Ik wilde het per se op de manier zoals we het steeds gedaan hadden, dat zag iets netter uit ook al is het maar de achterkant. Ik zeg sissend: 'ga nu niet met me in discussie' toen hij tegensputterde. Hij: 'ik merk het' en hield zijn mond maar snel. Even later brak ik weer uit in tranen en kwam hij me weer troosten. Lief toch zo'n kerel....................... *zwijmel*