Cyclus na vroege miskraam

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Hellen1971, Mar 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Daar gáán we voor!!!!
    Zeker nu ik hoop heb dat we van deze ronde toch nog iets hebben kunnen maken: werd vannacht nog even wakker gemaakt voor een potje klussen. Temp is nog niet omhoog, eens kijken of de ovutest lichter of donkerder is zometeen....
    Duim je mee voor me?

2. Nou dat is fijn dat hij nog even wilde! En ja natuurlijk duim ik mee. Je ei zal vast gauw gaan springen.

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #63 Sandana, Mar 27, 2012
    Last edited: Mar 27, 2012
    @ Hellen
    Mooie timing... en wat een leuke verrassing zo... Je eitje is nog niet geweest, zal vandaag wel komen denk ik. Dus succes in de wachtweken. Ik verwacht morgen een tempstijging ;)

@ babyengel
    ik zit ook op de wachtbank ja... ben erg benieuwd. Mocht ik aantellen dan is de uitgerekende datum 16 december. Tussen tussen Sinterklaas en Kerst in...

@ Babke
    Pfff wat een geduld moet je opbrengen zeg. En dan die kwaaltjes, erg vervelend. Ik hoop voor je dat je kansen snel terugkeren. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een pb. Ik ken wat handgrepen die je op jezelf kunt toepassen die je hormonen in balans brengen. Ik weet niet of je erin geloofd, maar baat het niet dan schaad het ook niet natuurlijk. Ik heb het na mijn mk ook elke dag gedaan. Duurt 5-10 min per dag.
    Voor wat betreft die lage temp en eisprong... je krijgt sowieso een hogere temp na je eisprong. Dit is namelijk een teken dat er progesteron in je bloed zit. dat hormoon zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt, zodat je eitje kan innestelen. Dus zonder hogere temp is innesteling niet mogelijk.

Mieks en hellen... zetten jullie je ook op de NOD lijst of niet?

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Weet ik niet...heb het een tijd gedaan die NOD lijsten,maar erger me eigenlijk groen en geel aan mensen die pas als ze positief hebben getest zich daar komen melden.

5. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ow is dat zo? Dat is vreemd ja.
    Ik denk dat ik daar niet zo op let dan...

6. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik snap die nod lijsten nooit, maar waarom komen die dan pas? Dan is je nod toch al geweest?

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat bedoel ik. En daarnaast vind ik het vrij ongevoelig naar de mensen toe die al héél lang bezig zijn. Dat bedoel ik niet onaardig hoor, maar dan denk ik dat er betere hoekjes zijn om je zwangerschap te gaan vieren :)

Enniewees....ik voel van alles in de onderbuik, maar twijfel of het mijn ei is, omdat sinds mijn vmk mijn onderbuik toch wat gevoelig is gebleven. Vannacht, een uurtje na de kluspartij heb ik wel flinke kramp gehad. Toen dacht ik wel even dat het ei-pijn was. Maar omdat mijn temp vanochtend nog niet was gestegen, leek me dat niet mogelijk. Hoewel..ik weet ook niet precies of luttele uurtjes na je ei je temp al stijgt. Weet iemand dat? Of gaat er meer tijd overheen? Het zal toch niet meteen "PLOP"en hup 0,3 of meer graden hoger zijn in een paar seconden?

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dat is een goede vraag... enkele uurtjes is inderdaad wat weinig denk ik, maar een halve dag ik denk ik wel genoeg. Maar dat weet ik niet zeker...

wacht ik zal FF eens vragen! Als ik meer weet zet ik het in dit topic

9. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb eens gelezen dat binnen 12 tot 24 uur na je ei, de temperatuur pas stijgt. Het kan dus zijn dat hij morgen nog niet sky high is. (als dat waar is natuurlijk). Ik heb altijd na mijn ei eerst een lichte stijging en pas de dag daarna stijgt hij echt door.

Wat vinden jullie van deze testen? Ik ben tijdelijk overgestapt op zwanger en kids. Gisteren had ik als negatief bestempeld. Maar nu heb ik vandaag echt een soort eipijn. Ik heb uit het niets een slijmpiek van jewelste. Mijn temp. is 36,6. Die temp komt vaker voor, maar heel vaak heb ik die temp ook op de dag voor mijn ei. Zojuist was de test negatief, dus toen ik dit overzicht zag dacht ik. Zou gisteren dan toch positief zijn? Ik heb de cb net ook maar even gedaan en die was nu sowieso ook negatief.

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb nu 2 rondes gehad met tempen en ovulatietest. mijn ovutesten zijn maar 1 dag positief en dan niet eens knallend. Ik denk zoiets als die van jou gister. Dus het zou wellicht een voorbode kunnen zijn, zeker als je slijm zo duidelijk is. Die van vandaag lijkt zelfs lichter dan de dagen voor je mogelijk positieve test, of is dat van het indrogen?
    Ik hoop het voor je.

11. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Die vandaag is na 5 minuten genomen. Die anderen zijn al ingedroogd. Je hebt kans dat de streep op die van vandaag nu ook duidelijker is, maar daarstraks zag ik er vrijwel niets op.

12. @ Hellen, zo hard gaat dat niet nee. Het gele lichaam moet zich eerst vormen. Ik geloof dat dat een paar uurtjes is, dan gaat het progesteron produceren.

@ Babke, die van 26.03 vind ik best wel duidelijk. Ik weet niet hoe donker ze bij jou altijd worden, maar ik heb ook geen knallers van ovutesten. Als ik kijk naar je vorige kaartjes kreeg je die vruchtbare afscheiding alleen net voor je eisprong ook. Dus ik houd het erop dat je ei eraan komt, of gister misschien al is geweest.

@ Sandana, morgen heb je een kruis! Jouw cyclus heeft zich netjes hersteld, gelukkig maar, nu op naar een mooie test weer ;)

13. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babyengel
    ach ja eerst moet dat gele lichaampje er zijn. En inderdaad, mijn kruis staat! Ik had vannacht gedroomd dat mijn temp 36,7 was en dat ik dus al wist dat ik mijn menstruatie zou krijgen.... rare droom want het is nog veel te vroeg om er wat van te zeggen.

@ Babke
    Wat raar, je temp wil nog steeds niet omhoog. Dat is toch ook ongelofelijk hè :(

14. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    @Sandana: nee hoor, dat is niet zo gek hoor. Ik had hem ook lager verwacht vandaag. Ik heb dat meestal. Eerst een klein piekje, dat was de 36,6 en dan een lage. Meestal gaat hij dan de dag daarna een beetje omhoog, waarschijnlijk is hij morgen weer 36,6 en pas daarna schiet hij door.
    Ik denk ook wel echt dat mijn eisprong er vandaag is. Bij bmm staat wagenwijd open, dat was 2 weken geleden ook niet. Het komt vast goed, ik vertrouw erop. :)
    Alleen jammer dat ik misschien op vakantiedag 1 ongesteld ga worden. Ik hoop natuurlijk van niet.

Die droom is denk ik de vertaling van wat je bezighoudt. Je wilt dus niet ongesteld worden. Maar ja, wie van ons wil dat wel? :D

15. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat ik trouwens wel raar vind, mijn temperatuur ligt deze hele cyclus een stuk lager dan anders. Ik dacht eerst dat dat kwam doordat de kachel uit was, maar dat is toch neit zo en daarbij is het warmer door het voorjaar.

16. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babke
    dan ga ik jouw lijstje eens goed bijhouden deze dagen, haha
    Vind ik toch al erg verslavend al die lijstjes bekijken, inclusief die van mezelf natuurlijk.
    Mijn temp voor ovu ligt nu 1 tiende hoger juist en nu na ovu een tinde lager als vorige maand.

17. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden

Ik ben bang dat mijn cyclus toch nog van slag is ;) Had afgelopen weekend wel echt positieve ovulatie testen en mijn temp ging netjes omhoog, maar heb nu een temp die ik alleen voor eisprong altijd heb :( Gisteren, stom genoeg, compleet vergeten te tempen dus dat schiet niet op. Snap hier niks van! Ben bang dat ik nog wat langer wachten moet...

@ Hellen, jouw temp wilt ook nog niet omhoog zie ik?

@ Babke, Jouw temp ook nog steeds op en neer aan het gaan zie ik.. lastig he?! Ik vond jouw ovutest van 26-3 het donkerst.
    Grappig dat jouw temp lager is dan normaal, bij mij juist hoger ;)

@ Sandana, zo te zien heb jij je ei gehad, mooie temp! Mijn ovutesten zijn altijd wel goed positief, afgelopen maand 2 dagen zelfs dus waarschijnlijk heb ik die eerste dag het begin van de piek gemeten :)

@ Babyengel, ik zag je foto voorbij komen met je testen in het testen/ovulatie testen topic: mooi hoor!

18. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Noem mij maar gek, maar zoveel late eieren is niet normaal. Ik lees alleen maar over positieve testen en geen eisprong of dat het eitje later is. Ligt dat nu aan mij en komt het omdat me dat nu bezig houdt?
    Of zou het echt de omschakeling van het seizoen zijn? Ik heb ooit gelezen dat de eisprong in de zomer in vaak in de ochtend is en in de winter in de avond. Dus ergens merkt je lijf die verandering dan wel.
    Ik vind het in ieder geval opvallend veel.

Hoezo, ik zoek overal een verklaring voor :)

@Sandana, ik vind je temp wel meevallen hoor. Vorige maand ging het tussen 36,9 en 37. Als het nu steeds 36,95 en 36,95 was, lijkt het steeds 1 tiende te schelen. Maar scheelt het dus eigenlijk maar een honderste. Dus nog veel kans dat je door stijgt hoor :)

@Helen, misschien stijgt je temperatuur morgen door, maar volgens mij kun je theoretisch gezien morgen ook nog een eisprong hebben toch?

@Babyengel, hoe gaat het met jou? Kun je er langzaam al toegeven aan de roze wolk of is de zitting nog te hard?

19. z0nne

z0nne Niet meer actief

Babke, helen heeft de temp van vandaag nog niet ingevuld, hopelijk is die vandaag gestegen... dan heeft ze een mooie kans deze maand :)

Mij viel het ook al op, heel veel late eitjes of geen goede tempstijgingen na ei deze maand (ook ik heb er last van) ;) ja, misschien toch het weer!! ik heb ook een hele lange cyclus deze keer..

Babyengel, idd een mooie foto in het testentopic, gefeliciteerd meid :)

Mieks, jammer dat je gisteren vergeten bent te tempen, misschien is dit wel een tempdip door innestelling vandaag... iig spannend :)

20. mieks

mieks Fanatiek lid

Jun 11, 2010
    3,119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Babke, ja ik snap er ook helemaal niks van! Het ligt er niet aan dat jij er dan mee bezig bent, ik ben er zelf deze maand amper mee bezig omdat mn man 3 weken niet thuis is. Als ik afgelopen weekend mijn ei had gehad had ik misschien nog een heeeeel klein kansje gemaakt (woensdag avond voor het laatst kunnen klussen) maar zo wordt het niks dus. En na een ei hoort gewoon een tempstijging, al mijn kaartjes tot op heden hebben een redelijk gelijke temp, veel dagen hetzelfde en na mijn ei is het gewoon duidelijk te zien dat ie echt goed omhoog gaat.. Het kaartje van deze maand heeft zoveel pieken en dalen dat ik echt kan merken dat mijn lijf van slag is.

En wat betreft spingen in zomer of winter, dat zou je op je ovutesten idd kunnen merken misschien. Maar zowiezo moet dan alsnog je temp omhoog gaan na je ei... het blijft vreemd dat lijf van ons he?! ;)

@ Mea lin, ik vind hem voor innestelingsdip wel ergg laag. Heb eerder het gevoel dat mijn ei nog moet komen als ik het zo zie. Jouw temp blijft ook een beetje gelijk zie ik.. Je hebt zelf je kruis gezet in je kaartje? Heb je niet hetzelfde probleem als ik? Posi ovutesten maar geen goeie tempstijging?

Share This Page