Noorus, mooi kindje hoor! Blij te lezen dat je zo gelukkig bent ermee. Snap dat dat ook wel eng is, heb dat 9 maanden gehad. Maar bouw je vertrouwen op iedere mijlpaal meid. Dit kindje is een blijvertje! Sandana vanuit hier ook nog veel succes gewenst. Wie weet nog 11-12, kan ook net 12-12 worden?? Babke en Helen, ik duim uiteraard deze maand weer voor jullie. Hopelijk zwanger 2013 in! Hier alles goed. Vandaag is mijn man weer aan het werk en ben ik alleen met mijn twee jongens. Best pittig, maar ze zijn beide lief. Vanmiddag eindelijk naar buiten, want het is goed weer en Joah houdt zijn temp nu beter op peil. Ik geniet er met volle teugen van ook al is het soms dubbel, want mis mijn dochter* eigenlijk ook heel erg deze dagen..
@ babyengel Dank je. Begrijp dat het naast vreugde ook een moeilijke tijd voor je is. @ hier Naar de vk geweest en inderdaad zijn de vliezen gebroken. Krijg vanaf 5:15 h vannacht 24 uur de tijd... komen de weeën niet goed op gang dan wordt ik alsnog overgedragen naar het ziekenhuis en evt. morgen ingeleid. Gaan er nog maar even vanuit dat het vanzelf op gang komt. Heb af en toe een wee die goed te doen is, wel onregelmatig.
@ Sandana, spannend meis! Veel succes! @ Babyengel, fijn dat het zo goed gaat met je jongens en dat ze lief zijn. Kan me voorstellen dat het gemis van je meisje weer extra na boven komt. Dikke knuffel van mij! En ja, ik bouw mijn vertrouwen ook op bij elke mijlpaal en heb heel sterk het gevoel dat ik volgend jaar zomer en kindje in mijn armen mag hebben, maar soms is dat gevoel ook even naar de achtergrond verdwenen en word ik weer heel onzeker...
Ben ik weer... op 12-12-12 om 16:16 uur is onze prachtige dochter Naomi (Naomi Elisa Imara) geboren. 47 cm en 3120 gram (hoezo te klein...). Bevalling heeft in totaal 35 uur geduurd vanaf het breken van de vliezen. Kort verslag: 11 dec: 5:15 uur braken mijn vliezen. Verloskundige bevestigde dat het vruchtwater was. We krijgen 24 uur de tijd... 's avonds bij anderhalf uur weeën om de 5 minuten rond 22 uur naar het ziekenhuis gegaan. Bij aankomst daar verdwenen de weeën als sneeuw voor de zon... 12 dec: de hele nacht onregelmatig weeën gehad. Dan weer 3 in 10 min en zo 15 min niet. Hele nacht wakker dus... Toen het 5:15 uur werd waren de 24 uur voorbij en werd ik overgedragen aan het ziekenhuis. 7 uur douchen, lekker. 7:30 uur keek men naar ontsluiting, tocch 4 cm. CTG apparaat werd aangesloten, gewoon op de buik. Vliezen bleken hoog gebroken, dus nu werd de onderkant gebroken. Weeën kwamen goed op gang en om 9:30 uur 6 cm ontsluiting. vanaf 10:30-11:00 h weeën moeilijk op te vangen. 11:45 uur nog steeds 6 cm ontsluiting. Nu besloten om weeën opwekkers te geven via infuus. CTG apparaat nu inwendig. Ook wegens uitputting morfinepomp via infuus. Weeën waren nu weer goed op te vangen. Na 1,5 uur nog steeds 6 cm ontsluiting. Weeënopwekkers voor de 3e of 4e keer opgehoogd. Toen ineens na 15 min persdrang bij 9,5 cm ontsluiting. De 0,5 cm die nog restte waren na 1 x licht roegeven aan persrang ook weg. Toen is Naomi na 41 min persen geboren. Wel ingescheurd en gehecht, graad 2 ruptuur van perineum en van schaamlip richting inwendig. Helemaal geen last van de hechtingen trouwens. Wel heel erg van mijn stuitje (gaat al steeds beter) en van mijn ribben en borstbeen door het persen en doordat Naomi er zoveel tegenaan zat tijdens de zwangerschap. We moesten 1 dag blijven wegens infectiegevaar door langdurig gebroken vliezen. De volgende dag kwam dus de kinderarts. Naomi was gezond en omdat ze de avond te laat vond mochten we de volgende dag naar huis, vrijdag de 14e dus. Uiteindelijk pas zaterdag naar huis gegaan, omdat de vrijdag bleek dat Naomi teveel in gewicht was afgenomen (bijna 10 %) en ze erg geel zag. Ze dachten tegen de fototherapiegrens aan, maar de bloedwaarden bleken mee te vallen. Naomi werd bijgevoed via fingerfeeding naast de borstvoeding. Nu is het enige dat tegenvalt dat de borstvoeding erg slecht op gang komt. Ik masseer, kolf en doe vanalles. Naomie krijgt veel bijvoeding om aan te sterken. Ze probeert echt goed aan deborst te drinken, maar is nog niet sterk genoeg om het lang vol te houden omdat ik nog weinig te geven heb. Gister gewogen en 10 gram aangekomen, morgen weer weegmoment. Ikzelf ben er goed aan. Meteen na de bevalling liep ik zelf naar het toilet en de volgende dag nam het vloeien al flink af. Is niet veel meer. Hechtingen zien er prima uit, erg netjes gedaan. Baarmoeder krimpt ook goed. Naomi doet het verder steeds beter gelukkig. Ziet nog wel geel. Navelstreng is net afgevallen. Geloof dat ik het zo wel heb..... Hoe is het verder met jullie?
Sandana, gefeliciteerd met jullie kleine meid Naomi! Mooie tijdloze naam. Lekker harig koppie zo te zien Irritant he die onregelmatige weeën. Je hebt lang op 6 cm gehangen zie ik. Ik had trouwens nog veel onregelmatigere weeën maar hier deden ze gelukkig wel hun werk. Gelukkig heb je geen last van de hechtingen. Nou meid geniet ervan en veel geluk natuurlijk!
Ik kreeg weer geen meldingen en heb van alles gemist zie ik! Nieuwe mama's gefeliciteerd met jullie kindjes! Hier weer in de wachtweken. Ik hoop zó dat ik zwanger het jaar uit mag gaan. En dat wens ik jou ook toe Babke. Jij mag al snel testen, zie ik!
Van harte Sandana! Mooi meisje... Hier wachtweken ja. Nog een paar dagen. Helen we gaan ervoor. Wij nemen het stokje gewoon over van de dames.
Van harte met jullie Naomi Sandana! Fijn dat het steeds beter met haar gaat! Geniet er lekker van! @ Helen, spannend in je wachtweken, ik ga duimen dat je heel zwanger het nieuwe jaar in gaat! @ Babke, spannend meis! Je NOD bijna in zicht! Ik duim! Hier alles goed nog steeds. Heb donderdag termijnecho en begin dat toch wel steeds meer en meer spannend te vinden! Ene moment sta ik er superpositief in en andere moment komen er verhalen naar boven waar ik heel onzeker van word...
Meiden hoop dat jullie posi gaan testen zo voor het einde van het jaar! Hellen je kaartje is in ieder geval heel mooi. Noorus iedere echo blijft spannend he. We gaan er vanuit dat jullie een mooi bewegend kindje gaan zien Hier druk druk met twee kinderen maar het is allemaal de moeite waard en nu ik weer eens de deur uitkom voel ik me psychisch ook wat beter. De oudste is vandaag 3 geworden en de jongste groeit hard, maat 50 is opgeborgen inmiddels en maat 56 past goed. Tijd vliegt!
Zo, mijn borsten knappen uit elkaar denk ik soms. Ze doen altijd wel een beetje zeer, maar pas als ik erop druk. Nu zijn ze continue aanwezig, alsof ik spierpijn heb zeg maar, aan de zijkanten. Herkenbaar voor iemand?
Dank jullie voor de felicitaties. De borstvoeding komt ietjes beter op gang denk ik. In elk geval is door de bv + bijvoeding naomi in 2 dagen tijd 130 gram aangekomen. Weet iemand van jullie hoe die neusspray voor borstvoeding heet en waar je die kunt krijgen? @ babke zo erg herken ik niet nee, sorry.
Babke ik wilde vragen een beetje zoals bij stuwing? Dan doen sommige melkkliertjes hier ook pijn, aan de zijkant vooral, en kan beetje als spierpijnachtig aanvoelen. Door de spanning. Sandana je bedoelt oxytocine neusspray voor toeschietreflex op te wekken? Gaat volgens mij op recept, dus moet je bij de huisarts voor zijn.
Geen idee hoe stuwing voelt. Ik heb nog nooit borstvoeding gegeven, maar zoals jij het omschrijft voelt het wel. Het is sinds de clomid altijd wel, maar dan moest ik ze echt induwen en dan voelde ik iets. Maar nu heb ik maar weinig nodig om ze te voelen zeg maar.
Dit is je eerste ronde met 100 mg clomid? Want dan zou het ook daardoor kunnen komen. Door het progesteron. Hoop natuurlijk dat het gewoon door hcg komt.
Nee hoor de tweede al. Het kan daar wel door komen overigens. Ik had altijd al zere tepels, maar sinds clomid mijn hele borst. Alleen us het nu erger dan voorheen. Mijn tepels daarentegen veel minder. Ach we zien wel. Vandaag was mijn temp weer een tiende lager dus ga maar weer uit van het einde dat nadert van deze cyclus.
Vanmorgen een vroege test gedaan, maar helaas negatief. Morgen moet ik ongesteld worden, ik ben benieuwd. Maar verwacht er niet te veel meer van, omdat die test al negatief was en speciaal voor 4 dagen voor nod is, terwijl ik 12 dpo zit. .
Heh Babke, wat ontzettend naar ! Ik had zo graag samen met jou zwanger het nieuwe jaar in gegaan . Ik duim nu voor de komende ronde, okee?
Houd ik je aan! Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt. Ik vind het wel irritant dat die borsten zo gevoelig zijn. Ik dnek niet dat het door clomid komt, maar dat mijn lichaam hormonaal al veel beter in elkaar zit door die suppelementen van pcos-solutions. Ik ga in januari ook eens langs een mesoloog. Misschien dat ik dan net de laatste puntjes op de i kan zetten.
Ik had ook altijd gevoelige borsten in mijn luteale fase. Voor ik een keer borstvoeding had gegeven, want sindsdien heb ik het niet meer.