Cyclus na vroege miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik moet zeggen dat ik het heb sinds de start met die supplementen. En nu erger dan vorige keer, maar toen slikte ik ze pas net natuurlijk.

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik hoop dat het helpt!
    Ik heb helemaal geen zere borsten terwijl ik die normaal allang heb. Maar mijn temp is goed, mijn bmm en afscheiding zeggen ook dat ik ruim ná mijn ei zit, dus ik wacht af

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Pffff dames... wat kan een kraamtijd toch met zich meebrengen. Vind het erger dan die hele bevalling geloof ik, of in elk geval heb ik het onderschat.

Bevalling 35 uur. Daarna opstart borstvoeding, maar binnen 24 uur onuitstaanbaar zere tepels bij aanzuigen. Tepelhoedje... kolven. Thuis na 2 dagen weer zonder tepelhoedje. Maar de borstvoeding komt niet op gang. Gister werd mijn melk wit, kolfde nog steeds maar 15-20 ml per borst na het voeden en Naomi leek ook te weinig energie te hebben om lang genoeg te kunnen drinken. Verder sinds eergister koorts en ze waren hier bang voor een borstontsteking. En Naomi is in 2 dagen tijd niets aangekomen terwijl ze nog onder haar geboortegewicht zit.
    Verder elke 3 uur voeden en nakolven en doordat Naomi rusttijd tussen het voeden nodig had duurde elk voedingsmoment steeds 1,5 uur. Dus ik heb het moeten opgeven... Naomi heeft sinds gister middag flesvoeding gekregen.

Ik heb er echt hard voor geknokt, maar de laatste dag deden mijn tepels ook steeds weer meer zeer. Nu ook mijn andere tepel een korstje erop. En nu dus afbouwen met kolven. Heb ik wel stuwing en harde borsten, maar als ik kolf komt er nog steeds weinig uit. Het lijkt dus alsof de melk er op één of andere manier niet uit kan! Heel raar...
    Gelukkig zeiden de kraamverzorgster en de verloskundige dat ze maar weinig mensen zien die er zoveel moeite voor doen en dat ik er echt alles aan gedaan heb (masseren, aanleggen, nakolven, enz). Mijn man vertelde dat de kraamverzorgster zelf met tranen in haar ogen aan hem vroeg hoe ze mij duidelijk moest maken dat ik beter op flesvoeding over kon gaan omdat mijn lichaam het niet meer trok. En ja... ik heb er flink om gehuild.

4. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Sandana, pfff wat heftig meis, maar klinkt inderdaad alsof je er alles aan gedaan hebt! Knap hoor! Hoop dat het genieten nu echt kan beginnen voor je!

@ Babke, hoe is het met jou meis?! Ben zo benieuwd! Die borsten herken ik zeker, dus wie weet zegt het iets?! :D

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ja Babke, Hoest nu?

Sandana: alle begrip hoor ! Geeft je beslissing je nu meer rust?

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Vandaag was cyclusdag 1.:( vraag me soms echt af of we uberhaupt ooit aan de beurt komen.

Sandana, goed van je dat je alles geprobeerd hebt. Jammer dat het niet lukte helaas

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ah nee hè, Babke. Ik had écht iets anders voor je gewenst! Laat dan toch de eerste maand van het nieuwe jaar jullie moment wordt!

Ik word inmiddels een beetje zenuwachtig van mijn kaartje. Tegelijkertijd ben ik zó bang voor wéér teleurstelling, dat ik amper durf te hopen. Maar zonder hoop ben je nergens. Ik vind het lastig om ermee om te gaan.

8. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Babke, meis wat onwijs klote! :( Ik had zo gehoopt dat je met een beebje in een buik het nieuwe jaar in zou gaan.... :( Dikke knuffel meis!

@ Hellen, spannend! Rottig zijn die laatste dagen he?! Je leeft echt tussen hoop en vrees. Niet fijn!

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mooi kaartje Helen! Ik zou hier ook de zenuwen van krijgen:).

Ik heb zelf geen vertrouwen in de komende ronde. We hoeven nu niet langs het zh en ik denk dat ik langzaam resistent word voor clomid. Ik reageer steeds minder heftig namelijk. Ik denk dus een late eisprong en volgende ronde terug naar het zh.

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ondanks de aanhoudend hoge temp heb ik de hoop verloren. Ik had gisteren ineens trek in chocolade en vanochtend ongi krampjes. Tel daar een witter dan wittere test bij op en je hebt het recept om heel erg verdrietig en erg ongesteld het nieuwe jaar in te gaan.

Het zou nog te vroeg kunnen zijn, maar ik voelde de afgelopen dagen écht dat het raak was (en de laatste keer dat ik zo overtuigd was, was het ook écht raak) dat ik vanmorgen minimaal een tuurstreepje verwachtte. Ik was verbaasd dat er niets te zien was. En daarna misselijk, omdat ik het mezelf had toegestaan te denken dat ik zwanger zou kunnen zijn. Wat ben ik toch een sukkel

11. Jammer meiden, niemand zwanger het nieuwjaar in. :(

Babke, is de volgende stap dan 150mg als dit niet meer aanslaat?
    Hellen, ik hoop dat het gewoon nog te vroeg was maar snap dat je de hoop even hebt verloren.. maakt je geen sukkel als je vertrouwen durfde te hebben in je lichaam soms kan je zo in de maling worden genomen als je het graag wilt hè.. kunnen volgens mij een boel vrouwen over meepraten.

Sandana, meid wat jammer dat de borstvoeding niet is gelukt. Snap dat je erom moest huilen.. maar je hebt heel erg je best gedaan helaas lukt het soms gewoon niet! Heb je er nu wel rust onder nu ze de fles krijgt? Gaat dat wel goed? Wat betreft het kolven misschien heb je geen goed opzetstuk, ik krijg het er zelf namelijk ook niet uit als ik een te grote tunnelbreedte gebruik. Hoe gaat het nu verder met je kleine meisje?

Noorus, jij bijna 12 weken nu.. begint het vertrouwen meer te komen?

Hier gaat alles wel goed. Nog wel moe, door ook die rotkrampjes, en sommige dagen drinkt hij zoveel dat ik nergens aan toekom. Maar hij groeit wel heel hard op mijn melk. Ben dus wel trots!

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja dan is 150 de volgende stap en daarna is het overstappen naar spuiten.

Balen Helen, maar je bent nog vroeg. Ongikrampjes kunnen ook juist zwanger zijn betekenen en bij een late innesteling zie he nog niks op de test. 50% van de zwangeren test volgens mij op 11 dpo positief. Dus de andere helft is later.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik geef het op voor deze ronde. Temp is nog een hoog, maar de krampen nemen toe en een nieuwe test ws wederom wit. En ook al denk ik een dag later mijn ei te hebben gehad, er had nu toch wèl iets te zien moeten zijn. En toen waren er nog maar 3 maanden te gaan. Ik vind het moeilijk om hoop te houden dat het nog zal gaan lukken :(

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie voor de lieve woorden. Ik heb inderdaad wel meer rust nu we flesvoeding geven. Mijn man was vanochtend echter verdrietig. 's Nachts heeft ze vaak haar brulmoment en het enige dat haar rustig maakt is haar tuttie en dan of je hand op haar hoofd laten liggen of haar bij je nemen tot ze slaapt of ongeveer slaapt. Hij heeft het idee dat het hem meer gebeurd en hij wordt dan ongeduldig. Wordt ook ongeduldig als ze m.n. 's nachts tegenstribbelt met verschonen (logisch toch) en ze drinkt bij hem halve flesjes. Dus te weinig. Vanochtend knapte hij en had hij het idee dat hij niets goeds kon doen voor haar. Hij kan het niet relativeren, hij snapt wel dat ze nog te klein is maar praktisch kan hij het niet toepassen om kalm te blijven en niet teveel van haar te verwachten.

@ babke en hellen
    Wat vervelend dat december ook niet jullie maand wordt. Hopelijk brengt 2013 jullie veel geluk.

@ babyengel
    Tja... is nu te laat om aan een ander opzetstuk te denken. Maar ik denk dat het weinig geholpen had. Stuwing kwam ook niet op gang bijvoorbeeld, na 1,5 week niet eens. En nu zijn mijn borsten weer praktisch soepel. Het is goed zo... alle eerste gele melk heeft ze binnen en op de fles wordt ze ook wel groot.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Mannen moeten nog méér wennen soms, dan wij vrouwen Sandana. Wij zijn automatisch meer verbonden met ons kindje en voor een man is het toch wat meer vreemd.
    Hij voelt zich waarschijnlijk ook nog eens gespannen omdat dingen niet goed gaan. Maar die kleintjes voelen dat heel goed aan en dan reageert ze weer op zijn "mood". Het komt wel goed!

Hier dan 13/14 en nóg niets, behalve enorme krampen al 3 dagen. Vooral 's nachts en ik wordt er wakker van. Ik kan de aanblik van negatieve testen nog steeds niet geloven, dus óf ik word NU heel erg en duidelijk ongi óf ik word het niet en heb morgen een positieve test in handen. Want hier heb ik letterlijk slapeloze nachten van.....

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ Hellen
    Inderdaad Hellen, dat denk ik ook. Hij doet in elk geval zeer zijn best.
    Spannend zeg die hoge temp. Ik duim voor je!!!!! Hoop dat je snel uitsluitsel krijgt.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Temp is gekelderd en test gaf in indrooglijntje ofzo. Ik wacht tot het bloeden begint en geloof even niet mee in een goede afloop. De tijd is gewoonweg te kort

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Hoeveel is je temp gezakt dan Hellen!? (ik kan je kaartje niet meer zien...)

19. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Stomme zp ik mocht niet én mijn ticker én de link plaatsen. Maar ik dacht dat je er via mijn plaatje kwam. Anyway: ben van 37.1 naar 36.7 gestort. En dat is de pre ei temp. Had me al spotting, dus het zal vandaag of morgen wel losbarsten. Ben er écht even stuk van, want ik had door de temp, kaartjes en Uche streepje toch weer hoop gekregen. Kan nu alleen nog maar huilen...

20. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Pfff Hellen, dat klinkt inderdaad niet hoopvol... :( Wat ontzettend klote voor jullie zeg! :( Pfff snap dat je er even helemaal doorheen zit! Ik wil je een hele dikke knuffel geven en ik hoop zo op een heel mooie eerste maand van 2013!!!

Deel Deze Pagina