Cyclus na vroege miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Hellen1971, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo,

Hier gaat het goed hoor. Ik heb gistere weer wat leven geblazen in mijn hobby fotografie. Mochten jullie benieuwd zijn, ik heb een facebookpagina en site. Maar die mag ik hier niet zetten, in dat geval moet je maar een pb sturen. Ik heb net een studiootje besteld, dus vanaf nu kan ik ook mooie portretten maken met goed licht! Ik ben zo blij, helemaal hyper hihi.

Noorus, hoe wa sje echo meid?

Babyengel, vervelend he die krampjes? Soms wil het wel eens helpen om ipv koemelk geitenmelk te geven. Misschien het proberen waard?

Helen, een kloppend hartje, wauw, Ik ben echt blij voor je. Zo op de valreep!

Sandana, hoe is het met je? Hoe is het afgelopen met je issue en hoe is het nu met je borst? Nog veel pijn aan?

Fijn weekend allemaal.

xx Babke

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babke
    Ik heb inmiddels weer een gesprek gehad en ik start per 1 april met halve dagen, als ik zelf wil eerder. Hij begreep dat zijn brief verkeerde werd geïnterpreteerd en wist er nog van.
    Heerlijk... nu zonder stress verder herstellen. Mijn borst is in orde, alleen nog wel gevoelig merk ik, zo ook mijn schouder. Vanaf maandag ga ik nagym doen bij de fysio. Duurde even voor ik weer online was, heb alwéér de griep. Gaat dus nog niet zo lekker hier.
    Fijn dat bij jou alles goed gaat, over een week je eisprong weer ongeveer?

@ babyengel
    Echt rot die krampjes ja, heb je al eens gevraagd bij een ostheopaat die ook baby's behandeld? Die krijgen zo veel voor elkaar...

@ hellen
    Proficiat nogmaals! En nu hopen op een goede zwangerschap en bevalling. Echt geweldig!

@ noorus
    hoe is het bij jou?

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee meiden, hoe is het nu met jullie????

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    op zich wel aardig. Alleen mijn vriendin heeft een miskraam en moet deze week gecureteerd worden en haar vriend in afgelopen weekend door zinloos geweld het zh in geslagen. Sinds gisteren is hij thuis, maar wordt achtervolgd door nachtmerries. Ze hebben hem echt heel erg toegetakeld.
    Oh ja, manliefs neef is opgenomen wegens een psychose. Dus ondanks leuke paasdagen een bizar einde.

Hier zijn gangetje, ik doe nu helemaal niets aan zwanger worden. Ja regelmatige sex, maar verder niks. Ik ga uit van weer een loze poging. Wie weet helpt dat eens een keer. 15-4 afspraak bij de gyn en gaan we vragen of manlied getest kan worden. Ik wil meer weten.

Hoe is het met de zwangerschap Helen? En hoe is het met de anderen?

5. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Babke, jeetje wat heftig van je vriendin en haar vriend zeg!!! :( En ook neef van je man nog eens... Bah bah! En pff ik hoop zo dat het mag helpen (het er helemaal niet mee bezig zijn). Er zijn mensen die roepen dat dat goed doet (ik weet het zelf niet zo goed...) maar het is aan jou kant nu ook eens tijd voor goed nieuws! Dikke knuffel!

@ Hellen, hoe is het met jou meis?!!

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee meiden!
    Eerst even een Knuf voor Babke. Meid, dat is niet niks, zeg!

Hier gaat het wel goed tot op heden. Als let goed blijft gaan, ben ik donderdag 13 weken en begint het tweede trimester! Ik ben nog wel erg moe, maar ik merk wèl dat de misselijkheid minder heftig wordt, mits ik op tijd blijf eten. Jammergenoeg nemen mijn bekkenklachten hand over hand toe. Het was de eerste keer ook vrij snel vrij fors aanwezig, maar ik hoopte natuurlijk dat het deze keer mee zou vallen. Maar Hee: ik doe het met liefde!

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Jammer van je bekken Helen. Maar het is nog maar 27 weken. (ppff, klinkt nog lang haha).

Helemaal niet mee bezig zijn gaat niet. We hebben 15 april een afspraak bij de gyn. Dan ga ik vragen of ze manlief eens testen. Als dat allemaal goed is, maar ik mijn clomid op. (heb tot half mei) en dan ga ik even 1/2 maanden zonder clomid kijken. Ik heb een voorgevoel dat dat helpt. En eerlijk, als deze en de volgende poging niks wordt, heb ik het wel gehad met clomid.

Morgen ga ik naar een voetreflextherapeut. Ik ben erg kouwelijk, vooral voeten en onderbuik. Vooral dat laatste laat me vaker de vraag stellen of het geen belemmering kan zijn. Een vriendin van me heeft dit ook gedaan en heeft er baat bij gehad. En zo niet, dan is het gefriemel aan mijn voeten sowieso wel prettig :).

Dus helemaal los, gaat vast niet. Wat vooral niet helpt. Ik had afgelopen 1,5 week het echt los gelaten, maar nu beginnen die eieren weer te groeien en dat steekt zo. Helpt dus niet echt voor het laat maar waaien effect. ;)Maar nog steeds temp ik niet en doe ik geen ovulatietesten. Cervixcheck ook niet echt, maar tegen mijn ei glijdt dat wcpapiertje vanzelf dus dan merk je dat toch wel. Ik ben benieuwd.

Noorus, hoe gaat het met jou?

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #928 Sandana, 3 apr 2013
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
    Hé was al bang niets meer van jullie te horen!

Hier alles goed hoor, Naomi is 16 weken nu en heb vandaag voor het eerst een halve dag gewerkt. Ging goed en nu lekker opbouwen.
    Kijk eens naar deze foto's?
    Naomi 1
    Naomi 2

@ babke
    Jeeeeee, wat een ellende allemaal meis, dikke knuf!
    Ik hoop dat het geluk onderhand eens jullie kant op mag rollen :x want jullie hebben momenteel veel te verduren.
    En hey, baat het niet dan schaad het zeker niet voor wat betreft dat lekker-aan-je-voeten-gefriemel, heerlijk! Haha. :D

@ hellen
    Alweer zo snel het eerste trimester voorbij, jee wat goed zeg! En ja, dat jij het met liefde doet zal niemand betwijfelen. Hoop alleen wel dat het binnen de perken blijft voor je!

@noorus
    alles goed met jou?

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bedankt. Ik hoop het ook voor ons. ;)

Ik zie geen foto's :( Ik zal eens stemmen.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
  11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja, nu wel. Schatje hoor. Alweer ruim 3 maanden, wat vliegt de tijd joh!

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja idd... noorus alweer bijna halfweg en hellen alweer 3 maanden...
    Nu jij nog en het is je zo gegund. Benieuwd wat ze over je manlief te melden hebben.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gisteren bij de voetmasseuse geweest. Het was wat zweverig. Ze heeft ook mijn hoofd gemasseerd en ik kreeg warme stenen boven mijn borst en eronder. Bij die onderste kreeg ik een heerlijk warme gloed in mijn onderbuik.
    Zij voelt ook dingen en ze zei zoiets van. Dat ik vroeger gekleineerd zou zijn en daardoor minder eigenliefde heb. Ze kon het moeilijk verwoorden zei ze. Dit was een te zwart-witte omschrijving zeg maar. Ik vermoed dat ze bedoelt dat ik wat onzeker ben. Ik heb altijd erg bevestiging van anderen nodig. Ben vroeger gepest en werd dik genoemd. Ik was helemaal niet dik, stevige benen, dat wel, maar ik merk wel dat het is blijven hangen en op momenten zoals afgelopen jaar steekt de onzekerheid de kop op. Ik voel me momenteel natuurlijk ook dik. Het afvallen gaat zo sloom, nu weer maar 3 ons. Maar goed het gaat er nog steeds af.

Over die koude voeten en buik, zei ze dat dat komt doordat mijn energiestromen te veel geconcentreerd zijn op mijn bovenlijf en hoofd. Die moeten meer door mijn lichaam als geheel gaan stromen. Als ik mezelf (nog) meer zou waarderen, zou dat helpen. Ze vond mijn buik leeg voelen. Heel apart. Toen ik vertelde van het vruchtbaarheidsprobleem zei ze zoiets van, "houd van jezelf en je buik zal niet meer leeg zijn". Erg zweverig, maar ik vond het wel bijzonder. Ze zei dat ze altijd gelijk heeft met wat ze voelt en dat ze veel mensen heeft geholpen. Mijn vriendin (die met pcos) is nu spontaan zwanger geraakt en niet meer via ivf.

Ik dacht dat ik dat onzekere wel verwerkt had, en dat kan ook zei ze. Maar dan kan het dat je lichaam daar nog niet in is mee gegaan. Nou ja een beetje vaag allemaal. Maar ze zei dat ze de energiebanen zeker beter kan begeleiden. En belangrijkste, het was lekker. Dus ik ga over 2 weken weer.

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Babke... zo zweverig is het toch niet hoor. Ik ben er helemaal van overtuigd dat wie niet lekker in z'n vel zit of psychisch dingen heeft, dat die moeilijker zwanger raken. Alsof het lichaam het niet veilig vindt, want je lichaam denk dat wij nog 'in het wild' leven.

Wat betreft afvallen... wil je veel kilo's kwijt? Ik heb nog een bon liggen voor korting op hormone profiling mocht je interesse hebben. De helft meen ik. Dan brengen ze in kaart waar je overgewicht zit op je lichaam en dat zegt weer veel over je hormonen. Hormonen die niet in balans zijn zorgt dat je slecht kunnen afvallen, in balans brengen is dus eigenlijk belangrijk. En daar zijn weer specifieke oefeningen voor en zo. Spieropbouw is het allerbelangrijkst begreep ik ervan, hoe meer spier je hebt, hoe hoger je verbranding in rust is.

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als je het zo zegt klinkt het inderdaad minder zweverig. En ik heb echt het idee dat ze iets gedaan heeft. Ik droom nu ook over mensen die het me vroeger niet altijd even makkelijk maakte op school, dus wellicht is het dat toch. Dromen laten je dingen verwerken he? Ze voelde ook dat het om oud zeer ging. Ik ga volgende week donderdag weer.

Wat betreft het afvallen doe ik het zoals ik het u doe. Het gaat maar om een paar kilo's (nou ja een paar, nog 6,5) Maar mijn cyclus bleef aan tot ik ongeveer 67 woog (ben nu 67,5) Dus ik denk dat ik hard op weg ben. Ik heb zoveel geprobeerd en zoals het nu gaat vind ik het prima. Het gaat helaas langzaam, maar het gaat wel zo dat ik lekker eet. Ik mag af en toe ook echt iets van mezelf en daarom voelt het niet als afvallen. Dus dat is fijn.
    Spieropbouw is goed, maar spieropbouw is niet aan mij besteedt. Ik heb niets met sporten, ik vind er werkelijk niets aan. Ik doe 1x per week zumba en dat vind ik zat.

Hoest met jou?

Hoe is het trouwens met Babyengel?

Helen en Noorus, gaat het goed met jullie?

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier gaat ie nog. Morgen check bij de VK. Omdat we geen oppas hebben, gaat Roos morgen mee. En dus....gaan we haar vanavond vertellen dat ze grote zus word. Ik word al helemaal emotioneel als ik eraan denk. Want ik wéét hoe graag ze dat zou willen, ze heeft het bij opa en oma en op het kinderdagverblijf er namelijk heel vaak over. Ik heb als kadootje voor haar een mooi "ik word grote zus"shirtje gekocht....

Morgen dus de check, maar met de Angelsounds hoor ik het hartje steeds beter, het klopt heerlijk krachtig en dat is alle narigheid van de bekkenpijn en de nu steeds doorlopende verkoudheid ( heb al 4 nachten amper geslapen omdat ik zo'n verstopte neus heb en geen neusspray mag) helemaal waard!!!

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    @ babke
    Inderdaad, dromen laten dingen verwerken. Fijn dat het afvallen wel goed gaat. Ze zeggen dat als je niet snel afvalt, je het er juist beter af kunt houden. Dat is dan toch juist prima? en het moet inderdaad ook goed vol te houden zijn. Plus dan is de overgang van 'dieet' naar nieuw eetpatroon daarna minder groot.

@ helen
    Geweldig om te horen. Laat je weten hoe trots je dochter is en hoe ze reageert op het shirt? Succes alvast!

@ hier
    Gaat het goed. Vorige week 2 x halve dag gewerkt, deze week worden het 3 halve dagen. Dan volgende week 3 x 6 uur en daarna 3 x 8 uur. En dan zit ik weer op de rit als het goed is... :)

18. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Helen, hoe was de check? Wat heerlijk dat je toch kunt geneiten van de zwangerschap. Het is je zo gegund. Vind je man het ook wel leuk, ondanks dat hij tegen zijn zelf ingesteld houdbaarheidsdatum zat?
    Hoe vond je dochter het t-shirt?

Sandana, wat fijn dat er verbetering in zit!

Ik temp in principe deze ronde niet, maar ik heb gisteren en vandaag even getempt om zeker te weten of mijn ei echt geweest is. En dat is hij. Ik had zaterdag en zondag laag. Maandag en dinsdag niet getempt en gisteren 37 dus netjes. Ik ben nu waarschijnlijk 3 of 4 dpo. En mijn temp was vandaag 36,8. Dat is laag voor mij. Nu vind ik het toch wel weer spannend worden. Ga morgen toch nog even kijken of hij weer hoog is, wie weet is het wel een innestelingsdipje. Oh mijn duimen draaien overuren. ;)

19. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
  20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1