@ Babke, graag gedaan hoor Het is altijd fijn om te weten dat er lotgenoten zijn toch Ik lees dat je een reisje gaat maken. Geniet er lekker van, dat eitje komt er echt wel! *knuf*
*&^%^&(*:x :x :x :x :x voor jou is het nog geen pasen, ei! Had ik al verteld dat ik vorig jaar een mk had met 7 weken, en daarna 2 ei-loze cyclussen? Dat was ook zeer frustrerend.. en na de bevalling in okt een cyclus van eerst 34 en daarna 50 dagen, ook geen eisprong. Toen danste mijn temp ook zo op en neer.. 't is weer goed gekomen, helaas moet je er wel redelijk wat geduld voor hebben.. dus je vakantie zal een aangename afleiding zijn denk ik!!
Haha, en dat voor een ei wat er 1 dag overtijd al de brui aan gaf. Joepie . Ik hoop niet dat ik nog veel van die vmk's krijg dan.
Daar sluit ik me bij aan Hmmm, ik word ineens zo onrustig en zenuwachtig... ben blij als ik weet of het raak is of niet. Nog een hele week wachten, wat kan dat lang duren. Maar vanaf woensdag moet ik 6 dagen werken, dus dat zal wel omvliegen denk ik.
37 Graden vandaag. Tja..wat ik daar van moet vinden? Is mijn progesteron nu al aan het inkakken? En als er dan niets gebeurt daarbinnen, dan zal het ook niet omhoog gaan. Gister hele toestand hier thuis gehad met Lief, die wegens zijn werkloosheid niet lekker in zijn vel zit. Dochterlief is ook nog eens niet te genieten ( is nogal een stevige persoonlijkheid die nu ook weer een extra lastige periode doormaakt) en hij vloog even uit de bocht. Toen heb ik één momentje -waarin ik ook emotioneel was- gedacht: "Laat ik maar niet zwanger zijn". Maar ja......nu raak ik in de put als ik eraan denk dat die gedachte misschein wel door het universum is opgepikt
He Hellen, kop op meid! In je zwangere kaartje, heb je ook meerdere malen de 37 graden aangetikt dus dat zegt nog helemaal niets. En pas 36,8 is je menstruatietemperatuur. Dat universum was ook doof over het feit dat je het al lange tijd raak wilt laten zijn, dus waarom zou het nu ineens wel oren hebben? Positief denk joh, dan komt het met je karma vanzelf goed. En je hebt op zijn minst een dip nodig voor de innesteling toch? Wel balen hoor dat je vriend zich zo rot voelt vanwege de werkloosheid. Het is een rottijd momenteel he, wat dat betreft. Dat is zeker ook de reden dat klussen op commando niet met liefde wordt ontvangen? En je dochter pikt wellicht jullie stemming op. Het leven is ook niet makkelijk. Ga vanavond na het eten (of vandaag overdag als je kunt) even lekker naar buiten om een wandelingetje te maken. De zon za je goed doen!
@ Hellen, 37 graden is te hoog voor jou om het inkakken van progesteron te noemen. Je zit nog ver boven je coverline, dus maak je daar geen zorgen om. En als ik wel iets heb geleerd, is dat ieder zwangerkaartje er soms weer compleet anders uitziet. Ik gaf het ook op deze maand, ging haast twijfelen over mijn progesteron, sloeg helemaal nergens op. Niet druk om maken, het zegt nog helemaal niks. Je lijf houdt het nog even spannend. Het universum luistert niet naar eventjes een gedachte die op een moment langskomt, maar naar je daadwerkelijke wens.
Babke.. ik denk dat jouw ei niet meer gaat springen. Dat dat ook niet meer gaat. Doet me denken aan zo'n persisterende follikel. Misschien kan je dit artikel lezen: Follikelcyste - Vrouwelijke geslachtsorganen en borsten - Medic Info staat wat over uitgelegd.. misschien kan je huisarts helpen?
Ik denk dat het allemaal wel los loopt hoor. Er zijn zoveel vrouwen die af en toe een langere cyclus hebben en mijn LH heeft nog niet echt gepiekt. Een vriendin van me heeft zelfs een keer 90 dagen gehad, en was met een cyclus van 70 zwanger. Dus ik zie het wel.
Maar als je LH nog niet heeft gepiekt dan zou je ook niet zo vaak een positieve ovulatietest moeten hebben. En ja met een langere cyclus kan je zwanger worden natuurlijk maar 't is meer dat je dus meerdere keren een LH piek hebt gehad en geen eisprong..
Vervelend he...dat gedoe met die LH piek. maar het is inderdaad heel lastig, dat een positieve ovutest nog niet wil zeggen dat je ei komt. Je lijf blijft nu een beetje vast lopen, zoals een computer het ook doet. Ik heb wel eens begrepen, dat dames dan kortdurend aan de pil gaan om de zaak weer te resetten. Maar wellicht wil je het nog even afwachten?
@ Babke Dat dipje op dag 4 dpo... lijkt mij nietszeggend. Veel te vroeg voor een innesteling in elk geval. Maar ik kan op mijn vorige kaartje ook niet echt zo'n dip ontdekken. Hoeveel is een innestelingsdip meestal? Ben eens benieuwd wat mijn temp gaat doen. Ik moet vanaf morgen echter weer 2 uur eerder tempen, om half 6 ipv half 8. Dit omdat ik weer veel vroege diensten ga draaien. Ik kan met lates wel gewoon 2 x tempen, ook om half 8 nog een keer. Dus veel witte bolletjes dadelijk... Hij zal daardoor misschien wel iets zakken, 1 tiende is eventueel te verwachten. Vervelend dat je ei weg blijft... maar is denk ik wat te vroeg voor doktersbezoek. Doe waar jij je goed bij voelt zou ik zeggen @ Hellen Misschien is jouw dip wel eentje van een innesteling. Kan dus ook positief zijn! Rot voor je dat er stress was thuis, gaat het weer wat beter inmiddels? En het universum laat zich echt niet van de wijs brengen door korte gedachten zonder echte betekenis. Van mijzelf weet ik nog niet wat ik moet denken... vanochtend bij het wandelen met de honden wel een soort zeurend gevoel in mijn onderbuik, alsof ik mijn menstruatie moet krijgen. Maar nu weer niets... Ik heb nog nooit 2 cyclussen achter elkaar gèèn pijnlijke borsten gehad, dus dat vind ik wel raar.
Ja, maar mijn LH heeft niet gepiekt (vind ik). De ovutesten van z&k waren wel negatief en ik heb deze ronde gemerkt dat Cb al vrij snel een positief resultaat geeft. Normaal had ik eerst een lichte streep, 12 uur later een knaller en dan weer een lichte. De eisprong kwam pas na die knaller. Ik had nu alleen lichte strepen. Ik laat de testen even staan in FF voor documentatie naar de ha eventueel, maar anders haal ik ze eruit. Als ik geen Cb gehad had, maar Z&K hadden ze er ook niet gestaan ten slotte.
@ babke daar heb je een punt... Cb is blijkbaar wel heel; gevoelig. Als die een streepje geeft en de z&k niet, kun je uit gaan van negatief.
@Sandana, innesteling kan al vanaf 3dpo hoor, dus het is zeker niet onmogelijk. MayD bijvoorbeeld had hem met haar zwangerschap op 4dpo en bij mij was het vorige cyclus 5 dpo, ook vrij snel. Maar het kan inderdaad net zo goed iets anders zijn. Ga gewoon lekker op je gevoel af.
@Hellen, dat van die pil is ook wel even in mijn gedachte voorbij gekomen hoor. Als ik nu na vakantie nog niets heb, ga ik eens langs de dokter denk ik/ Ik zie daar best tegenop. Ik heb er al eens gezeten toen ik het allemaal nog niet zo snapte (zwaar overtijd) en wil nu niet weer terug gestuurd worden als een klein kind. Maar de mmm heb ik ook geen zin in. Gewoon een reset zou genoeg zijn. Als dat de oplossing is dan. Maar eerst onbezorgd op vakantie. Testen zijn nu op, dus die kan ik toch niet meenemen. Geeft vast een hoop rust Zijn vrouwen na een vmk niet vruchtbaarder? ofzoiets?