Kijk...dát geeft de burger moed. Kan me wel voorstellen dat het wel ff extra stress geeft om weer zwanger te zijn...
Gekke vraag, ik heb van cd 5 t/m 30 een andere digitale thermometer gebruikt. Deze gaf, dacht ik, een veel lagere waarde aan dan de normale thermometer die ik al die tijd al gebruikte. Daarom ben ik vanaf dag 31 die weer gaan gebruiken. Want ik vond het geen vergelijking. Ik heb geprobeerd om het terug te rekenen. (ik heb er 0,7 bij opgeteld en dat afgerond) Natuurlijk niet zo handig 2 verschillende meters in 1 kaart. Maar ik heb nu even de letterlijke waardes ingevuld van 2 meters. Krijg dan een vage stippellijn ei. Wat ik wil weten, wat zouden jullie doen? optie 1: het zo laten staan, dan maar 2 waardes door elkaar. en met de huidige thermometer doorgaan (1 decimaal), gebruik ik vanaf het begin. optie 2: de dubbele decimaalmeter gebruiken en alleen die waardes met 1tiende verlagen. optie 3: de huidige meter blijven gebruiken en alle cycli omrekenen naar deze thermometer. Als ik bij de een 36,99 meet, is de ander 37.0. Als ik 36,48 temp, is de ander 36,6. Niet echt consequent dus.
Eeeeeeeeeeeeh... ik begrijp niet helemaal wat je gedaan hebt. Je kunt toch maar de temperaturen van 1 thermometer invullen? En is 0,7 graad erbij tellen niet veel? Is bijna 1 hele graad. Als je met een andere thermometer gaat meten, dan meet hij de algehele lijn hetzelfde ook al is de waarde niet helemaal gelijk. Dus ik zou gewoon met de meter doorgaan die je al die tijd ging gebruiken. Niet weer terug switchen.
Haha, ik heb al die tijd een thermometer gebruikt met 1 decimaal. Vanaf november. Toen heb ik vorige maand een thermometer besteld met 2 decimalen, daar ben ik cd5 mee begonnen. Die scheelde op hetzelfde moment met die andere thermometer, dus heb ik hem geprobeerd om te rekenen. Die nieuwe bedroeg 36,48 en die oude 36,6 bijvoorbeeld Maar ik vond het toch niet zo handig. De temperaturen waren zo laag en gevoelsmatig klopte het dus niet helemaal. Ik heb daarom vanaf cd 31 die oude weer gepakt. Nu zie je dus allemaal metingen met de thermometer die ik vanaf november gebruik m.u.v. de cyclusdagen 5 t/m 31. Ik had om het met elkaar te rijmen, de metingen van die thermometer met 2 decimalen afgerond naar boven, zodat het meer gelijk was met die andere thermometer zeg maar.
Nou ja ik heb het maar weer omgerekend. Dat ei klopte toch niet volgens mij. Ik heb nu op de metingen van de thermometer met 2 decimalen 0,5 opgeteld en dat afgerond. Dus als er 36,33 stond heb ik er 36,38 van gemaakt, Dan klopt het aardig denk ik. En wat hebben we nu geleerd? Nooit meer verschillende thermometers gebruiken tijdens 1 cyclus haha.
Had je eerder moeten zeggen, had ik gelijk kunnen vertellen dat thermometers veel kunnen verschillen. Genoeg om je ei niet te kunnen vinden zelfs..
Maar kan het dan wel dat mijn. Temp nu veel lager is dan andere cycli na de eisprong? Want meestal is hij dan 36,8 of hoger. Ik gebruik nu weer dezelfde als die andere maanden.
Denk bij jou dat ook al verschillen de thermometers wat, je ei toch nog niet geweest is. Het enige is dat je kaartje niet helemaal betrouwbaar is. Misschien heeft je temp wel wat minder gedanst de laatste tijd dan lijkt Paar jaar geleden alweer (2008 geloof ik) was er iemand die vergeleek 3 thermometers met elkaar, allen waren anders.. vooral die met 2 cijfers achter de komma gaf een lagere temperatuur. Heb ik altijd onthouden, zo opvallend!
Op zich maakt het niet uit met welke thermometer je tempt, als het maar wel voor de gehele cyclus dezelfde is! Het gaat niet om de hoogte van de basistemp of de temp na je eisprong, maar meer in het verloop van je temperatuur. FF kijkt naar het verschil in je temp gedurende de cyclus, niet naar de hoogte... Echter is het natuurlijk wel handig om gewoon altijd dezelfde te gebruiken wanneer je meerdere cyclussen met elkaar wilt vergelijken.
Nou weer wat geleerd. Ik zit alweer een tijdje op de oude vertrouwde dus als hij nog komt, moet het zichtbaar zijn.
Daar heb je het al... 2 uur eerder uit bed is 0,2 verschil in temp. Morgen late dienst, meet ik weer op de 'normale' tijd voor deze ronde. @ babke als ik nu dan kijk met mijn vorige ronde dan lig ik nu ook lager. Mijn vorige ronde mat ik altijd zo vroeg als vandaag.
Hallo! Hoest met jullie? Hier vanmorgen weer 0.1 hoger. Op 9DPO zegt me nog niet zoveel. Voel me sinds gister wel lamlendig: misselijk, darmklachten, diarree, buikpijn. Het kán iets goeds betekenen, maar het kan ook zomaar mijn prikkelbare darm zijn die weer eens opspeelt. We wachten dus nog maar af. Nog een lange 4-5 dagen. Pfffff
Ja... moeilijk inschatten hè. Vanochtend al vanaf dat ik amper een uur wakker wat een vaag misselijk gevoel wat bijna de hele ochtend heeft geduurd.
Kijk de enige reden in het leven waarom we misselijkheid aanmoedigen. hihi Laten we hopen dat het iets betekent. En Hellen, het blijft een mooi kaartje. Maar eigenlijk moeten we er pas achteraf naar kijken he? Frustrerend zeg. Mijn cervixslijm is nu heel sticky, zoals het normaal na mijn eisprong is. Dus of er is toch een ei geweest met minimale stijging. Volgens de verloskundige van de site kan dat voorkomen. Maar wat ik zelf denk. Mijn baarmoeder is er klaar mee en gaat binnen nu en 10 dagen het baarmoederslijm uitspugen, oftewel ik wordt ongesteld zonder eisprong. En eerlijk gezegd, hoop ik inmiddels op bloed. Hopelijk snel een nieuwe ronde met wel een mooi ei.
Hier vanavond echt flinke ongi-pijn. En dat op cd 9 ( en wat mijn gevoel betreft pas 8). Tja...ik héb in het verleden wel korte LF gehad. En soms ook een week voor opoe al krampen. Dus het zegt niets. Maar het doet genoeg pijn om me er steeds aan te laten denken. Maar dat geldt ook voor mijn boobs, die zó pijnlijk zijn, dat ik denk dat ze er nog af gaan vallen